YH:t oletteko luopuneet parisängystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todellakin pidin parisängyn, vastahan mie olin sen ostanukin :D Ja vaikka ois ollu vanhakin sänky niin silti oisin pitäny... Ihana nukkua leveesti ja kyllähän tuo muksukin välillä viereen kömpii :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ajattelen vain niin rationaalisesti että parisänky vie yhden ihmisen taloudessa hirveästi hukkaneliöitä pienessä asunnossa. Mieluummin hyödyntäisin neliöt johonkin muuhun toiminnalliseen tarkoitukseen kuin vain nukkumiseen. Mitä kaikkea kivaa makuuhuoneeseen saisikaan jos olisi pienempi sänky!

Kyllä se sänky nyt aina sinne makuuhuoneeseen mahtuu. Tosin, mulla ei sellaista ole, mutta on kuitenkin 100 neliötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ansis:
Silloin kun erosin lasteni isästä, niin pidin kyllä parisängyn...Miksi olisin luopunut? isossa sängyssä on kiva nukkua! Nyt kylläkin on onneksi joku jonka kanssa jakaa iso sänky... :)

Minusta taas isossa sängyssä on kolkkoa nukkua yksin. :( Tulee aina tunne kuin jotain puuttuisi vierestä. Pienessä sängyssä on yksin paljon kotoisampi kölliä.

Ja parivuodehan vaatii kaksi peittoa! Mihin sitä yksi ihminen tarvii kahta peittoa??

Meillä parivuode ja yksi peitto!

En kyllä luopuisi isägosta ihanasta sängystäni, vaikka erottaisiin!

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ajattelen vain niin rationaalisesti että parisänky vie yhden ihmisen taloudessa hirveästi hukkaneliöitä pienessä asunnossa. Mieluummin hyödyntäisin neliöt johonkin muuhun toiminnalliseen tarkoitukseen kuin vain nukkumiseen. Mitä kaikkea kivaa makuuhuoneeseen saisikaan jos olisi pienempi sänky!

Kyllä se sänky nyt aina sinne makuuhuoneeseen mahtuu. Tosin, mulla ei sellaista ole, mutta on kuitenkin 100 neliötä.

No mahtuu mahtuu. Ei siitä olekaan kyse. Haluaisin mahduttaa vain huoneeseen kaikenlaisia muitakin juttuja nyt kun saa yksin päättää tilankäytöstä. Iso sänky rajoittaa aika paljon suunnitelmia.

Minusta on ihanaa kun on tilaa tehdä asioita! Vihasin naimisissa ollessani eniten sängyn petaamista ja haluan vain yksin päästä mahdollisimman vähällä ja nauttia kaikesta muusta. =) Minulle on ihan yks hailee nukunko leveästi vai kapeasti.

Vastatkaa nyt tähän myös joku muukin yh jolla EI ole parisänkyä! :D No yksi tuossa alussa vastasikin mutta eikö tosiaan ole muita? Vai kuuluuko nykyään muka sisustuksen standardiin että parisänky kuuluu olla jokaisessa sinkkutaloudessakin mukavuussyistä?

Vastatkaa nyt tähän myös joku muukin yh jolla EI ole parisänkyä! :D No yksi tuossa alussa vastasikin mutta eikö tosiaan ole muita? Vai kuuluuko nykyään muka sisustuksen standardiin että parisänky kuuluu olla jokaisessa sinkkutaloudessakin mukavuussyistä?

Mihin helkatin sisustustrendiin?? Etkö oikeesti voi käsittää että useimmat ihmiset haluaa nukkua isossa sängyssä??

no eikös sängyn ensisijainen tarkoitus ole olla mukava... käytännöllinenkin se on jos lapset tulevat viereen, käy yövieraita... ja mikäli parisänky jo on, niin eipä ole taloudellisesti kannattavaa alkaa vaihtaa sitä kapeampaan.. varsinkin jos tulevaisuudessa haluaa vielä seurustella ym jolloin parisängylle taas olisi "tarvetta" :)
mä en makkariin halua muuta kuin sängyn ja yöpöydän sekä vaatekaapin, joten sinänsä tilaa siellä ei tarvitse ola... kun makuuhuoneen on tarkoitus palvella nukkumista... :)
mä en enää ole yh mutta silloin kun olin niin eipä asia muuttunut mihinkään, eli tykkään nukkua leveästi, ja haluan ettei makkarissa ole mitään ylimääräistä... tosin nyt olen joutunut tekemään myönnytyksen ja siel on telkkari :D

Alkuperäinen kirjoittaja :o:

Mihin helkatin sisustustrendiin?? Etkö oikeesti voi käsittää että useimmat ihmiset haluaa nukkua isossa sängyssä??

No en. :D Tai haluavathan ihmiset nykyään enemmän kaikkea mukavuuksia vaikka olisivatkin sinkkuja. Iso auto, iso asunto, iso sänky ym. Itse vain koen sellaiset turhana. Ei ole mitään vaatimattomuutta vaan käytännöllistä ajattelua. En jaksa pedata isoa sänkyä itselleni ja vihaan kun se vie niin paljon tilaa yhden aikuisen taloudessa. Kaipaisin mieluummin enemmän tilaa harrastaa.

Sellaisissa kodeissa varmaan iso sänky ajaa asiansa joissa ei harrasteta mitään syömisen ja nukkumisen lisäksi mutta minä olen kyllästynyt tilarohmuun koska haluan todellakin sängyn viemän tilan johonkin ihan muuhun hyötykäyttöön kuin nukkumiseen. Iso sänky on meillä silkkaa turhuutta.

Sellaisissa kodeissa varmaan iso sänky ajaa asiansa joissa ei harrasteta mitään syömisen ja nukkumisen lisäksi mutta minä olen kyllästynyt tilarohmuun koska haluan todellakin sängyn viemän tilan johonkin ihan muuhun hyötykäyttöön kuin nukkumiseen. Iso sänky on meillä silkkaa turhuutta.

ei meillä harrasteta makuuhuoneessa mitään muuta kuin nukkumisat,köllöttelyä ja seksiä :)
muu asunto on sitten muuta varten.. siis ymmärrän että jos asuu esim. yksiössä tai pienessä kaksiossa lapsen kanssa, niin voi olla puhtaasti neliö kysymys tuon parisängyn kanssa... yleensä on helpompaa mikäli muu aktiviteetti tapahtuu olohuoneessa ja keittiössä, ei ole käytännöllistä esim pienen lapsen kanssa jos tietokone,työpöytä ym löytyvät makuuhuoneesta missä lapsi ei kuitenkaan viihdy leikkimässä...

Tässä talossa on sen verran monta huonetta ja tilaa, että kyllä tänne yksi parisänkykin mahtuu, jos satuttaisiin eroamaan. Ja niin pieneen asuntoon minua ei saa muuttamaan, etteikö sinne leveä sänky mahtuisi.
Minä myös tykkään nukkua leveästi, ilman että jalat hakkaa seinää tai tipahtaa sängyn reunalta.

Lasten kanssa juuri suunniteltiin inspiroivia tilaratkaisuja parisängyn tilalle. Haluan enemmän puuhatilaa varsinkin lapsista isommalle. Ovat molemmat jo niin isoja etteivät enää vieressä nuku. Ihanaa kun pääsee rotiskosta eroon! :D Jos ei muut nauti sängystään luopumisesta niin minä teen sen teidän puolesta. :D Ah, kun avartuu paikat ihmeesti kun sänky häipyy!

Me hankitaan tilalle varmaan 90-100cm leveä sänky. Ei siis ihan kapeakaan. Kyllä siihen mahtuu kaksikin ihan hyvin vierekkäin köllimään. =) 90 senttiähän on minusta vielä leveä! Minä luokittelisin kapeaksi 70-80cm:n sängyn.