YASMIN e-pilleri, kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Juuli
  • Ensimmäinen viesti
22v
Kaikilla se vaikutus on tietenkin erilainen, mutta nämä ovat minun ensimmäiset e-pillerini ja tulokset ovat olleet katastrofaaliset: kuukautiset eivät ole päättyneet kuukauteen, olen raivotautinen, anemian rajoilla, sain nopeasti finnejä ja seksihalut menivät. En uskallla vaihtaa mihinkään muuhun merkkiin. En jaksa tätä helvettiä enää. Mun hormonikokeiluni päättyköön tähän. Kondomi turvatkoon.
 
Äippä
Useamman vuoden jo käyttänyt. Ainoa pilleri joka minulle käy, ja voi käyttää vaikka ikääkin on kertynyt yli 40v.
Jokaisen pitää vaan etsiä se itselle sopiva merkki...montaa olen kokeillut kylläkin. Yasminellekin oli hyvä, mutta minulle liian matalahormoninen...
 
vieras
Mulle sopi aikoinaan tosi hyvin, minkäänlaisia sivuvaikutuksia ei ollut.
Toisin kuin meliane (?) pillereistä -lihoin lähes kymmenen kiloa.
Synnytyksen jälkeen aloitin taas pillerit ja nyt syön Yasminelle pillereitä, käsittääkseni ovat vielä laimeempi versio yasminesta.
 
bebe
ei sovi mulle kyllä yhtään! just poikaystävän kans riideltiin ku saan aina ihan jäätäviä hermoromahduksia ja valitan ja itken kokoajan:eek: ei ollut ennen pillereitä mitään tollasta. mercilon nyt ainakin jätetään kokonaan välistä kun niistä ainakin sekosin täysin...tarvii varmaan vaihtaa ehkäsyrenkaaseen ku pillerit saa mut ihan hulluks :s
 
kaijjsa
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
Oon vaihtamassa pillerimerkkiä Yasminiin, niin mitä kokemuksia teillä siitä pillerimerkistä?

hei
yasmin on e-pillereistä kaikista soveltuvaisin,eli jos yasmin ei sovi sulle. niin kuulemma ei mitkään e-pillerit sovi. auttaa myös akneen, ja vaikka söisit useamman vuoden on helppo silti tulla raskaaksi :)
 
vieras
Olen syönyt Diane Novan halvempaa versiota cypretyliä 7 vuotta. Alunperin määrättiin finneihin. Eräs lääkäri sanoi ,että kannattaisi kokeilla jotain pienempää pitoisuutta olevia pillereitä. Olen kysynyt muutaman muun lääkärin mielipidettä ja heidän mielestään ei ole syytä vaihtaa, koska ovat minulle sopineet. Nyt erään lääkärin toimesta päätimme, että kokeilisin nyt kuitenkin tämmöisiä vähemmän pitoisuuksia olevia pillereitä eli yasminia. Menin jo apteekkiin hakemaan niitä, mutta jätin ne vielä sinne sillä kallis hinta yllätti minut. 35?/3kk kun noi cyptetylit oli kelan tuella noin 5?. En nyt siis osaa päättää vaihtaisinko cyptelyliä sittenkään pois kun ovat niin halpojakin...Onko kellään kokemusta? enenmmän tietoa asiasta?
 
Nonaley
itellä mieliala heittelee aikalailla, agressiivinen olen melkein kokoajan. sitte tää VALTAVA turvotus ja kauhee ruokahalu kokoajan, oon lihonukki ku syön nuita YASMINeja..
 
kaneli
Mulla on yasminet ollu käytössä nyt viis vuotta. Mielialat on heitelly (luultiin ensin masennukseksi, mut myöhemmin todettiin sen johtuvan pillereistä), loppuajan oli ihan hirveetä pahoinvointia. Tauon aikana olin elämäni kunnossa, mut 21 päivää kuukaudesta oli joka päivästä oksentelua. Eikä sitä edes heti osattu yhdistää pillereihin.. koska tämä alkoi tosiaan vasta monen vuoden käytön jälkeen!
 
mulla oli noitten pillerien kanssa alkuun tiputteluvuotoa n.3kk putkeen, 1,5vuotta meni hyvin, kunnes tuli kummallisia oireita: pillerien säännöllisestä "nauttimisesta" huolimatta onnistuin tulemaan raskaaksi(kohdun ulkoinen raskaus), ja se kun meni kesken jatkui tiputteluvuotoa 6kk. Ja päätin lopettaa pillerit, sekä vannoin,etten enää ikinä niitä syö, oli kyllä enemmän haittaa kuin hyötyä.
 
"fanny"
minulla oli aluksi yaz pillerit,mutta ne oli huonot ehkäisyyn. Nyt minulla on yasminit eikä ole vielä ollut mitään ongelmia! ehkäisyyn on tehonnut tosi hyvin ja ihokin on tosi hyvässsä kunnossa! se vaa että ruokahalu nous ku rupesin käyttämään noita! :D
 
perus mami
itekin söin monta vuotta kyseisiä pillereitä ja hyvin toimivat.kun aloin odottaa poikaani lopetin pillerit.nyt tarkoitus aloittaa uudestaan samat pillerit,mutta katsoin 45 minuuttia ja nyt tosissaan mietin kannattaako aloittaa..onko muilla kokemuksia?
 
ei pilleristi
Oon vaihtamassa pillerimerkkiä Yasminiin, niin mitä kokemuksia teillä siitä pillerimerkistä?
Minulta katosi kaikki seksuaaliset halut :/ Sanoin tuosta lääkärille niin vastasi vain että sittenhän ne toimii. Ei puhettakaan että hän olisi vaihtanut minulle pillereitä vaikka kysyin :(
Lopetin sitten koko nappien syönnin kun kerran ei muuta tarjottu.
 
Söin niitä 4vuotta ennen kuin aloin odottaa esikoistani ja siis tulin raskaaksi pillereistä huolimatta. Kuulin raskaaksi tultuani että yllättävän monella muullakin oli nimen omaan yasminet pettäneet. Kuopuksen synnyttyä söin minipillereitä ja nyt ihan on laskettu päiviä ja toiminut meillä. Yksi lapsi vielä tarkoitus tehdä ja sen jälkeen on kyllä edessä sterilisaatio, en enää hormooniehkäisyjä halua juurikin tuon 45minuttia ohjelman takia.
 

Yhteistyössä