Yasminelle pillerit

  • Viestiketjun aloittaja Matalahormoninen
  • Ensimmäinen viesti
Reda
Aloitin juuri Yasminellet. Ennemmin minulla ei ole ollut pillereitä. Olen napsinut pakkauksesta vasta kolme ja nyt rupesi pelottamaan sivuvaikutukset. Kaverini joka on yasminelleja popsinut jo jonkin aikaa tuli raskaaksi vaikka oli ottanut nappulat aina oikeaan aikaan. Hänelle on jopa lääkäri sanonut että on hyvin pieni mahdollisuus että hän ikinä saisi lapsia... Joten voisiko joku joka on Yasminellejä jo enemmän käyttänyt kertoa vähän että onko ne luotettavat ja mitä sivuvaikutuksia on tullut. Ja sen tahtoisin tietää että paisuuko rinnat Yasminelleja käyttäessä? Kiitos jo etukäteen. :)
 
kahhui
Eiköhän se ole jokaisen kohdalla erilaista miten kroppa käyttäytyy. Mä syön nyt toista liuskaa Yasminellejä eikä ole mitään erikoisempia sivuoireita näistä tullut. Ehkä viimeksi oli hieman runsaammat kuukautiset kuin pitkään aikaan... Rinnat on saman kokoiset, mielihalut ihan samat kuin ennenkin..
 
titii
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiva:
mulle määrättiin yasminellet lievän aknen hoitoon. syön nyt toista viikkoo ja iho on menny IHAN kamalaks . ja nyt on tullu finnejä myös selkään ja rintaan. ennen ei oikeestaan ollu. lääkäri sano et tosta ois hyvii kokemuksii aknen hoidossa, just joo !! ja sit ennen mul ei ollu menkkakipuja mut nyt oli aika ikävät. ja sit ku menkat oli ohi niiin parin päivän päästä oli taas jotai vuotoo. tosi kummaa.
tekis mieli unohtaa koko pillerit mut toisaalta aattelin et ehkä tää on vaan alussa tällasta. jos se sit kohta rupeeki auttaa. toivon niin!! :]
joo sun iho varmaan puhdistuu, niin pahin akne on nyt alussa, sitten ku kaikki epäpuhtaudet on poissa niin sit sulla on hyvä iho. =) noin se yks mulle sanoi.

 
Pigsy
Ite oon syöny nyt puoli vuotta Yasminelleja eikä aikasemmin oo ollu pillereitä. Ei oo todellakaan mitään pahaa sanottavaa! Pelkästään hyviä vaikutuksia tullut eli iho on parempi ja kuukautiset kivuttomammat..jne. :) Suosittelen! p.s. enkä ole tullut raskaaksi ;P
 
Sara-87
Alkuperäinen kirjoittaja Hannahhh:
Ei hyvälle kuullosta nämä. : / Tänään nappasin ensimmäisen ja pelkään kuollakseni sivuvaikutuksia mitä olette täällä kertoilleet. Onko siis ensikertalaisia pillerin käyttäjiä, olisi kiva kuulla miten ns. hormoneihin tottumattomat ovat reagoineet näihin?
Itse en ole huomannut juuri minkäänlaisia sivuvaikutuksia Yasminellen käytön aikana. En ole ennen syönyt pillereitä ja nyt kahden viikon jälkeen oloni on tuntunut vain kevyemmältä :D Ehkä vähän turhan herkkänä olen ollut poikaystävälleni nämä viime viikot kun itku on tuntunut pääsevän joka aiheesta. Turha näitä tabletteja on pelätä. Toiset reagoi eri tavoin! :)
 
Lalla
Mulla on ollu yasminellet suunnilleen vuoden, ensimmäiset pillerit. Alussa oli lievää tunnetta jaloissa, rintoja aristi, oli herkempi olo ja sain migreenikohtauksen pari kertaa, mutta kaikki oireet menivät ohi. Hyötyvaikutuksia olivat mustapäiden katoaminen rintakehältä ja menkkoja ennen olevan masennuspäivän katoaminen. Mahaan koskee kyllä vieläkin menkkojen aikana, mutta ei niin paljon kuin ennen pillereitä. Nyt on tosin limakalvojen takia vaihto Yasmineihin, toivottavasti ei niistä tule mitään hirviöoireita...
 
Sarkkk
Olen syönyt nyt pari viikkoa Yasminelle- pillereitä, koskaan ennemmin en ole ehkäisypillereitä käyttänyt. Tiputellua kyllä on, mutta sehän on normaalia ensimmäisen kuukauden aikana, toivon että se loppuu. Muita sivuvaikutuksia on akne! Ennen pillereitä ihoni oli ihan hyvä, pari pientä näppyä sinne tänne ennen kuukautisia. Nyt niitä on läjäpäin, mutta toivon että se johtuu vaan siitä, ettei kehoni ole vielä tottunut tällaisiin hormonimääriin,ja näpyt häviäisivät kolmannen laatan aikana. Itkeskely myös vaivaa. Muuten ei mieli alat hirveästi vaihtele, mutta itken lähes joka asiasta, joko hyvän asian takia, tai sitten jos jokin asia on vähänkin hullusti. Toivon, että tämä loppuu aikanaan!
Muuten en ole huomannut sivuvaikutuksia,rinnat hieman kipeät. Todellavähän kumminkin.

Tsemppiä muille käyttäjille :)
 
´m´
Mulle on sopinut Yasminelle -pillerit tosi hyvin! Niin paljon puhutaan aina haittavaikutuksista, että on hyvä kertoa myös näitä kokemuksia, kun sopii, ettei ensikertalaisten tarvi pelätä itteänsä suunniltaan! ;) Yksilöllistähän se on, mutta en edes huomaisi, että syön niitä! :D Onneksi sopii!!
 
debera
Heissan.

Itse olen syönyt ko. pillereitä yli 4kk. Aloitin Yasminella ja mul on ollu pieniä iho-ongelmia ennen pillereiden käyttöä. Yasmine auttoi niihin aika täydellisesti, Yasminelle ei pidä aivan niin "puhtaana" näpyistä, mutta aika (tarpeeksi) hyvin kuitenkin. Syy miksi vaihdoin pillereitä, oli että todennäköisesti yasmine aiheutti järkyttävän kutinan joka kuitenkin pillereiden vaihdossa hieman laantui. Tämä oire on kuitenkin n. yhdellä tuhannesta, joten aika harvinaista.
Toinen sivuvaikutus jonka olen huomannut on aika perustavanlaatuinen päänsärky välipäivinä parin ensimmäisen vuotopäivän aikana. Mutta toisaalta mulla on aina ollut päänsärkyä, että ehkä saattaa johtua siitäkin, sillä pillereitä ei kai suositella niille joilla on migreeniä, varsinkin jos on sitä aurallista.. Rinnatkin ovat hieman suurentuneet, mikä on tässä laudassa vain positiivista :) muuta turvotusta en ole huomannut, tosin urheilen paljon..

Yhteenvetona; puolivuotta pillereitä syöneenä ainoat sivuvaikutukset on ollu toi kutina (joka on saatu aisoihin) ja päänsärky välipäivinä (sitäkin voi siirtää syömällä useita liuskoja peräkkäin). Ei siis mitään suurempia. ovat auttaneet iho-ongelmiin ja raskaaksikaan en ole tullut :)

tsemii vaan kaikille, ja kannattaa tosiaan pari kk testailla ennen ku keho tottuu hormooneihin ja sit vasta tehdä päätöksiä / muutoksia!

Eikä se elämä parista kilosta ole kiinni :) kyllä tänne (toistaseks) mahtuu!
 
Jeibani
Söin aiemmin Yasmineita mutta tuli todella kovat päänsäryt joten suositeltiin Yasminelleja. Nyt olen ottanut vasta kaksi pilleriä ensimmäisestä levystä. Ja ollut todella kummallinen oire; sanat menevät sekaisin.. olen jo usempaan kertaan tarkoittanut ihan muuta ja sana vain tullut suusta. voiko johtua pillereistä? tietääkö kukaan?
 
jeiwei
Aloitin juuri Yasmininelle pillereiden käytön. En ole aikaisemmin syönyt ehkäisypillereitä. Olen syönyt vasta 3 pilleriä ja olen huomannut, että kuukautisvuoto on hieman paksumpaa ja runsaampaa. Vaikuttavatko Yasminelle pillerit tosiaan heti kuukautisiin? Lisäksi alavatsassa tuntuu melkein koko ajan jonkinlaista myllerrystä. Mutta eiköhän tämä tästä? Antaa kropan tottua :)
 
tytsiläinen
Mulla on menossa eka liuska Yasminellea ja olen ihan uudessa suhteessa, josta ei vielä ihan ota selvää. Olen todella herkkä ja itken ihan koko ajan jos tämä mies vähänkin tekee jotain tyhmää. Käytökseni ärsyttää todella ja pelkään että pilaan alkavan suhteen tällä itkuskelullani.. :/ Muuten on ollut myös tuota tiputtelua, mutta eka liuska tosiaankin vasta menossa.. Muuten en ole huomannut mitään. Tosin, minulla on ollut paljon nesteen kertymistä ja tuntuu että nyt pillerien aloituksen jälkeen se on vähentynyt. Rinnat ovat vähän turvonneet, mutta se on ihan positiivista :D
 
hipsula
Alkuperäinen kirjoittaja "":
mä lopetin noi yasminellet eilen kauheiden itkukohtauksien takia. huomasin heti ekan kuukauden jäkeen olevani allapäin ja surullinen jatkuvasti aiheetta... eilen päätin että nyt toi saa loppua. en jaksa enää olla joku toinen...haluan takaisin omaksi, iloiseksi ja nauravaksi itsekseni. onko muita, joilla pillerit laittaa korvien välin sekaisin????
Ja mä kun luulin et olen sekoamassa tai jotain :D mut on vasta eka liuska menossa ja mulla on noita vaikka kuin pal varastossa, en halua viel luovuttaa..
 
kysy Googlelta.
Käyttäkää hyväksenne Googlen hakua, josta löytyy vatstaus lähes mihinkä kysymykseen tahansa.

Google haku- hormonaalinen ehkäisy mielialan vaihtelut-. Kannaottoja runsaat 100 kpl.

Hakusanoilla - pms oireyhtymä, - taas se aika kuusta, - helvetilliset hormonit, - taas iski pms, - pms disorder-. löytyy myös tietoa.

Kannatta kokeilla myös hakusanoja - kilpirauhas info, -kilpiruhasen vajaatoiminta, - hypoglykemia, - esrogeeni vallitsevuus, - estrogen dominance, -alkoholi ja hormonit-. Eiköhän noilla hakusanoilla pääse avamaan "suljettuja ja vaiettuja portteja".

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=hormonaalinen+ehk%C3%A4isy+mielialavaihtelut&btnG=Google-haku&meta=
 
vilukissa__
Itse söin Yasminelle pillereitä myös kolme kuukautta. Ei paljoakaan huonoja kokemuksia kerrottavana, enemmän positiivisia! :)) Tässä alkuun vähän taustatietoa... Olen siis 21-vuotias, ja tämä oli toinen e-pillerimerkkini. Ihoni on aina ollut puhdas ja näppylätön. Taukoviikolla olen syönyt mielialalääkkeitä aikaisemmin hurjien pms-oireiden takia sen 7 taukopäivän ajan.

Yasminelle kokeiluni aloitin tuossa 3kk sitten. Sitä ennen söin viisi vuotta Mercilon merkkisiä e-pillereitä. Ne sopivat minulle ensin mainiosti, mutta sitten aloin saada niistä ikäviä oireita (vuotoa yhdynnän jälkeen). Lääkärini suositteli kokeilemaan Yasminellaja ja mie sitten kokeilin. Kaikki toimi pääpiirtein moitteettomasti :)) Iho huononi ensin ihan hitusen. Ehdin jo säikähtää, mutta asia tasoittui yhden liuskan jälkeen. Aloin kuoria myös ihoani säännöllisemmin, mikä auttoi kanssa asiaan. Eli iho pysyi miulla hyvässä (oikeestaan samassa lähes täydellisesssä) kunnossa Yasminellejen kanssa. Mieliala pysyi myös tasaisena ja hyvänä, parempana kuin Mercilonejen kanssa. Taukoviikotkin selvisin ilman mielialapillereitä, eli tämä oli kanssa todella positiivinen asia! Seksihalut olivat yhtä korkealla kuin aikaisemminkin, en myöskään havainnut mitään heikontavaa vaikutusta limakalvoissa. Kuukautisvuoto oli normaali, tosin väriltään hieman outo aluksi, mutta tuota nyt ei voi laskea miksikään miinuspuoleksi. :DD

Harmikseni Yasminellet nostivat verenpaineeni tavaisiin (ennen 76/121, nyt 97/134), ja joudun tämän takia lopettamaan nämä. Mutta tuo sivuvaikutus pitäisi olla todella harvinainen, muta suosittelen että uudet Yasminellen käyttäjät kävisivät säännöllisesti mittaamassa käytön alussa verenpainettaan varmuuden vuoksi.

Harmittaa lopettaa hyvät ja toimivat Yasminellet. Uskon että monelle nämä pillerit sopivat hyvin. :) Halusin kirjoittaa senki takia, että tuntuu että tänne keskustelupalstoille ihmiset kirjottaa herkemmin niitä negatiivisia kokemuksia. Muistan kun itse siirryin Yasminelleen ja Googlasin tämän lääkkeen, niin tuli sellanen olo näitä keskusteluja lukiessa että voi apua... Mutta tosiaan, pitäkää aina mielessä se, että ihmisluonne on hieman sellainen että herkemmin kerrotaan ne huonot kokemukset kuin ne hyvät. Itse olin Yasminelleihin erittäin tyytyväinen, ja suosittelen lämpimästi kokeilemaan :)) Parasta oli tuo tasainen mieliala. :))
 
jepetus
aloitin tämän nyt huhtikuun alussa yasminelle pillerit ja vielä ainakin tyytyväinen.. rinnat vähän kipeenä ja tulee sitä vuotoo mikä on iha normaalia alussa..en tiiä, tuntu ehkä vähän siltä että seksi halut alentunu, mut toivottavasti se tästä!
 
Murmeli1
Itselläni menossa toinen liuska Yasminelleja. Alussa rinnat turposivat ja olivat sairaan kipeät. Nyt rinnat ovat taas normaalit,eikä edes kipeät. Kuukautiskivut ovat yhtä helvettiä edelleen. Ja kestävät saman 7 päivää. Minulle nämä ei vaikuttanut mitenkään. Ei positiivisesti eikä negatiivisesti.
 
Kauhukomedia
Itse aloitin Yasminellen syönnin vasta kaksi päivää sitten, nyt olen huomannut kämmenselissä ihottumanäppyjä muistuttavia paukamia. Eivät kutia, mutta erottuvat selvästi, samanlaisia jalkapöydissä. Onko mahdollista allergiaa? Ennemmin en ole mitään pillereitä syönyt.. No, joka tapauksessa lähtee pillerit vaihtoon, ollut ihan järkyttävän huono olo nämä pari päivää, rinnat aristaa ja maha turvottaa.
 
laalaa..
Johtuuko tuo varmasti pillereistä? Pari päivää on tosi vähän aikaa kokeilla pillereitä.. Vie jonkin aikaa(parisen kuukautta) että elimistö tottuu ja silloin vasta huomaa, sopivatko pillerit vai eivät. Mutta toki sinä tiedät parhaiten, jos niiden käyttö tuntuu mahdottomalta ja/tai nuo oireesi pahenevat :)
 
Emmiek
Olen syönyt Yasminelleja nyt kolmea päivää vaille yhden laatan. Aloitin pillerit Primolut Nor-tableteilla aikaansaatujen kuukautisten aikana (minulla on PCO.) En halunnut syödä Primoluteja jotta minulla olisi kuukautiset ja kyllästyin myös akneen ja Primojen aiheuttamaan turvotukseen.
Nyt minulla on ollut tämän ensimmäisen laatan aikana menkkamaista kipua alavatsassa. Normaalia näin aluksi? Akneni ei ole ainakaan vielä osoittanut paranemisen merkkejä. Milloin pillerien vaikutuksen tulisi viimeistään näkyä ihossa?
 
uusi käyttäjä
olen käyttänyt yasminelleja viikon ajan. sen verran voin sanoa että mulla akne on helpottunut huomattavasti ellei jopa kokonaan ja vuotoa on tullut koko viikon ajan. rinnat ovat arat niinkuin menkkojen aikaan yleensäkin ja pinnakin on vähän kireänä, mutta se toivottavasti muuttuu kun keho tähän tottuu. (ovat ensimmäiset pillerini) olen ihan tyytyväinen kunhan vuoto vain loppuisi pian :)
 
Möhkis
olen syönnyt nyt pari kuukautta Yasminelle pillereitä, ja voin vakuuttaa että ne ehkäsee :D on meinaan halut kadonneet kokonaan ja sit jos "suostuu" harrastaan seksiä, niin olen kuiva ku peduiinin sandaali. Lisäks menkat olleet pientä tiputtelua toista viikkoa :( ei kiva. maanantaina soitan omalle gynelle ja pyydän meliane reseptin. enää en jatka noita yasminelleja. pettynyt olen.
 
murmelismarmelis
No niin - lueskelin näitä ihan mielenkiinnosta. Aloitin vasta pillerit ja Yasminelleilla - terkkari antoi kyl vaihtoehtoja mutta niihi päädyttiin. Mua jo vähän vaivas, kun ei mitään sivuoiretta näkyvissä.. no olipas sitten rinnat vähän kipeät (ilahduin!) ja kaksi ihan hassua melkein itkua - mutta nyt ekan liuskan loputtua kaikki ok. Kaikesta huolimatta kumi pysyy mukana, miestä ei haittaa ja rauhoittaa mun mieltä kun aiheuttaa hysteeriaa tuo raskaudenpelko :pJa halut ei ole kyllä kadonnu mihinkään >:)

Enivei, olen tässä miettinyt lukiessani viestejä, kun ikää ei voi tietää, että kuinkahan moni on vielä niin nuori, että itkut, raivarit sun muut voi johtua myös siitä?
 
*siiri
Aloitin yasminellet pari kuukautta sitten. Niiden mukana tuli finnejä, hieman itkuisuutta, pari lisäkiloa ja rinnat suurenivat. Minulla oli verenpaineen alapaine hieman korkealla, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että nämä olisivat minulle sopivat pillerit. Eli minun täytyy kuitenkin käydä vielä silloin tällöin mittauttamassa verenpaineeni. Jos se vielä kohoaa pillereiden takia niin sitten on lopetettava. Onko teillä muilla tällaisia kokemuksia?

Entä millaisia kokemuksia teillä on kun olette syöneet useamman liuskan putkeen? Onko teille tullut tiputtelua tms? Haluisin nyt saunaillan takia siirtää kuukautisia, mutta jos vaihtoehtona on tiputtelua koko kuukauden ajan niin sitten en halua syödä kahta liuksaa peräkkäin. Tietenkin varmasti ihan yksilöllistä miten minulle kävisi tiputtelun kanssa.
 

Yhteistyössä