yhdellä perheessä ollut mahatauti. ottaisitko muita perheestä kyläilylle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrjöinho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yrjöinho

Vieras
yö vieraita olisi tulossa. tässä perheessä on äidillä ollut mahatauti viime pe alkanut ja heidän lapsen oli tarkoitus tulla meille nyt keskiviikkona. mietin vain että kuinkahan on perunko koko hänen tulonsa vai uskallanko tuon lapsen ottaa meille jos hän ei itse ela oireileen ennen keskiviikkoa.

Yrjötauti tekee välillä ihan hyvää...puhdistaa kehoa ja saattaapi laihtuakki :whistle: nii ja säästyy ruokakuluissaki ku ei mee mikää alas..

okei huono vitsi, mut mä kyl varmaa ottasin jos ei siis ala oireilla, ja jos asuu niin lähellä et jos tauti sit iskeeki vaikka illalla ni pääsee kotiin..

Kyllä muihin perheenjäseniin olisi keskiviikkoon mennessä pitänyt tauti saada, kun ei se niin montaa päivää idä, jos on tullakseen. Jos ei siihen mennessä ole tullut, ni uskaltaisin ottaa.

No ottaisin, jos ei ole oireita ollut. Vatsataudin sairastanut tartuttaa vielä usean päivän oireiden jälkeen, mutta oireeton ihminen ei sitä voi tartuttaa. Ellei sitten tauti ala juuri sillä sekunnilla kun on teillä. Mutta jos on sairastanut pe, niin muille se olisi jo tullut jos on tullakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
joo en ottaisi. mutta moni joka sanoo samoin, veisi kuitenkin lapsensa päiväkotiin silmääkään räpäyttämättä vaikka koko muu porukka olis vatsataudissa.

Kuten meidän lasten pkssa eräs perhe tekee... Oikeesti, v'*****aa tollanen.
Yksi lapsi kotona yrjöömässä ja toinen pkssa. Halooooo!!!

Meidän perhe sai mahataudin ihmiseltä jolla ei ollut mahatauti juuri itsellään päällä.
Oli hiukka ikävätä... Itse olin 5 päivää vuoteen oma. vauva oli 2 päivää ja mies puolipäivää. Lisäksi me tartutimme kaikki läheisemme mummeja ja kummeja myöten samaan sotkuun kyläilemällä liian pian mahataudin "jälkeen".

Tästä hiukka viisastuimme :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä muihin perheenjäseniin olisi keskiviikkoon mennessä pitänyt tauti saada, kun ei se niin montaa päivää idä, jos on tullakseen. Jos ei siihen mennessä ole tullut, ni uskaltaisin ottaa.

Meillä esikoinen alkoi oksentamaan ke ja poika viime yönä. Väliä oli 4,5 vrk. Viime vuonna meni 9 vrk ennen kuin tarttui, olikin sitten ilmeisesti noroa, joka elelee pinnoilla parikin viikkoa :/

Yhteistyössä