Wish a Baby 21

  • Viestiketjun aloittaja Helmiina
  • Ensimmäinen viesti
-Sara-
No niin, mua ei sitten tarvitse jännätä, kp 28 vaihtui tänään kp ykköseksi... Sitäpä tässä jo pari päivää aavistelin, menkkoja edeltävät tutut oireet oli päällä.

Sori kaikki synkähkö vuodatus, ei ole pakko lukea, nyt on vaan pakko kirjoittaa!

Niin samoja ajatuksia mulla mielessä kuin sulla Lime! Mieli vähän maassa ja pohtii, että jospa sitä vauvaa ei tosiaan koskaan saakaan. Tieto lisää tuskaa, aikaisemmin en ollut edes kuullut endometrioosista ja pco:sta sun muista ongelmista, mutta tällä palstalla ja muutenkin netissä surffatessa on tulleet tutuiksi. Että on niin monia mahdollisia "vikoja", jotka voi estää hedelmöittymisen. Munanjohtimet voi olla tukossa tai miehen siittiöt huonolaatuisia jne. Järki tietty sanoo, ettei näitä pitäisi liikaa pohtia, selviävät kyllä sitten aikoinaan jos ovat selvitäkseen, eikä murehtiminen mitään auta. Mutta eipä sitä ajatuksilleen mitään mahda.

Jospa edes voisi löytää luottamuksen siihen, että LOPULTA yritys palkitaan, niin kyllähän tätä jaksaisi paremmin. Olen yleisesti aika kärsivällinen tyyppi, en todellakaan mulle-heti-kaikki-nyt-tyyppiä. Mutta tämä tärpin odottelu on kyllä välillä rankkaa... Oon kai vähän perfektionismiin taipuvainen. Ja tähän asiaan kun ei oikein omalla toiminnalla mitään voi vaikuttaa!

Potkaisen nyt itse itseäni takamukselle ja eroon näistä ajatuksista! Kohti uutta kiertoa ja yritystä mars!
 
-Sara-
Ja iloisempaa asiaa...

Kk! tervetuoloa taas mukaan. Omakotitalo, ihanaa! Varmaan mahtavaa päästä ruopsuttelemann omaa pihaa ja laittamaan muutenkin kotia!

Hauskaa, kun olitte muutkin innostuneet kertomaan kuvitelmianne ketjulaisten olemuksesta! Mun osalta osui oikeaan pitkät hiukset, mutta sininen on kyllä niin epätoiveväri mulla että!! PP, sun kohdalla osuttiin kyllä hassusti oikeaan!

Mä näen kanssa raskaana olevia naisia joka puolella. Eikös tämä juttu ole ihan psykologinen perusilmiö, että kun joku asia omassa mielesssä pyörii, kiinnittää siihen huomiota ympäristössäkin. Pikkulapsiin olen kinnittänyt huomiota varmaan koko ikäni, mutta isoja mahoja näkyy nyt ihan laumoittain! On ihanaa nähdä iloisia ja onnellisen näköisiä odottavia naisia. Toivottavasti en koskaan katkeroidu niin, etten siitä enää nauttisi.

G: Alennusmyynteihin suuntaan tänään, jospa se vähän piristäisi mieltä...

Aurinkoa kaikille!
 
Limee
Sara, pahoittelut menkoista ja samalla onnentoivotukset uudelle yritys kierrolle. Olikos myös sulla tosi kipeät kuukautiset, vai muistanko väärin? Kauankos te olittekaan yrittäneet? Meillä menossa siis vasta toinen yritys kierros joten tässä vaiheessa ei vielä kannata lähteä selvittelemään kai mitään. Toisaalta taas, kun epäilen tuota endometrioosia niin sais sen kai tutkittua jo tässä vaiheessa, että onko sitä ja kuinka pahana se on jne. Taidan taas turhaan vaan stressata näillä asioilla. Miehenikin on niin monet kerrat yrittänyt sanoa, että ei mun saa ajatella tuollaisia..

No joo, se siitä... Missäs kaikki on? Huhuu???

Kk, millaisen omakotitalon olette ostaneet? Puu vai tiili, minkä kokoisen jne? Itsellä on ihan hillitön rakennuskuume, mutta ainakaan tässä vaiheessa ei budjetti anna myötä rakentamiselle. Kovasti ollaan jo isompaa vuokra-asuntoa katseltu, ihan siltä varalta, että sitten joskus jos se pikkuinen saadaan ei tarvisi heti olla muuttamassa taas isompaan. Tällä hetkellä asutaan ihan kivassa kaksiossa, mutta välillä tuntuu, että tämä tilan puute ja kaamea tavaran määrä ahdistaa. Meilläkin, kun on kaksi koiraa onneksi pieniä sellaisi, niin lisä tila ei todellakaan olisi pahitteeksi.
 
Minttu85
MOi! Pikaisesti vastailen, kun täällä töissä on vaihteeksi hirmuinen kiire. Huomenna vika työpäivä ennen lomaa... :)

Hauskoja nuo teidän arvailut, ihan naurattaa... Lähimmäksi osui Pp,
"Minttu: Sympaattinen, puhelias ja hauskasti hössöttävä ilopilleri, jolla lyhyehköt hiukset ja country-tyyppisiä vaatteita. Piristävä! " Kaikki muuten ok, mut mulla on tummat pitkät hiukset... ;)
Itelläni on kans kaikista omat mielikuvat, mutta kiireen keskellä en ehdi kertoa niistä...

Limee, mulla viimekierrossa oli kanssa tollanen outo tunne koko kierron.. yleensä vaan siinä menkkojen jälkeen.. Saas nähdä mitä mahtaa tarkottaa...? Mulla otettiin se papa viime kierrossa, hui kun pelottaa et siellä on nyt jotain... :(. Ei kai.

No mutta palaan työn pariin... Helelttä kaikille..=)
 
Helmiina
Voi, pahoittelut Sara! :´(

Ettepä ole yksin pessimististen ajatusten kanssa! :( Monta kertaa on tullut mietittyä, entä jos juuri me kuulutaan niihin muutamiin pariskuntiin, joille ei omaa lasta suoda. Mulle on pahin uhkakuva taas se, ettei mitään vikaa löydy. Yleensä jos vika jommasta kummasta löytyy, niin siihen mahdollisesti on apukin. Hirvittävintä jos diagnoosina on selittämätön lapsettomuus ja vielä mitkään hoidot ei tehoa. Näin kävi mun tuttavapariskunnalle. Heillä on kylläkin nyt aivan ihana adoptiotyttö... :)
 
-Sara-
Lime(e) (kumpi se nyt on?), joo särkylääkkeen nappasin heti tuossa aamulla kun heräsin niihin kipuihin. Meillä alkaa nyt siis seitsemäs yrityskierto. Eihän se vielä erityisen pitkä aika ole, mutta etukäteen pidin puolta vuotta jonkinlaisena etappina. No, ehkä nyt alan miettiä vuoden perspektiivillä... Kiitos onnentoivotuksista!

Endometrioosia poistetaan ymmärtääkseni kirurgisesti, ja juuri tuon toimenpiteen jälkeen olisi sitten paremmat mahdollisuudet raskautua. Jos ei suunnittele raskautta, sitä voidaan hoitaa myös hormonaalisesti, siis ettei tarvitse kärsiä kivuista. Teidän yritys on kuitenkin vielä niin alussa, ettei kannata varmaan vielä huolestua.

Tuosta asumisesta voiskin olla kiinnostavaa laittaa galluppia. Eli kuinka moni teistä asuu jo "omassa" kodissa? Me ollaan vuokralla, n. 60 neliöinen kaksio. Viime vuosina on tullut muutettua aika paljon, jos tässä nyt asuttais vähän pidemmän aikaa. Kyllä tähän vauvakin mahtuisi! Ympäristö on vihreä ja rauhallinen, viihdyn tosi hyvin. Tiheät muutot on karsineet kamaa ihan kiitettävästi. Ei siis tilanpuute ahdista, vaikka molemmilla onkin paljon harrastuksiin liittyvää tavaraa (miehellä musavehkeitä ja mulla esim. ompelukankaita).
 
Helmiina
G: Oma pieni koti on, kerrostalokaksio. Vuoden päästä saadaan myydä (ensiasunto) ja varmaan saman tien myydäänkin ja hankitaan kerralla 4 huonetta ja keittiö =)

Olen tainnut tätä aikaisemminkin ehdottaa, mutta pitäisikö meidän lisätä tuohon etusivun listaan milloin on yritys alkanut, kun tuntuu olevan koko ajan kysymyksenä: monesko kierto on menossa?
 
Limee
G: Vastaan myös vielä tuohon kyselyyn, vaikka osa tulikin jo tuossa edellisessä viestissäni. Eli, vuokralla asutaan 62m2 kokoisessa rivitalokaksiossa. Todella rauhallisella ja ihanalla paikkaalla lähellä keskustaa. Kovasti tekisi mieli sitä isompaa, mutta nykyinen asunto ja paikka on niin hyvä, että ei tästä kyllä kovin helpolla muuteta.

Helmiina, kannata sun ehdotustasi yrityksen aloittamisen lisäämisestä nimilistaan. Silloin ei tosiaan tarvisi kysellä vaan näkisi suoraan sietlä. Kuinkakohan tuo lisääminen olisi järkevintä tehdä, ettei tulisi sitten miljoonaa päivitettyä listaa. Keräisikö joku tiedot ja lisäisi ne listaan?
 
Syysmarja
Moi tytsyt!

Sori toi mun viimeisin, mulla vaan ei näkynyt noita teidän viestejä ollenkaan ja ajattelin jo, että yksikseni saan täällä hillua! Mutta p*le näitä sivuja, kun eivät toimi koko ajan...*sättii kaikkia!!!*

Saralle: pahoittelut menkoista!!!! *halaa kaveria ja nostaa samalla kaverin hännän pystyyn*! Jos jotain lohduttaa, niin ainakin se että teillä tuo yritys on vasta alussa ja mitä vain voi jo tässä kierrossa tapahtua!!! Tsempit siis sille ja eikun lakanoita pöllyttelemään heti kp 10 jälkeen ;-)

Joo, gynejä on erilaisia tosiaan. Muistelinkin, että samoihin aikoihin nuo pilsut meillä jäi pois ja teillähän se yritys silloin alkoi heti, meillä vasta about 4-5 kk:n päästä pilsujen lopettamisesta. Mutta kait niilläkin on sitten vähän eriäviä mielipiteitä asiasta, olihan meillä Outin kanssa samoin eri mielipiteet siitä, voiko yrityksen aloittaa heti vaiko vasta kierron päästä. Ota näistä nyt sitten selvää.

Urheilen itsekin suht paljon, mutta jotenkin tuon km-kokemuksen jälkeen on tullut sellainenkin ajatus, että jos ja kun (!!!) tästä vielä raskaudutaan, otan kyllä niiiiiiiiiin rauhallisesti kaiken, en kanniskele mitään ylimääräisiä yms. Vaikka niinhän sitä sanotaan, että jos on kesken mennäkseen, se myös menee omista toimista/toimettomuudesta huolimatta.

Samoin mulla on hillitön rakennuskuume, mutta tuo mies ei oikein innostu, vaikka alalla onkin -tai ehkä juuri siitä syystä :) Tietää sen, että joutuisi kuitenkin suurelta osin tekemään kaiken, kun mä olen tällainen tumpelo. Ja varmaan, jos tuo rakentaminen tulisi joskus ajankohtaiseksi, mietittäisiin sellaista valmistalo -pakettia...en tiedä. Hirveä kuume mulla ainakin on, myös sen suhteen!!! Mähän olenkin pelkkä kuumeileva hermokimppu näköjään :D

Limelle pahoittelut pahoista fiiliksistä, toivottavasti siellä ei nyt kuitenkaan olisi mitään vakavaa...eihän aina voi ajatella negatiivisesti ,eihän? Eli nyt rauhallisesti vain, kyllä se siitä suttaantuu. Jos vielä kipuilu jatkuu, niin sitten otat yhteyttä lekuriin!
Mullakin oli keväällä (ennen yrityksen alkua siis) jotain kipua lähes aina rakastellessa *hmmmmmmmm*, menin lekuriin ja mulla oli ainakin joku tulehdus emättimessä johon sain tujut aineet ja melkein heti ekan päivän jälkeen ei enää tuntunut ollenkaan niin pahalta...ja kolmen päivän päästä muistaakseni jo lakanoitakin varovasti pöllyteltiin, jolloin ei ollut kipua enää ollenkaan. Joten voi olla, että sullakin on vain joku "harmiton" (eihän sellaista tietysti olekaan, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan) tulehdus eikä endosta tai pco:sta tai muusta sellaisesta ole tietoakaan.

Hei, oliskos pieni pyyntö mahdollista toteuttaa? Eli josko jokainen laittaisi kp:t ja kuinka mones yrityskierto on meneillään, ja jos on käytössä jotain apua, esim terot tai clomit tai jotkut?

Eli mulla on....niin, mites mä tähän vastaan? Km 12.6., joten ekaa kiertoa tässä sitten mennään. Kp (km:n jälkeinen vuoto) 18/? (32). Eli tulipa selkeä vastaus, toivottavasti joku edes ymmärsi. :)

Minttu: toivottavasti papasi on ok. Plussatuulia!!!! bdbd

Nuo meidän odottajat ovatkin olleet hiljaa, mitäköhän niille mahtaa kuulua?

Sori muuten, mulla tulee näköjään joka kerta hirveä romaani, mutta koittakaa kestää ;)
 
Syysmarja
Siis voi himputti sentään, nyttenkin olitte kirjoittaneet vaikka kuinka ja paljon, ja mulla oli viimeisin näkyvillä oleva viesti ennen omani kirjoitusta niin tuo Mintun viesti... ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

Asumisesta: omassa -siis pankin -talossa asutaan, pieni omakotitalo on kyseessä, joten muutto on väistämättä edessä jossain vaiheessa. Ollaan rempattu se kutakuinkin uuteen uskoon kokonaan (osto 2004) ja nyt sitten laitetaan pihaa, esim se terde nyt kesälomalla. Turun lähikunnassa siis asustellaan.

Laitetaan vaan nuo yrityksen aloitukset näkyviin, meillä voisi olla 6/2006.
Ja kerätään tosiaan ekaksi ennen kuin aletaan listaa päivittää, vaikka sit ensi ma listaan voisi nuo laittaa, vai mitä mieltä olette?
 
Outi80
Heips mun virtuaaliystävät :)

Ihanaa kun olitte kirjoitelleet miltä kukakin omasta mielestänne näyttää. Mä en nyt ehdi kuvailla teitä, mutta mullakin on kuva teistä jokaisesta.

Itse en todellakaan ole mikään pullantuoksuinen äiti. Keittiö on meillä enemmän miehen valtakuntaa. Hän tekee meillä ruokaa. Mä keitän tytölle puuroa ja heitän valmispasteijat uuniin jos vieraita tulee. Täytekakut teen valmispohjista. Spagettia ja jauhelihakastiketta osaan tehä... no joo, kyllä sitä muutakin osaan, mutta en tykkää tehä ruokaa ja mies tykkää joten keittiö hommat mulla on tiskikoneen täyttö/tyhjennys, siivous jne.

Mulla on maantien harmaat/vaaleen ruskeet hiukset, sinivihreät silmät ja olen kaikki 155cm pitkä. Olen normaalipainoinen.

Mä tosiaan juoksen tytön perässä ja se mun. Tykkään liikkua, en harrasta mitään, mutta raahaan tytön joka paikkaan. Käydään paljon leikkipuistossa ja jos olen kaksikin päivää putkeen kotona niin olen jo tulossa hulluksi. Pakko aina päästä höpisemään ihmisten kanssa tai sitten pyydään ystäviä kylään.

Ei kai tässä paljon muuta kannata itsestään kertoa, ettei romuta teijän mielikuvia. Joskus ajattelen että olisi todella mukavaa kerääntyä johonkin kahville teijän kanssa ja nähdä. Me oltaisiin varmaan äänekäs ja iloinen joukko. Toisaalta on ihanaa, kun hiukan saa kuvitella millaisia olette... siinä on jotain jännitystä. Jokatapauksessa olette aivan hiuppuja!!

Meillä omakotitalo jossa ollaan asuttu nyt reilu vuosi. Vanhana ostettiin ja jonkun näköistä remonttia piti tehdä. Iso piha ja aika rauhallista aluetta. Tykkään asua täällä. Pieni kauppa okn kävelylenkin päässä ja muutama leikkipuisto on lähellä. Hyvät yhteydet keskustaan, joka on mulle tärkeää kun ei ole omaa autoa päivisin (mies sillä töissä).

Kiva Kk! että olet taas jaksanut tulla tänne kuulumisia kertomaan. Ihanaa että olette ostaneet talon ja saaneet vähän muutakin ajateltavaa.

Nyt tuo ipana herää päikkäreiltä, joten pakko mennä.
 
Limee
Kiitos syysmarja tsemppauksesta. Täytyy seurailla tilannetta, joten eiköhän se tästä.

Meillä yritys siis alkanut 5/2006. Sovitaanko joku joka noi keää ja laittaa listlle? Onko vapaaehtoisia?? Entäs noiden kp suhteen? Laitetaanko niitä näkyville ja laittaako joinen ne viestin loppuun vai kuinka?
 
Helmiina
Lisään itseni (helpompi näin koota...) Laittakaa muut perään. Se joka aloittaa maanantain ketjun voisi sitten päivittää noi vai miten on..?

Syysmarja 6/2006
Helmiina 12/2005
 
Limee
Syysmarja 6/2006
Helmiina 12/2005
Limee 05/2006

Lisäsin myös itseni tähän. Sopii, että se joka aloittaa ma ketjun päivättäisi tiedot. Näin ainakin tiedot tulisivat varmasti lisättyä, eikä tarvi arvuutella kuka ne laitta.
 
-Viivi-
Heippa! :)

Tunnin mittaisten päiväunien jälkeen olen kuin uusi ihminen! ;) Viime yö meni ensin vatsakivusta kärsiessä, sitten heräsin kun kissa oksensi eteisen matolle & lattialle ja 5.30 soikin jo kello...huh!

Mun mun näköpiiriin osuu nykyään hämmästyttävän paljon raskaana olevia naisia tai vaunuja työntäviä onnellisia isiä tai äitejä!

Me asutaan Etelä-Suomessa, rannikolla (niinkuin olette ehkä veneilyjutuista jo päätelleetkin) keskisuuressa kaupungissa, eri puolella Hesaa kuin Turku. Meillä on pesänä viime syksynä täysin rempattu rivari-kolmio, n. 75 neliötä, eli vauvan huone olis jo odottamassa...

Yritys alkanut:
Syysmarja 6/2006
Helmiina 12/2005
Limee 05/2006
Viivi 02/2006

Olikos se Outi, joka sanoi että olis toisaalta hauska joskus mennä porukalla oikeastikin johonkin kahville? Mä olen joskus ajatellut samaa, mutta taitais kyllä jotenkin viedä pohjan tältä anonyyminä kirjoittelulta...ehkä? Mä olen periaatteessa aina sitä mieltä että ystäviä ei voi olla liikaa, niin että miksei... ;c) No, taitaa olla vähän liioittelua tuollainen ajatus, vai? Mä olen kyllä sellanen jännittäjä, että olisin kyllä maha kuralla jo viikon ennen tapaamista! ;c)

Jes! Jo pari päivää on ollut pilvistä ja synkkää, mutta nyt mun päiväunien aikana on aurinko päässyt voitolle ja sinistä taivasta näkyy paljon! Meidän piti mennä vkonlopuksi mökille, mutta miehen aikaisemmin tehdyt, välillä jäihin laitetut suunnitelmat kavereiden kanssa heräsivätkin kai henkiin, joten voi olla että oma mökki saa odottaa.

Mites muuten teidän karkki- /sokerilakot on pitäneet?? Mä olen nyt ollut (luullakseni) kolme viikkoa karkkilakossa. Muuta makeaa, esim. jätskiä ja leivonnaisia olen kyllä syönyt, mutten kauheasti. Mun pahin koukku on suklaa, mutta nyt kun siitä on päässyt, pystyn helposti olemaan syömättä, vaikka sitä joku tarjoaisikin. Hihii! :)
Mulla kp = 15/ 27-30
 
Sara
Yritys alkanut:
Syysmarja 6/2006
Helmiina 12/2005
Limee 05/2006
Viivi 02/2006
Sara 01/2006

Mieli on jo parempi, shoppailu selvästi auttoi! Kaupungilta löytyi vähän vaatteita, pari kirjaa ja ompelukankaita.

Sokerilakosta: juhannuksena söin vähän raparperipiirakkaa ja pari keksiä + sokeripitoista mehua, kun ei muuta ollut. Muuten on lakko pitänyt... Ai niin yhden eskimopuikon kyllä söin eilen.

Järjestetään se tapaaminen sitten, kun meillä kaikilla on ihanat isot masut, eiks?
 
Piparminttu-Pipsa
Heipskukkuu! :)

Oottepas taas kirjoitelleet kovasti. Aivan mahtavaa, että Kk on palannut linjoille entistä tomeramman nimimerkin kera. :) Hienoa! On varmasti ihanaa, kun teillä on nyt oma talo. Voisin kuvitella, et omakotitalossa riittää aina jos jonkinlaista tekemistä, johon voi purkaa energiaansa, jos alkaa liiaksi ahdistaa vauvakuumeilu;) Ja hei, mistäs sitä tietää, vaikka kuuluisitte niihin, jotka todellakin plussaavat heti kuumeisimman yrityksen laannuttua:) bd bd bd!

Sara, tosi isot pahoittelut tädin kyläilystä!!! *LOHTUHALI* Voin hyvin kuvitella, et sitä alkaa pyöritellä mielessään ties mitä kauhuskenaarioita, jos vauvaa ei ala muutaman yrityskierron jälkeen kuulua. Mut kaipa se on yllättävänkin tavallista joutua yrittämään vuosikin? Ja hei, tällä palstalla jos missä saa tuskailla noitten synkkienkin ajatusten kanssa!!! Teitähän on monta, jotka ajattelette samoja huolia eli vertaistukea on ainakin täällä saatavissa yllin kyllin. Veikkaan olevani itse just samanlainen tai itseasiassa varmaan vielä pahempi, sillä oon varma, et mussa on kaikki vialla, ellei vauvaa ala kuulua tyyliin kahden tai kolmen yrityskierron jälkeen... ;)

Hauskaa muuten, että osuin aika oikeaan ainakin Helmiinan ja Mintun kohdalla noissa "luonneanalyyseissä". :) Teistä mulla onkin ehkä selkein kuva, johtuu varmaan siitäkin, että ootte kertoneet niin paljon itsestänne. Ja Mintulla ainakin on niin persoonallinen tyyli kirjoittaa, että se paljastaa jo paljon kirjoittajasta. :) Pitäisköhän analysoida Kk:kin samaan syssyyn? Eli mun mielikuvissa Kk on aika lyhyt, topakka ja hieman äkkipikainen persoona, jolla riittää menoa ja meininkiä vaikka muille jakaa. Kk:lla on keskiruskeat hiukset, ehkä max olkapäille yltävät. Itseasissa tunnen yliopistolta yhen tytön, jolla on poika ja oon aina kuvitellu Kk:n just sen näköiseksi ja oloiseksi! ;)

G: Asutaan vuokralla 55 neliön opiskelija-asunnossa, joka ei kylläkään oo sellanen perinteinen karu slummi, vaan oikein tyylikäs, avara ja uusi asunto (rakennettu v.2000). Haaveillaan rivitalosta ihan jo koirienkin takia... Oma asunto siintää jossain kaukana tulevaisuudessa. =(

Hei Sara, millasia koiria teillä on? Saanko arvata? Hmm... Jotain settereitä tai spanieleja? Meillä on kaks pientä spanielia.

Uusi gallupkysymys: Onko vanhemmillanne ja appivanhemmillanne jo lapsenlapsia? Vai olisko teidän lapsenne niille eka lapsenlapsi? Miten arvelisitte heidän reagoivan, jos kuulisivat plussauutisen? Onko jo kyselty perheenlisäyksestä? Mun ja miehen vanhemmille vauva olisi eka lapsenlapsi ja meiltä sitä varmaan ekana ootetaankin, kun meillä kummallakin on vaan nuorempia sisaruksia. Veikkaisin, et jos tulisin raskaaksi esim. vuoden sisällä, niin se olis niille kuitenkin aikamoinen shokki.... Ja ainakin mun vanhemmat suhtautuis siihen ehkä jotenkin nuivasti. =( Tuntuu, ettei niiden pikkutyttö oo koskaan muka tarpeeksi vanha tai muuten vaan sopiva saamaan lapsia. Vaikka olis ne varmasti alkujärkytyksestä toivuttuaan aivan innoissaan. Meiltä ei todellakaan oo koskaan kyselty vauvauutisia, vaan kaikki varmaan olettaa, ettei sellaisia oo tulossa vielä vuosikausiin. =(

Mites tämmöinen ei-yrittävä merkitään listaan? Oisko tää hyvä:

Syysmarja 6/2006
Helmiina 12/2005
Limee 05/2006
Viivi 02/2006
Sara 01/2006
Piparminttu-Pipsa "Katotaan-Sitten-Joskus-Mutta-Ei-Vielä"

Nii ja mulla on nyt menossa kp 16/27, mut sillä nyt ei varmaan oo mitään merkitystä, kun yritys ei oo alkanu.

Oon kans joskus miettiny, et olis hauska tavata teidät kaikki! Teidänhän olis helppo järkätä miitinki, kun taidatte asua kaikki siellä etelässä. Mulla olis piiiiitkä matka edessä täältä jumalan selän takaa;)

Oi joi, saunavuoro on jo alkanu. Pitänee lähteä löylyihin.

Mukavaa iltaa kaikille! :)





 
Minttu85
Hui kun olette kirjoittaneet paljon! Thank god, täältä näkee kaikkien viestit vastatessa, muuten tulis monta pikkuviestiä! =)
Hiihii, mä saankin merkata yrityksen jo alkaneeksi, kun se kerran tästä kierrosta lähtee... eli:

Syysmarja 6/2006
Helmiina 12/2005
Limee 05/2006
Viivi 02/2006
Sara 01/2006
Piparminttu-Pipsa "Katotaan-Sitten-Joskus-Mutta-Ei-Vielä"
Minttu 7/2006

Mulla on siis nyt kp 5... *hihittelee itsekseen onneaan* =).

Asiaan:
Sara, suuret pahoittelut tädin tulosta. Ymmärrän pelkosi kaikista mahdollisista esteistä vauvansaannille. Minulla on niitä jo nyt, vaikka siis eka yrityskierto alkamassa (johtunee myöskin sairaudesta). Olen varma että vuosi mennään ilman mitään kummempia tuloksia. Oli miten oli. Nyt pitaa ottaa ilo irti yrityksestä, vaikka se saattaa vaikeaa ollakkin. Muistuttaisin kuitenkin, että mun lääkäri sanoi että on ihan normaalia yrittää se vuosikin, ennen kuin mitään kuuluu, eli nou panik. Ja hei, osataanpahan nauttia plussasta kunnolla kun sellainen meille pomppaa!!=) Tsemppiä sinne ja lippu korkeelle! =).

Kk, mahtava kuulla sinusta pitkästä aikaa, onnea uudelle kodille! Se kyllä saa mukavasti ajatukset pois vauvahaaveistakin, jos on tarvis... Me ostettiin miehen kans talo toista vuotta sitten ja aina kun vaan ylimääräistä aikaa on (niin kuin sitä joskus olisi?;)), rempataan tätä 70 luvun "lukaalia"(no ei kai..). Niin samalla siis vastasin tähän asuntogallupiin... Eli meillä on sellanen pyöree 100 neliöö lämmintätilaa ja vaaville myös oma huone, jos sellasta sit tarvitaan...

Toinen gallup oli niistä isovanhemmista.. eli mun vanhemmat on jo isovanhempia, mut miehen vanhemmilla ei vielä lapsenlapsia ole, vaikka niitä on kovasti toivottukkin ja todennäköisesti pomppaavat kattoon kun ilouutisen kuulevat! :).

Niin ja KYLLÄ, näen JATKUVASTI raskaana olevia naisia... :). Toistaiseksi saan niistä vain iloa ja hyvä niin.

Niin ja KYLLÄ, olen käynyt alennusmyynneissä ja löytänyt ihania pitsialusvaatteita italian matkalle.... =) Miehelle ihana villapaita..

Pp, Onko minulla persoonallinen kirjoitustyyli? *Nyrpistää nenäänsä* Taitaa olla vaan sitä perinteistä sekoiluhössötystä tekstimuodossa...

Niin ja siitä tapaamisesta. Minä haluan jäädä piiloon tänne eetterin taa, sillä tämä on minusta mukavaa, kun voi kertoa mielipiteitään ilman mitään "seuraamuksia" ihmisille, joihin voi samaistua ja joita pitää hyvinä kavereina. En halua rikkoa tuota "tilaa". Mutta te jotka haluatte tavata; kahville siitä MARS! =).

Kuulkaas siskot! Nyt on sillä lailla, että minä lähden sunnuntaina sinne lomalle ja olen kolme viikkoa pois ja kun palaan niin olen (toivottavasti) raskaana (toiveajattelua)! Niin että pitäkäähän ketju pystyssä ja mieli korkealla. Onhan nyt sentään kesä! Kaikille paljon plussatuulia ja ellein muuta niin auringon paistetta. Otattehan minut vastaan kun tipun pilvistä, jännäilen siis viimesellä heinäkuun viikolla ja pudotus voi olla kova..

Tulen vielä moikkaamaan ennen lähtöä, mutta huomisesta alakaen on niin kiire, että rupattelu jää vähemmälle.

Kaikille paljon haleja.
 
Syysmarja
Huomenta!!!!!!!
Perjantaitanssi alkakoon, hamekin on sopivasti päällä lanteilla heilumassa :) *huiskii ympäri työhuonetta niin että työkaveritkin pyörittävät silmiään-lomaa odotellessa*

Voi kamala kun olette kirjoitelleet ihan hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirveästi!!!!

Mintulle nyt jo hyvät loman toivotukset! Tulehan sitten takaisin entistä paksumpana, eiks jee? ;) Ja jos ei heti tärppää, niin kyllä me sut sieltä suosta sitten ylös nostamma! *kädet lanteilla heruu pois ikävät ja negatiiviset ajatukset, kyllä sieltä plussa pärähtää*

Täytyy sanoa -näin vanhan omakotitalon omistajana ja remppaajana, kröhöm *karistaa kurkkuaan, nyt tulee mielipide!* -että remppa-aika on aika rasittavaa aikaa pariskunnalle, meillä ainakin tavarat lensi ja sadateltiin puolin ja toisin -okei, ehkä mä sadattelin enemmän, kun olen tällainen mullehetikaikkinyt-tyyppiä. mies enemmän omaa tuota kärsivällisyyttä näissä asioissa jo ihan työnsäkin takia -mutta kun se remppa oli valmis (rempattiin siis koko talo sisältä kokonaan, seiniä kaatui, maali lensi, listat lojui KAUAN olohuoneen lattialle ennen löytämistään seinille, kylppäri avattiin kokonaan, vesivaurioita jne...) niin ah sitä auvoa ja ihanuutta, kun sai olla omassa talossa -siis pankin- ja oli ITSE tehnyt kaiken rempan....*huokaisee kuitenkin haikeudesta* Mutta se taidettiin siinä sitten päättää, että omaa taloa tuskin ainakaan itse rakennetaan, kun ei kestä miehen hermot mua ;) hih!

Eikös vaan, että laitetaan nuo yrityksen alkamiset sitten jokaisen perään? Eli kun mä olen siellä teidän listalla:
Syysmarja vm-80 esikoinen haaveissa (km 6/06), yritystä 6/2006
Eli oliskos tuo tapa paras, ettei tule sitten kahta listaa peräkkäin?? Mitä mieltä olette?

Olikos muilla jotain kotieläimiä kuin Saralla ja Pp:llä oli koirat muistaakseni?

Tapaamisesta: musta se olis kivaa toisaalta, mutta toisaalta olis varmaan kivaa säilyttää myös tämä "anonyymiys" :) mutta jos tapaamisen järjestätte, yritän tulla paikalle :) ja mulle tietty käy Turku :)

Mun vanhemmilla on jo lapsenlapsia (5), mutta miehen ei. Ja kyllä siitä plussauutisesta oltiin aidosti onnellisia, isä vähän jopa "herkisteli" ja kröhisi, mutta mähän olenkin aina ollut isin tyttö, vaikka meitä onkin enempi :) Miehen äiti ei nyt ilosta kattoon hypännyt -sairautensa takia -mutta oli onnellinen ;)
Niin, onko teillä muilla sisaruksia? Mulla on 3.

Sokerilakosta: nou can dooo....sokeria on niiiin monessa ruoassa jo "valmiina", joten en varmana pysty mihinkään totaaliseen lakkoon! Mutta karkit voisin kyllä jättää, niitä en kauheasti edes syö. Suklaa mullakin heikkous, siiä voisin yrittää olla ilman. Ja muista herkuista myös. Josap aloitan maanantaina, viikonloppuna juhlat tulossa, niin ei pysty olemaan syömättä kaikkia ihania herkkuja. Ja kesä muutenkin on toooosi vaikeaa aikaa, mutta jospa sitä yrittäis ottaa itseään niskasta kiinni.

Kp:t voisi YRITTÄÄ MUISTAA laittaa aina viestin loppuun vaikka. Eli mulla nyt kp 19/?(32)
 
riikka
Hyvää perjantaiaamua!

Olette arvon naiset kirjoitelleet taas aivan älyttömästi! Ja hyvä niin. Yritän tässä nyt vastailla lukuisiin gallupeihin.

Nimimerkistä. Ei ole oikea nimeni, eikä edes sinne päin. En enää muista mistä se tuli mieleeni. Oikeastaan se tuntuu nyt vähän tyhmältä, ei ollenkaan minulta. Mutta ainakin toistaiseksi pidän sen. Jos keksin jonkun aivan loistavan nimimerkin, saatan vaihtaa siihen.

Asunnosta. Kerrostalokaksio, 50 m2, opiskelija-asunto ja siis vuokralla. Tämä on kotimme vielä pari viikkoa. Muuton jälkeen asumme edelleen vuokralla, kerrostalokolmiossa jonka neliöitä en muista, olisikohan 70? Asunto sekä ennen että jälkeen muuton Itä-Suomessa.

Asioiden jakamisesta ja keskustelusta miehen kanssa. Olen vähän kuin Lime(e), eli vakavista asioista on vaikea puhua. Muutenkaan en ole jatkuvasti äänessä, enemmän hiljaista sorttia. Minulla on myös paha tapa pitää kaikki mahdolliset asiat sisälläni ja murehtia itsekseni. Mutta tämän parisuhteen aikana myös meikäläisen sanainen arkku on alkanut aueta aina vaan helpommin ja helpommin. Tästä ketjusta, tai siitä, että kirjoitan tänne, en ole miehelle kertonut.

Hauskoja mielikuvia teillä ketjun kirjoittajista! Pp:n mielikuva minusta meni vähän huti. Hiukset on lyhyet (aikaisemmin kyllä oli pitkät ja suorat ja lähes aina ponnarilla!) ja väri on vaalea. Iloinenkin olen aina kun sille päälle satun =) .

Alennusmyynneissä kävin hyvin lyhyesti pyörähtämässä. Halvaksi tuli, mitään en ostanut. Ehkä parin päivän päästä voisi käydä uudestaan ja katsella vähän tarkemmin.

Omilla vanhemmillani ei ole vielä lapsenlapsia, eikä ole appivanhemmillakaan. Miehellä on veli ja minulla sisko. Vähän tässä jännittää, että kuka ehtii ensin. =)

Oletko Pp jo jättänyt gradun? Minä en. Ja kyllä raivostuttaa. Proffa oli taas hidastellut sen lukemisen kanssa. Nyt mun pitää vielä tehdä ja tarkistuttaa tiivistelmät. Ja kaikki on varmaankin lomalla, joten joudun taas odottamaan. Haluaisin niin saada koko roskan käsistäni pois.

ON: kp on 21/~24. Alavatsaa on nipistellyt pari päivää, taitaa olla menkat tuloillaan. Kaikkia ihan "uusia" ja outoja tuntemuksia on kyllä ilmennyt hormoniehkäisyn lopettamisen jälkeen. Ihoon pukkaa finnejä järkyttävää tahtia. Raivostuttavaa sikäli, että mulla ei koskaan ole ollut mitään iho-onglemia. Argh!

Tervetuloa takaisin langoille, Kk! Uusi koti kuulostaa tosi ihanalta. Mintulle oikein rentoutttavaa ja hedelmällistä reissua! Saralle pahoittelut menkoista :(

Riikka "Katotaan-Sitten-Joskus-Mutta-Ei-Vielä"
(Pp keksi niin hyvän määritelmän yrityksen aloitusta odottaville)
 
Tyrni1
Syysmarja 6/2006
Helmiina 12/2005
Limee 05/2006
Viivi 02/2006
Sara 01/2006
Piparminttu-Pipsa "Katotaan-Sitten-Joskus-Mutta-Ei-Vielä"
Minttu 7/2006
Tyrni1 12/2005

Perjantaita vain kaikille.

Mulla on kiertopäivä 24 ja on jo pikkaisen tuntunut siltä, että punaiset päivät lähestyvät. Joskus aikoinaan kyselin teiltä noista niukoista menkoista ja se tais olla Syysmarja, joka käski ottaa lääkäriin yhteyttä?? Mutta joka tapauksessa otin lääkäriin yhteyttä ja nyt sitten kun on kp3 niin pitää mennä verikokeisiin, joissa pystytään tarkistamaan se, että onko mulla jotain hormoonia riittävästi vai pitääkö alkaa lääkekuuri, että kohdun seinämään kehittyisi tartuntapinta-alaa paremmin. Minä pärjään ihan pelkällä pikkuhoususuojalla ja verta ei tule pisaraakaan.

Olen aloittanut myös syömään Multitabsin niitä raskautta suunnitteleville pillereita ja yritin juoda greippimehuakin, mutta se on niin kamalaa, että ei vain tule mitään. Minkälaisia konsteja muut ovat yrittäneet?

Asunnosta olitte kyselleet. Meillä on 4h+k+s rivari ja ollaan ostettu se muutama vuosi sitten. Tykkään asua siinä tosi paljon kun keskustaan on muutama kilometri ja meri on ihan lähellä. Pihaa ollaan laitettu ja muutenkin kämppää rempattu. Asutaan pohjanmaalla, mutta eteläsuomesta olen alunperin.

Oli hauskaa lukea noita teidän kuvauksia :eek:)

Onneksi tänään on perjantai ja alkaa viikonloppu!!! Mä en aio tehdä muuta kuin olla. Tää viikko on ollut niin hektinen, että olen koko ajan ollut suorastaan hengästynyt. Palaverista toiseen on saanut hypätä.

Kirjoittelemisiin.


 
Limee
Jipii perjantai!! Tai onko se nyt sitten hyvä asia, loma nimittäin loppuu ja maanantaina pitäsi jaksaa raahautua töihin. Eikös aika monella alkanut nyt loma? Hyvää lomaa kaikkille jotka sen nyt aloittavat!! Ja Minttu, vietä oikein mukava ja rentouttava loma!!!

Meillä molempien vanhemmilla on jo lapsenlapsia. Me, kun ollaan hoivattu nyt vain noita karvaisia lapsiamme, niin isäni toisen koiran ottamisen jälkeen uteli, että koskas lapsia tulee. Isoveljilläni on jo lapsia, mutta kai se on sitten eri asia, kun perheen tyttö niitä saa. Ainakin isäni tunntuu kovasti odottavan sitä hetkeä =) Uskoisin, että molempien vanhemmat suhtautuu asiaan innokaasti, anoppia voi olla jopa liiankin innokas. Minulla sisaruksia 4 ja miehellä 1.

Pp, tarkoititko mua, kun kysyit millaisia koiria on, vai oliko Sarallakin niitä? Meillä siis kuitenki kaksi pientä jääräpäistä terrieriä. Pp harrastatko koiriesi kanssa jotain? Entä oletko innostunut näyttelyistä? Me harrastetaan vanhemman kanssa agilitya, joka olisi tarkoitus aloittaa myös nuoremman kanssa kunhan ikää tulee riittävästi. Nuoremman kanssa olemme aloitaneet perustottelevaisuus harjoitukset. Näyttelyissä olemme muutaman kerran käyneet, eikä todellakaan olla niissä mitään himo kulkijoita, mutta olihan se kiva käydä kokeilemassa mitä koirasta sanottiin.

Karkkilakko pitää myös mulla edellee. Täytyy kyllä tunnustaa, että ihan muutama karkki on tullut loman aikana syötyä, mutta yhtään en niitä ole itse ostanut. Kaikkiaan lakko on kestänyt nyt n.2kk.
 
Syysmarja
Hei Riikka ja Tyrni1 pitkästä aikaa :) Kiva kuulla teiltäkin kuulumisia.

Niin juu, Riikka ja Pp pakertavat gradun parissa, tsemit sinne, on varmasti rankkaa!!! Ja aivan juu, te olitte molemmat vielä niitäkin, joilla tuo yritys ei ole vielä ottanut tuulta purjeisiin ja alkanut, mutta luon teihin molempiin uskoa: kyllä se siitä! Miehet tarvii vaan sitä aikaa...uskokaa tai älkää, mutta meillä mies taitaa tällä hetkellä olla enemmän innoissaan kuin minä -samoin taisi olla Mintullakin ;) -että itse ihan hirvittää!! Tietty meillä vähän eri tilanne siinä suhteessa, että on tuo km takana pelottelemassa, ainakin mua ihan hirveästi! Mies osaa ottaa senkin vähän lunkimmin kuin minä, vaikka tottakai surikin.

Tyrni1, on se hyvä asia, että sun niukkoja menkkoja nyt sitten tutkitaan! Tosi niukoilta kuulostavat nuo sun menkat, joten hyvä vaan että tutkitaan ja että pääsit lekuriin asian takia. Toivottavasti saat jotain apua -sikäli mikäli on edes jotain vikaa - ja kroppa alkaa toimimaan paremmin (?) ja josko se plussakin sitten pärähtäisi!
Ne multitabsit on ainakin ihan hyviä nappailla, mutta samoin myös mä yökkään sitä greippimehua ja en sen takia voi MISSÄÄN TAPAUKSESSA sitä juoda *yökkää pelkästä ajatuksesta, huh* Nyt on pakko tunnustaa, etten vieläkään ole aloittanut uudelleen noiden tabsujen syömistä. Jotenkin vaan omakin mieli haluaa vielä tämän kierron "levätä" ja odottaa sitä oikeaa kiertoa. Periaatteessahan km:n jälkeinen kierto ei ole edes mikään kierto, vaan sitten niistä ekoista menkoista alkaa kierrot pyöriä...tiedä sitten mistä tämäkin tulee.

Ah, kohta pääsee syömään...on kyllä salaattia vain odottamassa tuolla kahvihuoneen jääkaapissa ;( mutta nyt jo alkoi vähän "kevyempi" elämä tällä tytöllä, vaikka ne juhlat onkin tiedossa :)
 

Yhteistyössä