yksinhuoltajat, miten asutte??

• Viestiketjun aloittaja jassiina
  • Ensimmäinen viesti
+-0
Täh!! mä en ymmärrä... siis jos kaikki menee niin V...mäisesti ku on mennäkseen niin oon kuvitellu et mun hoitajan palkka ei riitä 3 lapsen kans ku korkeintaan kolmioon jos siihenkään... ja varmaan ois yhteishuoltajuus siis tosiaan niin sanottu sellainen.. varmaan hyvä jos jonkinmoista elatuspaua saa... MITEN teillä riittää rahat? ja me ei asuta PK-seudulla...

"poikia3"
Täh!! mä en ymmärrä... siis jos kaikki menee niin V...mäisesti ku on mennäkseen niin oon kuvitellu et mun hoitajan palkka ei riitä 3 lapsen kans ku korkeintaan kolmioon jos siihenkään... ja varmaan ois yhteishuoltajuus siis tosiaan niin sanottu sellainen.. varmaan hyvä jos jonkinmoista elatuspaua saa... MITEN teillä riittää rahat? ja me ei asuta PK-seudulla...
Yksinhuoltajuus ei automaattisesti tarkoita pienituloisuutta. Elarit toki saa lapsista, mun eksäni maksaa yhdestä 200 euroa. Mutta kyllä minä asumisemme maksoin ihan omista palkkatuloista, it-alalla on ihan hyvät palkat. Me asutaan pääkaupunkiseudulla.

Ja jos tulot on pienet on mahdollista saada asumistukea ja toimeentulotukea.

"vieras"
tällähetkellä asutaan kolmen lapseni kanssa rivarikaksiossa, mutta syynä tähän on se että rakennutan juuri omakotitaloa:) Maaliskuussa pitäisi talon valmistua, ja sittenpä meillä onkin 5h+keittiö+wc+kylpyhuone+sauna+kodinhoitohuone. En malta odottaa!
Yksinhuoltajuus ei automaattisesti tarkoita köyhyyttä. Pelkästään minun palkkani on parempi kuin monella pariskunnalla yhteensä, joten elämme vähintäänkin keskiluokkaista elämää yksinhuoltajuudestani huolimatta. Niin ja ex-miehelläni on vielä minua paljon parempi palkka, joten hän maksaa elareita yhteensä 750e/kk ja ihan omasta tahdostaan. Huoltajuus asioita kun sovittiin, niin minä en mitään isoja elareita ollut vaatimassa.

"vieras"
120 neliöö omakotitalo, minä ja 2 lasta. Oon kyl miettiny muuttamista rivariin tai kerrostaloon mut tää on ihan ok, aika paljon noita pihahommia kuitenkin.
Tää jäi mulle kun erottiin ja kun on velaton niin ei ne asumiskustannukset oo ihan pahat

rälleen
Asun kolmen kohta aikuisen teinin kanssa 5h+k+s asunnossa. On aso kämppä. Jos vanhimmat muutta pois, muutan varmaan 3h+k asuntoon nuorimman kanssa, joka asunee ainakin 4v vielä kotona.

Noin oli meilläkin ennen. Nyt asun kuopuksen kanssa reilun kokoisesa kaksiossa ja hyvin mahdumme. Kun hän muuttaa muutaman vuoden päästä omilleen, jään tähän leveämmin ja on askartelu, netti ja vierashuone.

yh:na pian vuosi
Vuokrakaksiossa asumme 1,5v lapseni kanssa. Olen hoitovapaalla töistäni, eli tuloina tällä hetkellä pelkästään kelan tuet (kotihoidontuki, asumistuki, lapsilisä ja elatustuki) joten eipä oikein isompaan asuntoon ole toistaiseksi varaa. Kunhan palaan taas töihin 1,5 vuoden kuluttua, ajattelin ruveta pikkuhiljaa etsiskelemään edullista kolmiota.

"Anne"
3h+k kerrostaloasunto keskustassa (ei pääkaupunkiseutu). 1lapsi. Kaksiot ja kolmiot on suunnilleen saman hintaisia koska kaksiot on niin haluttuja, eikä sellaista vapaana ollutkaan kun halusin muuttaa, joten kolmioon päädyimme. Hoitovapaalla olen vielä hetken ja joten kuten pärjätään, vaikka vuokra onkin tuloihin nähden isohko.

Yhteistyössä