Täälläkin pitkästä aikaa aktivoitumien eessä.
Mulla on viimein mahdollisesti hoidot alkamassa piakoin, kohta edessä käynti klinikalle tällä viikolla.
Kauen pitkä on tämä tie kyllä jo ollut, jännittää kauheasti pääseekö nyt aloittamaan hoitoja tällä kertaa viimeinkin. Minähän ole käynyt ekan kerran klinikalla jo 1½ vuotta sitten, mutta jo kahdesti haivaittu siellä kysta joka täytynyt leikata, joten leikkausjonoissa julkiseen hoitoon on aikaa sitten mennytkin...
Nyt kävi taas ihan uskomattoman onneton tuuri, viimeisin leikkaus oli lokakuussa, jossa toinen kystani leikeltiin. Menetin siinä toisen munasarjanikin... noh ei se riittänyt, vaan kolmas kysta havaittiin pari kuukautta myöhemmin kun yritin yksityisellä taas hoitoihin päästä. Tai ei sitä ees kystaksi tajuttu, mutta kuitenkin, nyt se viimein on tutkittu julkisella kystaksi. Tällä kertaa ei leikata kun olo on toistaiseksi ok, saas nähdä lähteekö kasvamaan. Kuulemma niin iso riski että taas menee jotain pieleen leikattaessa ja sitten voisi lapsettomaksi jäädä...
Ärsyttää vain, en tiedä ketää kellä tulisi noita kystia näin usein.
Nyt on sitten viimein julkisen puolen lääkärien "lupa" aloittaa hoidot, toivottavasti ne yksityisellä nyt suostuisivat myös siihen. Jännittää kauheasti, kun nää kystaleikkaushässäkät on vieneet niin paljon aikaa että lääkäri jolla yksityisellä asioin ei enää kuulemma töissä ole.
Jotenkin jännittää kauheasti että millainen tämä uusi lääkärini on. Netistä olen kyllä lukenut sinänsä hänestä hyvää, mutta miten lie yksin lasta hankkivaan oikeasti suhtautuu.
Tuo aiempi lääkärinihän suhtautui aika nuivasti vaikka asiallinen olikin, mutta hiukan elättelen toivoa että tämä lääkäri olisi siinä melessä miellyttävämp. Kun nyt olisi niin tärkeää että saisi hoitoja nopeasti käyntiin ja oisihan se mukavaa jos lääkäri oisi hommassa ns. minun puolellani, hmm...
Jännittää kovasti. Ja kunpa en nyt mainailisi itselleni epäonnea, tuntuu että aina kun olen täällä koittanut aktivoitua kun hoidot on lähestyneet niin takapakkia on kuitenkin tullut ja taas jäätävä taka-alalle haaveilemaan vaan.
Isot tsempit odottajille, teillä on homma jo hyvässä vauhdissa! Ja muille tsemppiä että kaikki menisi toivottuun suuntaan!
Ja
@Ellimeelia et ole ainoa nuoremman puoleinen. Minä täytän tänä vuonna 27v, mutta hoitoihin tosiaan hakeuduin jo 1½ vuotta sitten 25 vuotiaana. Kyllä minä olen kovasti monelta lääkäriltä saanut kuulla olevani vielä kovin nuori ja että minun tulisi sen takia miettiä vielä. Mutta minulla ainakin prosessi on tosi vaikea ollut vaikka olen nuori, ei se nuori ikä takaa että olisi aikaa ootella ja miettiä lasta vasta joskus kolmissakymmenissä... Minulla on kystaongelmani ohella lisäongelmana kohdun rakennevika, joka altistaa keskenmenoille. Se oli yksi syy miksi jo nuorena tälle tielle lähdin, en tosiaankaan halua tai uskalla odottaa että tulee vielä iän tuomat vaikeudet lapsen hankkimiseksi...