YASMIN e-pilleri, kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Juuli
  • Ensimmäinen viesti
MySelene
hyviä pillereitä! :wave: syön niitä ja söin ennen kun aloin odottaa kolmosta. ei oo muuttunu mua millään tavalla..siis ei oo tullu finnejä (sen enempää ku normaalisti), en oo hormoonihirviö eikä pillerit oo vaikuttanu painoon.
 
vieras
Olen syönyt niitä viisi vuotta, eikä tuona aikana ongelmia. Yritin viime jouluna lopettaa, mutta tuli finniongelma. Mulla ei koskaan aiemmin, edes teinivuosina ole ollut yhtään finniä. Puoli vuotta sinnittelin finnien ja päänahan ongelmien kanssa (oletin että jossain vaiheessa loppuisivat, kun elimistö tottuisi), mutta nyt aloitin uudelleen kun syksyllä häät ja haluan naaman kuntoon ennen sitä (pientä turhamaisuutta...) Mutta käyttäessä ei siis ollut mitään ongelmia
 
käytän myös ja hyvin ovat tehonneet. Ehkäisytehon lisäks menkat on säännölliset eikä mitään kipuja enää ole!
No tietty joitakin sivuvaikutuksia on mullakin mut en nyt jaksais alkaa merkkiä vaihtamaan ku se pääasia eli ehkäisy kuitenki toimii.. :)
 
Ansku
Hei.. on minulla kokemuksia joo.. itsekkin tulin raskaaksi vaikka söin pillereitä säännöllisesti ja nyt on vain jatkuvaa vuotoa. vaikka kk:t olisi pitänyt jo loppua.
 
thaha
Jostakin luin, että näissä tabuissa on lihomisriski, koska se kuivattaa kehoa ja ruokahalu lisääntyy, mutta tiedä sitten. Itse sain tänään reseptin, pitäisi lähteä tätä merkkiä apteekista noutamaan.
 
Ei hyvä
Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia!

Aloitin juuri toisen liuskan synnytyksen jälkeen, ja nyt on vuotoa (ihan kuukautisten tasoista, ei mitään pikkutuhrua) ollut neljä viikkoa. Parin päivän tauko oli vuodossa "7 päivän tauon" aikana - ilmeisesti pillerien vaikutus kun heikkeni silloin... Nyt odotan jännityksellä miten käy kun tämä liuska pääsee kunnolla vauhtiin.

En siis ole tyytyväinen pilleriin.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko helpottanut ajan myötä vai vaihdanko merkkiä suosiolla? Vuosia sitten söin Diane Novaa eikä sen kanssa ollut koskaan tällaista. Ärsyttävää ja tuhoisaa parisuhteelle.

 
ei !!
ei käy mulle, sekosin iha täysin, mieliala heittii nii et huhhuijaa, mitää mielenkkintoa ei ollu seksiin, pahaolo ja väsy, finnei..jne..et sillee enkä päässy ees liuskaa loppuu
 
ei sopinut
Mulle ei nuo sopineet. Ehkäisyteho perustui siihen, että seksihaluat meni. Olin lisäksi tosi kiukkuinen ja melkeinpä agressiiviinen koko ajan. Loppui, kun pillerit lopetin.
 
yasmin pliis!
Tosi hyvät! Olen käyttänyt 3vuotta ja olen tyytyväinen. Finnit katos, sokeristen syömishalu katosi ja hiukset vahvistui. Vaikuttavat kaikkiin meihin erilailla, ei se auta kun kokeilla mikä on oma merkki.
 
vierailija
Olen syönyt Yasmin pillereitä nyt kolmisen vuotta ja aluksi ei ollut mitään ongelmia..välivuoto tuli ajallaan ja kesti n. 2-3 päivää..Nyt komen vuoden jälkeen olen huomannut sivuoireita..seksi halut vähentyneet olemattomiin ja mielialani saattaa vaihdella tunnissa iloisesta raivareihin. Poikakaverini huomasi tämän..itse ajattelin sen olevan koulu stressiä mutta tarkemmin ajateltuani saattaa johtua pillereistä..nyt olen viikonpäästä menossa vaihtamaa pillereitä ja pelkään sivuvaikutuksia muista kun näistä ei aluksi ole ollu mitään...Taidan suosiolla ohittaa tuon Mercilonen, kun niin monella tullut kauheita sivuvaikutuksia..
 
Mä söin vajaan vuoden. Pohje alkoi kramppaamaanmonia kertoja päivässä, viimein ei pystynyt enää astumaan toisella jalalla-->lääkäriin. Testejä tehtiin jos jonkinnäköistä ja kaikki tutkittiin tarkasti, viimein omalääkäri tuli siihen tulokseen, että sisältää niin paljon keltarauhashormoonia, ettei sovi mun elimistölle, joka alkoi kerryttää veritulppaa jalkaan.. Vaihdoin Harmonettiin ja sen jälkeen jalka täysin kunnossa ja tilalle tuli masennus. Siitä en tiedä johtuiko masennus pillereistä vai ei, tuskinpa, koska vieläkin syksyisin tulee masentuneisuuden tunnetta välillä.

Tosiaan joillekkin sopii ihan varmasti, toiselle toinen ja toiselle toinen merkki.
 
marja
Söin pari-kolme vuotta ennen raskausyritystä. Sanoin pitkään, että Yasmin on parasta mitä minulle on tapahtunut! Aiempia kokemuksia Minuletista ja Mercilonista. Yasminin aikana olin huomattavasti virkeämpi ja jaksoin urheilla ja laihduin 10kg. PMS oireet hävisivät. Saattoi olla sattumaa, mutta Yasminista luopuminen oli vaikeaa.

Raskautuminen kesti 2,5v. Gyne vakuutti, että Yasiminilla ei ole osuutta tähän. Hänen perustelunsa väitteelle olivat järkevät.

Imetyksen jälkeen aloitin Yasiminin uudelleen niin, että oli tarkoitus alkaa syömään 3 levyä putkeen. Tämä aloitettiin niin, että ensin yksi levy, seraavine menkkojen jälkeen kaksi, seueraavien kolme. Kahden levyn jälkeen alkoi olemaan vittuuntunut ja turvonnut olo, joka helpotti kun menkat tuli ja meni. Siirryin kahden levyn kiertoon. Nyt mietin yhden levyn kiertoon palaamista. Paino on tullut takaisin jo ennen Yasminia, ja pysynyt.
 
vieras
Kokeilin varmaan neljää muuta pilleriä ennen Yasminia, ja oon tykännyt! Ei mitään sivuvaikutuksia, syön kolme laattaa aina putkeen ja sitten viikon tauko, ei välivuotoja, ei mitään ongelmia. Ja aloitin heti syömään kolme laattaa putkeen enkä noin kuin nimimerkki marja.

Kannattaa kokeilla kunnes löytyy itselle se sopiva merkki.
 
Kokenut
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
Oon vaihtamassa pillerimerkkiä Yasminiin, niin mitä kokemuksia teillä siitä pillerimerkistä?
Itse söin melkein kaksi vuotta YASMIN:eja, mutta sitten aloin voimaan pahoin joka päivä, niin oli sitten pakko vaihtaa, mutta kannattaa ainakin kokeilla. Kipuihin ne auttoivat ja ehkäisyyn tietenkin, mutta pahoinvointi ei ollut mukavaa. Lääkärit ovat sanoneet että YASMIN on sellainen, että se ei kaikille sovi ja olen yksi niistä :D Mutta kuitenkin, kannattaa kokeilla ja katsoa sitten mikä itsellesi on se sopiva :) Itselläni on nyt MERCILON, ja ovat tehonneet hyvin, eikä merkkejä pahoinvoinnista :)

 

Yhteistyössä