Yhteistä tekemistä vain ryyppääminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ryyppäämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ryyppäämätön

Vieras
Suhteessamme miestä harmittaa, se kun olemme hyvin erilaisia. Hän tykkää ryypätä ja itse en niinkään. Olemme siis seurustelleet vuoden ja kolme kuukautta. Mielelläni otan lasin tai kaksi, kun kumppanini taas vähintään 10 olutta tai vähemmän ja sen sijaan teräviä. Hän muuttuu iloisemmaksi, rennommaksi ja avoimemmaksi juodessaan, ikinä ei räyhää tai käyttäydy sopimattomasti. Häntä kuitenkin harmittaa, kun menen aiemmin nukkumaan, en ole kännissä ja emme voi harrastaa känniseksiä aamuyöstä. Minua ihmetyttää, koska eihän siitä seksistä tule mitään kun k*lli lerpahtaneena. Eikä viinanhajuinen, k*llia p*lluun työntävä vaikka muuten viehättävä mies sytytä. Mielummin harrastan seksiä selvinpäin virkeänä, tai muutaman lasin nauttineena. Yhteissä illanvietoissa itse menen mielelläni nukkumaan viimeistään siinä kahden aikaan, kun riekkuminen kännisten seurassa ei innosta. Lähden kyllä aina mielelläni mukaan ja voin pitää hauskaa ilmankin viinaa.

Miehen edellisessä suhteessa oli aina yhteistä tekemistä ryyppääminen. Edellinen kumppani oli 24-vuotias. Menivät aina viikonloppuisin yhdessä baariin/yökerhoon ryyppäsivät ja pitivät hauskaa. Itse voin mennä maksimissaan kerran kuukaudessa "radalle", koska en kestä tyhmiä kännisiä ihmisiä useammin ja itse en tykkää useammin ryypätä. Jos ehdotan muuta yhteistä tekemistä, keilusta, elokuviin menoa, frisbeegolfia, museota, teatteria, melontaa, mies ei innostu, katsoo mielummin televisiota kotona. Milloinkaan ystäviensä kanssa mies ei ole täysin selvinpäin, aina juodaan. Ärsyttää, kun mies sanoo että edellistä kumppania oli helpompi rakastaa kun he olivat samanlaisempia. Mitä teen? En haluaisi alkaa ryyppäämään, koska en pidä krapulasta, se ei ole terveellistä ja vielä kaikenlisäksi lihottaa.

Tuntuu oudolta, ihan kuin minä olisin se joka tekee väärin kun en ryyppää. Kuulostaa aika tyhmältä näin 33-vuotiaasta. Mies täyttää tänä vuonna kanssa 33-vuotta.

Ikävää sanoa, mutta minusta tuntuu, että on vain yksi ratkaisu. Alat kuitenkin inhota enemmän ja enemmmän niitä känniläisiä. Etköhän ole ansainnut "paremman" tyypin, jonka elämään mahtuu muutakin kuin juominen.

• Tykkää
Reactions: Owl
Mulla tuli se kuva, että olette liian erilaisia ja suosittelisin sua pitämään mielessä että et tod.näk. saa muutettua miestäsi myöskään silloin jos oot raskaana/saatte lapsia. En siis mitenkään halua tuomita miestäsi, mielestäni miehesi käytös on täysin ok, jos teillä ei ole lapsia. Vaikuttaa vaan siltä, että teillä on aika eri intressit vapaa-ajan käytön suhteen ja itse ainakin ihmettelen miten sellaisten ihmisten parisuhde toimii pidemmän päälle. Voin toki olla hyvin väärässäkin.

Itselleni kävi niin, että rupesin itsekin juomaan. En tiedä, olisinko alkanut joka tapauksessa, mutta ainakin se suhde oli kimmoke juomiselleni. Kuitenkin samalla kärsin juomisestani, koska se soti arvojani vastaan.

Suhde on toki jo ohi ja olen ollut kohtuukäyttäjä jo vuosia. Mutta välillä harmittaa vieläkin, että muutama vuosi elämästäni meni sellaiseen ryypiskelyyn.

Enpä usko, että teillä on tulevaisuutta, jos olette noin erilaisia.

Tämä mies on kuitenkin ensimmäinen johon voin luottaa, käy päivisin töissä, oma kämppä,kivan näköinen, rahaa, mukavat vanhemmat, mukava sisarusten perhe, kivoja ystäviä jne. Mutta tuo sosiaalinen kanssakäyminen vaatii alkoholia kaikkien muiden kuin minun, vanhempien ja sisarusten perheen vierailuissa.

Mies makaa viikolla kaikki illat TV:n ääressä, herää vähän henkiin kun on saanut napsauttaa oluen auki.

Vielä ole äiti-ihminen, haluaisin lapsia ja yhteisen kodin. Ikävää on, että ilman alkoholia hänestä en saa keskustellessa asioita irti, sanoo vaan, että on vaikeaa puhua. Kännissä kyllä syvällisempikin juttu silti luistaa...

Miehellä taitaa olla jonkinlainen alkoholiongelma. Et voi muuttaa miestä, joten kannattaa miettiä, haluaako tuhlata aikaansa ja elämäänsä tuollaiseen. Ethän sä nyt hyvänen aika voi ruveta juomaan vain miehen takia, ei tuollainen ole normaalia.

Itse en myöskään voisi enkä haluaisi olla sellaisen miehen kanssa, joka ei suostu koskaan tekemään mitään tai joka ei pysty puhumaan, jos ei ole vetänyt ensin viinaa. Kuulostaa todella epätyydyttävältä suhteelta.

Huh. Tämä ketju valaa muhun uskoa siihen, että tein oikean ratkaisun, kun jätin vastaavanlaisen ukon. Kipeää tekee, mutta mikäli vaan kännissä rakastetaan ja ollaan tunteellisia, ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ryyppäämätönvielä;30110287:
Tämä mies on kuitenkin ensimmäinen johon voin luottaa, käy päivisin töissä, oma kämppä,kivan näköinen, rahaa, mukavat vanhemmat, mukava sisarusten perhe, kivoja ystäviä jne. Mutta tuo sosiaalinen kanssakäyminen vaatii alkoholia kaikkien muiden kuin minun, vanhempien ja sisarusten perheen vierailuissa.

Luotettavuus on hyvä asia ja sekin, että käy töissä ja on hyvännäköinen, mutta ne eivät ole mitään harvinaisia ominaisuuksia. Tästä maasta löytyy takuulla joku toinenkin mies, johon voisit luottaa, joka käy töissä ja on hyvännäköinen, sekä joka ei juo noin paljon ja pelkästään. Nuo muut ominaisuudet, kuten vanhemmat, sisarusten perheet ja ystävät ovat parisuhteen kannalta toissijaisia tai jopa yhdentekeviä.

Hyvä, että pidät pääsi ja olet menemättä mukaan miehen ryyppäämisiin. HÄnellä on jo alkoholiongelma ja syyt ryyppäämiseen haetaan jopa entisiin suhteisiin vedoten, vaikka tekee mieli kysyä miksi suhde sitten loppui? Älä ikinä usko ihmistä, joka syyllistää sinua juomatta jättämisestä.

Kokemuksesta voin sanoa, että jos miehelle maistuu alkoholi, se tulee maistuumaan aina. Sen takia omaa elämäänsä ei kannata pilata osallistumalla samaan juhlintaan, vaan jos pärjäätte muuten kannattaa vain vakaasti pitää oma linjansa. Elää voi toki yhdessä, mutta alkoholi kuitenkin sanelee joka päivä elämäänne ja siihen joko tottuu tai se ärsyttää joka kerta- tässä täytyy tuntea itsensä, mitä on valmis sietämään.

• Tykkää
Reactions: Owl
Vanhemman valtiomiehen neuvo: lähde ennen kuin haaskaat elämäsi ja muutut katkeraksi. Itse jaksoin samanlaista elämää kuusi vuotta, mutta sitten kamelin selkä katkesi enkä parempaa päätöstä olisi voinut tehdä. Exäni uudet suhteet ovat katkenneet tuosta samasta syystä, ja alkoholi vie miestä kuulemma edelleen - ja se ulkonäkökin on vuosien varrella muuttunut punakan tanakaksi alkoholin takia.

Kiitos kaikista vastauksista. Olen illalla ja nyt aamulla miettinyt kovasti asioita. Minua ei niinkään häiritse miehen juominen, vaan se ettei hänestä saa oikein mitään irti selvänä. Kun jutellaan miehen humalatilassa niin selvänä ei aina muka muista mitä sovittiin tai ne asiat ei enää innosta. On todella hienoa, että olen voinut kirjoittaa tänne palstalle, koska ystäväni näkevät miehestä aina vain sen iloisen puolen ja pitävät oikein super hyvänä tyyppinä. Viime vkloppunakin onnittelivat kuinka hyvä pari ollaan, kun joskus avaudun näistä ongelmista ystäväni ihmettelevät miksi voin valittaa niin hyvästä tyypistä.

Kyllä minäkin mieheni kanssa ryyppäsimme silloin ennen lasta. Olimme viihteellä useinkin. Mutta rakkaudella lapsi tehtiin ja kun raskaaksi tulin niin tottakai minä en enää juonut ja mieskin kävi enää harvemmin. Ja aina vain harvemmin. Nyt kun lapsi on jo kouluikäinen niin käymme viihteellä ehkä 2 kertaa vuodessa. tätä on ollut lapsen iän ajan. Kyllä sitten on taas menoaikaa kun lapsi on iso. Uskon et joillakin ihmisillä on vain se menovaihe sitten tulee rauhoittumisvaihe. Ei se menovaihe voi kestää ikuisuuksia. En sinuna luovuttaisi jos muuten pelaa hyvin, juttele hänen kanssaan. Mitä hän sanoo, voiko olla juomatta jos olisi lapsi?

Kyllä se vain niin on, että, jos absolutistiksikin ryhdyt, niin ne kamut/tuttavat jää, joilla on tapana ottaa,
mutta siinäkin punnitaan jyvät akanoista. Minulla on tilanne, jossa myös mieheni on absolutisti.

Kannattaa, ehkä tähdätä samaan, jos haluat?

Uskon et joillakin ihmisillä on vain se menovaihe sitten tulee rauhoittumisvaihe. Ei se menovaihe voi kestää ikuisuuksia. En sinuna luovuttaisi jos muuten pelaa hyvin, juttele hänen kanssaan. Mitä hän sanoo, voiko olla juomatta jos olisi lapsi?

Joillain näin varmasti onkin. Mut jos edes seksi selvinpäin ei kiinnosta ja ainuttakaan viikonloppua ei voi viettää ilman viinaa ja jos miehen saa houkuteltua vaan sellaiseen leffateatteriin mis on A- oikeudet, niin huh- huh.

"Menovaihe" voi kestää tästä hautaan, tosin se jossain vaiheessa lakkaa olemasta "menemistä" ja muuttuu vaan juomiseksi. Ja juopon sanomisilta ja lupauksilta kandee samantien ummistaa korvat.

Jos miestä ei kolmekymppisenä saa houkuteltua edes leffaan, niin miten tuon nelikymppisenä houkuttelet lasten kanssa uimahalliin tai Puuhamaahan? Kun mies on ehtinyt juoda kymmenen vuotta kauemmin.

Kiitos runsaista kommenteista.

Olen hieman kysellyt miksi miehen edellinen suhde loppui, mutta hän ei tiedä, koska ei keskustellut asiasta. Tyttöystävä oli vain yhtenä aamuna sanonut, että ei halua enää jatkaa. Mies on arvellut, että ikäero ja yhteenmuuttaminen alkoivat ahdistaa entistä. Muuta varmaa tietoa ei ole, koska asiasta ei oltu keskusteltu. Enää eivät ole missään tekemisissä keskenään.

Mies on perustellut ettei halua sanoa, että minulle rakastavansa, koska juuri kun sanoi eksälle, niin sitten tuli tämä ero. Tuntuu oudolta, että vaan kännissä rakastetaan ja ollaan tunteellisia. Kun arkena halaan ja pussaan, mies vastustelee ja perustelee, ettei hänen perheessään ole sellaista tapaa ollut. Olen sanonut, että minä toivoisin meille tulevan sellaisen tavan, jotta aina kosketus ei ole vaan aloitus seksiin.

Yhteistyössä