Yksinhuoltajat, miten toimitte jos joudutte vaikka sairaalaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Littledeath
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun äiti on kyllä paljon ollut apuna ja tukena :) Hän on vielä alle viisikymppinen. Mutta nyt keväällä sairastui syöpään ja kunto on aina sytostaattien aikana huono. Mutta toki hän olisi lapsen kanssa jos tulevaisuudessa tulis sellasta että joutuisin sairaalaan, siis jos on kunnossa. Mutta ei olisi voinut nyt perjantaina olla. Oma mummuni on myös pojan kanssa, mutta ikää liki 80v niin ei jaksa niin kauan..

[QUOTE="miimu";26443385]Tätä yritin tälle hoitajallekin selittää, ja kävi vielä asian varmistamassa kollegalta :O Jos lapsi asuu kotona, niin tämä oli heidän käytäntönsä (iso sairaanhoitopiiri). En oikeasti uskaltanut ottaa sitä riskiä, vaan lähdin kivusta itkua vääntäen kotiin. Oma teinini on ollut vuorotyöni vuoksi kotona ihan yksin, ei auttanut sekään selitys.. No, työtäänhän he vain tekivät..[/QUOTE]

Itse olen sitä mieltä, että alaikäistä lasta ei voi jättää yksin, jos huoltaja joutuu sairaalaan. Pitäisi ainakin osoittaa joku, joka pitää hänestä huolta. Jos olet töissä ja lapsi yksin kotona, voit toivottavasti ainakin äkkiseltään mennä kotiin hädän hetkellä, mutta sairaalasta et voi lähteä.

Mun äiti on kyllä paljon ollut apuna ja tukena :) Hän on vielä alle viisikymppinen. Mutta nyt keväällä sairastui syöpään ja kunto on aina sytostaattien aikana huono. Mutta toki hän olisi lapsen kanssa jos tulevaisuudessa tulis sellasta että joutuisin sairaalaan, siis jos on kunnossa. Mutta ei olisi voinut nyt perjantaina olla. Oma mummuni on myös pojan kanssa, mutta ikää liki 80v niin ei jaksa niin kauan..

Hyvä kun teillä muuten on asiat kunnossa. Säikähdin jo, että olet sielä henkitoreissa eikä sulla ole ketään apuna. Ihminen jaksaa muutaman päivän kipujenkin kanssa katsoa lasta, mutta jos sitä samaa on aina/usein ja aina yksin, niin eihän sitä jaksa.

Yhteistyössä