yhteen muutto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karo_k
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karo_k

Vieras
Heippa!
Minulla olisi tälläinen ongelma kuin.

Aun Helsingissä ja mieheni Tampereella. Olemme suunnitelleet että muuttaisimme yhteen. Mieheni on sitä mieltä että asia on ihan ok, mutta haluisi kumminki vielä miettiä asiaa.

No sovittiin että mietitään nyt vielä.

Olen hakenut töihin tampereelle ja hän on myöskin tietoinen siitä. Nyt sitten tänään tuli soitto jossa pyydettiin minua työhaastatteluun. Kerroin tästä miehelleni ja hän sanoi ensin että hyvä homma. sitten kun kerroin että paikka on tampereella hän meni vähän hiljaiseksi ja sanoi vaan että "ahaa". Yritin siinä sitten selittää että en ole änkeämässä sinne hänen asuntoonsa ennenkuin hän on ihan varma että haluaa minut sinne. Siihen miés sitten tokaisi että kyllä se sopii että tulet. mikäs siinä.

En haluaisi alkaa ahdistaa häntä ajatuksella jos hän ei olekkaan aivan täysillä mukana.

Työpaikka on tosi hyvä, mutta ei kait hän pelästy jos otan paikan vastaan? (ei tarkota sitä että muuttasin heti hänen luokseen, voisin täältä käsin käydä töissä tai keksi jotain muuta, vaikka ei kuulostakkaan mitenkään realistiseltä)

Mikset voisi muuttaa Tampereelle mutta omaan asuntoon? Olisihan se kuitenkin erilaista kuin Helsingistä käsin. Sitten kun aika on kypsä ja molemmat siihen valmiita niin yhteinen koti.

Sain käsityksen, että liittonne ei ole kestänyt vielä kovin pitkään? Aika paljon riippuu siitä, onko se kestänyt 3 vuotta, vaiko 3kuukautta.

Miehesi ei ole vielä valmis avoliittoon, näin luulen. Voi myöskin "kiikkua sillä hilkulla", ettei tiedä mikä olisi mukavin vaihtoehto. Jos tuon työpaikan Tampereelta saat, niin sinun kannattaisi mielestäni hakea myös kaupungista oma asunto. Seurustelu helpottuisi, voisitte olla enemmän yökylässä toistenne luona ja katsoa kuinka sujuu.

Jos olisin sinä, en ottaisi yhteenmuuttoa enää edes puheeksi, vaan antaisin miehen rauhassa pohtia ja miettiä tahtoaan.

Jos sinulla ei ole mitään Tampereella asumista vastaan, haluat duunin etkä mene sinne pelkästään miehen takia, niin muuta ihmeessä Tampereelle. Hommaa oma kämppä ja kato miten tilanne kehittyy.

Meillä on päinvastainen ongelma. Mä asun stadissa ja oon koittanu saada duunia poikakaverin kotikaupungista että pääsisin sinne "miehen perässä". Ei vaan onnistu... Ehkä "jo" ensi vuonna. Alkaa kypsyttää tää vuosien etäsuhde.