V
v
Vieras
Onko mitään Xylitol-purkkaa, missä ei olisi muita makeutusaineita aromivahventeen nimellä E950? Kaikissa Fazerin purkissa tuntuu olevan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kiitoksia tiedosta, täytyy siirtyä Xylimaxin käyttäjäksi. Ja en halua syöttää keinortekoisia makeutusaineita lapsilleni enkä syödä niitä itse. Ja pitää pistää Fazerille palautetta.
Olipa hyvä aloitus. Olen järkyttynyt, että 100% xylitol-purukumiksi mainostettu sisältää keinotekoista makeutusainetta asesulfaami-K:a aromivahventeeksi naamioituna. Tätä en ole aikaisemmin huomannut.
Sanoisin, että täysin törkeää kuluttajan harhaanjohtamista Fazerilta! Minä laitan myös palautetta Fazerille aiheesta, sillä meilläkään ei käytetä mitään keinotekoisia makeutusaineita.
Ja en halua syöttää keinortekoisia makeutusaineita lapsilleni enkä syödä niitä itse.
Mitäs se xylitol sitten on? Se on keinotekoinen makeutusaine siinä missä muutkin.
Jep jep, xylitoli ei kyllä ole keinotekoista makeutusainetta nähnytkään...
Onneksi hammaslääkäri on kieltänyt minulta purkansyönnin...
Huom! En väitä että xylitol olisi epäterveellistä tai haitallista. Sitä ei voi kukaan väittää, koska asiaa ei ole laajasti tutkittu. Mutta jos se olisi absoluuttisen terveellistä ja täysin vaaratonta, niin se olisi ensimmäinen sellainen makeutusaine maailmassa. Miksi sitä ei silloin käytettäisi joka puolella maailmaa kaikkeen makeuttamiseen?
Niinhän se on. En käytä.Se on ihan yhtä luonnollinen tai keinotekoinen aine kuin paljon parjattu natriumglutamaatti.
Tietysti jokainen voi määritellä luonnollisen ja keinotekoisen kuten haluaa. Kemiallisesti ksylitoli poikkeaa toki paljon monista muista makeutusaineista, mutta perusajatus on sama, vaikka se onkin alkoholi. Yhtä saadaan hydraamalla puu- tai maissikuidusta erotettua sokeria, toinen valmistetaan klooraamalla sakkaroosia.
Pääpointti ei kuitenkaan ole kemiallisessa kaavassa tai valmistusmekanismissa. Tarkoitus oli vain muistuttaa, että hyvin harvoin mikään ylimääräinen kemiallinen aine lopulta osoittautuu maailmanpelastajaksi, jota kannattaisi varauksetta ahmia.
Katso kun he eivät maista sitä kun makuaisti tarvii rasvaa toimiakseen.Xylitol on ihan turha tuote. Ei kannata opettaa lapsia makealle persoksi.
Vähintäänkin vähähiilarinen ruokavalio on paras. Lapset pysyvät terveempinä eivätkä joudu sokerikoukkuun.
Elämän nautinnot kannattaa opetella saamaan muusta kuin tarkoituksella ihmisille rakennetuista koukuista.
SuolistotulehdusMiksi sellaista pitäisi väittää kun haittavaikutuksia ei ole todettu?
Ihmiset eivät ole oireilleet ja aineella ei ole tutkimuksista huolimatta ole havaittu olevan haittavaikutuksia, lukuunottamatta liikakäytöllä laksatiivisia vaikutuksia.
Toki joidenkin aineiden kohdalla tutkimuksissa havaitaan haittavaikutuksia aineilla, mutta isot yhtiöt yrittävät ajaa näitä tutkijoita alas. Näin on monenkin asian kohdalla mutta käsittääkseni ei ksylitolin. Uskon että tutkimuksia haittavaikutuksista löytyisi, mikäli niitä olisi.