Yks kaltoinkohdelluimpia eläimiä aikanamme on mielestäni kana/broileri

vierailija
  • Tykkää
Reactions: r0s
vierailija
Mä just lorautin intialaiseen kasvisruokaani lime-mehua, siinä on happoa luonnonmukaisena versiona.
Niin just. Noille laskelmille saa puhaltaa tyhjää, kun eivät perustu mihinkään. Miten niitä valmiiksi maustettuja enää voi maustaa? Eikä sitä teollisuussuolaa syanidilla voi saada pois mitenkään:sick:
Olen kyllä nokkaluomulihaa ostanut enkä katsonut, mitä maksoi:D
 

Dodii, seuraavalla kauppareissulla näitä metsästämään!
Uskomatonta että tää on ilmeisesti Suomen ainoa luomubroilerin tuottaja? Siihen nähden miten paljon broileria syödään.

Täytyy kyl tunnustaa etten ole noita pakkauksia huomannu/huomioinu marketissa, mä olen aina suunnistanu Kariniemen luo...:oops:
 
Tuotantoeläinten pidossa vaan on sellainen juttu, että jos niitä ei kohtele hyvin niin ei tule maitoa, lihaa, munia tai turkista.
Ei tuottajalla ole varaa kohdella eläimiään väärin, ainakaan kauaa.

Citykilpikonnan omistajilla on aina eläimenpidostä eriävä mielipide.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Tuotantoeläinten pidossa vaan on sellainen juttu, että jos niitä ei kohtele hyvin niin ei tule maitoa, lihaa, munia tai turkista.
Ei tuottajalla ole varaa kohdella eläimiään väärin, ainakaan kauaa.

Citykilpikonnan omistajilla on aina eläimenpidostä eriävä mielipide.
Ainakin mitä netissä lukee niin luomutiput on uteliaampia kuin tavalliset, ja luomubroileri maistuu paremmalle kun ne broilerikanat on saanu ulkoilla.

Kananmunan keltuaisissakin on eroja:ei kannata ostaa semmoisia jotka on ihan haaleita.
 
vierailija
Tuotantoeläinten pidossa vaan on sellainen juttu, että jos niitä ei kohtele hyvin niin ei tule maitoa, lihaa, munia tai turkista.
Ei tuottajalla ole varaa kohdella eläimiään väärin, ainakaan kauaa.

Citykilpikonnan omistajilla on aina eläimenpidostä eriävä mielipide.
Lemmikkieläimiäkin pitäisi kohdella hyvin eikä päästää niitä vapaasti juoksentelemaan yksinään ulos.
 
vierailija
Ainakin mitä netissä lukee niin luomutiput on uteliaampia kuin tavalliset, ja luomubroileri maistuu paremmalle kun ne broilerikanat on saanu ulkoilla.

Kananmunan keltuaisissakin on eroja:ei kannata ostaa semmoisia jotka on ihan haaleita.
Vapaana ulkoilevien kanojen keltuaiset on huomattavasti vaaleampia kuin häkkikanojen. Ainakin mitä itse ole huomannut.
Mä veikkaan että sä et broilerissa erota makuna onko se luomu vai tavallinen.
*en siis vastusta luomua mutta näin asiat ovat*
 
vierailija
Tuotantoeläinten pidossa vaan on sellainen juttu, että jos niitä ei kohtele hyvin niin ei tule maitoa, lihaa, munia tai turkista.
Ei tuottajalla ole varaa kohdella eläimiään väärin, ainakaan kauaa.

Citykilpikonnan omistajilla on aina eläimenpidostä eriävä mielipide.
Toi nyt on ihan päivänselvä asia. Vastuullinen tuottaja/kasvattaja vastaa tarkkojenkin määräyksien mukaan eläinten hoidosta. Toki aina myös löytyy poikkeuksia, jotka kyllä saadaan kiinnikin ja ansaittujen sanktioiden pariin.

Mitä tulee citykilpikonnan omistajiin niin yleensä he tahtovat todellakin tietää miten lemmikkejä kuuluu hoitaa. Enemmän leväperäisyyttä tapahtuu sitten taajama-alueen ulkopuolella kirkonkylissä missä "näin on menty ennenkin".
 
Jep. Ulkona tallustavan kanan muna siis on vuodenajasta riippuen eri värinen. -Tummempi silloin kun se napsii suuhunsa vihreitä rehuja.

Ja syötetyllä tuotos tasalaatuisempaa.
Mulla on joku muistikuva että häkkikanalassa kasvaneen kanan helttakin on haaleamman värinen kuin ulkoilevalla luomukanalla, mut en tiedä pitääkö se paikkaansa.

Ottaakohan luomukanat arskaa ja heltta ruskettuu. :cool:
 
vierailija
Niin täytyisi pitää hyvin eikä vangita kissoja sisälle. :) Sun kaltaisia ihmisiä sen sijaan ei pitäisi laskea ulos vapaana juoksemaan.
Ai mun kaltaisia? En omista mitään lemmikkiä. Lemmikin pito on itsekkäiden ja tunnevammaisten hommaa.
Jos lemmikin ottaa niin luulisi että siitä huolehtii kuten laki määrää ja lisäksi siten ettei se elukka juoksentele toisten pihoissa jne.
Miten se kissan ulkoilutus on niin vaikeeta kun koiraakin voi ulkoiluttaa. Ehkä kissanomistajat on vaan tyhmiä ja laiskoja.?
 

Yhteistyössä