Yhdestä ketjusta tuli mieleen, missä joku suositele laita rahaa mielummin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä sanoin että olisin auttanut, mutta ei mikään Unicef:)

niin ja myös olen eri mieltä heidän lasten teosta, kun mua käy sääliks miten paljon lapsia siellä kuolee, kun ne vaan sekstailee, eikä mieti sen pidempää

Mikä estää auttamasta edelleen esim. viroon viemällä jos kerran noita lippuja riittää ja rahasta ei ole pulaa ja johonkin kuitenkin reissaamassa?

Ja vielä Milannalle: Mistä HELVETISTÄ sinä tiedät, mitä he siellä ajattelevat tai eivät ajattele? :O Mikä jumala luulet olevasi kun osaat meille kertoa mitä joku eritrealainen, botswanalainen, kongolainen tai nigerialainen perheenpää ajattelee tai ei ajattele?

Ja edelleen - todisteita Unicefin rahojen väärinkäytöksistä, laita pöytään tai lopeta vinkuminen.

[QUOTE="vieras";25228962]Kyllä täytyy olla hieman yksinkertainen, että pystyy ostamaan itselleen hyvän omantunnon hyväntekeväisyyteen lahjoittamalla.[/QUOTE]

Kuka on sanonut, että sillä "ostetaan hyvä omatunto"? Miksi olisi parempi olla tekemättä mitään?

koska en mä kaikille voi auttaa ja niin kuin sanoin heillä Virolaisilla on oma valinta miten ne elää, jokainen siellä voi töitä tehdä jos halut on

Siis tällä hetkellähän et auta ketään vai autatko? Ja koskaan ei voi kaikkia auttaa, se että auttaa edes yhtä helpottaa sen yhden elämää. Eikä siihen paljon vaadita. Sun mies auttaa sua maksamalla kaiken, mikset sä siis voi auttaa jotakuta muuta, onko se sulta niin paljon pois?

[QUOTE="jooo";25228967]Miksi et mennytkään sinne Intiaan? Tuliko pupu pöksyyn?[/QUOTE]

Eiköhän mulla ole koko elämä aikaa toteuttaa tuo. :) Ei olisi ollut opiskelujenkaan kannalta hyvä ajankohta tämä syksy.

[QUOTE="pippuri";25228958]Ja vielä Milannalle: Mistä HELVETISTÄ sinä tiedät, mitä he siellä ajattelevat tai eivät ajattele? :O Mikä jumala luulet olevasi kun osaat meille kertoa mitä joku eritrealainen, botswanalainen, kongolainen tai nigerialainen perheenpää ajattelee tai ei ajattele?

Ja edelleen - todisteita Unicefin rahojen väärinkäytöksistä, laita pöytään tai lopeta vinkuminen.[/QUOTE]

Rauhoituhan ninatt, ei maailma pelastu, vaikka kuinka saarnaat.

[QUOTE="vieras";25228970]Minä sanoin niin, juuri äsken.[/QUOTE]

Teit siis omia päätelmiäsi muista ihmisistä? ;) Mitäs sinä luulet tietäväsi toisten motiiveista? Onko kaikki auttaminen "hyvän omantunnon ostamista"?

[QUOTE="vieras";25228953]Miksi Eurooppa ja USA kaatuisivat velkoihinsa?[/QUOTE]

Valtion velat ovat kestämättömän suuria. Jos talousmahdit olisivat yhä lähinnä Eurooppa ja USA niin ongelma ei olisi niin paha, poliittisilla päätöksillä laitettaisiin sijoittajat ruotuun ja homma pelittäisi taas.

Nykyään kuitenkin huomattava osa taloudesta pyörii kiinalaisten, intialaisten ja japanilaisten rahoilla. Heihin ei voikaan vaikuttaa lainsäädännöllisin keinoin. Sijoittavat karkaavat kun meno menee vaikeaksi, koska on muitakin paikkoja mihin rahaa laittaa.

Kun valtionvelkojen korot nouset 7%:n tienoolle, nousevat lainanhoitokustannukset kestämättömän korkeiksi. BKT:sta huomattava osa on käytettävä velkoihin ja tämä tarkoittaa leikkauksia julkiseen budjettiin ja mahdollisesti veronkorotuksia. Koska globaali talous tällä hetkellä pyörii ikuisen kasvun ympärillä eivätkä taloustieteilijät ole vieläkään keksinyt muuta tapaa pitää yllä hyvää elintasoa, on edessä syvä ja pitkä taantuma talouskasvun pysähdyttyä, jopa käännyttyä laskuun sisämarkkinoiden kysynnän laskiessa. Vientikään ei vedä hyvin, koska länsimaalaiset vaativat kovaa palkkaa, mutta länsimaiden ulkopuolella osataan jo tehdä vastaavia tuotteita, halvemmalla.

Edessä on romahdus, ellei joku nero taloustieteilijä keksi ratkaisua joka ei perustu talouden kasvuun.

[QUOTE="pippuri";25228981]Valtion velat ovat kestämättömän suuria. Jos talousmahdit olisivat yhä lähinnä Eurooppa ja USA niin ongelma ei olisi niin paha, poliittisilla päätöksillä laitettaisiin sijoittajat ruotuun ja homma pelittäisi taas.

Nykyään kuitenkin huomattava osa taloudesta pyörii kiinalaisten, intialaisten ja japanilaisten rahoilla. Heihin ei voikaan vaikuttaa lainsäädännöllisin keinoin. Sijoittavat karkaavat kun meno menee vaikeaksi, koska on muitakin paikkoja mihin rahaa laittaa.

Kun valtionvelkojen korot nouset 7%:n tienoolle, nousevat lainanhoitokustannukset kestämättömän korkeiksi. BKT:sta huomattava osa on käytettävä velkoihin ja tämä tarkoittaa leikkauksia julkiseen budjettiin ja mahdollisesti veronkorotuksia. Koska globaali talous tällä hetkellä pyörii ikuisen kasvun ympärillä eivätkä taloustieteilijät ole vieläkään keksinyt muuta tapaa pitää yllä hyvää elintasoa, on edessä syvä ja pitkä taantuma talouskasvun pysähdyttyä, jopa käännyttyä laskuun sisämarkkinoiden kysynnän laskiessa. Vientikään ei vedä hyvin, koska länsimaalaiset vaativat kovaa palkkaa, mutta länsimaiden ulkopuolella osataan jo tehdä vastaavia tuotteita, halvemmalla.

Edessä on romahdus, ellei joku nero taloustieteilijä keksi ratkaisua joka ei perustu talouden kasvuun.[/QUOTE]

Niin kauan kuin velka ei ole velanantajan valuutassa ei ongelmaa ole, seteleitä voi painaa rajattomasti lisää.

[QUOTE="vieras";25228989]Niin kauan kuin velka ei ole velanantajan valuutassa ei ongelmaa ole, seteleitä voi painaa rajattomasti lisää.[/QUOTE]

Tätä on "menestyksekkäästi" kokeiltu muun muassa Zimbabwessa.

Jenkeillä on se ongelma, että Kiinalaiset ovat ostaneet dollareita niin helvetisti. Dollari on paljon vahvempi kuin mitä sen "kuuluisi" olla. Tämäkin on ongelma vapailla markkinoilla.

Euroopan ongelmana on muun muassa euro, mutta ei markka pelastanut 90-luvun lamaltakaan... Ja seuraavalla kierroksella ei ole mitenkään varmaa, että sijoittajat palaavat suomeen, kun muualtakin löytyy kohteita. Kilpailu on kovaa.

[QUOTE="vieras";25228983]Niinpä niin. Sinne kuoli intialaiset ilman sinun apua, koska asetit oman, paremman elämäsi heidän edelle. Sitten vähän rahaa, jota et ole itse ansainnut, hyväntekeväisyyteen ja kaikki on hyvin.[/QUOTE]

:D Enemmän heitä auttaisi, jos lähettäisin lentolippujen hinnan verran rahaa lahjoituksena. Mä en edes koe olevani mikään "pyhimys". En todellakaan osallistu tarpeeksi hyväntekeväisyyteen. Toisin kuin moni muu täällä. Mä sentään myönnän sen, ei ole vaikeuksia kritisoida omaa toimintaani tai nähdä siinä parantamisen varaa. :) Enemmän säikähtäisin, jos alkaisin ajattelemaan, ettei ketään edes tarvitse auttaa ja, että voin ihan hyvällä omallatunnolla katsoa itseäni peilistä. :)

:D Enemmän heitä auttaisi, jos lähettäisin lentolippujen hinnan verran rahaa lahjoituksena. Mä en edes koe olevani mikään "pyhimys". En todellakaan osallistu tarpeeksi hyväntekeväisyyteen. Toisin kuin moni muu täällä. Mä sentään myönnän sen, ei ole vaikeuksia kritisoida omaa toimintaani tai nähdä siinä parantamisen varaa. :) Enemmän säikähtäisin, jos alkaisin ajattelemaan, ettei ketään edes tarvitse auttaa ja, että voin ihan hyvällä omallatunnolla katsoa itseäni peilistä. :)

Ei näytä myöskään olevan vaikeuksia kritisoida muiden toimintaa, ihan ilman pyyntöä.

Minulla ei ole mitään ongelmia katsoa itseäni peilistä vaikka en todellakaan anna hyväntekeväisyyteen. Minä maksan veroja ja pyöritän niiden kautta tätä meidän hyvinvointivaltiotamme jossa kukaan ei kuole nälkään ja köyhinkin omaa edes jonkinlaiset mahdollisuudet hyvään elämään. Sen enempää ei kukaan työtä tekemättä tarvitsekaan.

Afrikkalaiset voivat pystyttää omat hyvinvointivaltionsa.

[QUOTE="jeee";25228995]Niinhän sinäkin teit, jo tuolla aiemmin.[/QUOTE]

No mä en sitä kritisoinutkaan, kunhan totesin vieraan syyllistyneen asiaan, josta aiemmin minua parjasi. ;) Totta kai jokainen tänne kirjoitettu viesti kertoo ihmisestä jotain (jos ei vaan provoile). Mitä päätelmiä minun _pitäisi_ tehdä sellaisesta henkilöstä, joka ihmettelee, miksi ketään pitäisi auttaa, jos siitä ei saa suoraa hyötyä itselleen? Että siinäpäs ihana ihminen? :D Yhtä lailla mä voisin ihmetellä, miksi hälyttää apua sairaskohtauksen saavalle, kun ei siitä itse mitenkään hyödy, voisi vaan kävellä ohi. En tosiaan odottaisi herättäväni positiivisia mielikuvia tuollaisen kommentin jälkeen. :D

[QUOTE="vieras";25229021]Ei näytä myöskään olevan vaikeuksia kritisoida muiden toimintaa, ihan ilman pyyntöä.

Minulla ei ole mitään ongelmia katsoa itseäni peilistä vaikka en todellakaan anna hyväntekeväisyyteen. Minä maksan veroja ja pyöritän niiden kautta tätä meidän hyvinvointivaltiotamme jossa kukaan ei kuole nälkään ja köyhinkin omaa edes jonkinlaiset mahdollisuudet hyvään elämään. Sen enempää ei kukaan työtä tekemättä tarvitsekaan.

Afrikkalaiset voivat pystyttää omat hyvinvointivaltionsa.[/QUOTE]

Aika pelottavaa olisi, jos kukaan ei koskaan kritisoisi muiden toimintaa. Mä kykenen kritisoimaan niin itseäni kuin muitakin. Kummallista, jos ei kykene ottamaan minkäänlaista kritiikkiä vastaan...