WC:n pesurätit ja lastenvaatteet samassa pesukoneellisessa?

  • Viestiketjun aloittaja Pöpökammo
  • Ensimmäinen viesti
Pöpökammo
Kertokaa viisaammat, onko tässä mitään ongelmaa, vai onko ongelma lähinnä omien korvieni välissä. Mies oli siis pessyt koneellisen pyykkiä, mikä oli toki oikein hyvä juttu, mutta kun ripustelin niitä kuivamaan, huomasin että siellä oli tosiaan sekaisin kaikki eiliset siivousrätit ja naperoiden vaatteet (40 asteessa pesty) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja dgh:
Meillä pestään kyllä 95 asteessa kaikki rätit.. Pöpöt voi jäädä jos pesee alle 60asteen..
Mitkä pöpöt? Siellä vessassa(kaan) nyt ole sen kummempia pöpöjä ku mitkä taloudessa on jo vakiasukkeina ja jotka kaikilla perheenjäsenillä on ns. normaalifloorana. :attn:
 
Mä pesen mikrokuituiset siivouspyyhkeet ja lattiapyyhkeet samassa koneessa, 90c.

Lasten ja aikuisten vaatteet omana koneellisenaan värin mukaan (siis lasten ja aikuisten vaatteet kyllä samassa koneessa, jos on samanväristä ).

Farkut erikseen.

Pyyhkeet ja lakanat erikseen.
 
Pöpökammo
Alkuperäinen kirjoittaja ioikeesti!!!`?????:
eihän nyt perkele vessanpesurättejä pestä!! vessanpesuun otetaan lumpuista tehtyjä rättejä, mitkä hävitetään käytettynä sitte!!! :eek:
No ihan noin pöpökammoinen en kuitenkaan ole :) Mietin lähinnä sitä, pesenkö kaikki uusiksi, vai pelkät lastenvaatteet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ioikeesti!!!`?????:
eihän nyt perkele vessanpesurättejä pestä!! vessanpesuun otetaan lumpuista tehtyjä rättejä, mitkä hävitetään käytettynä sitte!!! :eek:
Ei mulla ainakaan mitään lumppuja edes ole, ihan hyvin ne rätit voi pestä
 
dgh
Alkuperäinen kirjoittaja Sassykatti:
Alkuperäinen kirjoittaja dgh:
Meillä pestään kyllä 95 asteessa kaikki rätit.. Pöpöt voi jäädä jos pesee alle 60asteen..
Mitkä pöpöt? Siellä vessassa(kaan) nyt ole sen kummempia pöpöjä ku mitkä taloudessa on jo vakiasukkeina ja jotka kaikilla perheenjäsenillä on ns. normaalifloorana. :attn:
No kyllä siellä vaan on esim. erilaisia eritejäämiä jotka ei lähde pois ilman desinfioifaa pesua. Meillä töisssäkin vessat siivotaan erikseen toisilla räteillä ja eri pesuaineella. Pestään kyllä samassa muiden siivouspyyhkeiden kanssa koska tuo yli 60 astetta poistaa ne pöpöt. Jos esim. peset kaikki siivousrätit 40 asteessa, etkä muista millä viimeks pesit vessaan ja pyyhit vaikka keittiönkaapit nii silloin ei oo ihan pöpöt oikeissa paikoissa enää:) Olen koulutukseltani laitoshuoltaja joten pikkitieto tästä asiasta jäi hanskaan ku koululoppu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pöpökammo:
Alkuperäinen kirjoittaja ioikeesti!!!`?????:
eihän nyt perkele vessanpesurättejä pestä!! vessanpesuun otetaan lumpuista tehtyjä rättejä, mitkä hävitetään käytettynä sitte!!! :eek:
No ihan noin pöpökammoinen en kuitenkaan ole :) Mietin lähinnä sitä, pesenkö kaikki uusiksi, vai pelkät lastenvaatteet.
Pesisin lastenvaatteet uudelleen. Mä liotan siivousvälineitä välillä Kloritessa. En pese muun pyykin seassa koskaan.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Pöpökammo:
Alkuperäinen kirjoittaja ioikeesti!!!`?????:
eihän nyt perkele vessanpesurättejä pestä!! vessanpesuun otetaan lumpuista tehtyjä rättejä, mitkä hävitetään käytettynä sitte!!! :eek:
No ihan noin pöpökammoinen en kuitenkaan ole :) Mietin lähinnä sitä, pesenkö kaikki uusiksi, vai pelkät lastenvaatteet.
En pesisi uudestaan mitään. Meillä kyllä pestään ihan säännöllisesti samassa koneessa kaikkien vaatteita, kestovaippoja, siivousrättejä (niin vessan kuin keittiönkin), mutta aina 60 asteessa. Sen pesukoneen on tarkoitus pestä ne kaikki puhtaaksi ja jos niin ei käy on koneessa vikaa.
 
vieras
Mut eihän siellä vessassa ole mitään sen kummempia pöpöjä, kun vaikka alushousuissa... Ala siis pestä alushousutkin erikseen, jos niin kamalasti pöpöjä pelkäät! Voi että, kun ihmiset voi vouhottaa ihan tuhista asioista!
 
dgh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut eihän siellä vessassa ole mitään sen kummempia pöpöjä, kun vaikka alushousuissa... Ala siis pestä alushousutkin erikseen, jos niin kamalasti pöpöjä pelkäät! Voi että, kun ihmiset voi vouhottaa ihan tuhista asioista!
Tän takia sitte ne pöpöt leviää ja ihmiset sairastelee:) Kukin tyylillään....
 
näin meillä
Mä käytän aina likaiseksi menneet pyyhkeet pöntön putsaukseen muummuassa. Pyyhin sillä renkaat ja pöntön sisäpuolen hinkkaan. Pesen ne pyyhkeet normipyykin kanssa 30 asteessa kun meillä on tota arielin geeliä joka pesee alhaisellakin puhtaaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dgh:
Alkuperäinen kirjoittaja Sassykatti:
Alkuperäinen kirjoittaja dgh:
Meillä pestään kyllä 95 asteessa kaikki rätit.. Pöpöt voi jäädä jos pesee alle 60asteen..
Mitkä pöpöt? Siellä vessassa(kaan) nyt ole sen kummempia pöpöjä ku mitkä taloudessa on jo vakiasukkeina ja jotka kaikilla perheenjäsenillä on ns. normaalifloorana. :attn:
No kyllä siellä vaan on esim. erilaisia eritejäämiä jotka ei lähde pois ilman desinfioifaa pesua. Meillä töisssäkin vessat siivotaan erikseen toisilla räteillä ja eri pesuaineella. Pestään kyllä samassa muiden siivouspyyhkeiden kanssa koska tuo yli 60 astetta poistaa ne pöpöt. Jos esim. peset kaikki siivousrätit 40 asteessa, etkä muista millä viimeks pesit vessaan ja pyyhit vaikka keittiönkaapit nii silloin ei oo ihan pöpöt oikeissa paikoissa enää:) Olen koulutukseltani laitoshuoltaja joten pikkitieto tästä asiasta jäi hanskaan ku koululoppu.
Minäkin laitoshuoltajan työtä teen, ja kohta on ammatti paperitkin.
Ammattinssa tunteva laitoshuoltaja EI puhu räteistä :hug:
 
juuli
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Mä käytän aina likaiseksi menneet pyyhkeet pöntön putsaukseen muummuassa. Pyyhin sillä renkaat ja pöntön sisäpuolen hinkkaan. Pesen ne pyyhkeet normipyykin kanssa 30 asteessa kun meillä on tota arielin geeliä joka pesee alhaisellakin puhtaaksi.
no hyi hitto, mahtaa tulla tosi puhtaaksi... :/
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja juuli:
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Mä käytän aina likaiseksi menneet pyyhkeet pöntön putsaukseen muummuassa. Pyyhin sillä renkaat ja pöntön sisäpuolen hinkkaan. Pesen ne pyyhkeet normipyykin kanssa 30 asteessa kun meillä on tota arielin geeliä joka pesee alhaisellakin puhtaaksi.
no hyi hitto, mahtaa tulla tosi puhtaaksi... :/
Vaatteita pestään enimmäkseen korkeintaan 40-asteessa. Vaatteille se saattaa olla hyvä, mutta hyvä se on myös pesukoneessa viihtyville bakteereille.
Pyykkiä pestään aiempaa alemmissa lämpötiloissa, jolloin itse kone ei puhdistu.
- Vaatteissa on syytä noudattaa pesumerkintöjä. Jos pesuohjeessa on 60-asteen merkki, niin vaate kannattaa myös 60-asteessa pestä. Koneen kannalta olisi hyvä pestä 90-asteessakin, vaikka vain pari kertaa vuodessa.
 
yöks
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ioikeesti!!!`?????:
eihän nyt perkele vessanpesurättejä pestä!! vessanpesuun otetaan lumpuista tehtyjä rättejä, mitkä hävitetään käytettynä sitte!!! :eek:
Ei mulla ainakaan mitään lumppuja edes ole, ihan hyvin ne rätit voi pestä
Minä en mitään rättejä pese, ei tule paljon maksamaan jos välillä ostaa uusia.
 

Yhteistyössä