Yhteinen aika - mitä teette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä

Vieras
Miten paljon vietätte aikaanne yhdessä ja mitä silloin yleensä teette? Itseä on alkanut arveluttamaan, kun poikakaveri valittaa, että emme tee mitään yhdessä, vaikka minusta teemme aika paljonkin?! Asia on tietenkin jonkin verran tapauskohtainen; jotkut vaativat enemmän, toiset vähemmän. Mutta kertokaapa esimerkkejä;-)

Katsomme leffoja omassa pikku teatterissamme.
Luemme ja nautimme hyvästä musiikista sekä viinistä takkatulen ääressä. Matkailemme yhdessä (myös erikseen).
Osallistun paljon erilaisiin mieheni firman asiakastilaisuuksiin (taitaa olla enemmän työtä...).
Järjestämme juhlia ystävillemme.
Lenkkeilemme.
Saunomme ja uimme.
Juttelemme.

Eli ihan sitä tavallista mukavaa arkea.

Me teemme kaikenlaista arkista: ruuanlaittoa, siivousta, lenkkeilyä, telkkarin katsomista, joskus shoppailua, elokuvissa, teatterissa tai konserteissa käyntiä, luetaan hiljaa itseksemme.
Mitä ihmettä sitä nyt ainakaan arkisin kummempia ehtisi?

Lomilla matkustelemme jonkin verran. Viikonloppuisin kutsumme joskus ystäviä/sukulaisia kylään tai käymme jonkun muun kotona.
Varsinaisia yhteisiä harrastuksia ei ole, jos ei ison talon ja pihan kunnossapitoa katso harrastukseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä:
Miten paljon vietätte aikaanne yhdessä ja mitä silloin yleensä teette? Itseä on alkanut arveluttamaan, kun poikakaveri valittaa, että emme tee mitään yhdessä, vaikka minusta teemme aika paljonkin?! Asia on tietenkin jonkin verran tapauskohtainen; jotkut vaativat enemmän, toiset vähemmän. Mutta kertokaapa esimerkkejä;-)

Vittuillaan toisillemme aamusta iltaan......minä sanon viimeisen sanan!

# kun olen varma että ukko nukkuu #

Me pelataan keskenämme esim. korttia, katsotaan elokuvia, tehdään ruokaa, lenkkeillään koiran kanssa, pelataan sulkapalloa, joskus juodaan itsemme humalaan, rakastellaan, pyöritetään arkea, nahistellaan, nukutaan, vitsaillaan, ... itse haluaisin enemmän viettä aikaa yhdessä ystävien kanssa. Myös ilman mitään juhlan aihetta, ihan muuten vaan mennä jonkun/ joidenkin luo ja olla vaan. JOnkin verran niin tehdäänkin mutta yleensä minä olen se joka ne sovin ja organisoin. Mies vaan tulee mukana.

Katsotaan telkkaa, leffaa dvd:ltä, käydään kävelemässä, pyöräilemässä, uimassa, hiihtämässä, laskettelemassa, matkustetaan niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Meillä on myös kesämökki, jossa touhutaan yhdessä mitä milloinkin, mutta myös erikseen (miehelle puutyöt, minulle puutarhatyöt).

Pari kertaa vuodessa suostun lähtemään katsomaan jäkis- tai futismatsia, mutta vastaavasti sitten mies joutuu tulemaan kanssani teatteriin tai konserttiin.

Mies tekee arkena ruoan, mutta viikonloppuisin teemme yhdessä.

Kutsumme ystäviä ja sukulaisia kylään ja me käymme myös kylässä.

Aika tavallisia juttuja luullakseni.

Mutta ei aina tarvitse "seurustella" tai olla toisen kanssa. Luemme molemmat paljon, minä teen käsitöitä, mies harrastaa omia liikuntalajejaan, kuten myös minäkin.

Minä odotan, että hän soittaisi tai tulisi.Ja sillä aikaa hän nai toisen naisen kanssa. Soittaa sitten kun on toiselta saanut tarpeeksi ja tulee sitten kun ei ole ketään muutakaan lähellä. Näin on menty jo 3 vuotta ja vitutus on valtava.

jos on yhteistä aikaa. teemme mitä itse haluamme tehdä. joskus saatetaan vuokrata leffoja, ottaa hiukan drinksuja.. mutta siihen se sitten jää. ei ole usein kahdenkeskistä aikaa, joten sehän tässä on se ongelma. jos sitä joskus on.. tuntuu että emme osaa mitään yhdessä tehdä.. kumma juttu...

No mulla on omia harrastuksia kolmena arki-iltana viikossa, samoin miehellä on omat juttunsa. Eli arkisin oikeastaan vaan tiistaina ollaan molemmat kotona. Silloin voidaan vaikkapa kääntää sauna päälle ja lähdetään sauvakävelylle tuonne metsään. Sitten tullaan saunaan ja otetaan parit oluet. Joskus ratkotaan yhdessä ristikoita tai pelataan korttia. Käydään kaupassa laitetaan hyvää ruokaa, juodaan viiniä ja tehdään kotihommia, jutellaan, suunnitellaan tulevia. Ei ole ajankäyttöongelmia.

Viikonloppuisin lähes aina on jotain yhteistä menoa. Nyt oltiin risteilyllä ja ensi viikonloppuna ajateltiin lähteä matkamessuille. Sitten seuraavana ehkä mennään mökille katsomaan joko jäätä pitkin sinne saareen pääsisi. Kevään aikana mennään parikin kertaa Lappiin. Lapset on jo niin isoja ettei ne meitä sido mitenkään kotiin.

Arkisin kumpikin on aika väsynyt työpäivästä. Aikaa menee jonkun verran ruoanlaittoon, tiskaukseen ja kaupassa käyntiin. Usein teemme niitä kotihommia yhdessä. Säiden mukaan käydään parina arki-iltana kävelyllä, keilaamassa tms. leppoisaa liikuntaa harrastamassa. Kavereihin pidämme yhteyttä aika lailla puhelimitse pitkien välimatkojen vuoksi. Samoja hommia teemme, vaikka lapseni olisivatkin luonani.

Viikonloppuisin käydään joskus mökillä, välillä baarissa, joskus konserteissa tai leffassa. Saatetaan baarissa pelata esim. biljardia ja jutella ihmisten kanssa tai vaikka laulaa karaokea. Viikonloppuisin myös yritetään pitää huolta liikunnasta (pyöräily, uinti jne) ja silloin myös herkutellaan ja tehdään kiireettömästi ruokaa. Kävellään esim. kirjastoon tai kierretään kirppiksiä tai käydään torilla. Ehkä kerran viikossa käydään jossain lähikaupungissa ostoskeskuksessa tai jotain nähtävyyttä katsomassa. Jos lapset ovat luonani, he eivät oikeastaan rajoita tekemisiä, paitsi että ehkä enemmän silloin minä teen lasteni kanssa jotain esim. käyn pulkkamäessä ja mies saattaa mennä omia menojaan.

Me emme juuri arkisin ehdi nähdä, kun työt menevät ikävästi ristiin, mutta viikonloppuisin pyritään olemaan enemmän yhdessä. Iso osa vapaa-ajasta menee eläinten kanssa touhuamiseen, mutta sen lisäksi katsellaan telkkaria, matkustellaan silloin tällöin, tehdään kotiaskareita ja muuta ihan tavallista.

Arkisin syödään yhdessä, tehdään kotihommia, otetaan pikku iltanokoset.
Käydään salilla treenamassa noin 3 x viikossa ja muutaman kerran lenkillä yhdessä.
Käydään kirjastossa yhdessä ja lueskellaan kirjoja ja katsellaan telkkaria.
Viikonloppuna käydään yhdessä ostoksilla(viikolla minä hoidan kauppa-asiat, kun pääsen aiemmin töistä).
Lomalla matkustellaan aina yhdessä.
Oikeastaan nyt kun aloin miettimään,tehdään paljon juttuja yhdessä, mikä mukavaa.

off topiccia tähän väliin, sori..

Miten teillä lähes kaikilla on noin paljon yhteistä aikaa puolisoidenne kanssa? Olen kateellinen, että ehditte puuhailla paljon (arkisiakin) asioita yhdessä.

Olen tähän asti ajatellut, että meidän tilanteemme on ikävä, se ole erityisen outo, vaikkemme näe läheskään joka päivä. Työt menee niin pahasti ristiin, että mies on ma-pe päivät töissä, minä teen iltaa ja myös viikonloppuillat. Vapaapäiväni osuvat melkein poikkeuksetta viikolle. Eli periaatteessa se on niin, että näemme ehkä yhtenä iltana viikossa ja viikonloppuisin päivällä pari tuntia.

Voisko jostain saada viikkoon ylimääräisiä tunteja että ehtisi olla yhdessä? :(

Me teemme molemmat säännöllistä päivätyötä ja molemmilla on viikonloput vapaata. Lapset ovat isoja, ja meillä on todella aikaa toisillemme. Emme kumpikaan käy juuri missään yksin, korkeintaan kaupassa ;)

Mitä me sitten teemme? Istumme olohuoneessa, toinen nojatuolissa, toinen sohvalla ja tuijotamme telkkaria, ja juomme kaljaa.

meillä on vähän silleen,että miehellä ei kiinnosta viettää aikaa minun kanssa.Luultavasti olen tämänkin ihan itse aiheuttanut.Mies haluaa ensisijaisesti olla kamujen kanssa ja jos kamut on jossain muualla nii sitte miestä kiinnostaa olla minun kanssa.Jos kamut vie ajan nii seksiä on ehkä kerran kahdessa viikossa,jos hyvin käy.Pikkuhiljaa alkaa oleen jo silleen,että muakaan ei kiinnosta viettää aikaa miehen kanssa.Kai sitä sellasiaki pariskuntia on,jotka vaan nukkuun ja panee,muuten viettää omillaan ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä;7899040:

Ainakaan en käytä yhteistä aikaamme tietokoneella keskustelupalstoille kirjottelemalla.
Voit lukea rivien välistä ja helpotan vähän kirjotan tähän: nyt ei ole yhteistä aikaa mies lähti töihin vietän ansaittua vapaata ja tunnin kuluttua ystävättären kanssa lenkille.

Arkisin käymme lenkillä koiran kanssa, laitamme ruokaa, katselemme talkkaria ja harrastamme jotain urheilua.
Viikonloppuisin käymme keikoilla, mökkeilemme, matkustelemme, shoppailemme, käymme leffassa, käymme ulkona syömässä ja tapaamme ystäviä. Kesällä käymme festareilla kahdestaan tai kaveriporukalla.

Ei meillä tietenkään ole joka viikko tai viikonloppu yhtä paljon aikaa tehdä asioita yhdessä. Minä olen opiskellut kolme vuotta työn ohessa, joten opiskelu on vienyt ajoittain tosi paljon yhteistä aikaamme.

Kumpikin olemme normaaleissa päivätöissä, joten illat ja viikonloput ovat kummallakin vapaata. Minä kaipaisin välillä enemmänkin omaa aikaa, mutta sitten kun sitä tarvitsen, niin myös sitä järjestän.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä;7899040:

teemme yhdessä ruokaa ja katsomme telkkua. käymme yhdessä shoppailemassa.

Yhteistyössä