YKSINHUOLTAJA PERHEPÄIVÄHOITAJANA!??! laittaisitko lapsesi hoitoon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en tarkoittanut tätä alotusta millään tavalla pahalla...ja todella arvostan yksinhuoltajia. Kuitenkin työ omassa kodissa on sangen eri asia kuin lääkärinä, kaupassa jne.. Mä vaan olen jotenkin ajatellut, että kahden vanhemman perheessä on se mieskin kuitenkin siinä sitten iltasella ainakin. Ja jos ihan rehellinen olen, niin ymmärtääkseni yksinhuoltajilla on melko tiukkaa eikä perhepäivähoitajan palkkakaan ole kovin suuri. Ainakin täällä palstalla monesti saa lukea kirjotuksia "20euroa rahaa kahdeksi viikoksi"..
Mutta nää oli vain mun ajatuksia eikä niistä tarvitse pillastua. Ja todennäköisesti lapsemme menee ko. hoitopaikkaan..

Ja jos ihan rehellinen olen, niin ymmärtääkseni yksinhuoltajilla on melko tiukkaa eikä perhepäivähoitajan palkkakaan ole kovin suuri. Ainakin täällä palstalla monesti saa lukea kirjotuksia "20euroa rahaa kahdeksi viikoksi"

Mistähän näitä ennakkoluuloja on, että yksinhuoltajat ovat jotain alinta kastia, köyhiä, pärjäämättömiä, luusereita. Onhan Tarja Halonen ja Sauli Niinistökin olleet yksinhuoltajia puhumattakaan muista julkisuuden ihmisistä tai ihan taviksista ja ihan hyvin pärjänneet elämässä. Veikkaan, että aika harvalla tuo 20 euroa on kahdeksi viikoksi ja niissäkin tapauksissa voi olla perheessä on myös se toinenkin aikuinen.

No en tarkoittanut tätä alotusta millään tavalla pahalla...ja todella arvostan yksinhuoltajia. Kuitenkin työ omassa kodissa on sangen eri asia kuin lääkärinä, kaupassa jne.. Mä vaan olen jotenkin ajatellut, että kahden vanhemman perheessä on se mieskin kuitenkin siinä sitten iltasella ainakin. Ja jos ihan rehellinen olen, niin ymmärtääkseni yksinhuoltajilla on melko tiukkaa eikä perhepäivähoitajan palkkakaan ole kovin suuri. Ainakin täällä palstalla monesti saa lukea kirjotuksia "20euroa rahaa kahdeksi viikoksi"..
Mutta nää oli vain mun ajatuksia eikä niistä tarvitse pillastua. Ja todennäköisesti lapsemme menee ko. hoitopaikkaan..

Sä et tiedä elämästä mitään. Oletko sama provo kuin se joka ei päästä lapsiaan kerrostaloon leikkimään? =)

Olen kolmen lapsen yh ja toimin perhepäivähoitajana. Rankkaa en todellakaan koe minulla olevan, päin vastoin, vielä naimisissa ollessani oli rankempaa. Hoidan työni aivan kuten muutkin hoitajat ja jopa nautin siitä, hoitopäivän jälkeen pystyn nautimaan lapsistani. Iltaisin ei tarvitse tapella kenenkään kanssa ja hommat hoituvat aina omalla tavallani, ilman riitoja.
Rahaakin on ihan riittävästi. Palkka ei ole ainakaan tässä kunnassa niinkään huonoa, lisäksi saan lapsilisät yh korotuksineen ja elatusmaksut kolmesta lapsesta. Pystyn aina hankkimaan monipuoliset ruuat, pystyn kustantamaan lasteni harrastuksen ja käymme joka vuosi yhdessä ulkomaillakin.

Ihan hyvä että miettii minne lapsensa laittaa hoitoon. Yksinhuoltajuudella ei ehkä sinänsä ole väliä,
mutta väsyneitä ja elämäänsä kyllästyneitä hoitajia ON paljon. Olen itse katsellut sivusta kkun aikoinaan eräs pph oli vanhempien edessä aina niin pirteää, mutta hoitolapsilleen täysin veemäinen väsynyt akka.
Eli jos intuitio sanoo että kyseessä ei iole hyvä hoitaja, niin et vie lastasi sinne.

Ja onhan sekin totta että yksinhuoltajien elämä voi olla aika väsyttävää ja raskasta....

Kiitos, edes yksi ymmärsi pointtini :) Tää hoitaja vaikutti kyllä mukavalta ja oli hyväntuulinen ja sellanen rauhallinen ja kaikinpuolin kiva paikka. Mulle on vaan yksinhuoltajuus tai semmonen aika vieras käsite ja varmasti mulla ennakkoluuloja on, myönnän.. mutta tässähän ne saa kyytiä..ennakkoluuloni siis :)

No mä oon kyllä sitä mieltä että se yksinhuoltajuus ei tee hoitajan ammattitaitoa huonommaksi enkä usko että se jaksamiseenkaan liittyy. ONhan tuolla pilvin pimein yksinhuoltajia päiväkodeissakin töissä ja monella muulla työpaikalla, mitenkä se nyt sitte on yhtään sen kummempi asia kuin se, että joku yh tekee töitä kotonaan? Mä laittaisin ihan hyvillä mielin, kuulostin oikein hyvältä hoitopaikalta.

Yhteistyössä