yhden lapsen vanhemmat ei tajuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolme lasta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolme lasta"

Vieras
minkälaista on 2 tai useamman lapsen kaa. esin kun lapset vähän kinaa keskenään esim. kaupassa, niin ne yksilapsiset äidit kattoo niiin pitkään ja samon ne lapset on ihan ihmeissään ,ett mitä noi oikein tos tekee... ootteko huomanneet saamaa yli 2 lapsiset?

No kyllä mä tajuun, mutta katson silti... Onhan se jännää kun jollain on erilaista kuin meillä. Katson ja mietin että "tollaista se ois ollut jos olis ollut lyhyt ikäero, huh huh, ei onneksi ole" :)

Meillä kyllä kaksi lasta, mutta kun ikäeroa on noin 5 vuotta, niin eipä tappele lapset keskenään.

Jaa. Olen ollut monesti kolmen lapsen kanssa kaupassa, eikä ne paru tai tappele minkään asian takia siellä. Yhden lapsen äiti olen, enkä siltikään jaksa kyttäillä muita ihmisiä missään.

Vaikka itselläni on yksi lapsi niin tajuan kyllä minkälaista siellä kaupassa on olla useamman kanssa. Kyllä meitäkin katsotaan kaupassa. En ole kylläkään niin itsekeskeinen ihminen että ajattelen että kyllähän ne nyt minua ihan varmasti katsoovat. Ihmisellä kun on silmät päässä ja niillä on johonkin katsottava. Sattuu joskus osumaan nuo silmät isoon perheeseen.

Itse olen isosta perheestä lähtöisin ja kyllä tiedän sen rumban mitä siellä kaupassa on. Joten älähän yleistä :D

Joku tajuaa, joku ei. Löytyy myös kolmen lapsen äitejä jotka kuvittelevat arjen menevän kaikilla juuri niin kuin heillä.

Mistä muuten kaupassa tiedätte ketkä on yhden lapsen äitejä? Itsellä on kolme lasta mutta useimmin hoidan kauppa-asiat pelkän kuopuksen kanssa tai ihan yksin. Ja kieltämättä saatan myös vilkaista jos joku muksu saa siepit siellä kaupassa.

Meillä lapset 3.ja 4.v kolmatta odotan.. Luultavasti kaikessa on puolensa. Joskus just noilla kauppareissuilla, kyläillessä, ravintolassa yms.mietin että olis aika ihanan helppoa liikkua vain yhden muksun kanssa. Mutta kotona on ihanaa kun näkee miten tärkeitä sisarukset ovat toisilleen, aina löytyy leikkikaveri toisesta, mun ei tarvii olla koko ajan keksimässä tekemistä yms. Niin silloin mietin että on ihanaa kun meillä on enemmän kuin yksi lapsi. Mulla on itselläni monta sisarusta ja nyt aikuisenakin ollaan tosi läheisiä ja aina on tuki ja turva siskoista ja veljestä. En usko että monikaan katsoo kovin paheksuvasti esim.kaupassa lasten touhuja, itsestä vaan aina tuntuu että kaikki tuijottaa ja miettii että onpa huonosti kasvatettuja mukuloita..

En oo kyllä huomannut.
Mutta mä en jaksa kaupassa katsella, kyylääkö joku meitä ja meidän menemisiä ja tekemisiä. Saati että vielä vahtisin, onko sillä kyylällä lapsia ja kuinka monta. Ja mistä sen edes tietää?
Mä käyn joskus yksin kaupassa, toisinaan kahden kanssa kaupassa, joskus mulla on kaikki 4 lasta mukana.
Voi siis olla, että siellä kaupassa se, joka näyttää yhden lapsen äidiltä, onkin 9 lapsen äiti, esim.

Toisaalta, meidän lapset ei tappele ja vauhkoa yleensä kauppareissuilla, voi johtua siitäkin, etten ole huomannut mitään mulkoilua...

Yhteistyössä