Yhteine aika vähissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marabouu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marabouu

Vieras
Ollaan seurusteltu miesystäväni kans reilu vuosi. Minulla on lapsia edellisestä liitosta, miehellä ei. Itse haluaisin viettää aikaa yhdessä mahdollisimman paljon mutta koko tämän reilun vuoden tapaamisemme on rajoittuneet pääosin iltoihin ja öihin. Mies tulee meille aina iltamyöhään, kun lapset jo nukkuu, ja lähtee aamulla. Sanoo että hänellä on niin paljon muutakin tekemistä ettei yksinkertaisesti kerkeä aikaisemmin meille. Hän pääosin kulkee meillä koska minulla lapset. Asumme eri pikkakunnilla, välimatka noin 30kilsaa. Nyt olen tullut siihen pisteeseeen etten jaksa tällaista suhdetta. Tuntuu etten voi toiselta vaatia että kävisi meillä myös päiväsaikaan kun lapsetkin on minun ja ne on vaan tiellä... Ja jos sellaista ehdotan siitä pukkaa aina syntymään riitaa. Tosin en osaa ajatella elämää ilman tätä miestäkään. Aargh.. En tiedä mitä teen!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja marabouu:
Ollaan seurusteltu miesystäväni kans reilu vuosi. Minulla on lapsia edellisestä liitosta, miehellä ei. Itse haluaisin viettää aikaa yhdessä mahdollisimman paljon mutta koko tämän reilun vuoden tapaamisemme on rajoittuneet pääosin iltoihin ja öihin. Mies tulee meille aina iltamyöhään, kun lapset jo nukkuu, ja lähtee aamulla. Sanoo että hänellä on niin paljon muutakin tekemistä ettei yksinkertaisesti kerkeä aikaisemmin meille. Hän pääosin kulkee meillä koska minulla lapset. Asumme eri pikkakunnilla, välimatka noin 30kilsaa. Nyt olen tullut siihen pisteeseeen etten jaksa tällaista suhdetta. Tuntuu etten voi toiselta vaatia että kävisi meillä myös päiväsaikaan kun lapsetkin on minun ja ne on vaan tiellä... Ja jos sellaista ehdotan siitä pukkaa aina syntymään riitaa. Tosin en osaa ajatella elämää ilman tätä miestäkään. Aargh.. En tiedä mitä teen!!!!

Ajatuksesi pyörii nyt vain yhden miehen parissa mutta,ajattele vain itseäsi ja varsinkin lapsiasi .
tyhjää saa ilmaiseksikin.

Alkuperäinen kirjoittaja marabouu:

Olen mies, jolla on, viimeaikoina, yleensä aina ollut alle tai yli kuvaamasi välimatka. Ja suhteiden/parisuhteen alkuvaiheessa, joita on nyt ollut muutama, on pitänyt miettiä missä vaiheessa tavataan lapsia. Ja sitä ennen on yleensä ollut muutamia "ilta-yö" tapaamisia, jos ei olla maltettu olla erossa, mutta onneksi ei olla jääty ns. "kiinni". En tarkaan tiedä miten paljon miehesi noissa visiiteissä ehtii lapsia tapaamaan, mutta ensiksi ehdotan että et salli sellaista koska ei varmaankaan ole lapsille mitään turvallisuutta lisäävää.

Ja toiseksi, tuo välimatka ei riitä syyksi siihen ettei, muka ehdi tapaamaan. Oma kokemukseni on sellainen että varmasti ehtii!

Mun mies asuu n. kilometrin päässä minusta mutta ei ehdi tapaamaan kuin yleensä vasta ilta kymmenen jälkeen. Aika usein huomaan myös viettäväni koko viikonkin yksinäni kun miehellä on "niin paljon" muuta tekemistä. En ole tyytyväinen. Ei tämä ole seurustelua/parisuhdetta kun omat menot menee mun edelle AINA. Eikä sitä edes aina muisteta soittaa vaikka on luvattu, petettyjä lupauksia kasapäin... :(

Toisaalta ymmärrän hyvin, että seurustelussa edetään varovaisesti, sillä kun lapsia on kyseessä ja välimatkaakin on jonkun verran, niin eihän sitä tarvitse heti rynnätä suin päin yhteen muuttamaan.

Myös meillä oli se tilanne, että minulla on lapsia aiemmasta liitosta, mutta miehelläni ei. Miehelle oli kova paikka totutella minun lapsiini, koska lapset ovat meluisia ja heille pitää olla tekemässä säännöllisin väliajoin ruokaa, pitää pistää heidät ajoissa nukkumaan, pitää viedä harrastuksiin jne. Alussa mies ei suostunut käymään luonani lasten ollessa minulla kuin tosi harvakseltaan suunnilleen tunnin kerrallaan. Toisaalta minusta se oli hyvä myös lasten kannalta, ettei heti joku "mörrimöykky" ilmaannu äkkiseltään oman äidin makuuhuoneeseen.

Päätin alussa, että miehen mukaan en ala menojani säätämään, vaan pidin huolen, että vaikka olisi tehnyt mieli jäädä päivystämään puhelinta kotiin varmuuden vuoksi miehen soittoja odotellessa, niin tapailin silti vapaaviikonloppuinani myös omia kavereitani.

Meidän suhde loppujenlopuksi johti siihen, että asumme kuitenkin yhdessä. Mies sopeutui lapsiin (okei, ei aina niin ihastuneena, mutta tulee toimeen). Mies keskittää ylitöitään ja menojaan niille päiville, kun lapset ovat luonani. Hommasimme telkkarin makuuhuoneeseemme, joten jos meteli käy liian kovaksi, mies vetäytyy makuuhuoneeseen katsomaan telkkaria tai lukemaan tai sitten hän lähtee vaikka kävelylle. Lapset ovat paljon isällään myös, joten on meillä kahdenkeskistäkin aikaa viikoittain.

Tiedän itsestäni, että en kyllä jaksaisi pitkää suhdetta, jos siinä ei näyttäisi tapahtuvan mitään edistystä. En myöskään haluaisi sitäkään, että suhteemme olisi pelkkä seksisuhde, vaan minä haluan miehestä seksin lisäksi myös kumppania jakamaan arkea ja juhlaa.

Teillä taitaa olla vakavan keskustelun paikka. Onkohan mies miettinyt, miten suhteenne tulee etenemään?

Eikös ole aika tavallista, että seurustellessa haluaa tutustua ensin toiseen ei esim. hänen sukulaisiinsa. Uusparien suhteissa on juuri tuo hankaluus, että pitäisi ottaa heti koko paketti, myös lapset. Nainen haluaisi miehen, joka pitää myös hänen (ja hänen exänsä yhteisistä) lapsista. Sama koskee tietenkin naista, jos miehellä on lapsia, jotka varsinkin asuvat tämän kanssa. Luulen, että tässä on se uusseurustelun pointti.

Yleensä ongelma kuitenkin ratkaistaan niin, että lapset jäävät jollain tavoin syrjään, kun lempi leimahtaa ja seurusteleva pari keskittyy toisiinsa. Ei välttämättä ole mukavaa lasten, etenkin murrosikäisten katsella päältä, kun äiti tai isä kyhjää jonkun vieraan kainalossa ja pidetään silmäpeliä tai ainakin katseita vaihdetaan siihen malliin, johtuen myös siitä, että haetaan vielä toista ja hänen mielipidettään. Lapset hyvin herkästi jäävät henkisesti siitä osattomiksi. Jopa kotieläimet saattavat tuossa tilanteessa osoittaa mustasukaisuutta, miten eivät siis lapset. Tai kuka tahansa missäkin tilanteessa syrjään jää. Mutta ehkäpä se siitä ajan kanssa lutviutuu.

Ei ydinperheessäkää aina ole yhteistä aikaa. Voisit ap olla tyytyväinen, että mies käy vieressäsi öisin. On pariskuntia ja perheitä, joissa mies on työnsä vuoksi paljon pois kodista, vaikka työpaikka olisi samlla paikkakunnalla. Eräisiin ammatteihin kuuluu "luontaisetuna" lukuisat päivystykset, lisätyöt, koulutukset, matkat, iltamenot. Sen lisäksi aktiivinen harrastustoiminta.

Olen elänyt parisuhteessa, jossa mies oli keskimäärin kahtena ilta viikosta kotona työpäivän jälkeen. Myös lomilla piti käydä työpaikalla ja harrastus sitoi viikonloppuina ja lomalla. Oli pitkiä jaksoja , jolloin viikonloppuisinkin oli oltava puolen tunnin hälytysvalmiudessa, joten ruokaostoksille saattoi juuri ja juuri yhdessä ehtiä. Elettiin vielä lankapuhelinten aikaa, eikä ollut kuin yksi auto!

Emmekä suinkaan olleet ainoita. Miehen työkavereiden ja useimpien tuttavien perheissä sama tilanne. Ajattelen olleeni käytännössä enemmän yksinhuolta silloin kuin moni eronnut yksinhuoltaja todellisuudessa. Heillähän on sentään mahdollisuus myös omaan aikaan, kun lapset ovat toisella vanhemmalla. No, ehkäpä se oli lähempänä "lesken" elämää, vaikka avioliitossa ja parisuhteessa nimellisesti elettiinkin.

Yhteistyössä