Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Ymmärrän kyllä vastuujakojen ongelmallisiuden jne, mutta nyt on kyse lääkkeestä! Apteekeilla tulisi olla asianmukaiset luotettavat keinot toimittaa tuote perille vaikka lääke vaatisikin tiettyä lämpötilaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Ymmärrän kyllä vastuujakojen ongelmallisiuden jne, mutta nyt on kyse lääkkeestä! Apteekeilla tulisi olla asianmukaiset luotettavat keinot toimittaa tuote perille vaikka lääke vaatisikin tiettyä lämpötilaa.
Sepä se ja lisäksi vielä tää lääke ja vastaava pistoslääke on loppu useista apteekeista ja myös tukusta. 😐
Kysyin vielä lähiapteekista varmuuden vuoksi voivatko tilata toisesta apteekista jossa on,niin eivät voi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Sepä se ja lisäksi vielä tää lääke vastaava pistoslääke on loppu useista apteekeista ja myös tukusta. 😐
Kysyin vielä lähiapteekista varmuuden vuoksi voivatko tilata toisesta apteekista jossa on,niin eivät voi.
No onpa outoa!

Olisiko lekurin mahdollista kirjoittaa joku vastaava lääke mitä löytyy?
 
No onpa outoa!

Olisiko lekurin mahdollista kirjoittaa joku vastaava lääke mitä löytyy?
Ainut vastaava lääke on sitten tabletti, kerran pv otettava, Rybelsus.
On hieman kalliimpi.
Ootettava nyt hoitajan soittoa.
Saatavuutta heikentää myös se,että jotkut käyttää noita vastaavia lääkkeitä laihdutuslääkkeenä ilman kelakorvausta,lääkettä ei riitä niille joille sitä määrätään diabeteksen hoitoon tai muut lääkkeet ei riitävästi laske verensokeria.
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi hoitaja soitti,lääkäri tekee reseptin Rybelsus tablettista, toivottavasti löytyy apteekista .
Katsoo labrat,omaa insuliinituotantoa on vielä mutta maksa-arvot koholla
 
Lintsillä olis sitten valokarnevaalia tarjolla, täytyypä kävästä!🥰

Kun olin pieni niin Lintsillä oli melko satumainen joulumaa, enää ei taida olla.🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Mullakin on alla kuluneet kitkat. Mut toisilla vanteiilla on kesärenkaat eli ei siitä oo apua.

Päädyin nastoihin koska olin itse liukastua pihatiellä :D
Kitkoilla pärjäsi yllättävän hyvin kesällä rankkasateissa teiden ”järvillä”.😂

Olen vain ekologinen, käytetään loppuun mitä käytettävissä on ja vaihdetaan vasta kun on pakko.😬

Vanhat kumit menee koirien leluks.😁
Katotaan miten liikahtaa 235 leveet.😁
 
2 päivää oon oksentanut kaiken ulos ja ei oo pystynyt syömään ku hyvin vähän. Aloitin sen uuden d- lääkkeen rybelsus tabletin 14 mg.
Nyt jätin aamulla ottamatta ja päätä särkee, ei sinänsä ole huono olo tai vatsa kipeä mutta inhottavalta tuntuu vatsassa vieläkin.
 
  • Surullinen
Reactions: KalaMies

Yhteistyössä