A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Kai hän saa edes jotain vitamiinivalmistetta?
Olen mä multitabseja syöttänyt sitten, tyhmältä tuntuu kyllä sekin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Kai hän saa edes jotain vitamiinivalmistetta?
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:Entä jos se ei ole nirsoilua, vaan ihan päänsisäinen juttu? Siis oire jostain ihan muusta.
MInulla on itselläni taipumusta paniikkihäiriöön ja välillä on tosi huonoja kausia. KUkaan ulkopuolinen sitä ei varmasti huomaa.
Silloin kun on tuollainen huono kausi päällä, en saa ruokaa alas, kuin ihan jotain tiettyä juttua. Siis en sellaista perusruokaakaan, jota normaalisti syön hyvillä mielin.
Ajattelin vaan, kun kirjoitit, että asia on jatkunut koko koulussa olon ajan. Söikö lapsi siis paremmin ennen kouluikää? Jos näin, olisiko koulussa jotain ongelmia?
Alkuperäinen kirjoittaja :):luulisi tuon oppivan syömään viimeistään siinä vaiheessa kun on sairaalassa tipassa
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:Paistijauheliha on lihaa siinä missä paistikin.
Etä kanapuikot kun kalapuikot menevät?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja :):luulisi tuon oppivan syömään viimeistään siinä vaiheessa kun on sairaalassa tipassa
Oikeasti, ihan ala-arvoinen kommentti :-(
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja :):luulisi tuon oppivan syömään viimeistään siinä vaiheessa kun on sairaalassa tipassa
Oikeasti, ihan ala-arvoinen kommentti :-(
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:Entä jos se ei ole nirsoilua, vaan ihan päänsisäinen juttu? Siis oire jostain ihan muusta.
MInulla on itselläni taipumusta paniikkihäiriöön ja välillä on tosi huonoja kausia. KUkaan ulkopuolinen sitä ei varmasti huomaa.
Silloin kun on tuollainen huono kausi päällä, en saa ruokaa alas, kuin ihan jotain tiettyä juttua. Siis en sellaista perusruokaakaan, jota normaalisti syön hyvillä mielin.
Ajattelin vaan, kun kirjoitit, että asia on jatkunut koko koulussa olon ajan. Söikö lapsi siis paremmin ennen kouluikää? Jos näin, olisiko koulussa jotain ongelmia?
Eskarissa söi ihan hyvin, samoin kotona noihin aikoihin. Taaperona oli kyllä nirso, mutta maistoi kaikkea kuitenkin reippaasti ja sai syötyä ihan järkeviä annoksia.
Koulun alku muutti asioita, olen kysellyt siitäkin. Tyttö on ahkera ja fiksu koulussa ja kavereita on. Kouluruokailussa oli ilmeisesti ekana vuonna joitakin ikäviä sattumuksia, isommat lapset häiriköivät/tappelivat ruokalassa ja mietin kyllä sitäkin, ovatko nuo jääneet traumoiksi mieleen. Tytön mukaan ei niitä enää mieti, mutta hitsistäkö noista teininaluista oikeasti tietää, mitä miettivät.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tuo itse tekeminen on hyvä idea, siis jos lapsi on epäileväinen uusia ruokia kohtaan tms niin siinä näkee itse mitä niihin tulee. Miten muuten ruokailut koulussa ovat menneet?
Yleisesti olen ollut sillä kannalla että tarjotaan tiettyä ruokaa ja jos se ei kelpaa niin sitten on syömättä ja ruokaa on tarjolla seuraavalla ruokailulla. Toistaiseksi on toiminut, mutta nuo makuyliherkkyydet tms on kyllä oma juttunsa. Niitäkin kun toisella lapselle voisi pitää ihan todennäköisinä, onneksi ollaan toistaiseksi vältytty ja ns. kaikki kelpaa. Yhäkin itselleni epäselvää miten sitä toimisi jos erityislapsi keksii tyyliin ettei suostu syömään muuta kuin kalapuikkoja ja perunamuussia.
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:eihän taustalla ole joku sellainen juttu että lapselle on joku sanonut hänen olevan lihava?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:eihän taustalla ole joku sellainen juttu että lapselle on joku sanonut hänen olevan lihava?
Ei ainakaan kotona, hän on aina ollut laihanpuoleinen. Ei mikään riuku, mutta selkeästi hoikka. Mutta voisinkin vähän kysellä taas ulkonäköasioista, olemme kyllä jutelleet yleisesti kauneusihanteista ja vastaavista paljonkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Miten lapsi itse kuveilee tuota norsoiuttaan? Tai siis pystyykö selittämään miksi joku tietty ruoka ei maistu? Jos kuitenkin koulussakin pystyy sen pakollisen määrän syömään yökkimättä niin ainakin voisi ajatella ruuan menevän alas jokatapauksessa.
Onko sitten jotain tiettyjä juttuja joilla mielellään korvaisi nuo ruokailut, kuten leipä tai jotkut herkut tms?
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:Yksi mikä voisi toimia, on se, että annat tytönkin jo tehdä ruokaa.
Itsetehty kun maistuu aina paremmalta.![]()