Yh:t on PALJON onnellisempia, kuin huonossa parisuhteessa kituvat ihmiset.

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
Vaikka yksin lasten kanssa on ajoittain yhtä helvettiä, väitän, että moni on tyytyväisempi siihen, että on yh, kuin olisi näennäisen turvallisessa, huonossa parisuhteessa.

Kun tietää, että kaiken saa hoitaa itse, ei tarvitse stressata sillä, miksei äijä koskaan tee mitään.

Ja kyllä se on kamalampaa lasten kanssa, jos omia hermoja ja aikaa syö vielä toimimaton parisuhde.

En halua koskaan olla jonkun kanssa vain siksi, että ois JOKU. Sen on perustuttava muuhunkin kuin meikäläisen kykenemättömyyteen olla yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Niin totta! Ja jaksamiseen auttaa, kun tekee sen minkä jaksaa silloin kun jaksaa. Ei turhaudu odottaessaan toisen tekevän, kun ei ole sitä saamatonta toista.

Ja sekin vielä, että ei tarvitse passata ketään toista muka aikuista mm siivoilemalla hänen aiheuttamia sotkuja yms

Mä ainenkin mietin,että kyllä ihminen tulee vahvaksi joutuessaan huolehtimaan kaikesta tästä yksin.kyllä ei pikkujutut enää harmita eikä valita siintä että "voivoi kun oon väsynny kun ukko tulee vasat illalla kotiin ja joudun olee yksin lastenkaa koko päivän.."Päivääkään en antaisi pois vaikka välillä oiskin tuntun että Argh ei jaksa..

Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Niin totta! Ja jaksamiseen auttaa, kun tekee sen minkä jaksaa silloin kun jaksaa. Ei turhaudu odottaessaan toisen tekevän, kun ei ole sitä saamatonta toista.

Ja sekin vielä, että ei tarvitse passata ketään toista muka aikuista mm siivoilemalla hänen aiheuttamia sotkuja yms

Meillä itsestäänselvyys, että kotityöt puoliksi, kumpikaan ei kuormitu ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäs jos on hyvä parisuhde ja puoliso hyvä vanhempi? Myönnättekö, että se on hyvä asia? Tai siis onko pokkaa myöntää se, yh:t?

Tietysti. Mutta miksi jäädä huonoon parisuhteeseen, jos se ei toimi? Harva kuitenkaan hyvästä parisuhteesta haluaa lähteä, ja ruveta yh:si, tai mä en ainakaan tunne ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja kjgerpghe:

mutta ei kaikki puolisot ole tollaisia.
mun mies ei tehnyt mitään ja paskaa sain vain niskaani kuinka riittämätön olen.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja kjgerpghe:

mutta ei kaikki puolisot ole tollaisia.
mun mies ei tehnyt mitään ja paskaa sain vain niskaani kuinka riittämätön olen.

No sitten olikin aihetta lähteä menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäs jos on hyvä parisuhde ja puoliso hyvä vanhempi? Myönnättekö, että se on hyvä asia? Tai siis onko pokkaa myöntää se, yh:t?

Tietysti. Mutta miksi jäädä huonoon parisuhteeseen, jos se ei toimi? Harva kuitenkaan hyvästä parisuhteesta haluaa lähteä, ja ruveta yh:si, tai mä en ainakaan tunne ketään.

Ok, hieno homma.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Vaikka yksin lasten kanssa on ajoittain yhtä helvettiä, väitän, että moni on tyytyväisempi siihen, että on yh, kuin olisi näennäisen turvallisessa, huonossa parisuhteessa.

Kun tietää, että kaiken saa hoitaa itse, ei tarvitse stressata sillä, miksei äijä koskaan tee mitään.
täysin samaa mieltä ja arvatkaas mitä, jos mä saisin elämästä takaisin 26 vuotta ja saisin aloittaa 20 uudestaan ja muistaisin entisen. niin mä en ukkoa huoliskaan, sen veran käyttäisin, että tulisin aina raskaaksi ja ei ku kenkää

Oli ihan 'hyvä' mies mutta erosin 17-vuoden avioliitosta josta oli kipinä loppu.
Rahallisesti tiukempaa mutta henkisesti parempaa.
Paria lyhytaikaista kokeilua lukuunottamatta olen elänyt ilman miestä pian 18v ja yhden lapsen vielä saanut vaikka en isänsä kanssa koskaan elänyt yhdessä.

Yhteistyössä