Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

No niin...gynellä käyty tänään ja 16 mm hyvänmuotoinen johtofollikkeli kasvamassa. Yrittämään eli ekaan inssiin pääsen ke tai to. Nyt tikuttelen ovista.... Tänään nega...tosin ei aamupissasta...mutta... Ihan hirmu jännää...

Hei mäkin pääsen messiin...

Huomenna taas pissimään tupperiin... Heh.

Tsemppiä kaikille yrittämiseen!!! Kyllä se plussa sieltä tulee vaikkei ekalla yrityskerralla vielä!:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Wannawalli
Heissan,
Kiitos Kalina tsempeistä. Inssi on nyt takana, siellä oli mukavankokoinen rakkula nyt...

Nyt vain odotetaan miten käy ja joskus heinäkuun alkupäivinä sitten testaillaan.

Huh mikä päivä...nyt kyllä väsyttää...:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi Kalina, miten ihanaa...säkin pääsit vielä ennen juhannusta yrittämään! me saadaan jännittää nyt yhdessä tuonne heinäkuun alkupuolelle suurin piirtein. :)

Oikein hyvää juhannusta kaikille!!! Ja plussatuulia meille kaikille!!
 
No joo.. ei oo paljoa jännäämistä mulla. Oli ihan liian aikaista, ovikseen kolme-neljä päivää vielä. En tajua miksi ovistesti näytti kolmen negatiivisen päivän jälkeen tänä aamuna plussaa, vaikka se ei sitä sitten ollutkaan. KP:kin sopi, joten en osannut epäillä mitään. Inssi kuitenkin tehtiin, kun siittiöt kerran oli sulateltu ja pesty (maksamaanhan ne joutuu sillon joka tapauksessa), mutta eipä tarvi piinailla kun tulos on jo tiedossa.
Harmittaa NIIN paljon. Hyvä tilaisuus, jota ei luultavasti olis edes juhannus pilannut, meni nyt ihan hukkaan.. Nyt pitää odotella elokuulle seuraava yritystä.

Jaksamista sisko36 sulle piinaviikkoihin ja toivotaan tietysti plussaa :)

Hyvää juhannusta kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sisko36
Oon niin pahoillani sun puolesta Kalina, tosi tylsä juttu! Todellakin ottaisi päähän jos noin kävisi. Jos siellä joku siittiö nyt kuitenkin ihmern kaupalla sinnittelisi!

Siskolle edelleen tsemppiä jännäilyyn, itse jatkelen taas elokuussa.

mukavaa juhannusta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: sisko36
Voi hitsiläinen Kalina harmittaa muakin Tosi paljon sun puolesta... Mulla ovistestit näytti myös mitä sattuu mut tuo gynekäynti antoi uskoa asiaan lisää...
Mutta siittiöiden pitäisi elää kolme päivää joten ei heitetä kirvestä kaivoon vielä.

Hyvää juhannusta kaikille!!! Ja kiitos tsempeistä! Nyt piinaillaan!!
 
Moi kaikille!
Kirjoitin pitkät pätkät, mutta en ollut kirjautuneena niin teksti hävisi... Uusi yritys! Kirjoittelin tänne noin kuukausi sitten, kun olin varannut ajan ensikäynnille. Hommat rullasivat todella nopeasti: reilu kaksi viikkoa on kulunut ja ensikäynti, psykologikäynti, alkukierron verikokeet ja ovulaationbongausultra takana. Ensi viikolla vielä loppukierron kokeet, sitten kesätauko ja elokuussa aukiolotutkimus. Mutta sitten meneekin syyskuulle ennen kuin mitään tapahtuu. Oman lomamatkan takia eka inssi menee syyskuun alkuun. Kun aiemmin hieman tuskailin, että miten jaksan odottaa kolme viikkoa ensikäyntiin, niin tämä 2,5 kuukautta se vasta pitkältä ajalta tuntuu! Mutta kaikkien lääkärikäyntien ym. jälkeen olen entistä varmempi, tämä on oikea tie :)
Ihanaa kesää kaikille palstalaisille!
 
Juu, uuteen inssiin mennään täälläkin. Vaikka kaikki piti osua kohdilleen niin ei. Nyt kp 2.
Mutta oireita oli matkan varrella kyllä, sain jopa ruskeaa valkovuotoa vähän vajaa viikko inssissä mitä ei koskaan exän kanssa käynyt.

Harmitti eilen pirusti, vaikka pitihän sitä ihmeenä jos ekasta tärppää. Mutta ei muuta sitten kuin kesätauon jälleen uuteen yritykseen.

Kalinalle toivon parempaa onnea!:heart:
 
Kiitos wannawalli tsempeistä! :heart:Vaikka sitä ei uskonutkaan et heti tärppää niin tosiaan harmittaahan se silti. :'(

Juu, kyllä se plussa sieltä tulee...toivotaan, että ennemmin...

Plussatuulia meille kaikille! Ja tarrasukkia kaikille plussanneille!:flower:
 
Moi! Harmi juttu sisko36 ettei tärpännyt :( vaikka sitä ei uskokaan et tärppää heti niin tottakai toivoo. Nyt kun on tullut negoja niin paljon yhdessä kierrossa niin plussataan sitten kaikki seuraavassa (kun päästään taas yrittämään). :) Tai sitä seuraavassa.. tai.. no ennen pitkää ainakin.
 
  • Tykkää
Reactions: sisko36
No harmin paikka että täällä on niin paljon kesätaukolaisia, toivoin että sais lukea paljon plussauutisia heinäkuun kunniaksi! Itekin jään odottelemaan, kun kesäkuun ovisplussa osui hankalasti viikonlopulle enkä päässyt inssiin. Elokuussa sitten uudet toiveet. Onneksi näin kesällä on niin paljon menoja ja muuta ajateltavaa, on tullut pidettyä taukoa palstailustakin. Nyt tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta koko homma, mutta nopeastihan se kesä kuluu - valitettavasti!

Mukavia kesäsäitä kaikille!
 
May80 Katoin myös, en tosin ihan alusta lähtien! Meinasin kans tulla vinkkaan siitä tänne ;) hänellä oli siis ilmeisesti tuttu (homoystävä?) luovuttajana.. hoitiko ne homman "muumimukimenetelmällä" kotioloissa vai kuinka, se meni multa ohi. Ihmettelin myös miksi hän käytti menopuria ym. lääkkeitä, vai olivatko yrittäneet jo pidempäänkin luomusti. Pitäis varmaan kattoo vielä uudelleen alkuosa..
 
Terve kaikki,

Lomat on lusittu (ainakin omalta osaltani) ja hoidotkin pääsee taas meillä jatkumaan klinikoiden auettua.
Oma tilanteeni selkeni kesän mittaan. Testasin ovista välikierrossakin ja huomasin, että mulla näyttäs joka toinen kierto olevan normaali ja joka toisessa munarakkula kasvaa hitaasti (ovis kp 16 -18), jolloin luteaalivaihekin jää liian lyhyeksi, kun kaiken lisäksi nämä kierrot ovat vähän normaalia lyhyempiä. Että jotain hyötyä oli siitäkin, kesäkuun kierron väärästä positiivisesta ovistestistä, kun se sai mut ihmettelemään asiaa enemmänkin ja testailemaan kesälläkin. Juuri siinä kierrossa ovis tulikin sitten lopulta kp 17-18 ja kierto oli 23 päiväinen, joten vaikka inssi olisi tehty oikeaan aikaan ei tulosta olisi lyhyen luteaalivaiheen takia tullut.

Näillä mennään, mun seuraava inssi siirtyy suunnitellun elokuisen sijaan syyskuulle, koska silloin on seuraava normaali kierto. Onneksi kuitenkin syyskuun alkuun, ettei tarvi ihan kamalan kauan odotella, koska nyt se onnistuu =) Sitä onnistumista toivon teille kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä ja onnen tuulahduksia hoitoihinne. :)

Itsekkin palailen IVF-hoidon pariin tai tarkemmin... aloitin piikittelyn viime perjantaina ja eka gyne käynti huomenna jossa tarkastellaan tapahtuuko mitään hormooneista huolimatta. Ainakin on erittäin turvonnut olo viime hoitoon verrattuna.

Viime hoidoista ei tullutkaan kuin 5 follikkelia ja yksi niistä olikin nesterakkula. Näistä neljästä yksi lähti kasvamaan vatsassani ja nyt istuu vieressäni piirrellen piirrustuskirjaansa. Täysisisarusta lähden kokeilemaan ja toivon että kerralla onnistuisi. Viehän tämä älyttömästi rahaa ja ylitöitä en halua oikein tehdä, kun se olisi sitten jo olevalta lapselta aikaani pois.
 
Jälleen täällä taas ~ Mulla oli just ennen juhannusta kolmas inssi, joka päättyi kemialliseen raskauteen (meni itsekseen kesken viikolla 5). Itkettihän se, mutta näin järjellä ajatellen siinä sikiössä oli jotain niin pahasti vialla, ettei se ollut elinkelpoinen. Se lohduttaa, ettei syy ollut jossain, mitä mä olisin tehnyt tai jättänyt tekemättä. Kaiken tuon jälkeen teki kuitenkin hyvää jäädä tauolle yrittämisestä edes pariksi kuukaudeksi, kun klinikkakin oli kesätauolla. Mitään vauvoihin liittyvää en tehnyt tai lukenut.

Heinäkuun kierrossa mulla oli sitten Fostimon niminen pistoslääke ja irrotuspiikki käytössä ja nyt odottelen neljännen inssin tuloksia.. Enää en kyllä uskalla toivoa, en tulkita "oireita" tai laskea päiviä. Odotusta on viikko takana, toinen vajaa jäljellä.

Onneksi kesäloma on loppu ja maanantaina taas töihin. :) Tulee positiivisella tavalla kiireiseksi eikä ehdi jäädä märehtimään. Hitusen kyllä murehdin sitä, että jos tämäkin on negatiivinen tai menee varhaisessa vaiheessa kesken, niin miten sitä töissä pystyy hymyilemään. Toistuvat pettymykset tuntuvat aina edellistä suuremmilta.

Onneksi lääkärin kanssa puhuttiin jatkosuunnitelmat läpi ennen tätä "viimeiseksi" kaavailtua inssiä, kun tiesin etten mahdollisen neljännen negan jälkeen pystyisi puhumaan uusista suunnitelmista hetkeen ilman itkemistä. Neljään yrityskertaan olin siis varautunut alunperin lääkärin kanssa. Jos ei nyt tärppää, niin heti seuraavassa kierrossa vielä yks inssi samoilla pistoslääkkeillä ja sen jälkeen ivf:n äärelle. Jotenkin mua lohduttaa se, että on taas "toimintasuunnitelma".

Toivon kuitenkin parasta ja plussatuulia tälle palstalle! :D Harmi, ettei tuo KenguRuu ole vieläkään auki. Onneksi tämä ketju vielä porskuttaa, vaikka kengu on meidät uudet näin hyljännyt. :)
 
Nippusipuli: Mutta hei onnea kuitenkin kemiallisesta. Mun lääkäri sanoi, että sellainen olisi tosi hyvä ennusmerkki ( en itse raskautunut insseillä). Juu, ei varmaan sinänsä lohduta, mutta kaipa siinä on ikäänkuin paremmat ennsmerkit raskautumiselle. Ettei teknistä vaikeutta hedelmöittä, mutta kuten sanoit esim. sikiössä ja sen kehittymisessä häiriötä. Se on kuitenkin yksilökohtaista sikiöllä (alkiolla), ei siis välttämättä uusi. Että tällainen maallikkolohdutusyritys :hug:
 
Nat
Tervehdys kaikille!

ne joilla on kokemusta kertokaa, olkaa ystävällisiä, jos menee ulkomaille hoitoon, kuinka siellä varmistetaan että asiakas oikestaan virallisesti ei ole missään parisuhteessa?
kiitän etukäteen
jos julkiin ei haluta tietoa laittaa yksityiset viestit kelpaavat kyllä
 
Hei kaikki, kertokaapa miten toimitte/toimisitte kun vatsa alkaa näkyä ja ihmiset ovat hassuja? Sanon, että olen yh tai odotan onnellisesti itse, mutta en käytä sanaa itsellinen. Mielestäni on lapseni oikeus/oikeusturva, että kaikki kaupan kassaa myöten eivät tiedä, miten hänet on "tehty". Tai edes kaikki tuttavani, vain perhe ja ihan lähimmät ystävät/tulevat kummit tietävät. Moni joutuu hämilleen ja pyytelee anteeksi kysymystään yms. Olisiko jollain parempaa ehdotusta kertoa raskaudesta kun kaikki ihmettelevät isää/ luulevat miun suunnilleen menneen salamanaimisin?
 
Wannawalli, kyllä se taisi olla hyvä merkki. :) Neljännestä inssistä taas plussasin ja eilen alkoi viides viikko. Kemiallisen vaara taitaa olla tällä kertaa ohi. Varovaisesti varasin itselleni varhaisultran viikolle 7, jotta nähdään mitä sieltä on kenties tulossa (ie. ettei ole kohdunulkoinen). Pieni monikkoriskikin tällä kertaa on, kun follikkeleita oli 2-3 ja pregnyl-piikillä ne ilmeisesti lähti kaikki liikkeelle. Jos tuosta ultrasta tulee hyviä uutisia, niin sitten soitan neuvolaan. Sitä tässä työstän, että entä jos tuleekin nyt kaksi kerralla. Yhtä aikaa sekä innostava että pelottava ajatus. xD

Tuosta vatsan näkymisestä. Mä ajattelin sanoa kyselijöille (ja aikanaan työkavereille) jotenkin näin: "Asia on pitkä ja monimutkainen, mutta lopputulos on se, että mä tulen olemaan lapsen kanssa kaksistaan." Ajatelkoot sitten, mitä ajattelevat. Jos joku vielä jatkaa utelua niin totean, etten halua mennä yksityiskohtiin. :) Läheisimmät ovat kaikesta tienneet jo ennen kuin mihinkään ryhdyin, muiden ei tarvitse (paitsi neuvolalle kerron jo odotusaikana). Sitten kun lapsi alkaa itse päivähoidossa yms. puhumaan, niin tämän kanssa työskenteleville toki kerron.
 
  • Tykkää
Reactions: May80

Yhteistyössä