Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

:)Jee!!! Psykologin lausunto saapui ja nyt on kaikki pakolliset asiat suoritettu. Aika jännää oli lukea mitä psyko oli kirjoittanut, vaikka tiesinkin mitä siihen tulee niin oli se kyllä kiinnostavaa nähdä paperilla asiat mitä oli juteltu. Loppulausuma oli että ei ole mitään estettä hoitoihin (y).
Jotenkin helpottunut olotila, vaikka tiesinkin että ei siellä mitään negatiivista lue mutta aina sitä vähän jännittää... Huh :)
 
Iitukka76: Sattuipa hauskasti kun kysyit juuri samaan aikaan kuin olin kuulumisia kirjoittamassa :)

Wannawalli:
Kiitos infosta. Näin arvelinkin, mutta hyvä saada varmistus asialle.

Ensi viikolla sitten suunnittelukäynti. Ties vaikka siitä ihan pian alkaisi sitten ne tosimeiningit :) Työvuorojen vuoksi tarvitsee vähän noita käyntejä miettiä, ei ihan milloin vain pysty irtautua, mutta ihan mukavan nopsaan tahtiin tämä kuitenkin etenee. Tykkään kun tapahtuu nopeasti. Psykologikäynti oli muutama päivä sitten. Ihan mukava käynti, en osannut stressata sitä yhtään enkä miettinyt etukäteen mitään ennen käyntiä, enhän edes oikein tiennyt mitä se pitää sisällään :) Lahjasoluneuvonta taitaa sen nimi olla ettei mikään arviointikäynti, mutta kyllä siinä silti ilmeisesti jokin arviointikin kuitenkin tehdään kun ainakin minulle sanottiin käynnin lopuksi, että näyttää vihreää valoa minulle. Mutta ei silti mitenkään käynnin aikana tullut yhtään mikään arvioinnin kohteena olo, kaikin puolin koin mukavaksi ja aika leppoisaksi puolitoistatuntiseksi :)

Tuosta amh-arvosta googletin, kun se vähän mietitytti niin löysin tietoa, että
"High (common with pcos) / Over 3.0 ng/ml
Normal / Over 1.0 ng/ml
Low Normal / 0.7 – 0.9 ng/ml
Low / 0.3 – 0.6 ng/ml
Very Low / Less than 0.3 ng/ml"
Niin tuo minun asettuu ilmeisesti tuohon low normal ja normal välimaastoon. Suunnittelukäynnillä onneksi tuosta voin kysellä vielä lisää.

Cinya: Onnea hurjasti kahdesta :)

Tsemppiä kaikille, joilla on menossa tai tulossa tärkeitä käyntejä, Wannawalli, meliana, Iitukka76. Laitelkaahan päivityksiä sitten taas lisää :)
 
:LOL::LOL: Minä olen Jolana tällainen hätähousu :ROFLMAO:

Mulla oli kans tuo psykologilla käynti oikein mieluinen kokemus. Sai itselleen vähän ajatusmaailmaan selkeyttä ja varmuuden siihen että olen oikealla linjalla suhteessa tähän luovuttajasolu asiaan. Eikä se tuntunut arvioinnilta vaan neuvoa antavalla jutustelulta. Mullekin sanoi lopuksi että eikö tämä ole aika selvä homma :).

Hmmmm... Tuo amh-arvo, jos normaali on alle 3 ja mulla on yli niin mitähän mahtaa tarkoittaa ???:rolleyes: PCO ei ole todettu joten ei varmaan viittaa siihen, no huomenna pitää kysäistä lääkäriltä sen mielipidettä asiasta :).

Ajatukset pyörii kyllä nykyisin tämän raskautumisen tai sen yrittämisen ympärillä. Jännittää, pelottaa, odottaa ja toivoo, kaikkia vuoronperään ja välillä saman aikaisesti :p. No kyllä tämä tästä selkiytyy jahka putoaa persuuksilleen eka epäonnistumisen jälkeen:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Hello.

Kävin siis pe uä. Ensiksikin: ihanaa, eri lääkäri kuin nyt ollut tokaa yrittäessä. Kiva tyyppi eli henkilökemiat natsasi ja kirjoitti reseptit Kela-korvauksilla (kuten ekaa lasta tehnyt lääkärikin kirjoitti). Tämä toinen on siis laittanut kaikki reseptit isolla punaisella leimalla "haetaan korvausta Kelan Kuopion toimipisteestä" tjn sellaista. Oikeesti iso hintaero esim. Puregonilla korvauksella tai ilman. Ja se lääkekattokaan ei siis mene rikki jos joutuu maksamaan kaikki itse. Ja vielä periaatteena, että onpa sekavat käytänteet kun saman firman lääkäritkään eivät toimi samalla tavalla..

Ihan hyvälle näytti tilanne: follikkeleja oli näkyvillä 13 kpl ja tasakokoisia melkolailla. Limakalvo oli kuulemma ihanteellinen. No, hyvä reissu siis ja huomenna uusi uä, jossa varmistuu punktiopäivä. Oli siis hieman liian aikaista pe käydä, mutta emme uskaltaneet ottaa riskiä ettei mene yli jos viikonlopun olisi odottanut. Ja hyvä näin-jarrupiikit pitikin aloittaa jo pe-iltana, ettei munikset karkaa.

Tulipa pitkästi omaa napaa. Peukku pystyyn meille huomiseksi Iitukka. Ja noin muutenkin oikeastaan meille kaikille itsellisille noin ylipäätään.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tärpänneille ja tsemppiä yrittäjille!

Minulla tuhisee kainalossa hoitojen tulos, ja on ihan pakko todeta, että sekuntiakaan en ole katunut lähtemistäni hoitoihin. Raskaus ja synnytys ja vauvanhoito ovat tuntuneet helpolta ja luonnollisilta, ja ne ovat tuoneet sellaista tyydytystä, että tuntuu kuin elämä olisi vasta nyt vihdoinkin alkanut oikeasti, ja tähän astinen elämä olisi ollut vain kaiken tämän odottelua.

Miksi kaikki aina valittavat raskaudesta ja vauva-arjesta, tämähän on ainakin sata kertaa parempaa kuin mikään tähän astinen? Henkisestikin tämä on paljon palkitsevampaa kuin tyhjänpäiväinen opiskelu tai kvartaalitaloudessa osakkeenomistajille työntekijöiden selkänahasta voittoa takova työnteko, ja vähemmän stressaavampaakin.

Ja ihanaa, kun saa olla vauvan kanssa kahdestaan, eikä tarvitse yrittää miellyttää ketään sotkevaa ja kodinhoitopalveluita vaativaa ja pahimmillaan vauvalle mustasukkaista miestä. Näitä kun vaikuttaa olevan useammassakin tavallisessa perheessä. Lapsen hankkiminen ilman miestä on kyllä ihan täydellinen ratkaisu!
 
Varoituksen sana, nyt tulee omaanapaa ja runsaasti!!!!

Minun ultra ei mennyt ihan putkeen. Ainuttakaan munasolua ei ollut kypsymässä vaan sieltä löytyi kunnon kysta joka tyhjennettiin siitä paikasta ja nestettä sieltä tuli yli 40ml:ä eli aika kunnon kokoinen rakkula oli. Ainut positiivinen asia oli että limis oli erinomainen.

Lääkäri sanoi että minulle ei näköjään Letrot antanut toivottua tulosta ja ne unohdetaan tällä erää. Seuraava kierto pidetään luomuna ja siihen sitten yritetään. Joten meikäläisen inssi siirtyi huhtikuun puolelle :(

Kyllä tuli kunnon tipahdus pilvilinnasta:(
En uskonut sen olevankaan helppoa mutta heti tämmöinen vastoinkäyminen, Ai että kismittää:devil:
 
Juu lahjasoluneuvonta oli oikein mukava ja jos täällä palstalla joku sitä stressaa ja miettii niin ihan turhaan, siis kun varmaan jokainen itsellisenä lasta yrittämään ryhtynyt on tätä asiaa jo pitkään harkinnut ja monelta kantilta pohtinut niin kaikkia niitä asioitahan on jo käynyt läpi itsekseen :) Kyllähän siellä kysyttiin omia taustoja jonkin verran sekä miksi ryhtynyt yksin yrittämään, miten pitkään on asiaa harkinnut ja miettinyt ja miksi kokee haluavansa lapsen sekä sitä tukiverkostoa kyseltiin, mutta eihän noihin asioihin mitään yhtä oikeaa vastausta ole. Tukiverkostoa tietysti kannattaa miettiä, onhan se arjessa varmasti tärkeä asia. Loppuaika oli oikeastaan tiedonsaantia ja neuvontaa esim. miten ja milloin kertoa lapselle itselleen, lainsäädäntöä luovuttajia koskien, sain myös tietää lasten- ja aikuisten kirjallisuutta aihetta koskien sekä netin vertaistukiosoitteita. Minusta tuo lahjasoluneuvonta oli oikeastaan näistä tähän astisista käynneistä semmoinen mitä vähiten etukäteen yhtään mietin, vaikken ikinä ollut psykologilla käynyt enkä tiennyt mitä tuo käynti sisällään pitää.

Minulla on torstaina suunnittelukäynti. Mietin, että voisikohan olla mahdollista, että jo heti tulevasta kierrosta alkaisi hoito ja homma edetä eli siis heti kohta suunnittelukäynnin jälkeen, ihan jotenkin epäuskottava tunne, että voisi niin lähellä olla kaikki tuo, vaikka toki odotan kovasti, että hoidot jo alkaisi.

Iitukka76: En tosiaan tiedä tarkemmin tuosta amh-arvosta, itsekin luulin ensin, että mitä korkeampi arvo on että sitä parempi se olisi, mutta ei se ilmeisesti niin menekään sitten. Itsellä google on laulanut ahkerasti omien arvojen saannin jälkeen ja olen kyllä iloinen kun se suunnittelukäynti tulee, koska sitten saan asiaan varmuuden, nyt oikeastaan aina kun olen koneen ääressä niin tulee mietittyä ja googlattua sitä amh-arvoa, stressinhän siinä saattaa pian saada :)

Iitukka76: Harmi, että siinä ultrassa nyt sitten tuommoinen juttu löytyikin ja inssi siirtyi :( No mutta nopeasti tässä jo huhtikuussa kohta ollaankin, nyt jo maaliskuu puolessa. Tsemppiä paljon :) Taisi ilmeisesti kuitenkin selvitä syy sinun korkeammale amh-arvolle, se kysta varmaan syynä, olettaisin. Aika jännä, ettei lääkäri sitten siitä arvosta aiemmin ollut kantanut huolta :eek: Eikö se kysta näkynyt ensikäynnin ultrassa?

Miten mileana sinulla meni inssi?

wannawalli: Hienoa kuulla, että ultrassa kaikki noin hyvin :) Ja tsemppiä taas huomiseen ultraan! Taas jännät paikat, kun saat tietää seuraavan punktion ja ehkä se on juuri se josta tärppää, toivotaan kovasti niin !

Susanna38: Siinä tuli rohkaisevaa tekstiä meille kaikille, jotka vasta haaveillaan synnytyksestä ja vauva-arjesta. Hienoa, että sinulla on mennyt kaikki niin hyvin. Minkä ikäinen sinun pieni onkaan?
 
Jolana, kysta ei ollut alkutarkastuksessa. Se syntyi tuon Letrozolin vaikutuksesta nyt tässä kierrossa. Lääkärin mukaan tuo lääke ja pari muutakin saattaa aiheutta noita kystia. Nyt minun kohdalla tällä erää unohdetaan lääkkeet kun vaste on tämmöinen.

AMH:sta kysyin ja lääkäri sanoi että se on hyvä arvo eikä sen kummempaa. Mulla mittauksen aikana ei siis ollut tuota kystaa joten se ei ole vaikuttanut arvoon.
Voi olla että sitä tulkitaan eri tavalla eri maissa. Onhan se aika uusi asia, ainakin Suomessa tuo AMH:n ottaminen.
Mutta en ole huolissani kun ei ole lääkärikään :)

Toivon vaan kovasti että nyt luomukierrossa näkyisi niitä munasoluja ettei sillä saralla olisi mitään häikkää :oops:

Tsemppiä Jolana suunnittelukäyntiin ja uskoisin että aika nopealla tahdilla alkaa sitten sinunkin kohdalla tapahtua (y)
 
^ Okei, luin varmaan huonosti tai ymmärsin lukemani huonosti, kun jotenkin kummasti sain käsityksen, että se kysta olisi ollut jo heti alusta alkaen, mutta se olikin siis lääkkeen aiheuttama juttu. Joskus tulee luettua liian nopeasti ja joskus oletettua jotain mitä ei missään luekaan :) En myöskään tiennyt, että lääkkeiden on mahdollista aiheuttaa tuollausta niin en osannut yhdistää niitä asioita toisiinsa, aika hurjia lääkkeitä kyllä. Kurja juttu joka tapauksessa tuo, varmaan melkoinen pettymys, mutta ei kun uutta päin, huhtikuu tulee tosiaan nopeasti! Eiköhän niitä munasoluja silloin ole, uskotaan niin ja eikös tuo amh mittaa juuri sitä munasolureserviä ja tuolla luvullasi ei luulisi olevan siitä asiasta stressattavaa. Saman kaltaisia viitearvoja Suomeksikin löytää kuin tuo englannin kielinen minkä liitin aiemmin osaksi tuon oman arvoni pohdiskelua, mutta hyvä jos lääkäri on sitä mieltä, että arvo on sinulla hyvä, lääkäriin kannattaa luottaa ja uskoa näissä, hänhän ne tutkimukset tekee ja sitä kautta tietää asiakkaansa paremmin kuin netin taulukot :) Toivottavasti minullakin on torstaina postiivinen olo omalta kohdaltani, kun pääsen suunnittelukäynnillä tiedustelemaan :) Sehän onkin tosiaan jo ylihuomenna.

Kiitos tsempeistä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Iitukka76
Iitukka: Oioi. Pahoittelut. Nää on aika myrkkyjä ja toimii eri tavoin et tyypeillä. Hyvä puoli on, että yllättävän nopeasti se aika kuluu. Tuon edelllisen ivf:n aloitin marraskuussa ja yllättäen aika on ihan lentänyt. Eli kohta ihmettelet, että miten mä täällä taas makaan jalat harallaan.

Jolana: Itsekin koin lahjasoluneuvonnan (huom. terapeutilla ei psykologilla- nää menee usein ihmisillä sekaisin) tosi hyödyllisenä ja jotenkin huojentavana. "Näin olin ajatellutkin".

Susanna: Olen itse ollut myös enemmän kuin tyytyväinen valintaani saada lapsi omin nokin. Siksi tässä tätä toistakin hinkuan, vaikka aluksi olin rehellisyyden nimissä vain yhtä tekemässä. Nälkä kasvaa syödessä ja tekisi mieli saas pienokaiselle "samaa lihaa ja verta" kaveriksi.

On: Uä meni täällä hienosti. Yli parikymmentä follikkelia ja kolmikerroksinen, hyvän paksuinen, johdu limakalvo. Punktio huomenna ja alkion tai alkioiden siirto sitten ma. Eli viljellään blastokystiksi.
 
Iitukka: Oioi. Pahoittelut. Nää on aika myrkkyjä ja toimii eri tavoin et tyypeillä. Hyvä puoli on, että yllättävän nopeasti se aika kuluu. Tuon edelllisen ivf:n aloitin marraskuussa ja yllättäen aika on ihan lentänyt. Eli kohta ihmettelet, että miten mä täällä taas makaan jalat harallaan.
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Kiitos Wannawalli nauruista, "jalat harallaan" :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Itse asiassa just tänään ajattelin että on tullut oltua nyt jalat harallaan enemmän kuin parina viime vuotena yhteensä. Tämä alkaa jo tuntua liiankin luontevalta, kohta varmaan joka kerta valkoisen lääkäritakin nähdessään ottaa " luontevan asennon ":LOL::LOL::LOL:

Huumori on kyllä paras lääke!!!:)
 
On: Se on menoa nyt. Täällä tippa kädessä menossa punktioon.

Iitukka: Jep. Tässä tulee supernopeaksi riisujaksi ja hupaisasti kävikin viime kerralla, kun juttelin lääkärin kanssa ja aloin vain riisua housuja. Kun olin jutellut loppuun, lääkäri pyysi pukemaan vielä hetkeksi kun mennään eri huoneeseen :D. Että näin..
 
Miten nopeasti teille tuli laskut klinikkakäynneistä ja muista? Oletin itse, että ne tulevat suht nopeasti, mutta ensikäynnistä on aikaa 3,5 viikkoa eikä laskua ole vielä tullut. Oikeastaan ei ole tullut mistään muusta laskua kuin verikokeista ja niistäkin vasta eilen.

wannawalli: Sinänsä tuolla ammattinimikkeellä ei ole väliä, mutta kun nyt otit sen puheeksi niin tuolla klinikalla puhuivat koko ajan psykologikäynnistä, ensikäynti"raportissanikin" lukee kahteen otteeseen psykologin lahjasukusoluneuvonnasta, myös klinikan sivujen hinnastossa tuo löytyy psykologikäynnit-otsakkeen alla. Mikäli ammattinimike virallisesti jotain muuta onkin niin klinikan väki itsekin käyttää psykologi-nimikettä, jonka vuoksi tietysti käytän myös minä ja varmaan muutkin asiakkaat ja onhan heillä psykologin pätevyyskin näköjään, että ovat he sitäkin.

Iitukka76: Miten sinä voit, mitä kuuluu? Oletko jo päässyt pettymyksestä jaloillesi? Muistathan, että me ollaan kaikki täällä tukemassa :) Ainakin vaikutat pirteältä ja iloiselta :) Tuo minua mietityttää omalla kohdalla, että miten mahdollisiin pettymyksiin reagoi, lyökö ne ihan maihin vai reagoinko tyynesti, hyvin vaikea arvata omia reaktioita tämmöisessä itselle ihan uudessa kokemuksessa.

wannawalli: Menipäs tosiaan hyvin tuo sinun ultra, hienoa! Toivotaan, että tämä kerta on se, josta tärppää. Miten punktio meni sinulla? Oliko tämä kuinka mones punktio sinulla, toinenko, ja osaatko jännittää sitä enää aiemman/aiempien kokemusten vuoksi? Voiko niihin edes tottua :) Onko muuten kovin vahvat lääkkeet tuossa punktiossa, pistääkö ihan sekaisin/kanttu vei ihmisen? En kauheasti tykkää lääkkeistä, yritän minimoida niiden käytön mahdollisimman minimiin, muutenkaan en välitä päätä sekoittaa millään ja mietityttää että kuinka minun kokemattomana ja pienenä ihmisenä käy semmoisten mömmöjen kanssa :) Miten muuten, kun luin jostain päin netistä, että punktiopäivänä pitäisi olla saattaja mukana niin pitääkö tuo vielä paikkansa, onko pakollinen asia? Miten kipeä punktion jälkeen on, pystyykö matkustamaan bussilla kotiin puolen tunnin matkan? Entä se loppupäivä onko kovin kipeä, pystyykö liikkumaan normaalisti ja tekemään tavallisia asioita vai meneekö lepäillessä? Millä määräytyy tuo, että milloin alkio siirretään, siis kun sinulla on maanantaina siirtopäivä ja joillain on pari päivää punktion jälkeen ollut, onko se asiakkaan ja lääkärin yhteispäätös vai miten se määräytyy?
 
Jolanalle: Joo. Olen vaan tarkkana nimityksistä periaatteesta, kun psykologilla on lääkärin koulutus alla ja psykoterapeutti voi olla oikeastaan kuka vaan. Psykologina mainittiin munkin klinikalla, mutta henkilökunnan esittelyissä lukee tehtävänimikkeellä psykoterapeutti. No viilausta, viilausta. Käytännössä oli hyödyllistä ja ei niin ihmeellistä eroa. Se vaan on harhaanjohtavaa.

Punktio oli nyt kakkosen yrittämiseen toinen, eläissäni kolmas - ekastahan tärppäsi heti. Itsellä ei mitään "vikaa" ( älkää suuttuko sanasta), vaan aluksi työtilanteen vuoksi tuo eka piti saada asap. Ja koska noin hyvin toimi ivf:llä, lähdettiin toista hakemaan samalla metodilla, vaikka nyt aikaa olisi ollut enemmän.

On noissa aikamoiset lääkkeet. Puregon follikkeleiden kasvatukseen, Orgalutran estämään munasolujen karkaamisen, Pregnyl irroittamaan munasolut ja Lugesteron tai Lutinus tueksi alkionsiirtoon. Eli minullekin melko lääkevastaiselle paljon. No, lapsen halusin niin päätin käyttää vaikka maailman kaikki lääkkeet. Ja taidan olla superonnekas-ei juuri oireita ja punktiot tosi helppoja. Viimeeksi kävi hassusti kun luulin olevani jo ok ja lähdin kotiin, soittivat klininalta kauhuissaan perään että missä olen (taksissa). Eli vähän ehkä liiankin hyvin selvinnyt, etten vaan tumpeloisi ja teksi mitään liian rankkaa. Itse en ole halunnut ketään kavereistani mukaan yhteenkään punktioon ja jopa lapsenkin synnytin omin nokin. Eli ainakaan itse en ole saattajia tarvinnut. Nytkin olin ulkona klinikalta vähän 11 jälkeen (punktio 10) ja menin apteekin kautta hakemaan hoidossa olleen lapsen kotiin. Loppupäivän kyllä nukuimmekin paljon enemmän kuin normaalisti. Eli yritin ottaa kepoisammin kuin normisti. Sellaista painontunnetta oli alavatsassa ja selkeästi munasarjojen kohdalla. Yritin olla nostamatta lasta esim syöttötuoliin ja syötiin kuin piknikillä lattialla. Lääkkeitä laittavat kanyylin kautta eli ekassa punktiossa kun olin, niin ekaa kertaa eläissäni oli kanyyli. Hirveän vahvat aineet niillä olisi, mutta olen tarvinnut kuulemma vähän ja esim Diapamia en ottanut laisinkaan ja hoitajakin sanoi "ettet tätä tarvi kun et jännitä". Itse istuisin puoli t bussissa, mutta jos oletkin kipeämpi kuin minä, en osaa sanoa.Tietty jännitys on aina. Lähinnä siitä, että onnistuuko tämä vai ei. Mutta muuta jännitystä itse toimenpiteistä en tunne.

Kaiken kaikkiaan voisin sanoa, että helppoa kuin mikä. Ainoastaan hinnat hirvittää jos hoito ei onnistu. Eka maksoi kaikkiaan (joka tutkimus yms.) n 8000€ ja nyt on tämän toisen kohdalla tämän hoidon jälkeen on palanut noin 11000-12000€ ja tietysti voi olla ettei tämäkään tuo toista lasta. Eli mietin kuinka monta kertaa "kokeilen" ihan jo senkin takia, että voisin käyttää nämäkin rahat olemassa olevaan lapseeni.

Alkionsiirto riippuu siitä, miten sovitaan. Suhteessa esim kahden päivän alkioilla tulee hieman enemmän kliinisiä raskauksia. Blastokysti on valmis kiinnittymään pian istutuksen jälkeen ( blasto joko istutuspäivänä tai seuraavana ja kahden päivän ikäinen siis kiinnittyy tai ei noin kuudentena päivänä hedelmöityksestä/punktiostaeli neljän päivän kuluttua siirrosta). Mun eka lääkäri vain sanoi, että pitkä viljely tehdään. En osannut kysellä. Ja heti tuli lapsi eli siksi mennään samalla kaavalla nytkin. Blastokystiviljelyn huono puoli on, että monet alkiot eivät jaksa petrimaljalla viittä päivää vaan kuolevat. Joistain voisi siis tulla lapsia jos siirrettäisi nopeammin kohtuun. Mutta blastokystit ovat vahvoja alkioita eli lääkärini joskus sanoikin, että yksikään blastokysti ei ole heikko alkio. Alkioiden lukumäärä on neuvottelukysymys nyt tokaa lasta yrittäessä. Ekalla sanoivat heti, että siirretään vain yksi.

Tuleepa romaani, anteeksi.

Laskujen ajoista: Mulle tullut kanssa aika hitaasti. Ehkä viikko tai kaksi toimenpiteestä ja kaksi viikkoa eräpäivään näissä isoissa summissa ivf. Nuo yksittäiset pikkulaskut ovat voineet olla vieläkin hitaampia. Olen sopinut niin, että kaikki laskut tulevat sen yrityskerran ison laskun mukana eli ei pikkulaskuja silloin tällöin.

Ainiin. Saalis oli 13,munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Osa follikkeleista oli vaikeissa paikoissa (isot suonet liian lähellä) punkteerata.
 
Viimeksi muokattu:
Iitukka76: Miten sinä voit, mitä kuuluu? Oletko jo päässyt pettymyksestä jaloillesi? Muistathan, että me ollaan kaikki täällä tukemassa :) Ainakin vaikutat pirteältä ja iloiselta :) Tuo minua mietityttää omalla kohdalla, että miten mahdollisiin pettymyksiin reagoi, lyökö ne ihan maihin vai reagoinko tyynesti, hyvin vaikea arvata omia reaktioita tämmöisessä itselle ihan uudessa kokemuksessa.
Jolana: Kiitos, hyvää kuuluu ja voin suht`koht hyvin :). Olihan se tiputus pilvilinnoista alas, mutta eikun uutta yritystä kohta. On vaan kova paikka tämmöiselle hätähousulle jolle kaikki pitäis tapahtua "hetikaikkimullenyt"-tyyliin :LOL:. Onneksi olen myöskin yltiöpositiivinen luonne ja mottoni onkin " kaikesta selviää " :). Saas nähdä miten sitten jos ja kun pettymykset jatkuu, että miten käy positiivisuuden o_O

Ja on kyllä kiva että tällainen foorumi on olemassa ja varsinkin tällainen viestiketju jossa voi purkaa tuntojaan. Koska te täällä ymmärrätte parhaiten mitä mielessä pyörii kun käytte läpi aivan samoja asioita :). Onhan mulle ystävät ja perhe, jotka elävät mukana tätä minun haavetta, mutta se ei ole sama asia. Joten kiitos teille että olette täällä.

Noista laskuista, minä en ole ottanut vielä mitään laskulle kun on ollut niin pieniä nuo minun maksut vielä. Jos ja kun itse innsi tehdään niin sitten otan laskulle. Kuulemani mukaan laskujen tulo ilmeisesti kestää, mutta voi riippua klinikasta :).

Muuten mites se tämän päiväinen suunnittelukäynti sujui?

Ja Mileana mites sinulla menee? Taitaa piinaviikot olla lopuillaan?
 
Iitukka: Joo. Täällä on ihmisiä samassa tilanteessa - se on silti eri kuin ystävät ja sukulaiset. Tällä tavoin lapsen saanti herättää ihmeellisiä tunteita ja hieman varmaan erilaisia kuin "perinteisesti". Tässä joutuu pohtimaan omia motiiveja, lapsen etuja ja muiden asenteita.

On vain hyvä, että olet positiivinen perusluonne- voi helpottaa kummasti koko projektia ja ihan sitä raskautumistakin. Itse olen sen verran helpolla selvinnyt, että lähdin tuohon edelliseen yritykseen luulolla, että heti se tulee kuten ennenkin. Se oli aika pettymys kun ei tullutkaan. Onko mulle tullut jotakin ongelmaa saada lasta? Onko jokin vialla? Teinkö jotain liian raskasta tms? Mistäs lisää rahaa? No, huuhaasti lohduttauduin sillä, että ne alkiot ei ollut tarkoitettu minun lapsikseni. Ehkä näistä joku on. Kun sullakin on sitten mitä todennäköisimmin lapsi sylissä ja katsot häntä, tiedät että hän se oli jota piti odottaa. Tämä on se, onneksi ei tullut kuin kysta eka yrityksellä :D.

Saalis on toisaalta hyvä ja toisaalta ei. Viimeeksi tuli 19 kpl ja ei silti onnannut. Katsotaan..
 

Yhteistyössä