Wow riippuvuus

  • Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Aika surulliselta kullostaa sun elämä. Oma veljeni on myös peliriippuvainen (en tosin tiedä mikä peli ja kuinka vakavaa) ja tiedän sen haittaavan sosiaalista, kuten myös muutakin elämää. Olen myös huomannut, että jos riippuvainen itse ei ole halukas muutoksiin, muutosta ei synny! Sinuna miettisin, haluanko tuhlata elämäni näin...

Se on totta ettei muutosta synny jos ei ihminen sitä itse halua.
Meilläkin tilanne luisuu aina takaisin samaan-ilman pelaamista ei vaan voi olla ja jos se ei ole wow niin sitten ps3 tai kännykkä..
Mies mietti eroa,koska se on hänelle helpompi ratkaisu meidän ongelmiin.
Omien sanojensa mukaan ei kuitenkaan halua olla yksin,rakastaa ja hänen elämänsä olisi tyhjää ilman meitä.
Ei vaan jaksanut kärjistynyttä tilannettamme.
Olen tosin viime aikoina kuullut usein "miks mun pitäis tehdä niin kun sä sanot,miks mun pitää antaa periks ym.."
Olen yrittänyt selittää,että parisuhteessa molemmat tekee kompromisseja ja ihan sen takia,että rakastaa.



 
ap
Heippa!

Mitä kuuluu muille pelaajien puolisoille?
Meillä viime viestini jälkeen mies itse ehdotti pelaavansa 3 iltana vkossa ja se on toistaiseksi pitänyt.
En kuitenkaan ole "vaaleanpunaiset lasit"silmillä tilanteen suhteen ja jälkensä on jättänyt toistuva taistelu pelaamisesta.
Olemme myöskin pystyneet paremmin puhumaan kaikista suhteemme epäkohdista ja yrittäneet niitä parantaa.
Työstämistä riittää,mutta toivoa paremmasta on ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Heippa!

Mitä kuuluu muille pelaajien puolisoille?
Meillä viime viestini jälkeen mies itse ehdotti pelaavansa 3 iltana vkossa ja se on toistaiseksi pitänyt.
En kuitenkaan ole "vaaleanpunaiset lasit"silmillä tilanteen suhteen ja jälkensä on jättänyt toistuva taistelu pelaamisesta.
Olemme myöskin pystyneet paremmin puhumaan kaikista suhteemme epäkohdista ja yrittäneet niitä parantaa.
Työstämistä riittää,mutta toivoa paremmasta on ...
"Mukava"kuulla taas mitä muille kanssaihmisille kuuluu. Meillä on mennyt jo pidemmän aikaa tosi hyvin. Mies on osallistunut kiitettävästi lastenhoitoon ja kaikkeen muuhunkin =) Ainoastaan tän viikon pari raidia mietityttää tietenkin heti, että alkaako se taas.. Mutta enpä usko. Ei ole aikoihin ollut mukana missään pari kertaa viikossa raideissa tms.. Pelaillut vähän sillon töllön kun kerkeää =)
Ap, toivon sulle kaikkea hyvää.. että teilläkin menis jo vihdoin paremmin tuon pelin suhteen. :hug:
 
"vieras"
Pelasin WoWia 3kk eli siis viime vuoden marraskuun alusta tämän vuoden tammikuun alkuun. pelasin 2 ystävän + veljeni kanssa. Tuona aikana kehitin 2 henkilöä level 70. Nyt olen miettinyt, että ostaisin taas peliaikaa kun tekee niin paljon mieli takaisin WoWiin. En tiedä onko tämä nyt hyvä vai paha juttu :I. Mutta en vaan mahda sille mitään kun tulee niin paljon hyviä muistoja siitä kun kuljettiin ystävieni kanssa ryhmässä ja tehtiin yhdessä questeja sisällä lämpimässä kun ulkona oli kylmä ja satoi lunta, ainakin toinen ystävistäni voisi myös ehkä ostaa nyt peliaikaa.
 
"onneton"
[QUOTE="Mölli";22653587]Tälle viestiketjun aloittajalle tällainen kysymys että oletko itse edes kokeillut peliä? Itse tunnen monta pariskuntaa jotka pelaavat wowia ja hyvin menee :)[/QUOTE]


Mies on ehdottanut,että kokeilisin.
Kaikki ei sovi kaikille niin kun netti pelaaminen ei mulle.
En siis aio kokeilla kun ei kiinnosta.
Meillä mies on pysynyt sovitussa eli 3 iltana pelaa.
Muutenkin asiat on muuttunut aika radikaalisti-parempaan!
Ehkäpä se oli kasvun paikka..
 
lol
sama ongelma meillä, nykyään ehkä hieman pienempi ongelma mitä muutama vuosi sitten kun lapset olivat pienempiä
peliä pelataan edelleen paljon mutta muutama vuosi sitten se oli miehen koko elämä ja sen mukana tuli ongelmaksi myös olut jota juo pelatessaan useina iltoina
 
Hei, kiva kuulla "onneton" että teilläkin menee nykyään paremmin :) Mun mies pelaa edelleen wowia ja nyt kun tuli se jatko-osa niin jänskättänyt et mihin johtaa.. Mutta ihan hyvin on mennyt nää muutamat päivät senkin kanssa. En ole aikoihin vaatinut tai valittanut asiasta, kun ei ole ollut tarvetta. Mies saattaa pelailla muutaman tunnin vielä kun menen itse nukkumaan, mutta ei se mua haittaa. Raidit ja muut pakolliset on tainnut jäädä kokonaan, osallistuu lasten hoitoon jo paljon paremmin :)
 
"onneton"
sama ongelma meillä, nykyään ehkä hieman pienempi ongelma mitä muutama vuosi sitten kun lapset olivat pienempiä
peliä pelataan edelleen paljon mutta muutama vuosi sitten se oli miehen koko elämä ja sen mukana tuli ongelmaksi myös olut jota juo pelatessaan useina iltoina


IKävä kuulla.
Meillä myös ennen miehellä kului paljon kaljaa,
muutenkin kuin pelatessa.
Nyt on vähentynyt molemmat ja muutenkin on asiat saatu ratkottua.
Toivottavasti emme koskaan enää palaa samaan,en halua menettää rakastamaani
miestä uudelleen..
Ja samaa helvettiä en enää käy läpi..
 
mies lopetti huhtikuussa(toukokuussa) en musita enää. oli pelaamatta jatko-osan tuloon asti. nyt pelaa vain hetken ja lopettaa. olen kironnu tuon pelin alimpaa helvettiin. enkä kokeile koska ei kiinnosta. kaveri pelas 1vuen.. lopetti nyt koska huomasi olevansa tosi koukussa :(
 
"vieras"
kerran olen jopa hajottanut tietokoneen
Mä oon kuullu juttua muutamista niin WoW-riippuvaisista miehistä, jotka olisivat omien sanojensa mukaan valmiita tekemään rikosilmoituksen naisestaan poliisille, jos nainen olisi hajottanut miehen tietokoneen. Nämä WoW-riippuvaiset miehet perustelivat asiaa sillä, että "ei toisen omaisuutta ole lupa tuhota tai varastaa, tai siitä voi tehdä rikosilmoituksen". Jos mulla olisi WoW-riippuvainen kumppani, niin en mä ainakaan uskaltaisi hajottaa WoW-riippuvaisen kumppanini tietokonetta, jos tyyppi oikeesti tekisi semmosesta asiasta vaikka rikosilmoituksen, niin laki olisi siinä asiassa näiden WoW-riippuvaisten puolella, eikä perusteluksi riitä se, että "yritin vaan saada sen eroon WoW-riippuvuudesta".
 
Al
meilläkin tämä kyseinen peli on ongelma.
Kävi niin että mies pelasi joitakin vuosia sitten wowia paljon, eikä se silloin minua vielä paljon haitannut kun ei ollut tätä perhettä vielä. Ilmeisesti hän vain kyllästyi peliin ja sen pelaaminen jäi yli vuodeksi, jonka aikana meille syntyi ihana tytär.
Jatko-osan tullessa pieni kiinnostus taas heräsi, mutta hän ei silti ostanut peliä. MUTTA: Mieheni ystävät jotka pelaavat kyseistä peliä suorastaan yllyttivät häntä pelaamaan ja toivat jatko-osan joulun alla hänelle lahjaksi! Siitä se sitten taas alkoi, aamulla ensimmäisenä kone päälle ja peliä, sitten kouluun tai töihin ja kotona taas kone päälle. Tilanne nyt vaan on sikäli eri että meidän tyttö on nyt 9kk ja minun piti palata töihin.
Teen työni iltaisin, jolloin hän on kotona ja mietimme hyväksi ratkaisuksi sitä taloudelliselta kannalta että hän olisi tytön kanssa illat kun minä olen aamut. MUTTA nythän se ei sitten enää mukamas olekaan niin hyvä idea kun hän on kuulemma niin väsynyt tullessaan töistä. Pelata kyllä jaksaa.
Olen syvästi vihainen näille kavereille, jotka nytkin lähes päivittäin soittavat miehelleni heti jos tietävät tämän olevan kotona, mutta ei "pelikentällä". Jos tulevat minua jossain vastaan niin melkein kadunpuolta vaihtavat, näkyy vissiin että kismittää tämä tilanne.
Hoidan nyt siis kodin ja lapsen täysin yksin. Asiasta on puhuttu, mutta hänen mielipiteensä on että hän lopettaa sitten kokonaan kun "maksu" kuluu loppuun. MUTTA niin vaan maksoi uuden kuukauden tänään...
Olipas tilitys...
 
"onneton"
meilläkin tämä kyseinen peli on ongelma.
Kävi niin että mies pelasi joitakin vuosia sitten wowia paljon, eikä se silloin minua vielä paljon haitannut kun ei ollut tätä perhettä vielä. Ilmeisesti hän vain kyllästyi peliin ja sen pelaaminen jäi yli vuodeksi, jonka aikana meille syntyi ihana tytär.
Jatko-osan tullessa pieni kiinnostus taas heräsi, mutta hän ei silti ostanut peliä. MUTTA: Mieheni ystävät jotka pelaavat kyseistä peliä suorastaan yllyttivät häntä pelaamaan ja toivat jatko-osan joulun alla hänelle lahjaksi! Siitä se sitten taas alkoi, aamulla ensimmäisenä kone päälle ja peliä, sitten kouluun tai töihin ja kotona taas kone päälle. Tilanne nyt vaan on sikäli eri että meidän tyttö on nyt 9kk ja minun piti palata töihin.
Teen työni iltaisin, jolloin hän on kotona ja mietimme hyväksi ratkaisuksi sitä taloudelliselta kannalta että hän olisi tytön kanssa illat kun minä olen aamut. MUTTA nythän se ei sitten enää mukamas olekaan niin hyvä idea kun hän on kuulemma niin väsynyt tullessaan töistä. Pelata kyllä jaksaa.
Olen syvästi vihainen näille kavereille, jotka nytkin lähes päivittäin soittavat miehelleni heti jos tietävät tämän olevan kotona, mutta ei "pelikentällä". Jos tulevat minua jossain vastaan niin melkein kadunpuolta vaihtavat, näkyy vissiin että kismittää tämä tilanne.
Hoidan nyt siis kodin ja lapsen täysin yksin. Asiasta on puhuttu, mutta hänen mielipiteensä on että hän lopettaa sitten kokonaan kun "maksu" kuluu loppuun. MUTTA niin vaan maksoi uuden kuukauden tänään...
Olipas tilitys...

Kiitos kun kirjoitit kokemuksestasi tähän ketjuun.
Minusta on hyvä,että ihmiset jatkaa tähän kirjoittelua niin kaikki voivat lukea miten tämä peli voi vaikuttaa.
Minusta teillä olisi nyt vakavan keskustelun paikka..
 
"vaimo"
Meillä on nyt mies itse ehdottanut pelipäivää jolloin saa pelata muutaman tunnin.Aiemmin peliaika oli joka päivä,ja monta tuntia.Yhteistä aikaa ei ollut nimeksikään,kun taapero oli nukkumassa,mies pelasi.Nyt meillä on illat yhteistä aikaa,ihanaa vain kölliä toisen vierellä sohvalla :)
 
yksi wow-leski lisää
Täällä yksi wow-leski nostaa taas ketjua. Mies pelaa paljon, varsinkin tuon uuden lisäosan tulon jälkeen. Hän on työtön, joten pelaa viikolla päivät silloin kun minä olen töissä. Iltaisinkaan meillä ei sitä yhteistä aikaa kuitenkaan ole, kun hänellä on aina jotain "pakollista" tehtävää siellä virtuaalimaailmassa. Jotenkin hyväksyisin tuon, että pelaa arkipäivinä, kun minä en ole kotona, mutta kun hän tosiaan iltaisinkaan ei malta viettää aikaa minun seurassani. Eikä viikonloput ole yhtään erilaisia... paitsi että silloin hän ottaa kaljaa ja pelaa. Surettaa jo valmiiksi taas tämä ilta, kun tietää että mies istuu tietokoneella kuulokkeet korvillaan kittaamassa olutta aamuyöhön asti ja minä olen hänelle kutakuinkin näkymätön. :( Masentaa jäädä toiseksi tietokonepelille.
 
eikä
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;16463653:
WoW:n tekijät voisi hyvin räjäyttää ulkoavaruuteen Tellukselta. :kieh:
Niille joille tuo kyseinen peli ei tuota mitään ongelmaa niin sori mutta ihan hyvä peli

T: Eräs joka pelaa epäsäännöllisesti ja huvikseen niin ettei lapset siitä kärsi
 
"onneton"
Alkuperäinen kirjoittaja yksi wow-leski lisää;23007848:
Täällä yksi wow-leski nostaa taas ketjua. Mies pelaa paljon, varsinkin tuon uuden lisäosan tulon jälkeen. Hän on työtön, joten pelaa viikolla päivät silloin kun minä olen töissä. Iltaisinkaan meillä ei sitä yhteistä aikaa kuitenkaan ole, kun hänellä on aina jotain "pakollista" tehtävää siellä virtuaalimaailmassa. Jotenkin hyväksyisin tuon, että pelaa arkipäivinä, kun minä en ole kotona, mutta kun hän tosiaan iltaisinkaan ei malta viettää aikaa minun seurassani. Eikä viikonloput ole yhtään erilaisia... paitsi että silloin hän ottaa kaljaa ja pelaa. Surettaa jo valmiiksi taas tämä ilta, kun tietää että mies istuu tietokoneella kuulokkeet korvillaan kittaamassa olutta aamuyöhön asti ja minä olen hänelle kutakuinkin näkymätön. :( Masentaa jäädä toiseksi tietokonepelille.

Kyllä palaa muistot mieleen,ihan yököttää..
Meillä oli juuri tuollaista ennen.
Miehesi voisi päivisin etsiä itselleen töitä pelaamisen sijaan..
Onko teillä lapsia?
 
joo-o, meillä mies piti pelaamisesta 4kk:n tauon ja homasin eron meidän suhteessamme- olin jopa onnellinen! Nyt kuukausi takaperin se rupesi TAAS pelaamaan ja lähes kaiken vapaa-aikansa se pelaa :( Eli, yhteistä aikaa meillä ei ole, eikä enää seksiäkään! Olen taas onneton ja masentunut. Puhuminen tolle ei auta, erolla uhkailu auttaa hetkeksi, mutta nyt olen päättänyt lopullisesti lähteä, sanomatta miehelle mitään...
 
"onneton"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23016188:
joo-o, meillä mies piti pelaamisesta 4kk:n tauon ja homasin eron meidän suhteessamme- olin jopa onnellinen! Nyt kuukausi takaperin se rupesi TAAS pelaamaan ja lähes kaiken vapaa-aikansa se pelaa :( Eli, yhteistä aikaa meillä ei ole, eikä enää seksiäkään! Olen taas onneton ja masentunut. Puhuminen tolle ei auta, erolla uhkailu auttaa hetkeksi, mutta nyt olen päättänyt lopullisesti lähteä, sanomatta miehelle mitään...

Meillä se oli myös tuollaista,aivan kuin minun kirjoittamaa..
Hetken pysyi pelaaminen aisoissa ja sitten taas lipsahti tunteet oli
järkyttävää vuoristorataa onneton-onnellinen,erotaan-ei erota.
Sitten ns.kamelin selkä katkesi ja jokin ratkaisu oli tultava.
Ero oli todella lähellä.
Halu oikeasti vähentää pelaamista täytyy tulla pelaajalta itseltään..
Ikävää,että teillä on asiat huonosti....
Paljon jaksamista!!!
 

Yhteistyössä