Minulla ei ollut mitään papereita lastenvalvojankäynnillä, kun en ollut mitään papereita saanutkaan. Siellä piti vain allekirjoittaa lappu, jossa luki, että isyyden selvitys keskeytetään tietojen puuttumisen vuoksi, ja että ymmärrän, että tietojen piilottelu on rikos, tms. Hitusen siinä virnuilin lastenvalvojalle, että mitäs jos en allekirjoittaisikaan tätä, voisitteko käydä sieltä Tanskanmaalta selvittämässä sen luovuttajan, kun tarkemmin ajateltuna minulla ei ole mitään sitä vastaan, että saan luovuttajan tiedot heti eikä vasta sitten kun lapsi on täysi-ikäinen. Lastenvalvojan mielestä vitsi ei ollut hauska.
Kirma82, voimia! Minulla havaittiin viime vuonna NT-ultrassa sikiön kasvun pysähtyneen 5 viikkoa aikaisemmin ja minullekin tuli eteen lääkkeellinen ,tyhjennys. Valitsin meneväni osastolle tyhjennykseen, koska lääkkeellistä tyhjennystä ei saa tehdä yksin, eikä lasten läsnäollessa, ja tuollaisia lapsettomia tukihenkilöitä ei juuri silloin sattunut olemaan saatavilla. Minullekin tuli tyhjennyksessä komplikaatioita, mutta osastolla oli turvallinen olo, ja sai vain löhötä sängyssä kun kolme hoitajaa ympärillä oli laittamassa kanyylia, ottamassa hemoglobiinia ja mittaamassa verenpainetta. Jos verenpaine tai hemoglobiini olisi laskenut liikaa tai lääkkeet eivät olisi vähentäneet verenvuotoa, olisi minulle tehty kaavinta päivystyksessä keskellä yötä ja siihen minut jo prepattiinkin, mutta sitä ei lopulta tarvittu. Tosiaan osastolla oli turvallinen olo, kun tiesi olevansa hyvissä käsissä. En minä olisi kotona osannut seurata verimääriä tai tiennyt, kuinka paljon on liikaa verta. En taatusti tekisi tyhjennystä kotona tämän kokemuksen perusteella. Fyysisesti se tuntui paljon rankemmalta kuin esikoisen synnytys, johtui varmaan siitä, että esikoisen synnytyksessä menetin verta 2 dl, ja tuossa tyhjennyksessä paljon enemmän.
Niin, ja minusta psykologinkäynti on tasan yhtä tarpeellinen kaikille odottajille, riippumatta siitä, ovatko itsellisiä vai eivät. Jos ei heteropariskunnilta sitä vaadita, niin sitten sitä ei tule itsellisiltä naisiltakaan vaatia. Ihan yhtä lailla heteropariskunnilla voi olla historiassaan tai nykyhetkessä asioita, jotka voivat vaikuttaa lapsen kasvatukseen tai kehitykseen, joten ihan vastaava lapsentekolupahaastattelu pitäisi toteuttaa myös kaikille heteropareille.