YH:t! Jos olet kipeä niin miten teillä hoituu kaupassakäynnit yms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Onko kaikilla yh:illa asiat niin hyvin, että löytyy tukiverkosto, joka pääsee aina apuun? Itse pelkään tosi paljon sairastumisia ja muita "äkkitilanteita", kun pienen lapsen (1,5v) kanssa olen eikä oikeastaan ole ketään kovin läheistä lähelläkään.

No jos mä olen kipeä, niin tavallisimmin se hoituu niin, että puen lapset ja itseni ja lähden kauppaan. Toki meillä on tukiverkostoakin, mutta aina eivät ole saatavilla tai en viitsi vaivata.

Joskus olen saanut jonkun tutut käymään kaupassa/apteekissa puolestani. Mutta muutoin on vain käyty kaupassa sairainakin, myös oksennustaudissa. Ei mitenkään mukavaa. Vaikka meillä kauppamatka on lyhyt niin yhdelläkin kertaa lapsi ehti oksentaa 2 kertaa matkan aikana päälleni. Myös lääkäriin olen vienyt oksentavaa lasta ihan bussikyydissä. Kun on pakko mennä niin on pakko.

Menen kauppaan itse jos mitenkään vointi antaa myöten, ja yleensäkin minä pidän esim. pakastimessa ruokaa, niin että vähän aikaa pärjäisin jos en kauppaan pääsisi. Ja päivän varoitusajalla saisin tänne apuvoimia (vanhempani toiselta paikkakunnalta).

Tottakai jos on jollakin tavoin tolkuissaan niin menee itse kauppaan, mutta tarkoitinkin tilannetta, jossa ei vaikka pysyisi tajuissaan tms. Eikö muita huoleta lapsen pärjääminen, vai olenko ainut murehtija?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tottakai jos on jollakin tavoin tolkuissaan niin menee itse kauppaan, mutta tarkoitinkin tilannetta, jossa ei vaikka pysyisi tajuissaan tms. Eikö muita huoleta lapsen pärjääminen, vai olenko ainut murehtija?

tuollasessa tilanteessa kyllä paras hakeutua johonkin hoitoon tai laittaa muksut edes hoitoon, jos noin huonoon kuntoon menis.

Mulla on sen verran yleensä ruokaa kaapeissa, että ei nälkään kuolla. En tosin ole koskaan ollut niin sairas, että en pysyisi tajuissani. Jos sellainen tilanne olisi joskus, olisin varmaan joutunut soittamaan exälle. Koska hän oli lasten ollessa pieniä ainoa, joka suostui viemään meidän koiran ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

tuollasessa tilanteessa kyllä paras hakeutua johonkin hoitoon tai laittaa muksut edes hoitoon, jos noin huonoon kuntoon menis.

Mut eikös tässä juuri ole kysymyksenä, että mihin hoitoon ne lapset tuossa tilanteessa saa.

No eihän sitä koskaan tiedä miten huonoon kuntoon voi mennä, siksi asiaa murehdinkin. Isomman lapsen kanssa ei niin avuton varmasti olisikaan, mutta näin pienen kanssa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joop:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:

Mut eikös tässä juuri ole kysymyksenä, että mihin hoitoon ne lapset tuossa tilanteessa saa.

jos yh on ihan yksin eikä kykene hoitaa lastaan / lapsiaan, niin varmasti joka kunnasta tai kaupungista löytyy joku mesta jolta apua saa lastenhoidon jne muodossa.

Oon meinaan samanlainen kun ap. Kauhee murehtiminen kaikesta. Mitä teen jos kaadun ja telon itteni pahasti ja puhelin ulottumattomissa enkä pysty liikkuu. Tai on niin kipee, että meinaa pyörtyä kun liikkuu ja jos ei löydäkkää numeroo tai tai tai. Aina kaikkein pahin mielessä. :(

No mutta hyvänen aika, jos ei pysy tajuissaan niin tarvinnee sairaalahoitoa... :/
Ei silloin kotona olla lasten kanssa, jos en muuta keksisi niin soittaisin varmaan neuvolaan ja pyytäisin järkkäämään jotakin apua.
Siis jos on niin totaalisen yksin, ettei paikkakunnalla ole ketään saatavilla.

Niitä tilanteita kun vaan ei tiedä etukäteen. Vastuun kestää kyllä muuten, mutta sairastumista tms ajatellessa alkaa ahdistaa :(
Hanki esiliina, jossa on tasku kännykälle. Pidä kotona ollessasi esiliinaa päälläsi ja yöksi laitat kännykän yöpöydälle. Näin ei känä ainakaan ole hukassa.

Kun lapsi tuosta vähän kasvaa, opeta lapsi soittamaan hätänumeroon. Mun tyttö oli vähän alle 4 v, kun leikin varjolla aloitettiin harjoittelemaan asiaa.

Yhteistyössä