Täällä ihmiset tekevät töitä ja maksavat verot, siks valtiolla on rahaa auttamaan ja maksamaan köyhille perheille. Siellä ne tietä ettei ne saa mitään, kuitenkin ovat valmiina vaikka 10 lasta vääntä... Etkö ymmärrä pointtia mitä tarkoitan?
Niin ja kyllä auttaa aina saa, mutta en kaikille voi auttaa ja kun en tiedä edes jos jostain kautta lähetä rahaa, niin menevätkö ne oikeaan paikaan? Mä luulen että tuskin.... Sekä silti olen siitä mieltä että mä teen oma perhe jos on siihen mahdollisuus ja omaan perheeen pistään rahaa
Joo, täällä ihmiset tekevät töitä ja maksavat veroja. Mutta eivät kaikki. Suomessa on tällä hetkellä lähes kaksi miljoonaa ihmistä jotka EIVÄT tee töitä. Suuri osa heistä saa tukea yhteiskunnalta. On ihmisiä jotka elävät koko elämänsä tekemättä mitään töitä. Heille ja heidän lapsilleen suomme mahdollisuuden ihmisarvoiseen elämään.
He ovat valmiita "tekemään" paljon lapsia koska vaihtoehtoja ei ole. He saattavat tarvita työvoimaa maatilalleen. He saattavat tarvita perheen tukiverkokseen, sillä heillä ei ole sosiaaliturvaa. Saattaa olla, ettei kukaan edes ajattele sen kummemmin - joku 14-vuotias lukutaidoton tyttö on vaimona ja miehenä taas sellainen, joka ei välttämättä ymmärrä miten lapsia tulee, pitää lastentuloa naisen vikana.
Sinä et nyt lainkaan ymmärrä minkälaisista lähtökohdista ihmiset voivat olla kotoisin. Et myöskään tunnu ymmärtävän sitä, etteivät miljoonat ihmiset voi lopettaa elämistä, mennä maate ja kuolla ja siinä sivussa tappaa oma kulttuurinsa, elämäntapansa, elämäntyönsä... Ei se toimi niin!
Nälänhätä voi iskeä parissa kuukaudessa: Heikko infrastruktuuri yhdistettynä esimerkiksi myöhään tuleviin tai poisjääneisiin sateisiin. Elämä on voinut sujua mallikkaasti siihen asti, aina on ollut ylimääräistä. Sitten joudut muuttamaan esimerkiksi sodan takia. Joudut aloittamaan tyhjästä. Sitten sateet jäävät tulematta...
Toinen suuri tekijä on länsimaiset yritykset jotka myyvät kovaan hintaan siemeniä maanviljelijöille, täysin valheellisin lupauksin. Siemenet ovat kalliita, mutta talon isäntä kuvittelee moninkertaistavansa satonsa. Sato pettää, isännälle jää velat, ei muuta.
Kysymys on siitä, että miksi varallisuutta ja resursseja tulisi jakaa vain tämän maan tai mantereen rajojen sisällä? Suomessa rikkaat maksavat huomattavasti enemmän veroja sekä prosenteissa että euroissa, jotta heikoimmillakin olisi hyvä olla. Miksei tätä voisi laajentaa maailmanlaajuiseksi? Jos KAIKKI maailman rikkaat ja hyvinvoivat laittavat rahaa yhteen pottiin josta se jaettaisiin KAIKILLE maailman köyhille/heikossa asemassa oleville, koulutusta, terveydenhuoltoa, sairaanhoitoa yms varten... Miksei? Mitä vikaa siinä olisi?