yksinhuoltajat, miten asutte??

  • Viestiketjun aloittaja jassiina
  • Ensimmäinen viesti
jassiina
itse asun 3h+k kerrostalossa kahen lapsen kanssa. onko tiestä outoa, että tuttuni oka on yh, muutti kahden lapsen kanssa 5h+k rivitaloon.? käytiin heillätänään ja heillä on nyt oma peli ja vierashuone. hän on työtön mutta asuu makeasti.
 
No ehkä hänellä on säästöjä tai edullinen vuokra tai jotain muuta syytä joka mahdollistaa vähän leveämmin elämisen.
Kyllä mäkin asuin ennen kahden lapseni kanssa isossa asunnossa, ihan olin valmis maksamaan vähän extraa siitä että sain pidettyä vähän enemmän tilaa ympäillä. Siksi ei musta ole oikeastaan ollenkaan outoa.
 
"vieras"
kahden lapsen yh. Asutaan Helsingissä, taka töölössä 4h+avokeittiö+kph. Sain erossa jonkin verran rahaa ja lisäksi teen työtä, jossa melko hyvä palkkaus. Meillä ei ole lainaa tästä asunnosta enää ollenkaan, 3vuotta ollaan asuttu ja remontoitukin täysin.
 
"poikia3"
Mä olen asunut kaksin 93 neliöisessä paritalokolmiossa vuokralla kaksin esikoiseni kanssa. Ilman lanttiakaan asumistukia tai muita yhteiskunnantukia kuin lapsilisä. Muutettiin tuohon 150 neliöisestä omakotitalosta, jossa oltiin asuttu eksän kanssa. Mulle koti oli tärkeä, ja sen vuoksi tuohon asuntoon muutettiin.
 
"penny"
Muistuttaisin, että yksinhuoltajuus ei tee automaattisesti köyhäksi, eikä kyllä työttömyyskään. Itse olen käynyt koulua sellaisten lasten kanssa jotka olivat miljonäärejä ennen kuin täyttivät 18 vuotta. Jos sellainen eroaa ja jää yksinhuoltajaksi niin voi hyvin ostaa itselleen ihan minkälaisen kämpän tahansa ja hengailla kotona töitä tekemättä vuosikausia jos siltä tuntuu. Varallisuus ei aina näy päälle päin.

Itse en ole tuota sorttia :D Asun rivarikaksiossa vuokralla yhden lapsen kanssa. Kaksiossa tulen asumaan kahdenkin lapsen kanssa, aluksi. Sitten muutaman vuoden päästä ehkä muutamme kolmioon.
 
Oma paritalon puolikas, 3h+k (85m2) ja täällä asustellaan lapsen kanssa kahdestaan. Vois sitä isompikin kämppä olla, että olis tuo työhuone erikseen, mutta kyllä tässäkin mahdutaan -ainakin toistaiseksi. =)

*kirjoitusvirhemuoks*
 
Viimeksi muokattu:
Kerrostalo 4h+k 94 neliötä, vuokralla. Perheyhteisöön (kelan termi asumismuodosta :D) kuuluu minä, 3 (4) lasta ja veljen aikuinen poika.

Haaveissa olisi 5h+k, mutta ne on kyl aika harvassa tällä kaupungilla.
 
"aloittaja"
siksi kyselen, että onko se outoa että työttömällä joka on lastensa ainut huoltaja a menoen maksaja, asuu 5h+keittiö asunnossa. ihmettelin aluksi mistä saarahat tuon vuokran maksuun mutta sittenhän se selvis.kela ja sossu.
 
Sinkkuäiti
[QUOTE="aloittaja";25398036]siksi kyselen, että onko se outoa että työttömällä joka on lastensa ainut huoltaja a menoen maksaja, asuu 5h+keittiö asunnossa. ihmettelin aluksi mistä saarahat tuon vuokran maksuun mutta sittenhän se selvis.kela ja sossu.[/QUOTE]

No ei Kela ja sossu hyväksy kuin tietyn neliömäärän eli omasta pussista menee loput.
 
yyhhhoo
Asun kolmen kohta aikuisen teinin kanssa 5h+k+s asunnossa. On aso kämppä. Jos vanhimmat muutta pois, muutan varmaan 3h+k asuntoon nuorimman kanssa, joka asunee ainakin 4v vielä kotona.
 

Yhteistyössä