Ydinperhe on aina ydinperhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja mä olen rehellisesti sanottuna suunnattoman surullinen, ettei kaikki naiset saa sellaista miestä kuin minä ja sellaista perhettä kuin meillä on tarjota lapsille. Ja aika usein saan kuulla yh-ystäviltäni kuinka onnellisessa asemassa olen. :)
Ja tämä EI ole provo.

Minä olin tyytyväinen, että äitini älysi erota juoposta isästämme. Olimme onnellinen perhe siskoni ja yh-äitini kanssa ja sitten myöhemmin äiti löysi mukavan elämänkumppanin itselleen, joka on nykyään lastemme pappa.

Itse elän onnellisena perinteisessä ydinperheessä. Hyvä näinkin, mutta yhtä hyvä oli elää ei-ydinperheessä.

Tää topic löytyy nykyään joka päivä täältä. Voisko nää kaikki mustavalkoiset mielipiteet kerätä samaan ketjuun?

Mustakin on tullut ihan hyvä ihminen, vaikka oon molemmat vanhempani menettäny pienenä ja kasvanu "kelvottomassa" perheessä (siis tän ydinperhe-malli-ajattelun mukaan kelvottomassa) , repikää siitä!

KIITOS hyvästä aloituksesta.
Minun mielestä juuri tällä palstalla on hyvä puhua arvoista ja oikeista asioista.
Täällä on paljon nuoriakin äitejä joilla puuttuu oikean elämän malli kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Totta. Ja vanhanaikainen on vanhanaikainen.

Kyllä hyvä ydinperhe on AINA lapselle parempi kuin yksinhuoltajavanhempi.

Toi hyvä puuttui aloituksesta.

Samaa kommentoisin minäkin. Huono ydinperhe ei ole hyvä vaihtoehto kenellekään. Vaikka ydinperhe on varmasti helpoin ja paras ratkaisu , niin huonossa kodissa / tai kodin ilmapiirissä ei ole hyvä olla ja kasvaa kenenkään. Joskus erollakin on puolensa. Ja "rikkinäisistäkin" perheistä kasvaa tasapainoisia , täyspäisiä ja onnellisia lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:
Tää topic löytyy nykyään joka päivä täältä. Voisko nää kaikki mustavalkoiset mielipiteet kerätä samaan ketjuun?

Mustakin on tullut ihan hyvä ihminen, vaikka oon molemmat vanhempani menettäny pienenä ja kasvanu "kelvottomassa" perheessä (siis tän ydinperhe-malli-ajattelun mukaan kelvottomassa) , repikää siitä!

Minusta taas tällä palstalla on hyvinkin muodikasta olla joko yh tai sitten elää paskassa parisuhteessa. Ja mielipiteeni ei ole mustavalkoinen vaan täyttä totta. Totta kai hyvässä ydinperheessä eläminen on aina paras lähtökohta. Enkä ole sanonut että muut elävät sitten kelvottomassa perheessä

Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:

Tämä on niin hyvä aihe että saapi löytyä jokapäivä ja mieluummin vielä sekä aamulla että illalla.

Niin paljon kaikkea tympiää ja pahaa asiaa täällä kyllä jauhetaan mutta nämä vakavat oikeat asita jotla on lapselle ja jokaiselle aikuisellekkin hyvä juttu niin pitäisi vaientaa mutta ole huoleti ei tule onnistumaan, pidän aina ääntä lapsista ja normaalista elämästä

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Totta. Ja vanhanaikainen on vanhanaikainen.

Niin on mutta on asioita joissa se aina ja ikuisesti vaan on se paras juttu.Miksi muuttaa asiaa vain sen takia kun on vanhanaikainen.

Kaikki yksinhuoltajat ovat muuten ihan taatusti eronneet juurikin siksi että ydinperhe on vanhanaikainen :D

Minäkin voin sanoa, että olen todella onnekas kun olen saanut rinnalleni sellaisen miehen kuin minulla on. Hänellä on priotoriteetit kunnossa ja hän on loistava isä. Minua on onnistanut, meillä tuntuu olevan todella elämä kohdillaan.

Mutta me olemme uusioperhe. Joskus onni löytyy vasta toisella, tai ehkä kolmannellakin yrityksellä..joidenkin kohdalle se ei osu koskaan. Siis olen hyvin kiitollinen omastani :flower:

Kyllä yksinhuoltajaperhekin voi olla hyvä kasvuympäristö lapselle. Tähän tosin vaikuttaa lähivanhemman triadinen kyky eli kyky pitää lasten toinen vanhempi lasten mielessä, mielellään mahdollisimman positiivisessa valossa. Jos puuttuva vanhempi suljetaan/kielletään lasten mielestä pois konaan, ollaan huonoilla teillä. Esim. jos lähivanhempi mustamaalaa etävanhempaa lapsille, aiheutetaan ongelmia, koska lapset ovat kuitenkin aina myös poissaolevan vanhemman lapsia. Jos poissaoleva vanhempi leimataan täysin huonoksi ja kelvottomaksi, niin myös lapset kokevat jollakin lailla olevansa huonoja, koska he ovat kuitenkin tuon kelvottoman jälkeläisiä.

Yhteistyössä