Muniminen on suoritettu. Alavatsaa vihloi viimeisten päivien aikana ja kumartelu oli aika tuskaista. Irroituspiikin jälkeen pelkäsin vähäistenkin munien karkaavan, joten olen vältellyt tekemästä käytännössä... no mitään, jossa kumarrutaan, nostetaan, kannetaan, kierretään, käännetään... (sopii hyvin, kerrankin syy olla tekemättä yhtään mitään
). Kiitos rouva optimisti lääkärin olo oli hyvin levollinen, nukuin hyvin ja pitkään. Vakuuttelin voivani erinomaisesti, enkä jännittäväni yhtään, samalla kun luin tunnin samaa sivua kirjasta ja verenpaine huiteli taivaissa
Putiikki oli täysi, joten saimme jokainen potilas huikean yksityistuolin verhojen takaa. Arvioin oman alavatsa kipuni asteikolla 0-10 tasolle 1/2, samalla kun naapurille iskettiin kiputippaa suoneen. Mitä tulee itse munimiseen... olen nähnyt kuvia jossa munijoilla on leikkassali varustus päällä, mutta tosiasiassa käppäilin itse pöydälle ihan omissa vaatteissa ilman housuja. Sitten tungettiin metrin mittainen neula sisälle ja todettiin, että toisesta munasarjasta ei saada mitään pihalle, toisesta arvioi oli tuossa vaiheessa 5-6 ja sitten munittiin, biologi hihkaisi jossain vaiheessa, että eka solu, jonka jälkeen ei kuulunut mitään ja homma oli ohitse, juteltiin niitä näitä. Sen jälkeen totesin, että hammaslääkärissäkin sattui enemmän ja palasin tuolille chillamaan, söin ja join ja kuuntelin kauhuissani naapurin kiljuntaa oven takaa.
Sitten hoitaja kävi naapurille infoamassa munittujen munien määrän ja haki minut pois toiseen huoneeseen. Tässä vaiheessa oikeesti luulin, että pieleen meni
että minut haettiin johonkin kaukaiseen huoneeseen saamaan hermoromahdus ja ulvomaan
Saldo oli neljä munaa. Kuulema menopurilla saadaan vähemmän munia aikaan, mutta laatu pitäisi olla parempaa. Jää nähtäväksi. En oikein osannut olla kamalan pettynyt vaan pikemminkin helpottunut, että edes neloset olivat oikeita munia! Hoitaja olisi välttämättä halunnut hakijaa ja kädestä pitelijää tai vähintään taksia. Arvioin kipuni asteikolle 1-2 ja ilmoitin lähteäväni shoppailemaan. Hoitaja antoi vielä viime hetken ohjeet, kuinka toimin jos kaupassa taju lähtee
Rouva optimisti lääkäri ei edelleen antanut lupaa kahteen istutettavaan munaan. Vetosi edelleen siihen, että olen niin nuori (millä mittapuulla?). Minä vetosin edelleen siihen, että on hyvin epätodennäköistä, että kaksi tarraa kiinni. Kuulema voisikin, koska olen niin nuori. Jatkamme keskustelua maanantaina
Alustava istutusaika on maanantaiksi. Huomenna toivottavasti biologi soittelee kivoja kuulumisia, että edes osa nelosista voi jakautuneesti.