YHTEISHUOLTAJUUDEN PURKU, isä juo

Olen eronnut parisen kk sitten. Asuin avoliitossa ja meille jäi lapsesta yhteishuoltajuus. Lastenvalvojalla tehty eron jälkeen paperit, jossa isä tapaa lastansa luonani ti ja to iltaisin sekä joka toinen lauantai. Isällä ei ole asuntoa, pyörii kaverinsa nurkissa.

Noh. Ex tulee yleensä viinanhajuisena ja krapulassa. Erottiin, koska mies joi ja poltteli pilveä. Tänään jätti tulematta, koska on kännissä edelleen. Hienoa.

Haluan purkaa yhteishuoltajuuden, miten se tapahtuu? Tarviiko mun odotella joka pirun päivä ja miettiä tuleeko ex vai ei- Tuleeko edes selvinpäin vai darrassa.. Saati että koska miehen vapaa-ajanvietto on mitä on, en KUUNA PÄIVÄNÄ voisi kuvitella antavani lasta tälle vkonlopuiksi- ei ole luottoa siitä että on selvinpäin tai ei polttele illalla.

MITÄ KONKREETTISESTI TEEN/SANON kun soitan lastenvalvojalle?!! AUTTAKAA HYVÄT IHMISET!!
 
HKa
Eihän sillä yhteishuojajuudella ole mitään tekemistä isän ja lapsen tapaamisen kanssa.

Itse aikoinani kun tapaamisista ei ollut sovittu, niin minä en ollut se aktiiinen osapuoli joka tuputti lapsia isälle, eikä isä liioin ollut niitä itselleen pyytämässä. Kun yhdessä emme päässeet sopimukseen yhteishuoltajuuden purkamisesta, hoidin asian ajanajajan välityksellä. Perusteluina yksihuoltajuudelle oli tuo tapaamattomuus ja se että minä käytännössä hoidin lasten asiata yksin. Ei meillä vieläkään ole sovittu tapaamisista mitään, mutta nykyisin tuo "välinpitämättömyys" toimii niin että silloin kun minulle sopii niin lapset tapaa biologisen isänsä.

Se mitä sinuna tekisin, niin keskustelisin lasten valvojan kanssa tilanteesta juuri sellaisena kuin se on . Ei todella lisäisi siihen yhtään dramatiikkaa. Yrittäisin jollain tavalla "hienovaraisesti" hoitaa asian molempia osapuolia tyydyttäväksi, ettei käy niin että ex oikeuden kautta keksii hankkia lapset itselleen esim. jokatoinen viikonloppu.

Lastenvalvojalla kuitenkin on velvollisuus hoitaa virkansa lapsen etuja ajatellen, niin että lapsella on oikeus molempaan vanhempaansa.

Tsemppiä :flower:
 

Yhteistyössä