Yhdestä ketjusta tuli mieleen, missä joku suositele laita rahaa mielummin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pippuri";25228818]Ruoka-avun ohella pitää satsata koulutukseen ja infrastruktuurin, tuskin kukaan siitä on eri mieltä?

Kysyn sinulta: Pitäisikö Suomessa lopettaa kaikki tulonsiirrot, jotta luonto voisi korjata heikoimmat pois?[/QUOTE]

Kuten tässä ketjussa on jo sanottu. Voivat kustantaa itse oman sosiaaliturvansa. Huomioiden myös sen että, siellä oikeasti on osa ihmisistä jo niin sairaita ettei heitä enää voi parantaa, syynä aliravitsemus. Suomessa ei kuitenkaan olla tällä asteella. Ei siis ole korrekti vertauskuva

[QUOTE="vieras";25228853]Kyllä teet käsittämättömiä johtopäätöksiä palstakirjoittelun pohjalta.[/QUOTE]

No ei muuta voi päätellä näistä kommenteista, joissa ihmetellään, miksi pitäisi auttaa ketään. Näitä kommentteja on saanut jo muutamasta ketjusta tänään lukea.

[QUOTE="ajatus";25228852]Kuten tässä ketjussa on jo sanottu. Voivat kustantaa itse oman sosiaaliturvansa. Huomioiden myös sen että, siellä oikeasti on osa ihmisistä jo niin sairaita ettei heitä enää voi parantaa, syynä aliravitsemus. Suomessa ei kuitenkaan olla tällä asteella. Ei siis ole korrekti vertauskuva[/QUOTE]

Aliravittu voi olla vaikka painaisi 80kg, jos syöt vain puuroa ja pastaa viikko tolkulla kun ei ole muuhun varaa.
Uskoisin että suomessa ei olla kovin pitkällä tästä, vanhusten aliravitsemus on jo faktaa,alkoholistien aliravitsemus on jo faktaa ja joillekkin lapsille kouluruoka on ainoa ateria.

No siihen mä vielä uskon, kun ei täällä paljon kusetetaan noissa asioissa:)

mutta joku Unicef ja muita, noissa kusetetaan paljon raha ensiks itselle

Ole hyvä ja lätkäise todisteita pöytään: Kuinka paljon Unicefin rahoista menee väärille teille?

Minä annan ihan mielelläni, koska tiedän suurimman osan menevän perille. Jos jokunen sentti menee väärään taskuun niin ihan sama, tärkeämpää on saada apu perille. Luottamukseni Unicefiin tosin on aika suuri, olen ollut Unicefin vapaaehtoisena kohta kymmenen vuotta. Olen itse laskeskellut rahoja, olen nähnyt vuosiraportit lähes joka vuosi, olen henkilökohtaisesti tuntenut palkattuja työntekijöitä ja moni meistä on käynyt kohdemaissa katsomassa ihan omin silmin.

Kaikkien ei kannata lähteä, koska on aivan JÄRJETÖNTÄ rahanhukkaa kuljettaa ihmisiä ympäriinsä kun voisi kuljettaa APUA. Lentoliput minulle esimerkiksi Nepaliin maksaisivat yhtä paljon kun millä kokonainen perhe voisi elättää itsensä kahden vuoden ajan. Miksi ihmeessä siis maksaa minun matkani sinne? Miksei keskittyä olennaiseen, eli siihen avun antamiseen?

Suosittelen nyt lämpimästi että ennen kuin nolaat itsesi kokonaan julkisesti niin ajattele mitä kirjoitat.Se että olisit pystynyt mutt et mennyt kun ei kuitenkaan huvita kun ne vaan sekstailee ja ei ajattele mutta SINÄ ajattelet niin ei anna sinusta kovin imarreltavaa kuvaa ihmisenä. Voin vannoa että ajattelevat ja lapsen menetys on myös afrikkalaiselle äidille tuskaa.

Onko se mun vika että ne tekee lapsia?

Onko mun vika ettei heillä ole rahaa?

Onko se mun vika että he eivät ajattelee, mitä tuleva lasta voi odotta. Jos mä olisin elänyt siellä, mä olisin pelkänyt sekstailla varmasti, kun aika rankka elää ja aiheutta lapselle kärsimystä, kun siitä voi vältäkin

[QUOTE="vieras";25228865]Jo se, että teet jotain päätelmiä tällaisista viesteistä kertoo millainen ihminen olet.[/QUOTE]

Sitten kertoo. :) Toivon, että suurin osa tuollaisista viesteistä on provoja.

Aliravittu voi olla vaikka painaisi 80kg, jos syöt vain puuroa ja pastaa viikko tolkulla kun ei ole muuhun varaa.
Uskoisin että suomessa ei olla kovin pitkällä tästä, vanhusten aliravitsemus on jo faktaa,alkoholistien aliravitsemus on jo faktaa ja joillekkin lapsille kouluruoka on ainoa ateria.

Juuri sen takia annankin apuni suomessa asuville vähävaraisille. Ei ole minkäänlaista järkeä heittää rahaa maihin jossa aliravittujen ja huono-osaisten lukumäärä on enemmän kuin suomen asukaslukumäärä. Siellä emme voi enää auttaa, mutta tehkäämme jotain ennaltaehkäisevää siellä, missä apumme vielä voi pelastaa ihmisiä

[QUOTE="ajatus";25228852]Kuten tässä ketjussa on jo sanottu. Voivat kustantaa itse oman sosiaaliturvansa. Huomioiden myös sen että, siellä oikeasti on osa ihmisistä jo niin sairaita ettei heitä enää voi parantaa, syynä aliravitsemus. Suomessa ei kuitenkaan olla tällä asteella. Ei siis ole korrekti vertauskuva[/QUOTE]

Nyt en ymmärtänyt. Pitäisikö suomessa siis lopettaa tulonsiirrot vai ei?

Mitä muihin maihin tulee, niin miksi jonkun muun maan köyhä on sinulle vähempiarvoisempi kun suomalainen köyhä? Miksi Botswanan kansalaiset eivät mielestäsi ansaitse samaa hyvinvointia kuin mitä meillä on? Myös niillä suomalaisilla, jotka EIVÄT tee työtä on loistava elintaso. Todellako suomeen syntyminen tai muuttaminen tekee ihmisestä arvokkaamman mielestäsi?

[QUOTE="vieras";25228900]Sulla ei paljoa nämä jutut muutu - samaa lässytystä illasta toiseen.[/QUOTE]

:hug: Parempi sekin kuin nämä itsekkäät ja ahneet kaikkimulleminäminäminä-kommentit. Ei mun tarvitse vaivautua muuta kirjoittamaan, kun tässä ketjussa on jo asioista paremmin tietäviä ja minua fiksumpia. :D

[QUOTE="pippuri";25228884]Nyt en ymmärtänyt. Pitäisikö suomessa siis lopettaa tulonsiirrot vai ei?

Mitä muihin maihin tulee, niin miksi jonkun muun maan köyhä on sinulle vähempiarvoisempi kun suomalainen köyhä? Miksi Botswanan kansalaiset eivät mielestäsi ansaitse samaa hyvinvointia kuin mitä meillä on? Myös niillä suomalaisilla, jotka EIVÄT tee työtä on loistava elintaso. Todellako suomeen syntyminen tai muuttaminen tekee ihmisestä arvokkaamman mielestäsi?[/QUOTE]

Koska se nyt ei vaan ole mahdollista että kaikki maailman asukkaat vedeltäisiin samoilla tulorajoilla ja onnellisina yhdessä. Ehkä juuri siksi olen tätä mieltä, koska pieni realistinen ajatusmaailma täytyy kuitenkin olla. Tätä maailmaa ja kaikkia köyhiä ei mikään apu pelasta. Niin sen vuoksi annan apuni niille joilla mahdollisuuksia vielä on.
Nyt menen nukkumaan, jaksan taas huomenna käydä auttamassa paria ihmistä, ihan vaan omaksi ilokseni ;)

[QUOTE="vieras";25228926]Hyvä tietää että olet parempi ihminen kuin minä.[/QUOTE]

Ainakin ajatusmaailma tässä asiassa on mielestäni "parempi". ;) Jos kuulut näihin, joiden mielestä ei tarvitse auttaa ketään. Ei se kovin hyvää kuvaa anna ihmisestä, jos ihmettelee, miksi pitäisi ruokkia muutakin kuin omaa napaa. :) Nostan hattua niille, jotka tosissaan tekevät vapaaehtoistyötä ja osallistuvat aktiivisesti hyväntekeväisyyteen. Olisi mullakin skarpattavaa siinä.

[QUOTE="ajatus";25228920]Koska se nyt ei vaan ole mahdollista että kaikki maailman asukkaat vedeltäisiin samoilla tulorajoilla ja onnellisina yhdessä. Ehkä juuri siksi olen tätä mieltä, koska pieni realistinen ajatusmaailma täytyy kuitenkin olla. Tätä maailmaa ja kaikkia köyhiä ei mikään apu pelasta. Niin sen vuoksi annan apuni niille joilla mahdollisuuksia vielä on.
Nyt menen nukkumaan, jaksan taas huomenna käydä auttamassa paria ihmistä, ihan vaan omaksi ilokseni ;)[/QUOTE]

Eli mielestäsi peli on pelattu? Mitä nyt tapahtuu - kuolevatko kaikki afrikkalaiset seuraavien vuosikymmenien sisällä? Vai meinaatko, että he eivät ikinä, edes tuhannen vuoden päästä kykene parantamaan elintasoaan?

Aika ironisesti taitaa mennä niin, että Eurooppa ja USA kaatuvat velkoihinsa, Intia & Kiina ajavat ohi, ja etenkin Kiina massiivisilla investoinneillaan saa Afrikankin tolpilleen. Kiina tulee käyttämään Afrikkaa "omana aasianaan", halvan työvoiman mantereena. Sitä myöten hyvinvointi pikkuhiljaa tihkuu Afrikkaankin, myös sinne Saharan eteläpuoleiselle. Sitten on Kiinan (ja mahdollisesti Intian) vuoro kaatua ja peli alkaa uudestaan ;)

Kautta aikojen sivilisaatioita on noussut ja kaatunut, välillä menee tuolla paremmin, välillä täällä. Länsi on ollut edellä nyt puoli vuosituhatta, sitä ennen Islamin maailma kukoisti ja Kiinassakin pyyhki hyvin. Saas nähdä mitä tapahtuu kun Eurooppa ja Pohjois-Amerikka kaatuvat, olemmeko me vielä näkemässä sitä. Toki internetin olemassaolo tuo uusia ulottuvuuksia tähän, mutta muuttaako se kuitenkaan ihmisen perimmäistä luontoa? :)

[QUOTE="jooo";25228931]Pitää auttaa, mutta apua tarvitsevia on lähempänäkin.[/QUOTE]

Kyllä muualla on silti aika lailla kurjemmat olot kuin täällä. En tosin ole sanonutkaan, etteikö lähellä oleviakin saisi/pitäisi auttaa. Luulen, että suurin osa näistä "auttajista" auttaa sekä suomalaisia että kehitysmaalaisia. :)

[QUOTE="jooo";25228931]Pitää auttaa, mutta apua tarvitsevia on lähempänäkin.[/QUOTE]

Se maantieteellinen tai kulttuurinen läheisyyskö heistä tekee tärkeämpiä, arvokkaampia tai parempia?

Ainakin ajatusmaailma tässä asiassa on mielestäni "parempi". ;) Jos kuulut näihin, joiden mielestä ei tarvitse auttaa ketään. Ei se kovin hyvää kuvaa anna ihmisestä, jos ihmettelee, miksi pitäisi ruokkia muutakin kuin omaa napaa. :) Nostan hattua niille, jotka tosissaan tekevät vapaaehtoistyötä ja osallistuvat aktiivisesti hyväntekeväisyyteen. Olisi mullakin skarpattavaa siinä.

Mä sanoin että olisin auttanut, mutta ei mikään Unicef:)

niin ja myös olen eri mieltä heidän lasten teosta, kun mua käy sääliks miten paljon lapsia siellä kuolee, kun ne vaan sekstailee, eikä mieti sen pidempää

Mä sanoin että olisin auttanut, mutta ei mikään Unicef:)

niin ja myös olen eri mieltä heidän lasten teosta, kun mua käy sääliks miten paljon lapsia siellä kuolee, kun ne vaan sekstailee, eikä mieti sen pidempää

Siis nyt en ymmärrä - luuletko, että lapset kuolevat sen takia, että ihmiset harrastavat seksiä? Selittäisitkö miten tämä ajatusketju toimii.

[QUOTE="pippuri";25228939]
Aika ironisesti taitaa mennä niin, että Eurooppa ja USA kaatuvat velkoihinsa, Intia & Kiina ajavat ohi, ja etenkin Kiina massiivisilla investoinneillaan saa Afrikankin tolpilleen. Kiina tulee käyttämään Afrikkaa "omana aasianaan", halvan työvoiman mantereena. Sitä myöten hyvinvointi pikkuhiljaa tihkuu Afrikkaankin, myös sinne Saharan eteläpuoleiselle. Sitten on Kiinan (ja mahdollisesti Intian) vuoro kaatua ja peli alkaa uudestaan ;)
[/QUOTE]

Miksi Eurooppa ja USA kaatuisivat velkoihinsa?