Mulla on kaksi lasta, jostain toinen oli 3,5v ja 5kk kun erottiin. Tilanne oli aluksi tosi vaikea, koska nuoremmalla lapsella oli jatkuvaa hoitoa vaativa sairaus ja oli vielä noin pieni. Lisäksi ero tuli melko yllättäen.
Esikoinen reagoi melko vahvasti, on ollut vaikea muutenkin, ja ero pahensi tilannetta. Lapsia ei voinut jättää hetkeksikään kahden, koska esikoinen saattoi satuttaa vauvaa. Esikoinen sai hirveitä raivareita esim. kaupassa, mutta pakkohan kaupassa oli käydä. Vauvalla oli hengitystä ja sydäntä seuraava laite silloin, joka piippaili välillä kymmeniä kertoja yössä. Olin fyysisestikin ihan loppu. Mulle iski silloin ilmeisesti masennus, jota en itsekään tajunnut, painoin vain päivästä toiseen eteenpäin.
Meillä siis tilanne oli vaikea, mutta siihen oli monia syitä, joita ei todellakaan ole joka erossa.
Tällä hetkellä meillä menee jo melko hyvin. Esikoinen on muutaman päivän viikossa päiväkodissa ja perhetyöntekijä käy kerran tai kaksi viikossa että saan hoidettua asioita ja levättyä välillä. Esikoinen on hyväksynyt tilanteen ja rauhoittunut todella paljon. Kuopus ei isäänsä kaipaa, ei oikeastaan edes tunne. Isä tapaa lapsia säännöllisen epäsäännöllisesti silloin tällöin.