Onnea hoitoihin niissä juuri nyt käyville ja toivotaan tosiaan että ne treffit 9kk päästä siellä sit häämöttää
Nyt on limakalvoultrassa käyty ja kaikki oli ok, paksuus oli 1cm eli mun mittapuulla oikeinkin hyvä kp20 paksuudeks ja enskiertoon sitten zumenonin alotus ja siirto jos saadaan siirrettävää! Hui.. ettei tulis vaan viime hetken rimakauhuja
no ei kai sentään..
Kyselin hiukan lisää vielä kahden alkion siirroista kun niitä on aina ennenkin tehty, niin pääasiassa kai yksinäisille varsinkin siirretään mieluummin yhtä kerralla, kun pareilla se on eri asia, ja se on kuulema ihan joku virallinen/lainmukanen suositus. Jotenkin vähän pettyny olo vaikka sinänsä ymmärränkin riskit jne. miten siitä on ajateltu. Tuntuu vaan silti ettei jossain vaivasten yhden siirroissa oo sitäkään vähää mahdollisuutta ja juur yhtään uskoo koko hommaan kun kahdellakaan ei koskaan edes kiinnittymisyritystäkään
No sit kun yritin jotain perusteluja, mm. taustatilanne (ikä, endo, jo tuloksettomia siirtoja) miks haluaisin edelleen että ois kiva kun ois edes pieni mahdollisuus saada kaks kerralla niin tuntu et melkein suuttu siinä, ja sano että sit joutuu kohta miettiin vielä onko tää oikee paikka hoitaa mua ollenkaan jos niin ja näin ajattelen, ja niinkun rivien välistä sano että "älä kuule kyseenalaista mun ammattitaitoo tai en hoidakaan sua!"
jotenkin jäi vähän inhottava olo tästä käynnistä että aletaan tässä vaiheessa uhkaileen että perutaan koko homma jos alan vaatia mitään omiani niinkun joku mielenvikanen! Miten tollasen jälkeen nyt uskaltaa hirveesti omia näkemyksiä tai toiveita kertookaan
tehdään nyt sitten ihan miten ne haluaa....
Sit selitti että viime vuosina on aina vaan enemmän alettukin tekeen yhden alkion siirtoja kun laboratoriotekniikat on parantunu ja pystyy paremmin seuloon niitä oikeesti elinkykysiä, ja sitten alkanu tulla lastenlääkärien huolestuneita valituksia huonovointisista kaksosista tms., kun vielä sillon 2010 kun olin viimeks hoidoissa niitä siirrettiin melko huolettomasti.
Ei nyt sentään täysin tyrmänny etteikö vois laittaa kahtakin jos on huonompi laatusia (niinkun ne mulla pääasiassa on ollu) tai jonkun hyvän mukana joku juuri ja juuri kelpaava rupu, mutta mitään hyviä ei ainakaan enää suostu laittaan kahta kerralla
Balstoviljelystäkin olin huolissani, että jos niistä tulee periaatteessa elinkykysiä, mutta ei voida pakastaa heikkouden takia eikä siirtääkään määräänsä enempää, niin että sellasia joutus vaan heittään kylmästi roskiin vaikka ne ois voinu olla juuri niitä mistä ois tullukin jotain. Mutta tätä pelkoo ei ilmeisesti oo, vaan jokainen vähänkin epävarma tapaus mistä ehkä vois tulla jotain, voidaan pakastaa!