yh:n arki

  • Viestiketjun aloittaja mietityttää:D
  • Ensimmäinen viesti
mietityttää:D
raskaus on iha loppuvaiheessa jo ja rupes tässä mietityttää ihan normi arki sit lapsen kanssa kahdestaan. Esim kun lapsi oppii kävelemmään ym niin miten käytte suihkussa,siellähän voi venyä vaik puol tuntia ja lapsi voi tehdä mitä sattuu sillä aikaa?:D hmm... jos se ei enää pinnasängyskään ole...otatteko lapsen mukaan vai mite? :D
 
Lapsen voi ottaa mukaan =) Meillä tosin niiiiiin pieni suihkutila, että neiti saa istuskella siinä huoneessa lelujen kanssa mun suihkun ajan jos täti ei vahdi.

Tyttö ei koskaan pinniksessä ole nukkunut eikä tule nukkumaan, nukutaan yhdessä.

Kyllä sitä sitten keksii, ku pitää =)

Onnea lapsesta :flower: Ne on ihania =)
 
Kun kuopus oli pienempi, kävin suihkussa kun hän nukahti päiväunille tai yöunille. Joskus jätin isompien sisarusten kanssa siksi aikaa. Mulla ei kyllä suihkussa kovin kauaa mee :D Ihan pienen vauvan voi ottaa sitteriin tms. mukaankin.
 
Haaveita voi olla suihkuttelustakin
Puoli tuntia suihkussa, jos tuollaist ylellisyyttä harrastat niin nauti nyt, sillä lapsen synnyttyä puolen minuutin rauhallinen suihku on jo ihan hurjan huima kokemus.

No, silloin kun olen lapsen kanssa kahdestaan niin lapsi mukaan.
Vauvana otin sitterin suihkun viereen ja nyt kun hän on kaksi vuotias, otan suihkuun mukaan.

Hänellä on kylppärissä leluja joilla leikkii sen aikkaa kun pikapikaa pesen itseni ja sitten hän jo tunkee suihkuun ja pesen hänet ja leikitään sillä suikuletkulla ja katsotaan kun vesi roiskuaa joka paikkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää:D:
raskaus on iha loppuvaiheessa jo ja rupes tässä mietityttää ihan normi arki sit lapsen kanssa kahdestaan. Esim kun lapsi oppii kävelemmään ym niin miten käytte suihkussa,siellähän voi venyä vaik puol tuntia ja lapsi voi tehdä mitä sattuu sillä aikaa?:D hmm... jos se ei enää pinnasängyskään ole...otatteko lapsen mukaan vai mite? :D
No eiköhän parisuhteessakin mies ole usein pitkää päivää töissä, reissutöissä ym ja lapsia voi olla enemmän kuin se yksi, joka vielä lisäksi nukkuu paljon...
 
Kyllä sen lapsen kanssa oppii pikkuhiljaa ne ittelle sopivat tavat.
Suihkuunkin on mentävä, voihan se lapsi olla mukana, tai avonaisen oven ulkopuolella leikeissään tms.
Ittelleni jäi pienistä lapsista sellanen tapa, etten koskaan lukitse vessan ovea siellä asioidessani... :)
 
vieras
mä oon laittanu potalle istuun siksi aikaa, kyllä siinä sen pari minuuttia viihtyy mikä mulla suihkussa menee :) pienempänä laitoin sitteriin, joskus leikkimatolle kylppärin oven eteen leikkiin.. onhan näitä keinoja vaikka mitä :)
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää:D:
raskaus on iha loppuvaiheessa jo ja rupes tässä mietityttää ihan normi arki sit lapsen kanssa kahdestaan. Esim kun lapsi oppii kävelemmään ym niin miten käytte suihkussa,siellähän voi venyä vaik puol tuntia ja lapsi voi tehdä mitä sattuu sillä aikaa?:D hmm... jos se ei enää pinnasängyskään ole...otatteko lapsen mukaan vai mite? :D
No eiköhän parisuhteessakin mies ole usein pitkää päivää töissä, reissutöissä ym ja lapsia voi olla enemmän kuin se yksi, joka vielä lisäksi nukkuu paljon...
mutta parisuhteessa voi noita suihkussa ja vaikka kaupassakäymisiä ym ajoitella siihen aikaan kun mies on kotona ja minimoida ne omat hetket miehen työpäivän aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja swaippari:
Kyllä sen lapsen kanssa oppii pikkuhiljaa ne ittelle sopivat tavat.
Suihkuunkin on mentävä, voihan se lapsi olla mukana, tai avonaisen oven ulkopuolella leikeissään tms.
Ittelleni jäi pienistä lapsista sellanen tapa, etten koskaan lukitse vessan ovea siellä asioidessani... :)
:LOL: mä en edes aina vaivaudu laittaan kii vessan ovee :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää:D:
raskaus on iha loppuvaiheessa jo ja rupes tässä mietityttää ihan normi arki sit lapsen kanssa kahdestaan. Esim kun lapsi oppii kävelemmään ym niin miten käytte suihkussa,siellähän voi venyä vaik puol tuntia ja lapsi voi tehdä mitä sattuu sillä aikaa?:D hmm... jos se ei enää pinnasängyskään ole...otatteko lapsen mukaan vai mite? :D
No eiköhän parisuhteessakin mies ole usein pitkää päivää töissä, reissutöissä ym ja lapsia voi olla enemmän kuin se yksi, joka vielä lisäksi nukkuu paljon...
mutta parisuhteessa voi noita suihkussa ja vaikka kaupassakäymisiä ym ajoitella siihen aikaan kun mies on kotona ja minimoida ne omat hetket miehen työpäivän aikana.
No eipä välttämättä voi. Aika monet miehet tekee reissuhommia. Tuttavapiirissänikin useita. Ovat poissa 2-10 päivää kerrallaan, joten saattaisi vaimo haiskahtaa mielenkiintoiselta, kun mies tulee kotiin.
 
vieras
Joo, lapsi mukaan suihkuun :) Alkuun oli sitterissä kylppärissä, sitten ammeessa tai suihkussa. Parhaimmillaan kaikki 4 oli mukana kylppärissä. En oo yh, mutta tykkään käydä aamulla suihkussa, mies ei oo silloin kotona. Tosin nykyisin nuorin jo 2v, niin pärjäävät sen 5 min suihkun ajan.
 
vieras
Suihkussa käyn kun lapset nukkuu tai parin minuutin pikakäynnillä niin, että lapsi on joko mukana tai leikkii lähellä. Auton istuintakin oon joskus käyttänyt suihkun vieressä pitämässä taaperon leikeissään sen pari minuuttia :D Puoli tuntia...joo-ei. Vessassa käyn vieläkin ovi auki. Odotusaikana joku kommentoi miten yksityisyys menee lapsen myötä. En meinannut uskoa :D :D
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää:D:
raskaus on iha loppuvaiheessa jo ja rupes tässä mietityttää ihan normi arki sit lapsen kanssa kahdestaan. Esim kun lapsi oppii kävelemmään ym niin miten käytte suihkussa,siellähän voi venyä vaik puol tuntia ja lapsi voi tehdä mitä sattuu sillä aikaa?:D hmm... jos se ei enää pinnasängyskään ole...otatteko lapsen mukaan vai mite? :D
No eiköhän parisuhteessakin mies ole usein pitkää päivää töissä, reissutöissä ym ja lapsia voi olla enemmän kuin se yksi, joka vielä lisäksi nukkuu paljon...
mutta parisuhteessa voi noita suihkussa ja vaikka kaupassakäymisiä ym ajoitella siihen aikaan kun mies on kotona ja minimoida ne omat hetket miehen työpäivän aikana.
No eipä välttämättä voi. Aika monet miehet tekee reissuhommia. Tuttavapiirissänikin useita. Ovat poissa 2-10 päivää kerrallaan, joten saattaisi vaimo haiskahtaa mielenkiintoiselta, kun mies tulee kotiin.
Tuskin valtaosa sentään on 10pv putkeen kotoa pois. :D Ei ainakaan yhdessäkään tuttavaperheessä ole näin. Kyllä valtaenemmistönä ovat normaalia päivä- tai vuorotyötä tekevät miehet joilla joskus sattuu pidempiä päiviä väliin, mutta yleensä joka päivä kerkeävät ainakin hetken piipahtaa kotona.

Ja vaikka nyt sen 2-3 päivää olisikin pois niin aikamonta asiaa pystyy kuitenkin niin halutessaan silloin ajoittaa miehen kotonaolopäiviin. On se yksin lapsesta 24/7 vastaaminen kuitenkin eri juttu kuin puolison työssäkäyminen.
 
l
Saatan toistaa :) Ihan pienenä vauva meni sitterissä,sitten syöttötuolissa.Nykyään,jos ei ole päivä-tai yöunilla niin otan mukaan suihkuun.Istuu kylpyammeessa ja leikkii leluilla :) Kaikki löytää oman tyylinsä arkeen :) niin,ja olen ollut useastikkin puol tuntia suihkussa:D
 
Pienenä oli sitterissä ja sit isompana seiso suihkualtaan reunalla veden ropinaa suihkuverhoon ihmetellen(läpinäkyvä suihkuverho on aika hyvä keksintö).pysty helposti ottaan pitkänkin suihkun halutessaan. sit yli 2v saatto olkkaris tai omas huoneessaan leikkiä ku mä käväsin pikasuihkus veskin ovi auki
 

Yhteistyössä