Huomenta vaan!
Cami, minä jännitän sinun puolesta myös!

Vaikka luulet, että menkat alkaa, niin ei välttämättä käy. Eikös alkuraskauden oireet ole samoja kun menkkaoireet eli ei voi vielä tietää ennen kuin testaat. Meinaatko huomenna jo vai odotatko pidempään?
Kirja, jonka luin oli Matka äitiyteen. Sain sen lahjaksi anopilta jouluna (pikkasen vihjailevaa). Se on paksu kirja, jossa kerrotaan kaikki lapseen liittyvä; hedelmöittyminen, kehitys viikko viikolta, äidin kuntoilusta ja rentoutumisesta, ruokavaliosta, parisuhteen muutoksista, synnytyksestä, lapsen hoidosta ekan vuoden aikana, raskauden ongelmista, synnytyksen ongelmista, lapsen vammoista, keskenmenoista, lapsettomuushoidoista, imettämisestä jne. Kaikki jutut mitä voi vaan tulla vastaan. Sen jälkeen aloin epäillä vahvasti ettei minun kroppa kestä raskautta ja synnytystä ja meidän parisuhde ei kestä vauvan tuloa ja minun fysiikka ei jaksa vauvan hoitoa. Tieto tosiaankin lisää tuskaa! Ennen tämän kirjan lukemista olin sitä mieltä että tehdään vauva, mutta sitten kaikki muuttui..
Minttu, milloin lopetit pillerit, jos nyt edes söit ennen yrittämistä? Moni on lopettamisen jälkeen ihmetellyt mm. lyhyitä kuukautisia, tiputtelua tai outoa väriä. Niistä kerrottiin tässä pahamaineisessa kirjassa ja se on normaalia. Saattaa kestää puoli vuotta ja johtuu hormooneista. Pillerit vaikuttaa vielä kehossa ja sen takia menkat on oudot.
Lisäksi taitaa olla aika yleistä, että sitä kuvittelee vaikka millaisia oireita kun raskautta haluaa

Kirjassa kerrottiin muun muassa valeraskaudesta, joka saa esim. maitoa erittymään rinnoista. Tila on saatu aikaan ihan tahdonvoimalla ja kroppa reagoi sitten ihan kuin olisi raskaana. Eli sinun vainoharhaisuus on ihan normaalia!

Tai sitten tietysti joillakin ihmisillä tulee kuukautiset vaikka on raskaana... Minun diagnoosi on, että olet ihan normaali. Mutta jos välttämättä hoitoon haluat, niin mennään yhdessä! Minä hoidan minun skitsofreniaa ja sinä sitten vainoharhaisuutta.

Toivottavasti saadaan viereiset huoneet, että voidaan pölistä vauvajuttuja