Yksityinen lääkäriasema+tähystysleikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäluulo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäluulo

Vieras
Hei, mulla olisi tyhmä (erittäin sellainen) kysymys... Eihän yksityisen lääkärikeskuksen lääkärit määrää turhia leikkauksia?

Esim. kun kaaduin viime viikolla, ja kävin magneettikuvissa... Magneettikuvien mukaan pitää korjata polvea leikkaamalla. Voiko tälläiseen "lausuntoon" luottaa, vai juoksevatko vain rahan perässä? (sama lääkäri leikkaisi,kuka tutkikin jalan, ja näinollen saisi isompaa liksaa..?)

Minulla siis vakuutusyhtiö maksaisi hoidot. Ja kyseessä iso lääkärikeskus.

Tää saattaa kuullostaa tyhmältä, mutta pelottaa niin vietävästi koko leikkaus:(.

[QUOTE="vieras";28152592]No ei varmasti leikkaa ilman syytä. Leikkauksiin on tulossa niin paljon oikeasti vaivaisia, ettei ole mitään syytä leikellä oireettomia. Järki käteen.[/QUOTE]

En siis ole oireeton. Kävellä en tällä hetkellä pysty (kyynärsauvoilla liikun). Ja kovat kivut on. Mutta kuitenkin... Yritän vain paeta tällä todellisuutta pakoon, kun kyselen tälläisia. Pelottaa vaan niin kauheesti, vaikka pieni toimenpide onkin..

Alkuperäinen kirjoittaja epäluulo;28152604:
En siis ole oireeton. Kävellä en tällä hetkellä pysty (kyynärsauvoilla liikun). Ja kovat kivut on. Mutta kuitenkin... Yritän vain paeta tällä todellisuutta pakoon, kun kyselen tälläisia. Pelottaa vaan niin kauheesti, vaikka pieni toimenpide onkin..

Hei oikeasti.
Et pysty astumaan jalallasi ja kivut on kovat -ja sä kehtaat epäillä lääkärisi moraalia?
Voi jumalauta.

Oisit sitten suoraan sanonut että sua vaan pelottaa leikkaus, miksi piti esittää asia noin että lääkäri vaan rahanhimon kiilto silmissään haluaa sut leikellä vaikkei syytäkään ole?

[QUOTE="vieras";28152722]Ainakin Suomen ulkopuolella tapahtuu tosi paljon just tuota rahastamista. Yleensä kannattaakin kysyä myös toisen lääkärin mielipide.[/QUOTE]

Niin varmaan kannattaakin, jos oireet on epäselvät tai niitä ei ole. Mutta ap:lla on täysin selkeät oireet ja ne on tulleet onnettomuudesta -joo ei, ei siinä varmaan mitään vikaa ole vaikkei astumaan pysty. Lääkärisetä se vaan koettaa rahastaa. Parempi kuule ap kun et mene koko leikkaukseen. Kai se ajan kanssa paranee, eihän siinä mitään leikattavaa vikaa ole!

No anteeksi kun edes kysyin tälläista mahdollisuutta!
Jotkin vammat paranevat myös itsestään.. Mutta hyvä homma jos yksityisiin pystyy luottaa.

Unohtakaa koko aihe, jos ei saa edes kysyä tyhmiä kysymyksiä.

Ei tässä kai auta muu kuin kerätä rohkeutta toimenpiteeseen.. joka siis lääkärin mukaan välttämätön:(

Joo, mua ärsyttää typerät ihmiset, jotka kyseenalaistavat lääkärien/hoitajien pätevyyden eivätkä jumalauta ota itse vastuuta mistään. Jälkikäteen sitten pitää nillittää että "miks mut pitäis leikata" tai "miks mua ei leikattu" -eikö sitä jumalauta aikuinen ihminen saa suutansa auki siinä lääkärin edessä?

Puhumattakaan niistä hemmetin idiooteista, jotka kuvittelee että sairaala on hotelli, jonne voi ihan itse määritellä mihin kellon aikaan tulee. Ja jos ei tule ollenkaan, niin ei tietenkään ilmoiteta asiasta mitään.

Aargh!!!

Yhteistyössä