Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Mimnen keli!

En tiedä mistä oikein tuulee, mutta viima keittiössä sai kiipeämään katonrajaan ihmettelemään. Se tuuletusaukko minne liesituulettimen kuuluisi puhaltaa, onkin avoinna ja sieltä puhalsi joka puuskan mukana kunnolla kylmää ilmaa köökkiin...

Ny on tukittu pyyhkeellä. Toivottavasti muistan tuon keväällä.

Oven takana kolkutteli onnettomanoloinen pitsakuski joka etsi asuntoa numero 1. Ohjasin sen talon päätyyn... Ei noi ulkomailla syntyneet kyllä suomen talveen pukeutua osaa. Tyyppi näytti lumiukolta. Lunta hiksissa, parrassa, käsikarvoissa...
Ilmanvaihdon tukkiminen on huono ajatus lähes aina. Etkö aio laittaa ruokaa enää ennen kevättä?

Täälläkin tuulee niin, että tavarat terassilla tekevät lentopyrähdyksiä.
 
Ilmanvaihdon tukkiminen on huono ajatus lähes aina. Etkö aio laittaa ruokaa enää ennen kevättä?

Täälläkin tuulee niin, että tavarat terassilla tekevät lentopyrähdyksiä.
On oikeasti sormilla laskettavissa ne kerrat kun täällä ennen kevättä kokkailen.


Mutta joo, olet oikeassa. Vaiks tää kämppä kyllä vaihtaa ilmaa vähän sieltä sun täältä niin nyhdänpä ton nyt veks. Kun putkesta tietää niin on helppo tunkea pyyhe takaisin sinne vastaavan myrskyn saapuessa.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Jahas,
Wilma vasikoi, että kaks pressaehdokasta (Sari ja Mika) on tulossa palleron koululle keskustelutilaisuuteen.

Kysymys siis kuuluukin, kauanko munia pitää pitää patterin päällä, että ne olisi ns. valmiita?😏
 
Et lähde minnekään!

Jostain syystä jotkut meistä lähtevät täältä liian aikaisin. Ehkä sille on tarkoitus. Tai sit ei ole. Mutta me ei, et sinä enkä minä, kuuluta ainakaan vielä niihin!

En tiedä mihin sä uskot vai uskotko mihinkään. Mut mä tunnen että lopun jälkeen on tila missä kaikki ollaan yhtä. Tyytyväisinä tai tyytyväistä olemattomuutta. Syvän unen kaltainen tila jossa mitään ei puutu ja rakkaat ovat vierellä. Ja sitä jatkuu iäisyys.

Siitä säkin ehdit nauttia sit kun aika on. Viimeistään muutaman kymmenen vuoden jälkeen.


Ei tarvitse kiirehtiä sitä. Se aika väistämättä tulee. Siihen saakka jaksat, sinnittelet, olet ja opettelet taas löytämään elämästä iloakin. Annat ja saat rakkautta. Sua tarvitaan vielä täällä. Pojallasi on kaikki jo hyvin. Hän ei sinua enää tarvitse. Muut tarvitsevat!

Ja muista vielä pyytää apua. Ei ne oo tyhjiä sanoja kun sitä varmasti, puolella ja toisella, tarjotaan. Ota se vastaan!

*halaus* Ja lupaan että kaikki on keväällä paremmin. Lupaan!
Voi miten kaunista, jos poikani lukis tään niin hän muistuttaisi minua ihmisistä, jotka välittää ja teitä on niin paljon etten itsekään käsittää sitä aina voi❤♥♥
 
Jopa mä suklaasyöppö joudun kieltäytymään. Jatkuva tali kitalaessa ja vyötäröllä. :eek:
Ja ällö olo. Onneks perheenjäsenet on auttanu urakassa.
Apuja, mikä on tali kitalaessa?:oops:
Moon syönyt 2 suklaarasian suklaata ja toisen houkuteltuna, mutta toisessa oli toffeeta niin saivat mokomat penskat houkuteltua.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Huomenta!

Ja oikeasri kiva nähdä @Elena777 kin täällä taas, <3


Mä kävin eilen suuremmassa retkeilytarvikeliikkeessä hakemassa sen vedensuodattimen. Mukaan tosin tarttui myös snorkkeli-maskisetti. Siihen piti oikein kysyä apua myyjältä ku en oo noihin perehtynyt sit yhtään. Sen verran muistan että halvimmat oli kanarialla viidenkympin hintaluokkaa ja näyttivät semsiltä lasten leikkiseteiltä. Tää oli nyt tarjouksessa kolmellakympillä ja istui päähän ku valettu ja tuntuu laadukkaammalta...

Mut se mies olta kysyin apua vaikutti jotenkin tutulta. No miähän keskityin vain maskiin ja snorkkeliin ja hymyilin vain ohimennen takaisin ja kiittelin ja painuin kassalle.

Se autossa tajusin. Se oli heppu jonka kanssa melkein 15 vuotta sitten viestittelin ja tapailinkin pari kertaa. Se halusi saada kuritusta silloin aikanaan.


En tiä, miten olisin käyttäytynyt, jos olisin tajunnut sen siellä kaupassa. Ehkä hyvä etten tajunnut. Seuraavalla kerralla asioidessani siellä oon valmistautunut ja pokka toimii niinko pitää eikä tuu typeriä vaivautuneita hetkiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Huh,väsyttävää kahtena päivänä ollaan tehty 2.5 h työ ja toimintakyvyn kartoitusta eikä vielä saatu valmiiksi.
Lääkärin b-lausuntoa kuntoutustukea varten on ootettu jo melkein 3 vk.
Ärsyttävää ootella.
 
hienoa e7 että jaksat tulla ihmisten ilmoille edes näin virtuaalisesti

hualettaa että kui sää jaksat
Olotilat vaihtelee hirmu nopeesti ja usein, mutta kuuluvat kuulemma asiaan.
Syömisen kanssa on hankaluuksia, välillä saan syötyä puolilautasellista/pvä, välillä saan alas puolikkaan ruisleipäviip. ja välillä unohdan syödä.
Nukkuminen onnistuu yllättävän hyvin välillä, sillon ei ikävöi eikä satu...
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Olotilat vaihtelee hirmu nopeesti ja usein, mutta kuuluvat kuulemma asiaan.
Syömisen kanssa on hankaluuksia, välillä saan syötyä puolilautasellista/pvä, välillä saan alas puolikkaan ruisleipäviip. ja välillä unohdan syödä.
Nukkuminen onnistuu yllättävän hyvin välillä, sillon ei ikävöi eikä satu...

Syöt nyt vaan niin mielikin hieman kirkastuu. Ota vaikka jotain herkkua (pitsaa, kebabia tjms.).
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Huomenta!

Ja oikeasri kiva nähdä @Elena777 kin täällä taas, <3


Mä kävin eilen suuremmassa retkeilytarvikeliikkeessä hakemassa sen vedensuodattimen. Mukaan tosin tarttui myös snorkkeli-maskisetti. Siihen piti oikein kysyä apua myyjältä ku en oo noihin perehtynyt sit yhtään. Sen verran muistan että halvimmat oli kanarialla viidenkympin hintaluokkaa ja näyttivät semsiltä lasten leikkiseteiltä. Tää oli nyt tarjouksessa kolmellakympillä ja istui päähän ku valettu ja tuntuu laadukkaammalta...

Mut se mies olta kysyin apua vaikutti jotenkin tutulta. No miähän keskityin vain maskiin ja snorkkeliin ja hymyilin vain ohimennen takaisin ja kiittelin ja painuin kassalle.

Se autossa tajusin. Se oli heppu jonka kanssa melkein 15 vuotta sitten viestittelin ja tapailinkin pari kertaa. Se halusi saada kuritusta silloin aikanaan.


En tiä, miten olisin käyttäytynyt, jos olisin tajunnut sen siellä kaupassa. Ehkä hyvä etten tajunnut. Seuraavalla kerralla asioidessani siellä oon valmistautunut ja pokka toimii niinko pitää eikä tuu typeriä vaivautuneita hetkiä.
Kysy siltä ens kerralla, että ootko ollu kiltti poika :)
 
Hei!

Mitäs ketjuun?

Mulla on iso kattilallinen riisipuuroa tulossa :p

Viikonloppuna tuli rämmittyä metsässä ja pulahdettua avantoonkin. Parhaat palat suomen talvea siis koettu. vielä kun ne revontulet näkisi niin voisikin lähteä.
metillä kait sitä on tullu oltua, pakkanen on ollut kova ja saalis on jiännä laihansorttiseksi
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Hei!

Mitäs ketjuun?

Mulla on iso kattilallinen riisipuuroa tulossa

Viikonloppuna tuli rämmittyä metsässä ja pulahdettua avantoonkin. Parhaat palat suomen talvea siis koettu. vielä kun ne revontulet näkisi niin voisikin lähteä.
Peliviikendi oli.
Ei pärjää enää tennareissa (mikä lie aivopieru kun niissä lähdin), sai puoliajalla juosta hallia ympäri. Jotkut noista kuplista on kyllä hiivatin kylmiä.
Mutta silti, ihana ilma oli koko viikonlopun ja vieläkin! Niin kaunista ja ihanaa lumisadetta!❤

Meillä oli kaikki lapset puolisoineen viikonlopun. Käytiin matseissa, syötiin hyvin ja katottiin elokuvia.❤

Riisipuuroa vois tosiaan keitellä jo…ainakin pikkasen!🫣😍
Ehkä kupponen glögiä kylkeen!😋😊
 

Yhteistyössä