Wtf? Miehelle tuli paha mieli kun "dissasin koiraamme" fbssa sivullani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ooooooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ooooooo

Vieras
En tiedä voiko edes puhua dissaamisesta kun kyseessä on tosiaankin koira ja koko keskustelu oli aika huumorisävytteistä.
No miehelle tuli tuosta kuitenkin paha mieli.
Minä en ole koiraihminen ja suostuin tuohon koiraan koska tiesin että se on miehelle tärkeä. Suostun myös hoitamaan koiraa, siivoan sen jätöksiä ja ulkoilutan ja ruokin. Välillä koira on ihan söpökin ja kiva mutta enimmäkseen se on mielestäni vain rasittava.

En tiedä voiko edes puhua dissaamisesta kun kyseessä on tosiaankin koira ja koko keskustelu oli aika huumorisävytteistä.
No miehelle tuli tuosta kuitenkin paha mieli.
Minä en ole koiraihminen ja suostuin tuohon koiraan koska tiesin että se on miehelle tärkeä. Suostun myös hoitamaan koiraa, siivoan sen jätöksiä ja ulkoilutan ja ruokin. Välillä koira on ihan söpökin ja kiva mutta enimmäkseen se on mielestäni vain rasittava.

Niin no, miksiköhän miehelle tuli paha mieli "aika humorisävytteisestä" dissauksesta kun jo etukäteen tietää mielipiteesi...

Miltä tuntuisi, jos mies puhuisi Facebookissa pahaa lapsestasi? Ja ennen kuin sanot, ettei koiraa ja lasta voi verrata: sinä et pysty määrittelemään toisen puolesta, millainen kiintymyssuhde hänellä on lemmikkiinsä.

• Tykkää
Reactions: hipsterström
Me ollaan niin eri taajuuksilla tässä koira-asiassa että en tiedä mitä tästä oikein tulee. Miehelle koira on suunnilleen lapsen arvoinen, minulle vain eläin siinä missä kissammekin.

Ja kun ei tuo mies ihan kaikesta tuon koiran kanssa huolehdi, tuntuu kuorivat vain ne parhaat päältä. Jos minun lapseni heräisi yöllä pissahätään niin taatusti menisin auttamaan vessaan. Yksi ilta mies oikeasti kysyi minulta kun tönin hereille että koiralla on pissahätä, että eikö hän voi vaan antaa sen pissata sisälle ja siivota aamulla.

Sullakin on ap varmasti joku asia/juttu mistä tykkäät ihan sikana, on se sitten harrastus, vaatteet, auto tai ihan mikä vaan.

Miltä susta tuntuisi jos mies sitä dissaisi "puolileikillään" facessa?

Siinä sulle perspektiiviä siihen että miten sun pitäisi kunnioittaa miehesi juttuja vaikket itse sen päälle ymmärtäisikään.

Ja kun ei tuo mies ihan kaikesta tuon koiran kanssa huolehdi, tuntuu kuorivat vain ne parhaat päältä. Jos minun lapseni heräisi yöllä pissahätään niin taatusti menisin auttamaan vessaan. Yksi ilta mies oikeasti kysyi minulta kun tönin hereille että koiralla on pissahätä, että eikö hän voi vaan antaa sen pissata sisälle ja siivota aamulla.

Et saanut mieleisiäsi vastauksia niin lähti juttu sitten tälle linjalle...?

Toi on ihan totta, enkä mä tahdo että miehelle tulee paha mieli tietenkään. Sen takia aloitinkin tämän ketjun että saisin jotain otetta siitä että mitä mies oikein kelaa kun en tajua. Mutta samahan pätee tosiaan asiaan kuin asiaan.

En sitten tiedä teenkö tuon ehkä alitajuisesti tahallaankin koska tuntuu että mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut koiran hoitamisesta/kouluttamisesta.

No tuo ajatuskin sisälle pissatuksesta oman laiskuuden takia on kyllä törkeää. Eläinhän siitä kärsii, ei se haluaisi pesäänsä liata kuin ihan viimeisenä vaihtoehtona eli jos ainoat valinnat on sisälle pissaus tai rakon räjähtäminen!

Jos koira on sisäsiistiksi opetettu niin ei sitä kannattaisi hukkaan heittää laiskuuden vuoksi. Huhhuh!

Toi on ihan totta, enkä mä tahdo että miehelle tulee paha mieli tietenkään. Sen takia aloitinkin tämän ketjun että saisin jotain otetta siitä että mitä mies oikein kelaa kun en tajua. Mutta samahan pätee tosiaan asiaan kuin asiaan.

En sitten tiedä teenkö tuon ehkä alitajuisesti tahallaankin koska tuntuu että mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut koiran hoitamisesta/kouluttamisesta.

Okei, jos miehellä on sitten parantamisen varaa kaikella tapaa sitten tämän intohimonsa hoitamisessa niin sitten sun täytyy puhua sille. Sanoa että varmaan siksi ärsyynnyt kun mies ei hoida hommaansa kunnolla.

Joillain nuo eläimet menee ihan överiksi.

Nii, ihan överiksi menee jos pitää koiraa tärkeänä perheenjäsenenä, eikä pelkkänä turhana rasitteena...

En oikein käsitä miksi ihmisillä on koiria (tai muita lemmikkejä) jos niistä on vain ja ainoastaan haittaa (no, välillä ne on ehkä söpöjä ja kivoja, mutta suurimman osan ajasta rasittavia... :rolleyes: )?

Kyllä minä ainakin loukkaantuisin (tai siis suuttuisin :D ) jos mies haukkuisi tuota meidän koiraa tai piilov*ttuilisi fb:ssä, onneksi hän kuitenkin pitää tuosta meidän karvaturrista.

Jos mies laiminlyö koiransa hoitoa, kommentista suuttuminen voi olla myös puolustusreaktio. Tämän taipumuksen huomaa myös vanhemmissa, kun koulu joutuu puuttumaan lasten käyttäytymiseen tai laiminlyönteihin. Kiivaimmin omia kultamussukoitaan puolustelevat ne vanhemmat, joilla on kaikkein löysin ote kasvatukseen.

Nii, ihan överiksi menee jos pitää koiraa tärkeänä perheenjäsenenä, eikä pelkkänä turhana rasitteena...

En oikein käsitä miksi ihmisillä on koiria (tai muita lemmikkejä) jos niistä on vain ja ainoastaan haittaa (no, välillä ne on ehkä söpöjä ja kivoja, mutta suurimman osan ajasta rasittavia... :rolleyes: )?

Kyllä minä ainakin loukkaantuisin (tai siis suuttuisin :D ) jos mies haukkuisi tuota meidän koiraa tai piilov*ttuilisi fb:ssä, onneksi hän kuitenkin pitää tuosta meidän karvaturrista.

Mä taas en loukkaantuisi. Mulle meidän kissat on rakkaita, mutta välillä tosi ärsyttäviä. Esim. kun naukuu yöllä ja herättelee. Tai kun repii sohvaa kynsillään. Ei se nyt niin vakavaa mun mielestä olisi jos tuon vaikka siellä ihqussa facebookissa sanoisi.

Itse en jaksaisi jokaasiastaloukkaantujia. Ei se nyt NIIIIN vakvavaa ole. Plus että mun mielestä on tärkeää että saa sanoa ääneen asiat mitkä vaivaa. Mutta ymmärrän kyllä että facebook on vain ihmisten oman kuvan kiillottamista varten. Että sinänsä varmati väärä kanava.

Että huumorilla ei sitten ole mitään sijaa elämässä? Aika ankeeta touhua jos koirastakin tulee ihmisen persoonan jatke. :D Että oikeen paha mieli toiselle tuli...
Mulle olis ihan se ja sama miten mies kommentoisi meidän piskiä huumorilla tai ilman.

No johan nyt on nättinokkainen mies, snif. Meilläkin koira on miehen koira ja sanoin jo koiraa ottaessa, että minä en sitä sitten lenkkeilytä. Nyt se oli kaksi päivää huonollia lenkkeilytyksillä kun ukko ei vaan viitsinyt lähteä metsään sen kanssa, no tietäähän sen että koira riehui sitten täällä sisällä ja kokoajan sai olla komentamassa milloin mistäkin.
Tänään sitten sanoin miehelle, että jos et tänään vie koiraa ainakin parin tunnin lenkille, niin hajotan rautakangen kahtia ja tungen ne puolikkaat teidän perseisiin, sun ja sun piskisi.

Yhteistyössä