Yhden tai kahden lapsen äitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sade

Jäsen
03.06.2004
216
1
16
Heippa!

Täällä tuntee itsensä ihan ulkopuoliseksi, kun kaikilla tuntuu olevan lapsia kolme tai enemmän.

Meillä on lapsia kaksi ja nyt tuntuu siltä, että se siihen jääkin. Mutta aina kun käyn täällä palstailemassa, niin tunnen olevani ihan "outolintu" kun lapsia on vain nämä kaksi. Perusperhehän on 1,7 lasta mutta silti.., olemmeko jo vähemmistönä?

Välillä kuume iskee ja mietitään kolmatta, mutta toisaalta elämä on nytkin ihanan tasapainoista ja onnellista ja kuume menee ohi.

Ilmoittakaa itsestänne ja kertokaa miksi lapsia on vain yksi tai kaksi. Itselläkään vauvakuumekaan ei pääse yllättämään niin helposti kun muitakin pienperheitä on tässä maassa, eikä meidän perhe ole ainoa.

Etpä ole ainut, vaan ehkä täällä on enemmen esillä monilapsiset perheet. Minulla on kaksi lasta, eikä enempää tule. Vanhempi poika on jo 9v, nuorempi pääsi juuri eroon vaipoistaan. Ihan terveydellisetkin syyt sanelee, molemmat raskaudet ovat olleet hyvin vaikeita sitten on vielä asuntomme koko, ei riittävän suuri jos lapsia olisi yksikin enemmän. Mutta vaikkei noita syitäkään olisi, en usko että enempää lapsia meille tulisi. Suoraan sanottuna ei ole ollut enää minkäänlaista vauvakuumetta, ja haluan panostaa kaikkeni noihin kahteen lapseen. Touhua on ihan riittämiin kahdessakin.. Eli kyllä meitä on varmaan paljonkin, minunkin tuttavaperheissä lapsia on 1 tai 2, suurperheitä en edes tunne.

Meillä on vain yksi tytär, 2,5-vuotias (tarkalleen ottaen 2 v 8 kk). Olen lähes aina ollut sitä mieltä, että en missään nimessä halua enempää kuin kaksi lasta. Miehelle saattaa riittää yksikin. Olemme molemmat kaksilapsisesta perheestä, joten se vaikuttaa selvästi ainakin pinnan alla ajattelutapaan. Yksi lapsi saattaisi olla "pitkällä tähtäimellä" liian vähän, kaksi ei...

Heissan!
Tällä hetkellä elämäämme sulostuttaa reilun 3 kuukauden ikäinen poika(olen vm.-74) ja jos nyt pitäisi päättää niin ainokaiseksi jäisi...ei muuten mutta odotusaika ja itse synnytys eivät sujuneet läheskään ongelmitta; poika on mitä suloisin eli "syy" ei ole hänessä :heart: !
Ja JOS nyt jossain vaiheessa mielemme muuttuu niin maksimissaan toisen soisin meille... ;) .
Eli näyttää meitä muitakin "keskiarvo" perheitä olevan =) !

Meillä on kaksi poikaa ja näillä näkymin näyttää että lapsiluku on täynnä. Täällä taitaa olla enemmistönä tosiaan nuo useampilapsiset äidit, jotka ovat kotosalla ja on enemmän aikaa täällä viettää. Itse olen työssäkäyvä ja silloin tällöin piipahdan täällä, kun se vain on mahdollista.

Kaksi lasta löytyy meidnkin perheestä ja tällä erää se riittää.Tosin olemme kyllä puhuneet ainakin yhdestä lapsesta vielä,mutta se olisi ajan kohtainen vasta muutaman vuoden päästä..
Vauvakuume meinaa minullakin välillä iskea,mutta järki vie voiton tällä hetkellä...

Hei, meillä on tällä hetkellä kaksi- 1v 7kk ja 2kk ikäiset pojat.
Tähän oma lapsi lukuni luultavasti riittä, ihan senkin takia että lääkärit sanoivat kolmannen olevan mahdottomuus koska kohdussani on vikaa. Haluasin kolmannen, mutta tosi asiat on hyväksyttävä ja nämä kaksi ovat niin ihania poikia että olen tyytyväinen että olen he voinut saattaa maailmaan ilman mitään suurempaa ongelmaa. :hug:

Onhan meitä "pieniä perheitäkin".
Olen 38v ja mies 37v. Meille ei voi tulla biologisia lapsia, mutta koska niitä haluamme on meille siunaantunut etelä- Kiinasta Sofia-tyttö. Sofia on ollut suomessa jo melkein 3v. NYt alku syksystä haemme toisen tytön, tällä kertaa pohjois- Kiinasta. Odotus on jo kova. Katsomme päivittäin tulevan tyttäremme kuvaa. Ling on 10kk ikäinen. Kaunis tumma tukkainen ja musta silmäinen, niin kuin Sofiallakin.
Lapsi lukumme jää tähän, jos ihmeitä ei tapahdu ja saamme luonnollisena tavalla vauvan. Ja adoptio on TODELLA kallis. Mutta eihän lapsen tuomaa iloa voi koskaan mitata rahassa. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2005 klo 08:32 kukkerikuu kirjoitti:
Meillä on kaksi poikaa ja näillä näkymin näyttää että lapsiluku on täynnä. Täällä taitaa olla enemmistönä tosiaan nuo useampilapsiset äidit, jotka ovat kotosalla ja on enemmän aikaa täällä viettää. Itse olen työssäkäyvä ja silloin tällöin piipahdan täällä, kun se vain on mahdollista.

Kaksi lasta, poikaa, meilläkin. Töissä välillä ja siksi täällä vain ajoittain. Toistaiseksi lapsiluku täynnä, mutta ehkä joskus... kun taas työelämä alkaa tökkiä... jos alkaa =) :p

Meillä myös kaksi tyttöä, itse olen vm-69 niin alkaa jo ikä tulla vastaan mitä lasten hankintaan tulee joten eiköhän nuo riitä. Niin ja kun minä olen vielä tasaluvun kannalla lasten lukumäärän suhteen, siis 2 tai 4, enkä ainakaan "yksinäistä" iltatähteä haluaisi, mutta mistäs sitä koskaan tietää mitä elämä tuo tullessaan.

Olen 32v kahden lapsen äiti. Minäkin aikanani luulin, että perheemme on täysilukuinen kun saimme toisen lapsen. Niin se vain on, että kuume iski nyt uudelleen, kun esikoinen on menossa kouluun ja kuopus eskariin.

Uskokaa tai älkää, mutta minusta ei kukaan olisi vielä pari vuotta sitten uskonut, että yrittäisimme tänään täyttä häkää kolmatta lasta! Puhuin jo sterilisaatiostakin ja harmittelin kun sitä ei alle kolmekymppisenä saa. Nyt olen onnellinen siitä ettei sterilisaatiota saa heppoisin perustein. Olisin tehnyt elämäni suurimman virheen!

Elämä vain osaa yllättää. Älä koskaan sano ei koskaan, joudut kuitenkin jossakin vaiheessa pyörtämään mielipiteesi =).

Iloista loppukesää kaikille, oli niitä lapsia sitten yksi tai useampia =)

Meillä on yksi lapsi, nelivuotias poika ja haaveena on ollut jo monta vuotta hänelle leikkikaveri tai useampi, mutta koska ei ole onnistunut, emme ota paineita, vaan elämme täysillä yhden lapsen perheenä. Kärsimme siis sekundaarisesta lapsettomuudesta. B) =) :heart:

etpä ole ainoa! meillä on "vain" yksi lapsia ja todennäköisesti se siihen jääkin! tosin minullakin vauvakuume iskee silloin tällöin, mutta isäntä palauttaa aina maantasalle siinäkin suhteessa.

Me ollaan saatu poika 2,6v nyt niin hyvään ikään etten toisaalta haluis ja malttais taas aloittaa kaikkia alusta!!!

Olen siis ylpeä "vain" yhden lapsen äiti! Ja onnellinen, että sain edes sen!!!

Täällä kahden lapsen äiti. Luulen, että jää siihen. Raskaudet olivat hankalia ja väsyttäviä, kaikkea muuta, kuin elämäni kunnossa. Toisen lapsen silti halusimme, vauvakuume oli valtava ja kaveria isosiskolle. Nyt pääsee jo paljon helpommalla, kun vauva-aika alkaa olla takana päin ja tytöistä seuraa toisilleen. Todella itsekästä. Mutta eipä sitä koskaan tiedä, jos vielä vauvakuumetta. Suku ja tuttavat jo kyselevät sitä poikaa :whistle:

Lapsia meilläkin kaksi. Kolmatta halusimme jonkin aikaa, mutta kolme vuotta yritystä ilman tulosta alkaa jo riittää.
Ensimmäistä lastamme (poikaa) teimme myös kolme vuotta ja lopulta hänet saimme koeputkihedelmöityksen ansiosta. Toinen lapsemme (tyttö) syntyi sitten pojan ollessa 1v11kk, ja sai alkunsa aivan normaalisti.
Joten voi siis olla ettemme enempää lapsia saisikaan, ja olen todella onnellinen näistä kahdesta. Ikä myös alkaa tulla vastaa tässä lapsiaisassa, minä olen 37 ja mies 40.

Minulla on vain yksi lapsi, 9 kuukauden ikäinen poika. Haaveissa kuitenkin olisi saada vieli pari lapsukaista lisää :) Meidän isukki voi tosin eri mieltä, ajatuksissa olisi ehkä ennemminkin kaksi, mutta alustavasti ollaan puhuttu että jos kolme ja minä tietysti vonkaamaan neljättä miehen kiusaks :hug: Enpä tiennyt olevani näin kamalan lapsirakas....1

Meillä on 2 lasta ja lapsiluku täynnä. Täällä palstalla tuntuu tosiaan olevan monia suurperheellisiä, mut aika monella on vaan 2. Meille ei tuu enempää lapsia ihan itsekkäistä syistä: lastenhoito ja kasvatus on rankkaa puuhaa ja tuntuu et kahdessakin muksussa on meille tekemistä riittämiin. Halutaan jossain vaihees vähän "helpompaakin" elämänvaihetta mis ei olla ihan niin kiinni lapsissa. Nää kaks lasta on antanu meille ihan älyttömästi, ollaan heistä ikionnellisia ja nautitaan heistä täysin siemauksin. Kolmatta ajoittain mietin, mut samantien totean et enää en jaksais alottaa kaikkea alusta. Näin on hyvä ja päätös on yhteinen, tuntuu et meidän perhe on nyt tässä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 00:13 Augustina kirjoitti:
Meillä on 2 lasta ja lapsiluku täynnä. Täällä palstalla tuntuu tosiaan olevan monia suurperheellisiä, mut aika monella on vaan 2. Meille ei tuu enempää lapsia ihan itsekkäistä syistä: lastenhoito ja kasvatus on rankkaa puuhaa ja tuntuu et kahdessakin muksussa on meille tekemistä riittämiin. Halutaan jossain vaihees vähän "helpompaakin" elämänvaihetta mis ei olla ihan niin kiinni lapsissa. Nää kaks lasta on antanu meille ihan älyttömästi, ollaan heistä ikionnellisia ja nautitaan heistä täysin siemauksin. Kolmatta ajoittain mietin, mut samantien totean et enää en jaksais alottaa kaikkea alusta. Näin on hyvä ja päätös on yhteinen, tuntuu et meidän perhe on nyt tässä.

Peesi! Ja onhan täällä aika monella myös 1 lapsi!

Yhteistyössä