WaBabies + 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille onnitteluista. Olen kyllä oikein onnellinen pikku tyttösen äiti =)

Auroralle: Koska teillä alkoi ilmetä mustasukkaisuutta? Pelkään niin kovin, että koska se alkaa, kun tuo poika on TOSI temperamenttinen. Tänään väsyneenä heitteli tavaroita pitkin mäkiä, kun sai raivarit. Meillä alkaa selvästi 2-v uhma tehdä tuloaan.
paljonkos teillä olikaan ikäeroa ekan ja tokan välillä?
Mies aloittaa työt ensi viikolla, pelottaa oikein miten pärjään.

Mulla on mennyt epparihaava tosi kipeäksi. Se on auennut ja ehkä tulehtunut. Voi räkä!! Jos se näin kipeä on, niin en kyllä pärjää kaksin näitten kanssa..

Anna ja lapset

Kerrankin oikein kirjautuneena, jee! =)
Annalle tsemppiä jaksamiseen, kun mies palailee töihin! Ja toivottavasti haava alkaa parantua! Jos ei muuta, niin mene ihmeessä lääkäriin ennemmin kuin kärvistelet kipujen kanssa!

Sori, pakko vähän kehuskella... Olen ollut eilisestä asti ihan yksin kotona! Mies lähti mökille ja otti tytön mukaan (miehen äiti on siellä myös). Kotiutuvat tänään vasta alkuillasta. Vähän alkaa jo olla ikävä, mutta olen kyllä nauttinut tästä vuorokaudesta! Olen puhunut pitkään puhelimessa, syönyt ja käynyt suihkussa kaikessa rauhassa, nukkunut juuri niin pitkään kuin halusin, käynyt kaverin kanssa shoppailemassa, toisen kanssa syömässä ja menossa vielä kolmannen kanssa kaupungille! =D Luksusta!

Pp! Miten menee?

Moikka!

Anna, komppaan Viiviä ja patistan lääkäriin, jos epparihaava vielä kovasti vihoittelee. Toivottavasti voit kuitenkin jo paremmin. Pystytkö pyytämään apua esim. sukulaisilta, kun miehesi lähtee töihin? Toimiva läheisverkosto on varmasti kullanarvoinen, kun on pienet lapset hoidettavana ja yksin pitäisi selvitä päivistä.

Viivi, kuulostaa pikkasen mahtavalta sun viikonloppu! Voin kuvitella, et tuollainen tekee terää. :) Oon melkeinpä vähän kade...! Osasitko nukkua pitkään ja heräilemättä? Oon kuullu, et monet herää vauvan rytmin mukaan, vaikka saisivatkin nukkua yksikseen.

Joo, täällä on vähän ankeat fiilikset. Mun siskolla on ollut niitä mielenterveysongelmia ja se oli nyt pari päivää sitten yrittänyt itsaria. =( =( =( Onneksi ei ollu onnistunu, on nyt sairaalassa hoidettavana ja toipumaan päin ilmeisesti. Tuntuu aika karmealta... Ja pelottaa, miten jatkossa asiat menee. Laitoshoidossahan mun sisko varmasti joutuu olemaan jonkin aikaa, mut mitä tapahtuu sit... Jotenkin pelottaa, et se yrittää uudelleen niin kauan kunnes onnistuu?!?

Vetäydyn tästä odottelemaan kuulumisia sairaalasta...

PP, N ja Hippu rv 7+6

Huomenet

Niin, ei mulla kyllä kaikki hyvin vielä ole, verta edelleen tulee ja mieli on maassa...yritän tänään soittaa, josko pääsisin johonkin tsekkaamaan tilanteen, en tosiaan pysty/jaksa odottaa ensi viikon keskiviikkoa enää... jos on mennyt kesken, niin saataisiin siitäkin sitten selvyys...

Pp:lle rutistushalit, toivotttavasti siskosi tilanne paranee. Muistan, että olet täällä aiemminkin asiasta puhunut.

Syysmarja mieli maassa

No onpas täällä mielet maassa..

Voi syysmarja! Mitään en osaa kyllä sanoa, tuntuu ihan turhalta kaikki tsempitykset. Soitat ja sanot, että nyt koskee ja kovasti, liioittele vähän oireita. Pääset varmasti jo tänään tarkistettavaksi.

Pp:lle voimia kanssa. Asia jonka kanssa painit on minulle valitettavan tuttu. Ainoana erona, ettei kukaan ehtinyt enää auttamaan isääni. Tapahtuneesta on jo yli 10 vuotta, mutta vieläkin se kummittelee mielessä. Paljon vaan ymmärrystä siskollesi, sitä hän nyt eniten kaipaa. Ei syytteleviä sormia!! Haleja, lohtua, rakastavia sanoja.

Ilman muuta Syysmarja menet jonnekin tarkistamaan tilanteen. Epätietoisuus on kaikkein pahinta. Pääseekö teillä ihan julkiselle puolelle? Täällä päin ainakin pääsee. Tsemppihaleja!

Ja Pp:lle myös rutistuksia! Onneksi siskosi on nyt päässyt hoitoon ja toivotaan, että saa olla siellä niin pitkään, että asiat helpottuu.

N:n ensimmäinen päiväkotiviikko meni suhteellisen hyvin. Iltaisin on vain ollut kovasti syliä vailla. N:hän ei ole yleensä ollut kovin "sylivauva". Onhan se rankkaa pienelle viettää päivä vieraassa paikassa... Jos olisin saanut valita, niin olisin ollut vielä kotona, mutta valitettavasti sellaista mahdollisuutta ei ole... :(

H:lle tsemppiä sairasteluun. Nuo kierteet on niin tutun kuuloisia. Työkavereiden lapset on kaikki joutuneet siihen mennessään päiväkotiin. Saas nähdä, miten meidän käy...

Helmiina rv 14+4 ja N 1v 4 ½ kk

En pääse kunnalliselle, kun ei ole sellaista palvelua, vasta sitten rv 12 tienoilla...

soitin yksityiselle -erille kuin missä olen tottunut käymään, sinne kun olisin vasta ensi viikon ke päässyt -ja tänään iltapäivällä aika...tulen huomenna sitten kertomaan uutiset, oli ne hyviä tai huonoja...

Kiitokset vaan kaikille tsempeistä, kyllä ne lämmittää vaikkeivät tietty tilanteeseen autakaan ;(( toivo elää silti vielä, tuhrut on niiiiin vähäiset, kahteen kertaan on tullut PUNAISTA verta, muuten sellaista tummanruskeaa...

Syysmarja edelleen apeana...

Voi Syysmarja, toivottavasti kaikki on hyvin!!!! Pidän peukkuja pystyssä ja odottelen kuulumisiasi. Toivotaan, et kyse on vaarattomasta vuodosta. Luulis, et jos kyseessä ois km, niin verta tulis runsaasti ja rytinällä... Tuhrutteluhan on mun ymmärtääkseni melko tavanomaista ja silti kaikki on hyvin. Tosi hyvä muuten, et sait noin pian ajan!!!!

Kiitti kaikille tsempeistä siskoni suhteen! Tilanne on jo parempi siinä mielessä, että hän alkaa olla fyysisesti jo kunnossa. :) Lääkäreiden mukaan ei pitäisi edes jäädä mitään vaurioita sisäelimiin tms. (Otti siis yliannoksen lääkkeitä...) Nyt vaan pitäisi saada se henkinen puoli parempaan kuosiin ja jatkohoito selväksi. Eiköhän se tästä, toivotaan et pahin on jo takana.

Hena, olen pahoillani isäsi puolesta!! :( Itsemurha on kyllä sellainen asia, mitä ei varmaan koskaan voi täysin ymmärtää... Onneksi näistäkin asioista puhutaan nykyisin avoimemmin ja kaikenlaista keskusteluapua yms. on saatavana. Tuo on ihan totta Hena mitä sanoit, et ymmärrys on varmaan se, mitä itsaria yrittänyt eniten kaipaa. Onhan se melkoinen hätähuuto ja viimeinen keino yrittää päästä pois ahdistuksesta.

Helmiina, kiva et N:n eka hoitoviikko sujui hyvin. Varmasti pieni kaipaa kovasti syliä oltuaan päivän erossa. Mutta tuokin menee varmaan ohi ajan kanssa, kunhan tottuu olemaan hoidossa. :)

Meillä on kohta edessä N:n eka pidempi automatka (n.560km). Kyselisinkin teiltä pitkiä matkoja matkustaneilta, et miten 1-vuotiaan matka sujuisi mahdollisimman rattoisasti? Mielenkiintoisia leluja ja uusia kirjoja vaan mukaan, entä muuta? Kuinka usein olette suunnileen pysähtyneet ja jaloitelleet?

PP ja N + Hippu

Heip!

Olin eilen siellä ultrassa, kyllä siellä pieni syke näkyi, mutta ultrattiin vatsan päältä (!!!!) ja syke ei ollut näkyvissä koko ajan.... onko mikään ihme tän rasvapeitteen kanssa?!?!?! Ihmettelin kovasti, miksi ultrasi vatsan päältä, kun kerta alussa ollaan... mutta ensi viikolla vielä "varmistus"ultra, neuvola-ajan tilasin jo ;-)

Eli hyviä uutisia, vaikkakin vielä vähän jännittää...tuhrut jatkuu edelleen ;((((( se jos mikä on mälsää.

En ole teitä muita ehtinyt/pystynyt kommentoimaan ollenkaan, omat asiat niin päälimmäisenä mielessä tällä hetkellä..

Syysmarja, E ja tirpiäinen rv 8+

Netti oli pari päivää pois käytöstä, kun mokkulan piuhaan tuli yth´äkkiä jotain vikaa. No, nyt on uusi piuha ja taas pelittää! =)

Pp:lle voimia, tuntuu varmasti tosi pahalta kun läheinen ihminen ei haluaisi elää. Toivotaan, että sun sisko saa kaiken tarvitsemansa avun ja löytää taas elämänhalunsa! *hali*
Autoilusta:
Meillä S. jaksaa istua yhtäjaksoisesti n. 1h 45min-2h, sitten pitää päästä jaloittelemaan ja vähän touhuamaan. Kannattaa ajoittaa päiväunet matkan ajalle, jos vaan mahdollista. Se helpottaa mielettömästi!
Pientä evästä kannattaa myös varata matkaan, tarvittavien ruokien lisäksi. Meillä kulkee aina mukana vesipullo (Fisher Pricen pullo jossa on pilli pullon sisällä pohjaan asti ja nokasta imetään kallistamatta. Suosittelen, tosi kätevä!) ja maissinaksuja. Muumi-keksit ovat harvinaista herkkua ja niitä on myös aina muutama mukana "pahan päivän varalle".
S. tykkää tosi kovasti kuunnella musiikkia, siis lastenlauluja. Meillä on autossa muutamia lasten cd:itä ja niitä kuunnellaan usein melkein koko matka, levy vaihtuu kun aikuiset ei enää jaksa kuunnella samaa. Vaatetta tarpeeksi kevyesti päälle, meidän neidillä tulee ainakin tosi helposti hiki siinä Gracon istuimessa.
Usein meillä on vielä värikäs, hauskoja eläinkuvia täynnä oleva pussilakana levitettynä takapenkin selkänojalle, niitä on kiva katsella.

Henalle pahoittelut sun isän vuoksi, vaikka siitä aikaa jo onkin. Sulla on ollut isoja menetyksiä jo nuorena! *hali sinnekin*

Syysmarjalle onnittelut ihanista ultra-uutisista!!! =) Jipiiii!!!

Pyykkihommat kutsuu, hohhoijaa... Yksinhuoltajana taas ma-to, plääh.

Ihania uutisia Syysmarjalla! Nyt pidetään peukut ja varpaat pystyssä että pikkuinen pysyy mukana. :) Ja munkin mielestä ne tuhrut on todella yleisiä, ja joillakinhan ne saattaa kestää pitkäänkin.

PP:lle halit siskon tilanteesta! Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja sisäisiltä vaurioiltakin selvisi. Nyt vain ymmärrystä ja toivotaan että hän saa hoitoa ja se auttaisi!

Henallekkin halit isäsi itsemurhasta, vaikka aikaa olisikin kulunut, niin se varmasti jättää pysyvät arvet!

Hienoa Helmiina että N:n eka hoitoviikko oli mennyt hyvin. Toivotaan että teillä säästyttäisiin niiltä sairastelukierteiltä. Meidänkin naapurin lapset sairastuivat samantien kun päiväkodin aloittivat.

PP, meillä ei olla noin pitkiä automatkoja vielä tehtykkään, maksimi mahtaa olla parisataa kilometriä, ja se meni ilman pysähdystä, sillä poika nukkui koko reissun :)

ARGH! Aika saisi mennä HIUKKA nopeampaa, olisi ensi viikon to se rakenneultra, mutta mutta.................. aika kuluu niiiiiiin hitaasti, onneksi pikkainen liikkuu koko ajan enemmän, niin se sentään hiukka helpottaa meikäläistä. :)

Mari, N ja PikkainenKakkonen rv 20+0 !!! (puoliväli saavutettu ;))

Kattos oltiin Viivin kans samoihin aikoihin linjoilla ;)

Mäki olen melkein yksinhuoltaja tänään. Mies heräs puol yhdentoista aikaan ja lähti töihin puol yhden aikaan ja tulee kotiin 2 aikaan yöllä..... Huoh! Päivällä oltiin jo pojun kans pihalla ja illalla takas, jotta jätkä jaksais paremmin, ku on mun kans kahestaan. Ja täälläkin pestiin tänään koneellinen pyykkiä, enemmänkin olisin voinu, mutta ei mahdu kuivumaan :/ Viimeistään veronpalautuksista aiotaan ostaa kuivausrumpu!!! Sitä odotellessa ;)

Hello!

Kiitokset kaikille ihanista tsempeistä, oikein liikutuin täällä, kun olette niin mukana *snif*

Autoilusta:
meilläkään ei ole kovin pitkiä reissuja tehty, mutta E ei todellakaan viihdy autossa, jos ei nuku...Helsinkiin ollaan menty pariin kertaan (noin 200 km) ja kyllä on ollut yhtä tuskaa, jos ei ole nukkunut. Ollaan kyllä yritetty siihen aikaan matkustaa, että nukkuis, mutta ei aina onnistu.
Viivillä olikin tosi paljon vinkkejä, pitää laittaa itsellekin ylös ;-)

Samoin meillä tuo kuivaustila on niiiiiin rajallinen, mutta pari koneellista mahtuu kyllä. Viikonloppuun ajoittuu mun pyykinpesut, viikolla ei jaksa/ehdi/kiinnosta.
ja sitä pyykkiäkin "kerään" viikon, on sitten täydet koneelliset.

Marillakin jo puoliväli, kääk! Mihin ihmeeseen se aika oikein on mennyt, musta tuntuu että vasta sä plussasit!!! Kyllä se to tulee, usko pois ;-)

Pp:lle kanssa halit, jos en ole muistanut laittaa...harmi tilanne siskon kanssa, toivottavasti kuitenkin parempaan päin mennään. Hirmusti vaatii kyllä ymmärrystä ja jaksamista myös lähipiiriltä, jaksua sinne!

Huomaatteko, heti olen jotenkin paremmalla tuulella, kun sain sentään jotain hyviä uutisia ....

Syysmarja, E ja tirpiäinen

Huomenta kaikille!

Olipas järkyttävää luettavaa tuolla iltasanomien nettiversiossa. Vanhemmat pahoinpidelleet mukamas tietämättään parikuisen vauvansa. Hyi, kuinka joku saattaa.
Muutenkin on ihan järkyttävää miten yleistä lapsiin kohdistuva väkivalta ja hyväksikäyttö on. En ymmärrä miten joku saattaa tehdä jotain sellaista!! Sairas maailma.

H on jo jotenkin niin iso poika. On päässyt siitä äidin lahkeessa roikkumis-vaiheesta irti (ainakin vähäksi aikaa)ja on NIIIIIN itsenäinen ja omatoiminen. Ruoan syö lähes aina itse, touhuilee ja tutkailee pitkiä aikoja ihan itsekseen ja ymmärtää uskomattoman paljon puhetta. Uusia sanoja tulee koko ajan, viimeisimmät: mennään, hius (lausuu välillä kyllä "huis"), kukka, koira (lausuu "koijja").
Ja vielä vuosi sitten ei edes osannut liikkua itse!

Pitäisi varata puolivuotis neuvola-aika. Saisi taas tarkat mitat miekkosesta. Painoa tuossa punnittiin omalla vaa'alla niin saatiin lukemaksi noin 13,5 kg. Pituutta on varmasti lähemmäksi 90 cm, koska moni 86 paita on jo tiukka. Toisaalta 92 on vielä väljiä. Aikamoinen jässikkä.

Ihanaa kun Mari puhuit veronpalautuksesta! Meillä on ollut taloudellisesti tosi tiukkaa, mutta joulukuussa saamme molemmat tuntuvat veronpalautukset. Saa sentään jouluksi hankittua jotain pientä kivaa.

Juupa joo, täytyy alkaa hommiin.

PPlle haleja ja voimia siskon tilanteeseen. Henalle osanotot isästäsi. Täälläkin asiasta on kokemusta. Löysin isäni mutta ajoissa... onneksi. mielenterveyden kanssa painitaan edelleen, mutta nyt asiat ovat jo paremmin.

Syysmarja, ihanaa että sait hyviä uutisia ultrassa! Tuhruilu on kai aika yleistä, mutta kyllä se aina pelästyttää jokaista äitiä. Toivotaan että se loppuisi pian kuitenkin!

Mari, onnea puolivälinsaavuttamisesta! :)

hena, ompas henri kasvanut paljon! Meidän neiti kasvaa kanssa joka päivä. sanoja tulee koko ajan ja meilläkin syödään jo itse. pottailua haarjoitellaan, mutta ihan vaan hyvällä fiiliksellä, ei viitsitä sitä tyrkyttää.. mutta tää lahkeissaroikkuminen ei meillä oo jääny vieläkään pois. oltiin tänään neidin kanssa leikkikentällä ja siellä hän näki vauvan ja osoitti et sitä ja hoki vauvau vauva, sitten halus ehdottomasti syliin ja meni itellään vauva-asentoon mun syliin...*hehe* mietin vaan sitä et jos meille nyt tulee kakkonen tässä joskus niin miten ihmeessä saan pahimmat mustasukkasuuskohtaukset ohitettua... no onhan tässä aikaa sitä vielä miettiä. meillä ei siis ihan vielä ole yritys alkanut, ehkä nyt syyskuussa...?

Ai niin ja siitä autoilusta; me oltiin taas tänä kesänä autolla italiassa ja kilometrejä tuli yhteensä 7000km.. paljon on tullutkin jo asioita, mitkä on hyvä huomioida, kaikkia en muista, joten saattaa tulla kertausta mutta:
-älä pue liikaa tai liian vähän vaan sopivasti
-osta uusi/uusia leluja joilla saa leikkiä vasta matkalla. meillä oli mukana mm:
värityskirja ja kynät, pikkukirjoja, purulelut ja kylpyankkoja, nukke...
-keksit on hyvä ekstra kun ei millään jaksa enää matkustaa
-meillä oli matkalla autonpenkkiin kiinnitettävä dvd-soitin. se on todella kätevä, jos aikoo jatkossakin tehdä pitkiä ajomatkoja!
-jos joku voi välillä istua seurana takapenkillä niin leikkiminen on kivempaa
-muistakaa syödä pieniä välipaloja sopivin välein, voi olla että useammin kun kotona olisi hyvä. jos lapsi saa itse syödä niin aika kuluu lapsesta nopeammin ja syämiseen menee enemmän aikaa oikeastikkin. tietysti jos auto ei saa yhtään sotkeentua niin sitten asia on eri... mutta meillä on ollu leipää ja kaikkea itesyötävää aina mukana...
-ajottakaa matka joko varhaiseen aamuun jos vauva nukkuu aamuisin pidempään tai sitten keskelle päivää niin, että molemmat päikkärit osuu ajon kohdalle tai iltaan niin, että mahdollisimman suuri ajoaika osuu yöunien ajalle...
-soittakaa lastenlauluja
-pysähtykää välillä huoltoasemille jossa on hyvät leikkikentät
Tässä jotain... Niin ja ottakaa iloinen mieli mukaan ja varatkaa matkaan riittävästi aikaa!!!!

Nyt saunaan....

Pikaisesti pyörähdän, tulin vain kertomaan että eilinen matka meni tosi hyvin.:) Ajettiin 7 tuntia, mutta ei tarvinnut pysähtyä kuin kahdesti, kun N nukkui kahdet päikkärit ja matkusti muutenkin tyytyväisenä uudessa istuimessaan (Besafe Izi Kombi). Eli suuret kiitokset kaikille tosi hyvistä vinkeistä!!! =)

Mukavaa päivää ja terkut täältä Itä-Suomesta!

PP, N pian 12kk ja Hippu rv 8+3

Heips,
PP:lle voimia siskon tilanteen selvittelyyn. Kiva että automatka sujui loistavasti!

Anna, milloinkohan sitä mustasukkaisuutta alkoi ilmenemään.. Kai se pikkuhiljaa muutaman viikon jälkeen kasvoi. Lapsillahan on ikäeroa vain 1v 7kk, joten ekat viikot, kuukaudetkin, esikoinen oli niin pieni ettei osoittanut mieltään kovin voimakkaasti. Voi johtua luonteestakin. Vasta kuopuksen opittua liikkumaan ja häiritsemään isosiskon leikkejä, alkoivat riidat, huuto ja lyöminen. Nyt kun kuopus on täyttämässä 2v, yhteiset leikit alkavat sujumaan paremmin. Riippuu siitä millä tuulella ovat... Olimme alkuviikosta pari päivää kotona flunssassa, ja voi *piip* sitä riitelyä! Aargh.

Sen muistan, että ekat puoli vuotta kun esikoisella oli oma makuuhuone ja me muut nukuimme toisessa huoneessa, esikoinen kaipasi meidän sänkyyn - vaikka ei ollut ikinä aiemmin nukkunut välissämme! Ongelma poistui kun lapset saivat yhteisen huoneen ja sovittiin että tästedes kaikki nukkuvat omissa sängyissään. Lapset olivat siis silloin 2v sekä 6kk ja kummatkin nukkuivat yöt parilla herätyksellä. Nukkuvat edelleen tyytyväisinä samassa huoneessa (joskus tietty saamme kaverin parisänkyyn) ja näin varmasti jatkossakin, kun teemme muutoksia huonejärjestykseen pinnasängyn mahtumisen takia (kolmas makkari säilyy työhuoneena).

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

AaVee, voimakaksikko sekä kokkikolmonen rv 13+risat (oikeasti jo rv 14)

PS. tunsin toissapäivänä ekat varmat liikkeet - ne ovat aina yhtä hienoja!

Syysmarjalle tsemppiä odotukseen... toisillahan tuota vuotoa on alussa .. ja onneksi olet päässy ultraan ja nähny sykkeen...
Ja Auroora V:kin on jo tuntenu liikkeet...
Vilkutukset myös PP:lle joka myös on toisella kierroksella...

senora ja N 4kk ja vähä yli...

Syysmarja; Voi että tuota vuotoa.. Onneksi se syke kuitenkin jo näkyi. Jospa sinulla on ollut kaksoset ja toinen vuotaa pois? Tai sitten kohdunsuun päällä oleva istukka? Sanoiko ultraaja mitään istukan paikasta? Oikein paljon tsemppiä!!

Piparminttu-Pipsa: Tsemppiä sinnekin. Nuo mielenterveysongelmat on tosi ikäviä, mutta onneksi siskosi saa hoitoa. Koita nyt olla itse stressaamatta asiasta!

Mulla on tuo haava alkanut jo parantua. Onneksi. En sitten mennyt lääkäriin sen takia. Lasten kanssa meni oikein hyvin, kun olimme kolmisin kotona! Toki minulla on kädet täynnä työtä, mutta enpä muuta odottanutkaan. J ei ole vielä kauhean mustasukkainen, mutta kyllä jotain merkkejä on olut jo havaittavissa. Mitään vauvaan kohdistunutta "väkivaltaa" J ei ole tehnyt, mutta heittelee välillä raivoissaan tavaroita ym.

Ihanaa tämä kuitenkin on ja tämä on meille täydellinen ikäero!! Olen oikein onnellinen näistä pikku termiiteistäni =)

Anna ja lapset

Syysmarja voimia tilanteeseen! Inhottavaa varmasti, mutta uskon että kaikki on hyvin vauvalla... ehkä siellä on ollu kaksoset....? tuu kertomaan kun tiedät mikä on tilanteen nimi. pidän sulle kuitenkin peukkuja!

Arvatkaas mitä! meillä pöllytettiin peittoja tänään ja oli oikeesti tosi romanttista...!
minä menin päikkäreille samaan aikaan kun meidän esikoinen. mies tuli hetken päästä perästä ja alko silitellä ja sanoi että "minä rakastan sinua. tehtäiskö vauva?" tuli ihan kyynel silmään mulla.... ja sitten pöllyyteltiin peittoja ja mies on ihan superenerginen nyt! ihanaa... tästä tää nyt sitten alkaa! siis kakkosen yritys. ihanaa!