Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Täh?

Täyjyvävehnässä on tiamiinia. Tai vehnänalkioissa sitä on reilusti enemmän ku vaikka sianlihassa.
Mutta sitä tarvitaan niin paljon enemmän. Vehnä on pelkkää sokeria!

Eikä se kokojyvä vehnä ole verensokerin nousun kannalta yhtään parempi, molemmat spaikkaa ihan liikaa. Tervetuloa insuliiniresistansdi ja sokeritauti jos olet kova puputtamaan vehnäpullia. Imisit mielummin kullia.🤷‍♀️😁
 
Mutta sitä tarvitaan niin paljon enemmän. Vehnä on pelkkää sokeria!

Eikä se kokojyvä vehnä ole verensokerin nousun kannalta yhtään parempi, molemmat spaikkaa ihan liikaa. Tervetuloa sokeritauti jos olet kova puputtamaan vehnäpullia. Imisit mielummin kullia.🤷‍♀️😁
Niimut vehnänalkioissa ei ole sokeria kuin 10 prosenttia.

Ripautan niit usein smoothieeni.

 
  • Rakkaus
  • Haha
Reactions: Echo ja Lispetti
Niimut vehnänalkioissa ei ole sokeria kuin 10 prosenttia.

Ripautan niit usein smoothieeni.
En kestä!!!! Lissu mainittu, oikein kirjoitettu by Roosa!!!❤😍💋

Vehnän haitoista on kirjoitettu kirjojakin. Esim. Vehnämaha - kannattaa lukea.
Saa siitä muuten miestissitkin!😁

Vehnän alkiot, hmmm..
Olen kyllä tutkinut sen terveyshyötyjä ja tiedän ne, mutta se on kuitu. Kuidut blokkaavat ravinteita.
Ehkäpä siis erikseen syötynä siitä saattaisi olla jokin hyöty?
Jos tekee niin että on jo ensin hyödyntänyt syömästä ravinnosta ravinteet?🤷‍♀️

On tutkittu että vege ravinnosta ihminen ei kykene hyödyntämään kuin hyvin pienen osan verrattuna eläinperäiseen ravintoon.
 
En kestä!!!! Lissu mainittu, oikein kirjoitettu by Roosa!!!❤😍💋

Vehnän haitoista on kirjoitettu kirjojakin. Esim. Vehnämaha - kannattaa lukea.
Saa siitä muuten miestissitkin!😁

Vehnän alkiot, hmmm..
Olen kyllä tutkinut sen terveyshyötyjä ja tiedän ne, mutta se on kuitu. Kuidut blokkaavat ravinteita.
Ehkäpä siis erikseen syötynä siitä saattaisi olla jokin hyöty?
Jos tekee niin että on jo ensin hyödyntänyt syömästä ravinnosta ravinteet?🤷‍♀️

On tutkittu että vege ravinnosta ihminen ei kykene hyödyntämään kuin hyvin pienen osan verrattuna eläinperäiseen ravintoon.
Mut onneksi ei edes tarvitse!

Elämä on ihanaa kun voi syödä melkein mitä vaan. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Lispetti
Mut onneksi ei edes tarvitse!

Elämä on ihanaa kun voi syödä melkein mitä vaan.
Todellakin voi. Se on vapaa valinta kuin Linnanmäen onnenpyörässä (isävainaan hassu sanonta).

Isävainaa käytti myös sanontoja:
”Nyt lähäretään sano Malperspappi köyhille”/”tyhjä on kuin Jeesuksen hauta pääsisäisaamuna”.😁😍

Pyyhimpä tässä männä päivänä pölysiä isäni kuvista. Siinä oli kyllä komea mies! Iso kuin ladon ovi ja tummat piirteet, ruskeasilmäinen. Muistan kun hän kiikutti minua pienestä pitäen maailman ääriin niin naisia juoksi aina perässä.😁

Isäni kuoli ollessani nuori aikuinen, juuri näihin aikoihin vuotta, ja, vaikka en asiaa edes muistele enkä tiedosta niin näihin aikoihin isäni aina tulee mieleeni.❤

Laitetaas hyvälle edesmenneelle laulajalle yksi hänen lempi kipaleista jota lauloi syvällä rintaäänellään:
 
  • Rakkaus
Reactions: -roosaruusa-
Lissu juo joulun aikana ”unkarilaista härän verta” glögikseen.
Tavalliset joulujuomat, kun ovat, usein viljatuotteista valmistettu.
No hyi hitto, ohrapirtelöitä en juo! Kalja ei ole mikään naisten juoma. Naiset siemailee likööriä pikkurilli pystyssä ja glögiä!😋

Viinejä voin yrittää ja olen yrittänytkin, mutta viinitarjoilusta ainoastaan juustot ovat menneet kaupaksi ja nekin tuli loppupeleissä vedettyä raakamaidon kanssa!😁
 
Myö juuaan huomenna lökilöitä ja syyään riisipuurot!

Mä teen puuron raakakermaan ja raakamaitoon 50/50. Riisi on ollut aina Risellan puuroriisiä. Onkohan noissa riiseissä mitään eroja - onko joku huomannu?
Parasta tulee risottoriisistä. Tai ylipääätään kerrankin voisi sanoa että hinta kertoo laadusta. Halvin riisi hajoaa ihan mujuksi ja maistuu pahalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Parasta tulee risottoriisistä. Tai ylipääätään kerrankin voisi sanoa että hinta kertoo laadusta. Halvin riisi hajoaa ihan mujuksi ja maistuu pahalta.
Kiitos vinkistä, en ole varmaan ennen kokeillut.
Teen koe-erän risottoriisistä vielä ennen joulua.

On tuo mun puuro ollut kaikkien kestosuosikki. Kerman kera siitä saa kaksin verroin parempaa (niin ikää isäni paljon käyttämä sanonta😂).
Mutta, kyllä uteliasna meinaan kokeilla risottoriisistäkin!

Tämäkö?


Tästä oon aina tehnynnä:

 
Kiitos vinkistä, en ole varmaan ennen kokeillut.
Teen koe-erän risottoriisistä vielä ennen joulua.

On tuo mun puuro ollut kaikkien kestosuosikki. Kerman kera siitä saa kaksin verroin parempaa (niin ikää isäni paljon käyttämä sanonta😂).
Mutta, kyllä uteliasna meinaan kokeilla risottoriisistäkin!

Tämäkö?


Tästä oon aina tehnynnä:



 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä