Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja ? :
Alkuperäinen kirjoittaja Joan:
En käsitä että joku säälii vierasta lasta jolla ei ole merkkivaatteita! Todella materialistinen tapa ajatella! Luuletko että lapsi välittää minkä merkkisiä hänen vaatteensa ovat kunhan ovat mukavat ja säänmukaiset. Minua lähinnä säälittää teidän lapsenne joka joutuu kasvamaan noin suvaitsemattomien ja materialististen vanhempien vaikutuksen alaisena! Itse opetan lapselleni että jokainen ihminen on arvokas, ulkokuoreen katsomatta.
Katsos meitä on moneen junaan. Yksi kaveri kerran totesi, että miksei hän hemmottelisi ainokaistaan ostamalla joka kauppareissulla uutta lelua sun muuta, kun kerran varaa on. Katsoin aika pitkään. Tämä sama lapsi muuten on todella merkkitietoinen, ihme juttu ; ) Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen kuullut hänen kertovan minkä merkkinen vaate on päällä. Itsekin yritän kasvattaa lapseni ihan muihin arvoihin.
Kateelliset lukutaidottomat meuhkaavat. Ihme porukkaa täällä
Miten määrittelet minut kateelliseksi ja lukutaidottomaksi? Mitä en ole osannut lukea? Sinä se täällä aika ihmeellinen olet...
Ihan kuule siksi, koska kerroin tuolla, että meidän touhumme menee mielestäni yli. Että olen sitä mieltä, että vaateiden pitää olla asianmukaiset ja laadukkaat muttei välttämättä minkään erityisen merkkiset. Merkit ja laatu kun eivät aina kulje käsi kädessä. Ja olen sitä mieltä, että olet kateellinen, koska arvostelet merkkitietoista lasta. Mitä sitten, vaikka hän on merkkitietoinen? Harmittaako, että joku toinen tykkää brändeistä? Onko lapsi kiusannut jotakuta/ arvostellut? Sinä ainakin olet arvostellut tätä lasta merkkitietoisuuden vuoksi! Eli sinun elämänarvoistasi yksi ON suvaitsemattomuus.
Tuota. Sinä taidat itse olla lukutaidoton, koska sinulla menee nyt sujuvasti kaksi nimimerkkiä sekaisin ja vastailet miten sattuu.
Minusta vaan on ihan käsittämätön juttu painottaa lapselle, että tämä on sitten merkkivaate. Ei nelivuotiaan ole tarpeen tietää, minkä merkkinen vaate on. Ja kyllä, hän arvostelee muita lapsia sen mukaan, mitä merkkiä heillä on päällä, mutta ei kylläkään tunne kaikkia merkkejä eli ei ymmärrä sitä että muunkin merkkiset vaatteet ovat maksaneet aika paljon kuin "hänen" merkkinsä. Korvaan vaan särähtää, kun nelivuotias tappi tulee kertomaan että "hänelläpä on merkkilenkkarit". Pidän sitä vähintäänkin outona.
jos suvaitsemattomuus on sitä, että en arvostele ihmistä sen perusteella, mitä hänellä on päällään tai että kaikki ihmiset ovat mielestäni samanarvoisia ja maailmassa on tärkeämpiäkin arvoja kuin vaatteiden merkit tai merkittömyys, niin en voi kuin todeta, että olen ilomielin suvaitsematon...