yhteiset synttärit

  • Viestiketjun aloittaja miten kuuluu toimia
  • Ensimmäinen viesti
miten kuuluu toimia
Minulla on kummilapsi, jolla liuta sisaruksia. Perheen lapset ovat syntyneet kaikki keväällä (eri kuukausina), joten heille pidetään yhteiset juhlat. Kuuluuko juhliin kutsuttujen muistaa jokaista päivänsankaria vai ainoastaan sitä omaa kummilasta? En ole sukua, enkä muistaisi sisaruksia, jos heillä olisi omat juhlat. Eikä minua sinne varmaan edes kutsuttaisi, kun on muutenkin jo paljon porukkaa, mummot, papat ja muu lähipiiri ja joka lapsella tietysti omat kummit. Voinko antaa sisaruksille jonkun pienen lahjan ja kummilapselle ison? Vai voinko ajatella, että jokainen saa omilta kummeiltaan lahjan, ei sisarusten kummeilta. Tavaraa on suurperheessä jo varmasti ihan tarpeeksi ennestäänkin.
 
"Kukka"
Minusta on ok, että muistat omaa kummilasta ja jos haluat, voithan viedä tikkarit tms pienet herkut muille? Itse järjestän kahden lapsen yhteissynttärit keväällä ja meillä on ollut tapana kutsua mummut ja papat, kummit ja sisarukset perheineen juhliin. En itse odottaisi, että kummit toisivat lahjoja muille kuin sille omalle kummilapselle. Toki ajattelin laittaa mummuille yms kutsut "sen ja sen juhliin" ja kummeille kutsuun vain oman kummilapsen nimen.
 
"huoh"
Hämmästyttävän huonosti suunniteltu provo. Kun lapset ovat yhtäkkiä kaikki kasvaneetkin jo yli leikki-iän ennen kuin tämän ongelman ihmettely on tullut ajankohtaiseksi. Miinuksia aloittaja-provonkehittäjälle tällaisesta loukkauksesta älyllisyyttä kohtaan.
 
Ei tarvi viedä muille lahjaa kuin kummilapselle. Itse voisin viedä vaikka muille isomman karkkilaatikon. Meillä on ollut ensin alkuun kahdella nuorimmalla yhteissynttärit, kun heillä on syntymäpäivä samana päivänä (ikäeroa 3v). Kavereita kutsuttaessa en maininnut toisen synttäreistä juuri siksi ettei vieraiden tarvinnut miettiä tarviiko toiselle tuoda jotain. Miksi sitä pitää muille mainostaa?
 
meillä näin
Meillä on ollut yhteissynttäreitä ja osa tuo kaikille lapsille lahjat, osa omalle kummilapselle ja molemmat tavat minusta ok. Lapsen kanssa voi varmasti jo keskustella asiasta ja heidänkin on hyvä oppia, etteivät aina ole ensimmäisiä/saa lahjoja jne.
 
vierass
Jos on isompia lapsia niin vie niille muille vaikka leffalippu ja karkkipussi ja kummilapselle tuon lisäksi jotain ekstraa.
Huh huh, ei ole ylimääräistä rahaa niin ehdotetaan 10 e lahjaa per pää. Kohtuus se on kerjätessäkin, karkkipussi tai muu, vaikkapa se muna tai tikkari on muille ihan riittävä jos jotain haluaa viedä muille, mikä ei ole tietenkään pakollista.
 
älämissäännimessä
rupea sisaruksia lahjomaan, Itse olisin kutsujana pelkästään nolostunut ja kiusaantunut ja harmissani, jos joka sorkalle tuotaisiin lahjoja. Minusta voit todellakin viedä vain sille yhdelle sen lahjan ja jättää nuo pätijöiden mielipiteet ihan omaan arvoonsa..
 

Yhteistyössä