Yksi nimi,jonka voisit antaa lapsellesi nimeksi ja yksi mitä et?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta on ylipäänsä ihanaa kun nykyään on niin PALJON eri nimiä. Meillä oli yläasteella tosi monta Elinaa kaveripiirissä eikä ollut oikein mukavaa puhutella Elina H., Elina K. jne. mutta oli melko pakko kun muuten olis menneet niin sekaisin. Ja oliko Minnat ja Annet yms. suosikkeja -60-luvulla.

Alkuperäinen kirjoittaja helvi:
niin joo, eihän tässä ketään tai mitään nimiä haukuta.
Tehkää pino jossa kysytään kenen kaveri voisit olla ja kenen et missään nimessä.
Sitten vaan nikkejä kehiin.
On se vaan niin mukavaa kun saadaan jollaksin syyllä joku porukan ulkopuolelle.
Tiedättekö naiset, te olette kuin kanoja: aina nokkimassa jotakin ja joitakuita.
Vertaileekohan miehet lastennimiä samaan tyyliin : D : D

Ei, mutta saattavat sanoa mielipiteensä kovasanaisemmin. Tai ainakin meillä mies nauraa nimille tai sanoo niiden olevan kaappirumia, mikäli on sitä mieltä.

Minusta tämä ei ole vielä mennyt edes haukkumiseksi. Meillä jokaisella on nimet joista pidämme, nimet joita oikeasti inhoamme ja nimet, joita pidämme maailman mahtavimpina. Miksi en saa sanoa sitä? Sen kun voi ilmaista monella tapaa ja tässä nimenomaisessa topikissa minusta on onnistuttu sanomaan suosikkeja ja inhokkeja hyvin maltilliseen sävyyn. Nyt puhutaan makuasioista, ei haukuta ellei sitten myöhemmillä sivuilla siihen mennä.

Ja Eemin äippä ihan turhaa suruilee siellä. Jokainen ei voi tykätä Eemistä, kuten toinen ei tykkää vaikka Petrasta omalleen. En siis voi olettaa, että nimivalintani on sellainen, joka miellyttää muita. MInulle nimivalintani ovat MINUA miellyttäviä! Minusta esimerkiksi Eemi oli hyvä nimi, mutta liian samankaltainen toisen lapsemme nimen kanssa.

Tytölle Laina on ihana, oma nimeni taas on kauhea. En koskaan voisi lapsestani tehdä pientä Jenniä. Piinallisen yleinen nimi ja aina ne Jennit kaikissa sarjoissa ja leffoissa ovat jotain tyhjäpäisiä...

Pojalle Johann on ihana. Pojille on muitakin ihania nimiä: Crispin, Ludwig... Selkeää inhokkia en osaa mainita juuri nyt.

Mulla ei ole inhokkinimiä, mutta vähiten miellyttäis poikien nimet; Väinö, Veikko, Yrjö, Keijo, Veijo, Jorma, Niilo, Veli, Ukko, Mies, Urpo ja jonkunpoika.
Tyttöjennimissä vähiten miellyttää korvaa Pirjo, Iida, Aada, Pirkko, Ritva, Saimi, Sisko ja Emilia.
Suosikkiniminä pojilla oisi Sinuhe ja Peikko.
Tytölle jo olemassa olevista nimistä Meritähti.

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mulla ei ole inhokkinimiä, mutta vähiten miellyttäis poikien nimet; Väinö, Veikko, Yrjö, Keijo, Veijo, Jorma, Niilo, Veli, Ukko, Mies, Urpo ja jonkunpoika.
Tyttöjennimissä vähiten miellyttää korvaa Pirjo, Iida, Aada, Pirkko, Ritva, Saimi, Sisko ja Emilia.

Siis onko teillä Meritähti niminen tyttö? Ihana nimi. Meillä tytöt Taikatuuli Louna Pihlaja ja Sadehelmi Lilja Vellamo. =)

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy siouxLLE:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:

Siis onko teillä Meritähti niminen tyttö? Ihana nimi. Meillä tytöt Taikatuuli Louna Pihlaja ja Sadehelmi Lilja Vellamo. =)

Ei meillä ole Meritähteä :D
Kauniit nimet teidän tytöillä :heart:

Mä en antas pojalle nimeä Tauno tai Urpo
Enkä tytölle nimeä Terttu, Selma tai Salme.

Pojalle voisin antaa nimeksi Konsta tai Roope
Tytölle Isla, Sade tai Lumi

Mutta jokainen keksiköön omallensa sen ihanan ja oikean nimen.

otetaanpa uusi yritys, väsy painaa ja aivot ei toimi... :) eli : ihania tytön nimiä ovat emmi, lilja, minja, senni, saga ja peppi. vähemmän ihania taas sisko, aina, maila, impi ja hellä. poikien nimistä taas mieleen ovat anton, eetu ja jimi kun taas kamalia ovat mies, mainio, hemmo, untamo (tulee mieleen joku pölähtänyt kylähullu! ) , maki ja yrjö

Yhteistyössä