Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Cherrybomb, eve25 on varmaan laittanut salasanoja yksärillä. Ootko tarkistanut yksityisviestiboksisi täällä Kaksplussalla?

Täällä kp:t huitelee lähellä kahdeksaakymmentä enkä oikein jaksa enää uskoa, että mitään luomumenkkoja ois tulossakaan. :( Nyt vaan odottelen joulukuun alkua, että pääsisin taas juttelemaan hoitavan lääkärin kanssa.
 
Hei taas! Kiva olla mukana tässä porukassa, vaikka olenkin laiskan pulskea tänne kirjoittelemaan...

NILLINILLA jep, huomenna olisi inssi, järjestyksessään toinen. Toivotaan parasta. Mulla on kaikkien muiden vaivojen lisäksi PCO, joten tarvin kyllä lääkitystä. Olen käyttänyt Clomeja ja Menopuria, tänään pistin Pregnylin. Clomeista tulee mulle ihan järkky olo. Onneksi lääkäri lupasi, että seuraavaan kiertoon ei sitten enää tarvita Clomeja. Mutta toivon tietenkin, että tämä kierto nyt onnistuisi eikä tarvitsisi enää jatkaa... Jostain viestistä olin ymmärtävinäni, että olet Tampereelta...Täältähän minäkin...
CHERRYBOMB Samassa veneessä, ikää siis lähelle 40, mutta ihan hyvin mut on otettu vastaan yksityiselle. Kukkaron päällehän se homma käy, ja tanskalaiset simpatkin alkavat olla aika vähissä, mutta toistaiseksi kaikki on sujunut ok. Ei mun hoitoja ainakaan kukaan yrittänyt estää. Tajusivat tilanteeni, ikä tulee vastaan jne. ja suhtautuvat asiaan ihan ok. Kävin psykologin juttusilla, se oli oikein rakentava keskustelu ja sekin osaltaan rauhoitti mun mieltäni... Tuli sellainen olo, ettei tämä ratkaisu ole ollenkaan niin huono, vaikka ei ihan ihanteellinen olekaan. Mä olen puhtinut pitkään tota isäasiaa... Ihanteellista kun olisi, jos olisi tarjota lapselle isä. Mutta kun ei ole niin ei ole. Miten te muut tähän asiaan suhtaudutte? Aiheuttaako tunnontuskia?
EVE25 Saisinko kauttasi tunnarin sinne kerhoon? Vai onkohan se mahtanyt tulla yksärillä. Olen niin uusi täällä, että en vielä ihan tajua kaikkia systeemejä :ashamed: :ashamed: :) :) =)
 
Hei
EVE25 Kiitos salasanasta. Siellähän se oli ysärin puolella, kun vaan osasi etsiä. Hirveän hieno juttu, että täällä on koolla tällainen määrä aktiivisia naisihmisiä, jotka ovat ottaneet elämänsä ohjat käsiinsä ja tsemppaavat vielä siinä rinnalla muita samassa tilanteessa olevia.
 
Ihme on tapahtunut, mulla alkoi menkat! =) Kävin heti töihin tultua vessassa, kun masussa tuntui semmosta hyvinkin menkkamaista juilintaa ja pikkupöksyissä tuntui jotenkin poikkeuksellisen kostealta. Ja hyvä että kävin, ja hyvä että oli pikkuhousunsuoja paikoillaan! Mistään ruskeasta tuhruvuodosta ei ainakaan siinä kohtaa ollut kyse, vaan ehtaa punaista tavaraa sieltä pikkuhousunsuojasta löytyi ja samanlaista punaista tuli vessapaperiinkin.

Yleensä tällä palstalla itketään menkkojen alkua, mutta tässä tapauksessa luomusti alkaneet menkat on vain ja ainoastaan hyvä asia. B) Nyt sitten torstaina tai perjantaina verikokeisiin ja kp10-14 välillä kierronkartoitusultraan. Mulla on itse asiassa lääkäriaika varattuna heti joulukuun alkuun, joten hyvällä tuurilla saan kierronkartoitusultran tehtyä samalla kertaa.
 
EVENSTAR Onnea menkkojen alkamisesta! ja jatkotoimenpiteelle

Kävin tänään toisessa insissä eli piinaviikot alkoi, heh SARIZA oliko sinullakin inssi tänään? Seuraava kaksviikkonen on piinaavaa odotusta ja hermojen pitämistä kurissa.

Klinikalla on otettu hyvin vastaan niiku Sariza jo kertoikin samallaista minullakin, ymmärtäväisesti kun ikää jo on vaikkei miestä matkassa olekkaan. Ihanteellistahan se olisi jos mies olisi matkassa mutta kun ei niin ei, näin nyt mennään. Itse olen ajatellut että jos sellainen kävelee mun elämään niin hänen on kyllä otettava minut ja tuleva nyyttikin koko paketti tai sit ei ollenkaan.

Jaksamista kaikille, tsemppiä
 
cherrybomb
Sain salasanan yksityispostiin, mutta voisiko joku lähettää vielä linkin minne tuota salasanaa käytän? Juu, olen näköjään ihan pihalla vieläkin mutta haluan kovasti mukaan :)

yöllisin terveisin,
Cherrybomb
 
Cherrybomb, Kaksplussan kerho-osio löytyy etusivun kautta tai osoitteesta http://kaksplus.fi/kerhot/. Sieltä etsit kerhon nimeltä Itseelliset naiset ja klikkaat salasanakentän yläpuolella olevasta valikosta kohtaa Hae jäsenyyttä. Voit toki kokeilla, aukeaako kerho pelkällä salasanalla, mut jos ei aukea, niin sit vaan haet jäsenyyttä sen Hae jäsenyyttä -linkin kautta.

Kerho on Jennulin perustama, joten Jennulin pitää ehkä hyväksyä jäsenet yksitellen. Nyt kun hällä on kone rikki, ehkäpä eve25 tai joku muu voi auttaa hakemusten hyväksymisessä.
 
Nostellaas tätä meitin ketjua vähän. =)

Sariza, miten inssi sujui?

Mie kävin eilen alkukierron verikokeissa, ottivat samalla infektionäytteet. Yks loppukierron verikoe vielä puuttuu ja hintaa lystille on tässä vaiheessa jo kertynyt reilut 146 euroa.. :eek: Mut ei voi mitään, jossain yksityisellä ne infektionäytteetkin olis joka tapauksessa pitänyt ottaa. Mie kun oon toistaseks edelleen kirjoilla entisessä kotikaupungissani, eli en voi käyttää täällä Hesassa julkisia terveyspalveluja. Siinä vaiheessa on sit pakko muuttaa kirjat Hesaan, jos jossain vaiheessa käy tärppi, että pääsee neuvolaan ja muutenkin julkisen terveydenhuollon piiriin.
 
Moro,

kiirettä, kiirettä, mutta täällä ollaan. Nillanilla ja Evenstar... Inssi meni nopeasti ja kivuttomasti. Nyt sitten jännätään... Olen yrittänyt ottaa rennosti. Onneksi on kiire ja kaikenlaista tapahtumaa, niin ei tule mietittyä asiaa liikaa. Yritän nyt olla miettimättä asiaa vielä viikon, ja sitten saakin testata. Yritän siis huijata itseäni.... olla niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan... ettei tulisi liian isoa pettymystä, jos ikävästi kävisi. Mutta kaikki vauvojen kuvat lehdissä ja tv:ssa kyllä aina herättelee ajatuksista. Ei muuten ole muutenkaan mitään fyysisiä oireita... Mutta ei kai se tässä vaiheessa vielä mitään kerro... Miten sulla nillanilla?
 
Hei kaikki, ilman kumppania lasta yrittävät ihanat naiset!

Löysin teidät sattumalta ja tuntuu, että täällä olisi hirmuisen mukava vaihtaa ajatuksia - antaa ja saada tukea. Tämä asia kun on sellainen, että ainakin henkilökohtaisesti en halua siitä kovin monelle läheisellekään kertoa ennen kuin maha suloisesti pyöristyy... Seison vasta polun alkupäässä ja tavallaan risteyksessä. Tässä risteyksessä olen seissyt vuosia, olenhan pian 35. Olen sitä kumppania odottanut. Välillä etsinyt, välillä ollut etsimättä. Lopulta koittanut hyväksyä sen, että itsekseen tässä sitten kai elämä on eleltävä.

Hetken sitä jaksaa "olla tyytyväinen" sinkkuelämään ja ajatella, että minullahan on kaikki hyvin. Mutta kun ei ole. Niin kovasti haluaisi rakkautta saada ja antaa. Ei siihen riitä äidin ja isän tai sisarusten rakkaus, ei ihanat ystävät eikä työhön tai harrastukseen uppoutuminen. Voi olla, että ajatus on itsekäs, mutta haluaisin niin kovin, että minulla olisi jotain ikiomaa. Jotain josta huolehtia ja jolle opettaa niitä kivoja asioita, joita sain itse lapsena kokea.

Polun alussa siis ja risteyksessä, tai oikeastaan olen jo valinnut, mihin suuntaan risteyksestä käännyn. Olen jo muutamia vuosia pohtinut lapsen hankkimista yksin ja nyt minusta tuntuu, että aika olisi sille kypsä. Elämä vaan jotenkin polkee paikoillaan ja on vahva tunne, että nyt tai ei koskaan! Muistan, kun vuosi sitten kävin gynegologilla ja keskustelimme asiasta. Silloin en olisi vielä ollut aivan valmis. Nyt olen.

Varasin tänään ajan yksityiselle klinikalle ja tapaan lääkärin 8. tammikuuta. Tuntuu hyvältä, että olen tehnyt päätöksen ja jatkanut matkaa risteyksestä eteenpäin. En ole tästä kertonut kuin yhdelle ihmiselle, tukihenkilölleni. Olen jo itseasiassa muutamia vuosia sitten pyytänyt häntä tuekseni ja mukaan synnytykseen, jos sen aika koittaisi. On ihanaa, kun on tukena ihminen, joka on itse kahden lapsen äiti ja joka on täysillä mukana tällä matkalla. Olenkin jo päättänyt, että hänestä tulee miehineen lapseni kummeja, jos vaan tärppää..

Ajatuksia, joita haluaisin jakaa teidän sielunsiskojen kanssa on tietysti paljon ja matkan varrella niitä varmasti tulee liuta lisää. Tällä hetkellä askarruttavat tämmöiset asiat:

- miten suuri paukku hoidot ovat taloudellisesti?
> netistähän kyllä näkee klinikoiden hinnastoja ja tietysti hintaan vaikuttaa se, mitä tehdään, mutta miten on esim. kela-korvausten laita, saako niitä tämmöinen "yksityisyrittäjä", ilman miestä.

- miten muut ovat toimineet kertomisessa läheisille siitä, että tämmöinen projekti on vireillä? oletteko kertoneet ja kenelle ja missä vaiheessa? onko ollut tukihenkilöä jakamaan matkan rasituksia ?

Kaikenlaiset vinkit olisivat kullanarvoisia teiltä, jotka olette jo edenneet polkua pidemmälle.

Kirjoitellaan!

Signe

:flower:
 
Tervetuloa mukaan, Signe! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Signe74:
Ajatuksia, joita haluaisin jakaa teidän sielunsiskojen kanssa on tietysti paljon ja matkan varrella niitä varmasti tulee liuta lisää. Tällä hetkellä askarruttavat tämmöiset asiat:

- miten suuri paukku hoidot ovat taloudellisesti?
> netistähän kyllä näkee klinikoiden hinnastoja ja tietysti hintaan vaikuttaa se, mitä tehdään, mutta miten on esim. kela-korvausten laita, saako niitä tämmöinen "yksityisyrittäjä", ilman miestä.
Itselliset naiset eivät valitettavasti saa Kela-korvauksia hedelmöityshoidoista. Ainoastaan siinä tapauksessa, että taustalla on PCO tai muu hedelmällisyyteen selkeästi vaikuttava sairaus, ja lääkäri osaa kirjoittaa siitä tarpeeksi "tehokkaan" lausunnon ja Kelan virkailijalla sattuu olemaan hyvä päivä (ja tähdet ovat sopivassa asemassa toisiinsa nähden, jne), voi itsellinen nainen periaatteessa saada IVF-hoidosta Kela-korvauksen jälkikäteen. Insseistä eli inseminaatioista ei Kela-korvauksia sen sijaan tipu, vaikka mikä olisi.

Lääkkeiden Kela-korvauksista taitaa meidän ketjulaisilla olla vähän vaihtelevia kokemuksia. Mun maalaisjärkeni mukaan lääkkeistä pitäisi saada Kela-korvaukset normaalisti, sillä jos itse hoidoista ei hae Kela-korvausta (miksi edes hakea, koska sitä ei kuitenkaan saisi), mistäs Kela sen tietää, onko clomien tai pistoshormonien ostaja parisuhteessa vai ei? Ei mistään, joten jos lääkäri ei erikseen reseptissä mainitse, että lääkkeitä käytetään itsellisen naisen hoitoihin (ja miksi mainitsisi), lääkkeistä pitäisi saada normaalit Kela-korvaukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Signe74:
- miten muut ovat toimineet kertomisessa läheisille siitä, että tämmöinen projekti on vireillä? oletteko kertoneet ja kenelle ja missä vaiheessa? onko ollut tukihenkilöä jakamaan matkan rasituksia?
Kertomisesta on täällä juteltu moneen otteeseen, kannattaa selata ketjua taaksepäin. Meillä itsellisillä naisilla on täällä Kaksplussalla myös salasanasuojattu kerho, jossa sielläkin on keskusteltu kertomisasioista. Jos haluat mukaan kerhoon, pyydä salasanaa tässä viestiketjussa. B)

Omasta tilanteestani sen verran, että mie olen kertonut asiasta hyvinkin avoimesti. En tietenkään kailota asiaa jokaiselle vastaantulijalle, mutta olen kertonut avoimesti ystävilleni ja vanhemmilleni. Kaikki, joille olen omasta "projektistani" kertonut, ovat suhtautuneet siihen todella positiivisesti ja kannustavasti.
 
SARIZA hissukseen olen minäkin koittanut ottaa, tuntemuksia mulla on sen verran että nippailua on tuntunut tuolla jossain ja jonkun laista menkkamaista tuntemuksia eilen, ei sen kummempaa. Eli maltti on valttia tässä hommassa ei tipu sitten niin korkeelta, itsesuojelua totta kai.

SIGNE tervetuloa joukkoon, Evenstar jo kertoikin korvauksista. Minä olen saanut kelalta krvausta lääkkeistä,piikistä ja ultrasta. Ultrassa kävin eri paikassa viimeiksi ja siinä yksityisvastaanotolla ultrasta sai heti kela alennuksen kassalla, kela korttia näyttämällä. (ultrassa siis katsotiin miten follit olivat kehittyneet) Apteekissa sanoivat että alle 43v saavat lääkkeistä korvauksen.
Voimia sinulle uuden tien valitsemisesta ja plussaonnea.
 
Kiitos Evenstar ja nillanilla neuvoista tosi paljon. Pitääkin lukea viestiketjua, niin pääsee kärryille näistä asioista, mm. siitä asiasta kertomisesta. Kysyisin yhtä tosi hassua juttua, joka ei liity tähän lapsiasiaan: miten pääsen kaksplussan sivulta juuri tälle keskustelupalstalle? Tähän asti olen etsinyt palstan googlesta hakusanalla "kaks plus yksinäinen nainen", mutta olisi kiva, jos osaisin klikata sisään normaalisti:)

Tapahtuuko kirjautuminen salasanan takana olevaan kerhoon samalla tavalla kuin tännekin? Kylläpä tunnen itseni avuttomaksi!

Tuo vinkki PCO:sta on kiinnostava. Minulla on kyllä mielestäni todettu rakkulaisuutta toisessa munasarjassa, mutta se on kai sitä PCOS-tyyppiä, joka ei oikeuta kelan korvauksiin. Toivotaan, että lääkäri on mukava ja kirjoittaa semmoisen diagnoosin, että korvauksia heltiää.

Signe
 
Signe, Kaksplussan keskustelupalstan suora linkki on http://kaksplus.fi/keskustelu/ ja Lapsettomuus-forumin suora linkki on http://kaksplus.fi/keskustelu/c26.

Kaksplussan Kerho-osion suora linkki on http://kaksplus.fi/kerhot/. Sen tarkempaa linkkiä mie en ainakaan pysty antamaan, oon yrittänyt bookmarkata meidän kerhon, mutta bookmarkki heittää aina vaan tonne kerhojen etusivulle. Sieltä voi sitten etsiä joko kerhoja selaamalla tai haulla kerhon nimeltä Itseelliset naiset.

Mie en ole noita kerhon salasanoja lähettänyt, koska kerho on Jennulin perustama ja hän on kerhon moderaattori, joka hyväksyy jäsenhakemukset. Jennulilla vaan taitaa olla tietsikka edelleen rikki, joten eve25 on auttanut häntä viime aikoina salasanojen ja jäsenhakemusten kanssa. Salasana lähetetään yksärillä eli yksityisviestillä täällä Kaksplussan sisällä. Yksityisviestit löytää katsomalla sivun ylälaitaa. =) Kun saat yksärillä salasanan, voit mennä Kerhot-osioon ja tehdä jäsenhakemuksen. Homma ei ole vaikea.
 
Kiitos Evenstar linkeistä ja ohjeista. Nyt kyllä ihan tallennan ne, niin osaan sitten toimia:) Ostin tänään nimikirjan, jossa esitellään erikoisia nimiä. Sitä tässä nyt lueskelen sekä KaksPlussaa ja Perhe-lehteä ennen tammikuun ensimmäistä lääkäriaikaa... Koitan vaikka viikonloppuna lueskella tämän viestiketjun läpi, niin pääsen paremmin jyvälle keskusteluista, enkä sitten kysele samoja asioita uudestaan. Aika jännä, miten tämä lapsi-projekti antaa voimia ja energiaa - ainakin täsä vaiheessa vielä, kun ei ole pettymyksiä tullut vastaan. Jotenkin on ihana tunne, kun on joku oma juttu meneillään. Toivotaan, että tämä tunne kestää, eikä suuria vastoinkäymisiä tulisi, mutta niiltä tuskin voi kukaan välttyä. Tai ainakin pitää Pitäisi) olla realistinen, eikä odottaa vauvaa ihan vielä ensi kesäksi ;)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja kirjoitellaan taas!

Signe
 
hei, kone on takuussa edelleen, olen hyväksynyt useamman hakemuksen joita sinne on tullut, eli yli viikon viivettä kerhoon tulolle ei ole kelleen tullut, kamalan kurjaa kun kerho mun takana, mutta jonkun se piti perustaa, enkä olisi uskonut uuden kannettavan hajoamiseen näin totaalisesti, kiva että olette täällä jatkaneet kuitenkin keskustelua. munkin puolesta kaikille tervetuloa mukaan, meitä onkin jo tosi paljon, itseä harmittaa kun ei pysy matkassa mitä kellekin kuuluu, mutta kone palautuu hope so ennen joulua ja sitten onkin äippäloman alku jo edessä joten yritän saada itseni kartalle :) signe laitoin sulle salasanaa mikäli et sitä ole saanut että pääset kerhoon mukaan halutessasi... jennuli
 
Hei vaan kaikki ! Eilen minulle tehtiin punktio ja tänään siirrettiin alkio.Kahden viikon kuluttua saan tietää tärppäsikö.Terolutin popsimisen aloitan huomenna.Alkioita meni pakkaseen 7 kappaletta.Tosin jäin miettimään että olivatko ne edes alkioita vai hedelmöitettiinkö vain yksi(siirretty) ja muut menivätkin munasoluina pakkaseen.Tämä minulta jäi kysymättä.Tajusin vasta nyt tämänkin puolen asiasta.Rahaa meni hoidoista kaikkiaan 2504 ?.
 
Voi että, kun siulla Kata tärppäisi tosiaan? Miulla on kaikki vielä ihan alussa. Tammikuussa vasta eka lääkärikäynti ja siitä sitten lähtee projekti käyntiin. Mitä tuo summa 2504e kaikkiaan sisälsi? Kauheasti mietin sitä, minkäsuuruisia kustannuksia hoidoista voi tulla.

PS. Kiitos Jennulille viestistä!

Mukavaa viikonloppua!

Signe
 
Kiitos signe :)

Summa pitää sisällään:Aids,hepatiitti ja kuppatestin ja näyttäs joku neljäskin/viideskin olevan(pakollisia),3 kappaletta ultria,ivf-viljelyn,siemennestetutkimuksen,avustajan maksu,sperma,alkionsiirto,punktio,toimistokulut ja alkionpakastuksen vuodeksi.(2504?)

Lääkkeethän maksoivat vielä tuon lisäksi 1243,45 euroa. eli yhteensä koko ivf hoito tuli minulla maksamaan 3747,45 euroa+ matkakustannukset päälle n.100 ekee.Lääkityshän on yksilöllinen jokaisella.

Aion hakea kelakorvauksia.Jotain pitäisi saada takaisin.Ilmoittelen sitten kun tiedän enemmän.Olen muistaakseen aikaisemminkin kirjoitellut kustannuksista.

 
Kiitos Kata tiedoista. Mie olenkin tullut tälle palstalle ihan vasta ja tarkoitus olisi lukea tämä viestiketju läpi heti kun aikaa on, niin että tiedän sitten mistä täällä on jo juteltu enkä kysele samoja asioita:) Huomasin, että olin vahingossa laittanut tuohon ed viestiin kysymysmerkin kun piti olla huutomerkki, siis tuossa lausessa että "Voi että, kun siulla Kata tärppäisi tosiaan". Sori: :ashamed: Oletko ollut hoidossa ihan Suomessa? On tuo kyllä aika tyyristä touhua. Toivottavasti tosiaan saisi sitten kelalta korvauksia.

Tsemppiä ja haleja siulle!

signe
 
Kun oon nyt näillä näkymin saamassa sen exän lahjottajaks hoitoihin, ja asiasta pitäs tehdä jonkinlainen sopimus jossa se vapautetaan elatusvelvollisuudesta yms. niin minkälainen sen sopimuksen pitäs olla, voiko sen itse muotoilla vai oisko netissä jossain valmis kaavake mikä ois virallisesti pätevä?

katalle hirmusesti tsemppiä ja ++++ :whistle:, on noi ihan järkyttävän hintasia.. :$ mutta eikös näistä kalleimmista hoidoista pitäs yksinäistenkin saada korvauksia, ainakin jos on joku asiaa hankaloittava sairaus..
 
Kiitos Risukasa :) Tuosta sopimuksesta sen verran,että sellaista sopimusta ei ole olemassakaan mikä olisi pätevä ja estäisi elatusvelvollisuuden.Jos exäs haluaa hän voi aina tunnustaa isyyden ja on aina myöskin elatusvelvollinen oli sinulla sopimus tai ei.Ainoastaan siinä vaiheessa kun sinulta tullaan kysymään lapsen isää(syntymän jälkeen) voit valehdella ettei sellaista ole(olet vaikkapa raiskauksen uhri).Joudut vain luottamaan exääs ettei se koskaan hae isyyttä,mutta lain mukaan siihen hällä on oikeus millon vaan.Lain mukaan myöskin jokaisella lapselle tulee nimetä elatusvelvollinen isä,joten vaatii aika paljon pystyä valehtelemaan kun asiaa tullaan kysymään.Temppiä koitokselle.Toivottavasti kaikki menee hyvin ja exäs pysyy ruodussa niin ja luottaa sinuun ettet sinä vaadi häntä tilille :)

Kelan tiet ovat tuntemattomat.Eivät hyväksyneet lääkärin ensimmäistä raporttia hoidoistani,vaan vaativat lisäselvityksiä menneisyyteni lapsettomuushoidoista 7 vuoden takaa:) Jos joskus jotain saa niin menee tällä vauhdilla ensi vuoteen.Laput lähetetty syyskuussa ja eilen tuli niistä kysely :)

Signe:Suomessa ihan olen ollut hoidoissa.
 

Yhteistyössä