Yasminelle pillerit

  • Viestiketjun aloittaja Matalahormoninen
  • Ensimmäinen viesti
tissit turvotukseen ja finnit pois88
Sain just lääkäriltä yasminellet. Koskaan en ole käyttänyt pillereitä. Et saa nähä miten vaikuttaa. Muutama nyt finni kasvoissa ja selässä. Mut voin harmikseni alottaa pillerit vasta ku menkat alkaa ja ne alkaa vasta kuukauden päästä ku just oli. Rintani ovat A70 joten plussaa olis vaan se jos ne pillerit turvottaa rintoja... iha sama vaikka tekiski kipeetä:D
kauneudesta on kärsittävä...:D kirjotan tänne sit uudestaa elokuun lopus et miten ne kuukauden päästä on muhun vaikuttanu!:D oottelen innolla... tissit saa kasvaa ja finnit hävitä!
 
Kohta 40 v
Olen jo 39 -vuotias ja olen käyttänyt yasminellea marraskuusta saakka. Rinnat ovat välillä todella arat, mutta muita sivuvaikutuksia ei juurikaan ole. Tosin menkkojen alussa tuleva päänsärky ei ole mihinkään hävinnyt, sitä on ollut kaikkien pilleireiden aikana. Iho on ihan hyvä, suunnilleen yksi näppy/kk leuassa, yasminien aikana näppylöitä ilmestyi rykelmä kerran kuussa ja niiden paraneminen kesti suunnilleen siihen saakka, kun uudet jo alkoivat nousta!Lihonut olen näiden pillereiden aikana 5 kg, mutta se saattaa olla iän tuomia "iloja", mutta voi johtua pillereistäkin, en tiedä. Olen nyt 168 cm ja 62 kg, joten nämä kilot vielä jaksan kantaa, mutta yhtään ylimääräistä ei kyllä enää saisi tulla. Mutta yasminellet ovat sopineet minulle ihan hyvin, suosittelen muillekin nelikymppisille!
 
My name is already taken
Ajattelin kertoilla omia hyviä kokemuksiani Yasminellesta, koska itsekin mietin pääni puhki tätä pilleriasiaa vielä muutama kuukausi sitten lukiessani näitä kommentteja - eli jospa tästä olisi jollekin apua. Ensinnäkin nämä pillerin sopivuusasiat ovat todellakin henkilökohtaisia, kuten tiedettyä. Muiden puheiden perusteella ei voi tehdä yleistyksiä. Minulle Yasminellet ovat sopineet loistavasti. Henkisesti olo on "normaali", aivan kuin en söisikään pillereitä, toisin kuin Mercilonien ( popsin 12 kk) kanssa. Silloin ahdisti ja oli itku herkässä. Myöskään fyysisiä muutoksia en ole huomannut, paitsi että lievä akne hävisi ja kuukautiset ovat niukemmat. Välissä oli siis noin vuosi "luomuaikaa", jolloin myös Mercilonilla kurissa pysynyt akne palasi. Viisi laattaa on nyt siis Yasminellea takana, ja hyvältä näyttää. Onnekasta, että jo toinen kokeilemani merkki osoittautui hyväksi. Niin, ja ikää minulla on 22 v.
 
18v
Hyvä että tänne kirjoitellaan myös positiivisiakin kokemuksia ja totta on että eri pillerimerkit sopii toiselle ja toiselle taas ei... se selviää melkein vain kokeilemalla.
 
miepävaan
Itse aloitin kaksi viikkoa sitten käyttämään ja siitä lähtien on ollut koko ajan tiputteluvuotoa. No mutta yleensä sitä on kun alottaa käyttää ,että eiköhän tuo kk, parin päästä lopu. Muuten oon ollu ihan tyytyväinen pillereihin.
Ja sit tosta lihoamisesta. Kysyin lääkäriltä siitä ja sanoi että pillerit eivät lihota, ennemmin ruokahalut saattaa kasvaa mutta sitähän voi itse sitten säädellä mitä mättää suuhunsa. ;)
 
Milla**
mitenköhän nyt tekis... Sain tänään gynekologilta yasminelle reseptin.. Pitäisi vaihtaa marveloneista ku niissä mulle liian korkea hormonimäärä.. Ennen niitä söin mercilonpillereitä, mut niissä taas liian matala hormonimäärä... Mut tässä ku lukee näitä kommentteja niin ei oikein tiedä kannattaako vaihtaa.. Kaikilla näyttää olevan niin paljon huionoa sanottavaa niistää :( jollain posittivista sanottavaa.. ?? Muita kokemuksia näistä?
 
bell,a
kannattaa kokeilla pari kk ja jos ei ole sulle sopivia niin vaihdat. Ei kannata pelkästään muitten kokemusten perusteella tehdä arviota pillereistä. Itselle pillerit ovat olleet hyvät. Ei mitään valittamista (ja kyllä mullakin pari ensimmäistä kk oli sivuvaikutuksia mutta ne katoaa yleensä kun elimistö on tottunut pillereihin)
 
majoko
onko kellään kokemuksia, että nuvaring olisi helpottanut aknea? minulla ollut ysminellet,mutta migreenin takia joudun ne nyt lopettamaan..lieneekö ne migreeniä aiheuttaa vai tuo tetralysal kuuri mikä päällä aknen takia?? nyt siis nuvaring käytössä tänään ensimmäistä päivää..
 
Neiti 89
Apua, viikon sisällä pitäisi nämä yasminellet aloittaa. Ainoa mikä arveluttaa on juuri näiden pillereiden vaikutukset ihon kuntoon. Toivottavasti mitään järkyttävää tuhoa ei kasvoissa saa aikaan ettei mene puolen vuoden kallis ja loistavasti tehonnut roaccutan kuuri hukkaan. Harmittaa vain etten näitä pillereitä puoli vuotta sitten alottanut mutta ehkäisy ei ollut silloin vielä niin ajankohtaista.
Onko kellään kokemuksia näiden pillereiden vaikutuksesta painoon (ruokahaluun ;) ) ja rintoihin? Olen alipainoinen joten muutama lisäkilo olisi ihan tervetullut, en tahdo millään saada painoa lisää. Vaikka yksilöllisiähän nuo sivuvaikutukset tietenkin ovat.

(Niin ja teille kaikille jotka aknesta kärsitte, kannattaa unohtaa kaikki antibiotti kuurit, niistä on vain hetkellinen hyöty, roaccutan ei ole niin paha mitä väitetään, itselle ei tullut muita sivuvaikutuksia kuin vähän huulet kuivuivat, samoin kolme kaveria selvisivät ilman mitään sivuvaikutuksia ko. kuurista. Ihotautilääkärit ja kosmetologit pelottee sivuvaikutuksilla vain etteivät menetä asiakkaitaan :) eivaan, vahvoja lääkkeitähän nuo ovat)
 
tyytyväinen -90
Minulla ei ensimmäisen kahden liuskan ajalta ole mitään pahaa sanottavaa.
Alkuun pelotti kun joku täällä kirjoitti ennen niin hyvän ihonsa alkaneen kukkimisen pillereiden aloituksen jälkeen. Onneksi minulle ei ole näppyjä tullut. Ihoni on näet ollut tähän asti näpytön ja siksi kammotti ajatus.
Kipuihin yasminellet aloitin ja nyt yhdet jo olleet menkat olivat aivan ihanat. Vuoto oli niukkaa ja kesti kolme päivää. Eikä kivuista ollut tietoakaan.
Muutenkaan en ole sivuvaikutuksiin törmännyt. Lihonut olen ehkä hieman, mutta siihen on aivan muut syyt. Ruokahalu on kyllä saattanut hieman kasvaa, muttei mitenkään mainittavasti. Rinnoissakaan en ole eroa huomannut.

Yasminellet ovat jo tässä ajassa pelastaneet elämäni.
Ei enää kamalia viikon mittaisia kipeitä vuotoja mökkilomalla.
 
nocturnal
MInä ainakin voin lämpimästi suositella 3kk käyttökokemuksen perusteella. Ei mitään sivuoireita, ekassa kierrossa oli vähän tiputteluvuotoa, mutta sen koommin ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Näitä ennen kokeilin muutaman kuukauden cerazettea ja se oli kyllä ankeaa aikaa, jatkuvaa runsasta vuotoa, rasvainen iho ja tukka, turvonneet rinnat ja masentunut olotila... Muut yhdistelmäpillerit eivät ole käyneet migreenitaipumuksen vuoksi, toivotaan että nämä sopivat jatkossakin.

Ai niin, ja ikää minulla on 35 (2 lasta) eikä lääkäri nähnyt mitään estettä käytölle iän puolesta.

 
retri (vierailija)
Mitään erityisiä mielialavaihteluita ei ole ollut. Ainakaan sellaisia että voisin laittaa pillereiden syyksi. Rintoja aristaa ajoittain, kuukautiskivut joskus tosi kovat (ovat tulleet ajallaan) ja välillä tuntuu että sydämensyke oli kiihtynyt. Tiedä sitten johtuuko tuo sydämensykkeen kiihtyminen pillereistä vai jostain ihan muusta. Pahoinvointia on myös esiintyny joskus iltasin. Tää on toinen kerta ku syön pillereita (aikasemmin Yasmine ja siitäkin jo aikaa) ja taas tuntuu että pitää lopettaa. Haluaisin pillerit joista ei tule mitään sivuvaikutuksia. Täytyy ehkä sen verran jaksaa vielä että käyn verikokeessa ja papa-kokeessa. Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia yasminelle-pillereistä.
 
merppa
juu mie aloin käyttämään näitä pillereitä tuossa parisen kuukautta sitten, eli olen kaksi liuskaa syönyt ja olen tyytyväinen että lääkäri näitä ehdotti. :) Nämä ovat minun ensimmäiset pillerit mitä syön ja olen suorastaan onnellinen että pääsin eroon kivuliaista menkoista mitkä yleensä kestivät melkein viikon :) En ole ainakaan vielä huomannut mitään painon nousua tai rintojen arkuutta, finnejä nyt tulee muustakin kuin näistä pillereistä tai ainakin uskoisin niin. :)

Aloitin pillereiden syönnin siksi koska tulin tuossa huhtikuussa raskaaksi, tein kyllä abortin koska ei olisi vauva sopinut minun ajankohtaan, jos jotkun sitä vaikka ihmetteleekin :) niin siinä oli syy aloittaa pillerit kun koskaan ei voi olla varma kortsustakaan ja enkä haluaisi tulla heti uudestaan raskaaksi :( Mutta itsellä on ainakin hyvä kokemus vielä näistä pillereistä :)
 
milana
Yasminellet lopetti minulta kuukautiset kokonaan. Mitä jos olenkin "tietämättäni" raskaana ja syön kuitenkin koko ajan pillereitä.. entä jos tekee raskaustestin pillereiden syöntijaksolla, näyttääkö testi jos on raskaana vai pitäisikö se tehdä vasta tauolla?
 
iiik
tänään hain pillerit lääkäriltä ja varmaan viikon päästä pitäis menkkojen alkaa, että sillon sitten yasminellet käyttöön. vähän jännittää, ku on lukenu täällä ihmisten kokemuksia kyseisestä valmisteesta. onneks myös jotkut ihanat ihmiset on kirjottanu positiivista palautetta yasminelleista, etten nyt ihan kauhun sekaisin tuntein täällä ole. vaikka tosiasiahan on (niin kun täällä jo moneen kertaan todettu) että pillereitten sivuoireet on aina henkilökohtaisia.

itteeni jännittää eniten painonnousu ja miten iho reagoi. ei oo koskaan ollu aknea, mutta ei iho todellakaan näpytönkään ole ollut. nyt viime vuosina alkanut mennä vähän parempaan suuntaan, toivottavasti ei nyt mee sitten huonoks :s

eniten kuitenki pelottaa, kun olen joskus kärsinyt pahoistakin migreeneistä, että miten nuo pillerit niihin vaikuttaa. pariin vuoteen ei ole oikeastaan ainuttakaan migreenikohtausta ollut. täytyy varmaan mennä vielä apteekista mennä kysymään ennen kuin alotan liuskan syömisen...

kukaan muu kärsinyt migreenistä jo ennen pillereiden aloittamista?
 
hukka108
itse aloitin n.kk sitten Yasminellet ja ekaa kertaa pillereitä syön. samoin on minulla ollut paljonkin mielialanmuutoksia, saatan itkeskellä ihan turhaan jostain asiasta, ja olen paljon useammin kiukkuinen ja masentuneen oloinen. Yllättynyt olen nyt ollut kun n.viikkoa ennen ensimmäisen liuskan loppua alkoi tulla epämääräistä vuotoa, josta en ole varma onko kuukautisten alkua. Onko muilla ollut näin? onko se mahdollista, että kuukautiset siten alkaisivatkin ennen pilleriliuskan loppua?
 
Mirietta
Mä en oikein tiedä yhtään näistä yasminelleista, siis ekaa kertaa kyllä olen alkanut syömään mutta aloitin vasta 12 päivää sitten, sillon kun juttunikin alkoivat ja jutut vaan ovat jatkuneet! Olen ihan kärsimätön, pitäisi kai soittaa taas lääkärille. Muita oireita en ole pahemmin huomannut, mahakivut ei mitään erikoisia enään.
 
shii
Taukoviikko menossa, ekat pillerit mulle ikinä. Menkkoihin asti mennyt kaikki hyvin, iho parantunut paljon, rinnat vähän turvoksissa, mieliala täysin normaali, eikä mitään muutakaan outoa.

Mut nyt sitten nää menkat. Alko tokana päivänä vikan pillerin jälkeen, eka päivä oli ihan siedettävä mut nyt on pitäny haahuilla 2 päivää särkylääkkeissä kun maha niin kipee. Niin runsaat, etten oikein tiiä mitä tekisin, ei näihin pysty mikään. Parin tunnin välein pakko käydä vessassa suojaa vaihtamassa. Itkettää ja suututtaa. Niin ja mulla ei oo tätä ennen koskaan ollu minkäänlaisia menkkakipuja. Toivon vaan, että nää loppuis pian ja seuraavat tai sitä seuraavat ois sit jo siedettävämmät. Muuten kyl pakko vaihtaa, ei tämmöstä kestä :(
 
^mari^
Aloitin Yasminellet kesän alussa, noin neljän vuoden Diane Novan käytön jälkeen. Aluksi vaikutti aika pahalta, iho meni huonommaksi ja sain puutumisoireita. Kesän lopussa, kolmannen liuskan aikana iho meni tosi pahaksi, soitin jo lääkärille ettei ne sovi ja se kirjoitti varmuuden vuoksi Meliane-reseptin. Nyt iho on ihan "siedettävä", ja päätin että syön sittenkin vielä pari liuskaa Yasminellejä, myös puutumisoireet ovat hävinneet. Nestettä Yasminellet ei kerää ja sen eron Diane Novaan kyllä huomasi.

Melianessahan on samat vaikuttavat aineet kuin Harmonetissa, jotka viisi vuotta sitten tekivät minusta mielialahirviön ja pilasivat ihon puolessa vuodessa niin että minulle oli pakko määrätä Diane Novaa. Lisäksi Meliane aiheuttaa ilmeisesti tosi paljon välivuotoa, enkä sellaista voi "riskeerata" nyt kun olen lähdössä matkalle.

Harmittaa kyllä sinänsä että piti edes vaihtaa niistä Diane Novista pois, mutta ymmärrän kyllä ettei niin voimakkaita hormoneita ole hyvä syödä kovin pitkään. Harmoneteihin verrattuna Yasminellet ovat kuitenkin aika toimivat, joten kokeilen nyt vielä. Jos iho pahenee, syön mieluummin vaikka jonkun antibioottikuurin kuin kokeilen taas kolmeksi kuukaudeksi jotain jonka aikana elämä on ihan helvettiä ja iho pilalla... Ehkä minun kehoni tarvitsee vähän pidemmän ajan totutella, ja nyt alkaa tulokset näkyä. Yasminellet ovat kyllä aika kalliit, melkein 35 €/3 kk, verrattuna Diane Novan rinnakkaislääkkeeseen joka maksoi vain 14 €/3 kk.
 
timskan
olen syönyt tota yasminellea 2viikkoa ja ainakin on pahoin vointia, äkkipikaisuutta, mieliala vaihtelee todella nopeesti ja usein ja kiukututtaa ja ärsyttää ja itkettää ja olen haluton ja myös turvottaa aika lailla. mieli tuntuu olevan aika paljon maassa mutta jos tämä tästä menisi ohi.. ajattelin kuitenkin kokeilla koko 3 kk ja sitten vasta vaihtaa jos ei oireet häviä. plussaa on että finnin finniä ei ole, vaikka ei niitä koskaan kamalasti ole ollut. vaihdoin melianesta, joka aiheutti myös haluttomuutta ja masentuneisuutta.
 
-
Ei kannata heti ekan liuskan kokemuksista vetää johtopäätöksiä... Mulla kesti ekan jälkeen menkat 7 pv ja oli tosi runsaat. Oli myös lievää pahoinvointia melkein joka aamu... Nyt oon syöny 5 liuskaa ja menkat on ton jälkeen kestäny 2 pv ja pahoinvoinnit melkein hävinneet. Mieliala on pysynyt normaalina. Melianen aikaan olin ihan raivona kokoajan:) Eli mulle on sopinu nää tosi hyvin. Täydellistä olotilaahan ei varmaan ole olmassakaan:). Olen siis 25 v.
 
hiessä aina
Mullakin oli tosi runsaat ja kivuliaat menkat:(.
Ainoana häiritsevänä oireena on hikoilu..Ei tarvitse tehdä yhtään mitään kun hiki valuu kasvoja pitkin. En ole huonossa kunnossa ja työni puolesta liikuntaa tulee päivittäin harrastettua tosi paljon. Onko muillekkin yasminellet tehnyt samaa?
Olen vasta syönyt 9 päivää yasminellea ja toivon todella, että hikoilu helpottaisi!
 
Aktu-Elli
Toinen vähän iäkkäämpi täti (37 v) ilmoittautuu. Vaihdoin vuosikausien Trikvilar-nappien jälkeen Yasminelleen ja ainakin vielä tykkään. Olo on kuin ei mitään pillereitä oliskaan, migreenit on helpottanu aivan totaalisesti, ei yhtään nesteturvotusta niin puskureissa kuin muutenkaan. Eka levy vasta loppumassa, joten vuodosta tiedän vasta myöhemmin, mutta nuorempana kärsimäni järkyttävät kk-kivut hävisivät jo Trikvilarin myötä, joten en odota mitään kovin dramaattista muutosta. Lääkäri oli sitä mieltä, että Yasminellet sopii tälleen vanhemmalla iällä. Kohtapuoleen olen tosin menossa steriloitavaksi, joten sitten en tarvitse pillereitä enää ollenkaan.. ah, vapaus.
 

Yhteistyössä