Yhdestä ketjusta tuli mieleen, missä joku suositele laita rahaa mielummin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kerro kun tiedät;25228684:
Eihän mitään velvollisuutta olekaan. Jos olisi, maailman asiat voisivat ollakin hieman paremmin.

No sitten antaa köyhienkin naida niin kuin haluavat mutta on turha odottaa saavansa euroakaan täältä ja pitäköön huolen omista kersoistaan.

En ole sanonut että heidän on pakko kuolla:O
En toivo siitä.

Mä en vaan ymmärrä, miks, miks ne tekee jopa kymmenen lasta, jos ei ole vaara yhtään? Myös KUN he tietä mikä kohtalo odotta lasta.

Vir ja Afrikka on kaks iso eri asia, ei Virossa ikinä ollut asiat noin huonosti ja sielläkin köyhyys on oma asia, aina sielläkin töitä saa, jos kovasti halua

En toivo siitä.

Mä en vaan ymmärrä, miks, miks ne tekee jopa kymmenen lasta, jos ei ole vaara yhtään? Myös KUN he tietä mikä kohtalo odotta lasta.

Vir ja Afrikka on kaks iso eri asia, ei Virossa ikinä ollut asiat noin huonosti ja sielläkin köyhyys on oma asia, aina sielläkin töitä saa, jos kovasti halua

Mites nämä isot ottolapsiperheet? eikö huvita auttaa ihmisiä jotka vapaaehtoisesti auttavat lastenkotilapsia??
Oletko tutustunut Hylaan. Siellä on monta auttajaa virosta ja venäjältä mukana toiminnassa.
Ja kyllä siellä on lastenkodeissa asiat huonosti.
Oletko käynyt koskaan katsomassa?

Mites nämä isot ottolapsiperheet? eikö huvita auttaa ihmisiä jotka vapaaehtoisesti auttavat lastenkotilapsia??
Oletko tutustunut Hylaan. Siellä on monta auttajaa virosta ja venäjältä mukana toiminnassa.
Ja kyllä siellä on lastenkodeissa asiat huonosti.
Oletko käynyt koskaan katsomassa?

Itse yritin venäjällä päästä käymään, ei päästetty. Kaverini poikaystävä joka on sieltä adoptoitu, päästettiin, mutta lapsia ei näytetty

Täällä ihmiset tekevät töitä ja maksavat verot, siks valtiolla on rahaa auttamaan ja maksamaan köyhille perheille. Siellä ne tietä ettei ne saa mitään, kuitenkin ovat valmiina vaikka 10 lasta vääntä... Etkö ymmärrä pointtia mitä tarkoitan?

Niin ja kyllä auttaa aina saa, mutta en kaikille voi auttaa ja kun en tiedä edes jos jostain kautta lähetä rahaa, niin menevätkö ne oikeaan paikaan? Mä luulen että tuskin.... Sekä silti olen siitä mieltä että mä teen oma perhe jos on siihen mahdollisuus ja omaan perheeen pistään rahaa

Joo, täällä ihmiset tekevät töitä ja maksavat veroja. Mutta eivät kaikki. Suomessa on tällä hetkellä lähes kaksi miljoonaa ihmistä jotka EIVÄT tee töitä. Suuri osa heistä saa tukea yhteiskunnalta. On ihmisiä jotka elävät koko elämänsä tekemättä mitään töitä. Heille ja heidän lapsilleen suomme mahdollisuuden ihmisarvoiseen elämään.

He ovat valmiita "tekemään" paljon lapsia koska vaihtoehtoja ei ole. He saattavat tarvita työvoimaa maatilalleen. He saattavat tarvita perheen tukiverkokseen, sillä heillä ei ole sosiaaliturvaa. Saattaa olla, ettei kukaan edes ajattele sen kummemmin - joku 14-vuotias lukutaidoton tyttö on vaimona ja miehenä taas sellainen, joka ei välttämättä ymmärrä miten lapsia tulee, pitää lastentuloa naisen vikana.

Sinä et nyt lainkaan ymmärrä minkälaisista lähtökohdista ihmiset voivat olla kotoisin. Et myöskään tunnu ymmärtävän sitä, etteivät miljoonat ihmiset voi lopettaa elämistä, mennä maate ja kuolla ja siinä sivussa tappaa oma kulttuurinsa, elämäntapansa, elämäntyönsä... Ei se toimi niin!

Nälänhätä voi iskeä parissa kuukaudessa: Heikko infrastruktuuri yhdistettynä esimerkiksi myöhään tuleviin tai poisjääneisiin sateisiin. Elämä on voinut sujua mallikkaasti siihen asti, aina on ollut ylimääräistä. Sitten joudut muuttamaan esimerkiksi sodan takia. Joudut aloittamaan tyhjästä. Sitten sateet jäävät tulematta...

Toinen suuri tekijä on länsimaiset yritykset jotka myyvät kovaan hintaan siemeniä maanviljelijöille, täysin valheellisin lupauksin. Siemenet ovat kalliita, mutta talon isäntä kuvittelee moninkertaistavansa satonsa. Sato pettää, isännälle jää velat, ei muuta.

Kysymys on siitä, että miksi varallisuutta ja resursseja tulisi jakaa vain tämän maan tai mantereen rajojen sisällä? Suomessa rikkaat maksavat huomattavasti enemmän veroja sekä prosenteissa että euroissa, jotta heikoimmillakin olisi hyvä olla. Miksei tätä voisi laajentaa maailmanlaajuiseksi? Jos KAIKKI maailman rikkaat ja hyvinvoivat laittavat rahaa yhteen pottiin josta se jaettaisiin KAIKILLE maailman köyhille/heikossa asemassa oleville, koulutusta, terveydenhuoltoa, sairaanhoitoa yms varten... Miksei? Mitä vikaa siinä olisi? :)

[QUOTE="pippuri";25228776]
Kysymys on siitä, että miksi varallisuutta ja resursseja tulisi jakaa vain tämän maan tai mantereen rajojen sisällä? Suomessa rikkaat maksavat huomattavasti enemmän veroja sekä prosenteissa että euroissa, jotta heikoimmillakin olisi hyvä olla. Miksei tätä voisi laajentaa maailmanlaajuiseksi? Jos KAIKKI maailman rikkaat ja hyvinvoivat laittavat rahaa yhteen pottiin josta se jaettaisiin KAIKILLE maailman köyhille/heikossa asemassa oleville, koulutusta, terveydenhuoltoa, sairaanhoitoa yms varten... Miksei? Mitä vikaa siinä olisi? :)[/QUOTE]

Koska meidän ei tarvitse. Hyvinvointiyhteiskunta on halpa ratkaisu rikkaille kun yhteiskuntarauha säilyy eikä tarvitse lukita itseään porttien taakse turvaan. Maailman mittakaavassa ei tällaisia ongelmia, ainakaan vielä, juurikaan ole joten miksi turhaan maksaisimme.

Kyllä ihmetyttää miten ihmiset jaksaa täyttää elämänsä näin ahdistavilla ja negatiivisilla asioilla. Ei se maailma siitä järjettömästä tuskasta paremmaksi paikaksi muutu.

Mun mielestä kaikilla lahjoituksilla me vain pitkitämme heidän nälkiintymistä. Jos apua ei olisi annettu, niin luonto olisi karsinut jo heikot pois (niin julmalta kuin se kuulostaakin) ja niillä muilla olisi paremmat oltavat. Kaikki apu joka sinne annetaan on kuin kidutuksen jatkamista, tiedämme että emme voi esim. nälänhätää poistaa, niin me pitkitämme sitä, ei sekään ole inhimillistä. Ota tästä 300g riisiä, tiedän että et sillä pärjää mutta pysyt kuitenkin hengissä, tämäKIN on julmaa!

En toivo siitä.

Sanot, että heidän pitäisi lopettaa lastenteko. He kuolisivat sukupuuttoon aika äkkiä, eikö?

Kuinka monta rutiköyhää afrikkalaisperhettä tunnet, jossa on kymmenen elossaolevaa lasta?

Virossa on asiat olleet huonosti, tooooodella huonosti. Ei nyt, mutta vuosikymmeniä sitten. Aivan kuten suomessakin joskus. Sinä et taida tietää mitään afrikasta tai afrikkalaisista. Olisitko ystävällinen ja ottaisit asioista selvää ennen kun alat meuhkaamaan siitä, mitä "kaikki" afrikkalaiset tekevät.

Yritetään myös pitää mielessä, että Afrikka ei ole pelkkää kärsimystä ja kamalaa. Afrikka on manner ja siellä asuu köyhien lisäksi paljon rikkaita, paljon hyvinvoivia ihmisiä. Paljon vähemmän rikkaitakin, mutta onnellisia ja tasapainoisia. Afrikassa on satoja eri kulttuureita ja kansoja. Ei niputeta heitä nyt kaikkia yhteen kastiin.

Jos monet auttaa vaikka Viroon, niin minkä takia köyhys ei loppu?:) Minkä takia vaikka ne vaatteet jotka lähetetään, kaikki ei tulee perille?

Niin ja jos täälläkin niin paljon työttömiä, niin eikö heillekin pitää jotain rajoja pistää? Ymmärrän jos joku sairaus tai vakava masennus ettei jaksa töitä tehä, mut miks tavallisia, laiskoja, pakko ruokita?

Mun mielestä kaikilla lahjoituksilla me vain pitkitämme heidän nälkiintymistä. Jos apua ei olisi annettu, niin luonto olisi karsinut jo heikot pois (niin julmalta kuin se kuulostaakin) ja niillä muilla olisi paremmat oltavat. Kaikki apu joka sinne annetaan on kuin kidutuksen jatkamista, tiedämme että emme voi esim. nälänhätää poistaa, niin me pitkitämme sitä, ei sekään ole inhimillistä. Ota tästä 300g riisiä, tiedän että et sillä pärjää mutta pysyt kuitenkin hengissä, tämäKIN on julmaa!

Ruoka-avun ohella pitää satsata koulutukseen ja infrastruktuurin, tuskin kukaan siitä on eri mieltä?

Kysyn sinulta: Pitäisikö Suomessa lopettaa kaikki tulonsiirrot, jotta luonto voisi korjata heikoimmat pois?

[QUOTE="pippuri";25228806] Ei niputeta heitä nyt kaikkia yhteen kastiin.[/QUOTE]

Näin juuri. Emmehän me myöskään sano, että kaikki tänne tulleet virolaiset tai venäläiset ovat huoria ja miehet autovarkaita tms. Se olisi räikeää yleistystä se.

Jos monet auttaa vaikka Viroon, niin minkä takia köyhys ei loppu?:) Minkä takia vaikka ne vaatteet jotka lähetetään, kaikki ei tulee perille?

Niin ja jos täälläkin niin paljon työttömiä, niin eikö heillekin pitää jotain rajoja pistää? Ymmärrän jos joku sairaus tai vakava masennus ettei jaksa töitä tehä, mut miks tavallisia, laiskoja, pakko ruokita?

Kuules hylassa viedää ihan itse perille ja vaikka sinä itse voit matkustaa ja viedä suoraan lastenkotiin.
Ei ole välikäsiä. Olen itse vienyt monta kertaa.
Tervetuloa vaan mukaan.

[QUOTE="vieras";25228794]Koska meidän ei tarvitse. Hyvinvointiyhteiskunta on halpa ratkaisu rikkaille kun yhteiskuntarauha säilyy eikä tarvitse lukita itseään porttien taakse turvaan. Maailman mittakaavassa ei tällaisia ongelmia, ainakaan vielä, juurikaan ole joten miksi turhaan maksaisimme.[/QUOTE]

Ai kamala näitä kommentteja. :(

Mä olisin pystynyt auttaa, jos henkilökohtaisesti olisin vaikka mennyt ja ostanut tarvitseva tai rahana:), mutta en halua pistää penniäkään Unicefiin, enkä halua että ne kuole, mutta heitä on liian monta ja liian monta kuole, siks kun ne sekstaile eikä mieti mitä pienelle tapahtu kun se pääse maailmaan

[QUOTE="vieras";25228801]Kyllä ihmetyttää miten ihmiset jaksaa täyttää elämänsä näin ahdistavilla ja negatiivisilla asioilla. Ei se maailma siitä järjettömästä tuskasta paremmaksi paikaksi muutu.[/QUOTE]

Ei, mutta pienillä teoilla voi saada paljon aikaan. Yleinen välipitämättömyys ja itsekeskeisyys ovat sen sijaan kammottavia ominaisuuksia ihmisessä.

Itse olen aivan tavallisen perheen äiti, ei suuria tuloja. Silti aion lahjoittaa yhdelle vähävaraiselle yksinhuoltajaperheelle jouluksi ruokaa ja pieniä lahjoja. Ei se heidän elämänsä suuntaa muuta, mutta uskoakseni tuo iloa, jota he eivät muutoin saisi.

[QUOTE="vieras";25228839]Miksi tulit lukemaan?[/QUOTE]

Haluan nähdä omin silmin, kuinka tietämättömiä ja itsekkäitä ihmisiä on olemassa. :) Ei se silmiä sulkemalla muuksi muutu.

Mä olisin pystynyt auttaa, jos henkilökohtaisesti olisin vaikka mennyt ja ostanut tarvitseva tai rahana:), mutta en halua pistää penniäkään Unicefiin, enkä halua että ne kuole, mutta heitä on liian monta ja liian monta kuole, siks kun ne sekstaile eikä mieti mitä pienelle tapahtu kun se pääse maailmaan

Suosittelen nyt lämpimästi että ennen kuin nolaat itsesi kokonaan julkisesti niin ajattele mitä kirjoitat.Se että olisit pystynyt mutt et mennyt kun ei kuitenkaan huvita kun ne vaan sekstailee ja ei ajattele mutta SINÄ ajattelet niin ei anna sinusta kovin imarreltavaa kuvaa ihmisenä. Voin vannoa että ajattelevat ja lapsen menetys on myös afrikkalaiselle äidille tuskaa.