WAB+ 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu 7+3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa Kk!! Ja onnittelut vielä kerran! Tsemppiä pahan olon kanssa. Mulla on nyt ensimmäinen työpäivä kahden viikon sairasloman jälkeen ja hyvin on tähän asti mennyt. Tällä hetkellä vaivaa vain iltaisin närästys ja pahoinvointi. Pitäisi vain uskaltaa tässä jossain vaiheessa mennä tuon sairaslomalapun kanssa esimiehen luo...

Taitaa olla, ettei vielä silloin viikolla 7 sydänääniä saada kuuluviin. Mulle neuvolantäti sanoi, että viikoilta 9-10 saakka uskaltaa edes alkaa yrittämään ja silloinkaan kaikilla ei välttämättä kuulu. Me käytiin ultrassa rv 7+ ja silloin syke näkyi. Nyt olisi sitten jo kaupungin tarjoama ultra viikon päästä. Se onkin sitten ainoa ultra. Np-ultraa eikä rakenneultraa täällä ei saa.

Minttu, mikä ultra sulla on rv 15? Se kun kuulostaa aika myöhäiseltä np-ultraksi (rv 11-12) ja aikaiselta rakenneultraksi (rv 18-20). Kannattaa tarkistaa tuo ajankohta. Julkisella ovat kuulemma aika nihkeitä kertomaan sukupuolta. No, mun on joka tapauksessa pakko mennä yksityiselle rakenneultraan. Ajattelin "tuhlata" tuohon 3D-ultraan, kun täällä on siihen mahdollisuus. 160 euroa on kyllä aika kova hinta, mutta taitaa se tavallinenkin rakenneultra yli 100 euroa maksaa...

Helmiina rv 9+2

Huomenta vaan!
Kiva, kun täälläkin porukat alkaa aktivoitumaan! Mulla on kanssa np-ultra "vasta" viikolla 14, tarkalleen (rv 13+5). Ja mulle kyllä neuvolassa sanottiin, että se tehdään yleensä juuri rv 14 aikoihin. Ehkä on eri käytäntöjä. Rakenne ultra on sitten rv 19 aikoihin (en nyt muista tarkkaa päivää, mutta marraskuun alussa). Ekassa ultrassa kävin yksityisellä noin rv 8, ja silloin sydämen sykkeet tosiaan vasta näkyi ruudulla, eivät kuuluneet.
Itsekin olen harkinnut tuossa 3D tai 4D ultrassa.. Haluaisin nimittäin myös saada sukupuolen selville, ja Kätilöopiston kirjeessä ainakin sanottiin ettei sitä heillä selvitetä. Olen tosin myös kuullut, että riippuu paljon ultraajasta, jotkun voivat kertoakin ohimennen. Vähän vaan hirvittää tuo hinta..

Mua vähän ahdistaa yx mun kaveri.. Hän on itse kolmen lapsen äiti. Hän on nyt vankasti sitä mieltä, ettei minun kannata hankkia mitään uutena ja on jo kysellyt laajasta ystäväpiiristä minulle LAINAAN esim turvaistuimen, hoitopöydän ja jos sattuisi tyttö tulemaan niin jotain vaatteitakin. Siis LAINAAN! Yritin vihjata hänelle, että aiomme kuitenkin yrittää toistakin lasta, ja että tarvikkeita tarvitaan sittenkin. En jotenkin käsitä hänen kantaansa. Hänelle sanoin, että tietty hankin kaiken käytettynä! Vaikka todellisuudessa aion kyllä hankkia uusiakin (esim rattaat, pinnasänky ja luultavasti se hoitopöytäkin; kuuluvat samaan sarjaan), en vaan jaksanut alkaa riitelemään hänen kanssaan. Mielestäni on täysin ok hankkia käytettyjä tavaroita, mutta itse ehkä haluan jotain uutta. Mutta miksi sitten joudun tuntemaan siitä syyllisyyttä!! Ikävää...
No joo, onkohan mulla syysflunssa tuloillaan? Viime yönä kivisti vähän kurkkua ja nenä tuntuu vuotavan. Voi johtua toisaalta vaan ilman viilenemisestäkin. Täytynee kuitenkin tankata c-vitamiiniä!

Hena rv 11+5

26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, 21, ensimmäinen
14.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen

Hei vaan kaikille ja superisot onnittelut plussanneille!!!

Mä kokeilen nyt varmaan neljättä kertaa saada viestiä sinne eetteriin, mut tää ei vaan lähetä niitä, alkaa pikku hiljaa jo hiukka kyrsiä :/

Enää ois kolme viikkoa töitä, ja sit loppus sopimus ja mammaloma alkaaki jo sit kolmas lokakuuta, eli mulle napsahti yks työttömyyspäivä, eivät kelalla kuulemma välttämättä välitä siitä yhdestä päivästä.. Mun tuurilla kuitenki tulee taas jotain lisäjuttuja.

Meillä on masu kasvanu ihan hyvin, ympärysmittaa en oo mittaillu, mut mennään ihan keskikäyrällä. Meidän pikkunen pitää semmosia jumppahetkiä mahassa et koko maha heiluu ja hytkyy, ja nyt on näköjään tullu myös hikka kuvioihin mukaan, eilen illalla just mietin et mitä ihmettä siellä tapahtuu, ja sit välähti. ;)

Kaikille hyviä vointeja ja jaksamista
t. Mari rv 31+5

Heissan taas,
hieman rupesi jännittämään kun meidän lokakuisten ketjussa tapahtuu: ensin syntyivät kaksospojat ja tytöntyllerö rv 34, nyt yksi lokamammoista on sairaalassa tihkuvan lapsiveden takia. Hänellä raskausviikkoja jo ainakin se 36 eli synnytystähän ei enää estetä. Apua. Taidan silti jännittää ihan turhaan, olin viime vuoden maaliskuussakin täällä maalismammojen viimeisiä kirjoittelijoita, vaikka l.a. oli jo kuun keskivaiheilla. Marraskuussa sitten nökötän täällä ruudun ääressä kun muilla saman kuun odottajilla on jo parin kuukauden ikäiset pallerot.

On mulla ollut havaittavissa hieman vauvakuumettakin, vihdoinkin. Näin eilen parin kuukauden ikäisen pojan, joka on kyllä ihan kuin vastasyntynyt vielä. Itse en juurikaan muista meidän tytön olleen noin pieni, vaikka se todistetusti olikin reilu puolimetrinen syntyessään. Ilmeisesti niiltä ajoilta on hieman hatarat muistikuvat... ;)

Kohta lähdenkin lyllertämään neuvolaa kohti. Saan lähetteen synnytystapa-arvioonkin, kun edellinen syntyi kiireellisellä sektiolla. Toivon salaa että siellä ultrattaisiin, siitä on jo aikaa. Sukupuolikin olisi kiva tietää jos se sattuu selviämään. Pötsissä kelluva myllertäjä ei ole vieläkään asettunut. Jotain ruumiinosaa se tyrkki alaspäin tänään kun yritin kärrätä esikoista tarhaan, mutten tiedä oliko se peppu vai pää. Sattui vaan ihan helkkaristi. Joten asennon selvittämiseksikin ultra voi olla tarpeen.

Nyt ajattelin tehdä jotain hyödyllistä ennen neuvolaan lähtöä. Saa nähdä saanko aikaseks...

Huomenta kaikille!

Ihanaa kun täälläkin alkaa vilkastua. Mulla on eka työpäivä sitten sairasloman, eli samassa jamassa Helmiinan kanssa. Vähän hirvitti eilen kun aloin tajuamaan että töihin on mentävä. Ei muuten, mutta kun olo ei ole paras mahdollinen vieläkään ja koko ajan oksettaa. No, kai se siitä tän raskausviikon loppuun mennessä katoaa. Toivottavasti.

Mulla on Helmiinaan verrattuna siitä mukava tilanne, että saikkulappua ei tarvi henkilökohtaisesti pomolle viedä, vaan lähettää, kun on sen toimisto täysin eri kaupungissa. Mutta taitavat ne asiaa silti jo epäillä. Mulle tosin saikkulappuun laitettiin syyksi vaan koodi, ei mitään selitystä, mutta saavat ne sen silti selville jos haluavat.

Henalle lohdutuksen sana.Tai useampi. Mulla kanssa kaveripiirissä on jo näitä "tietäviä ja kokeneita äitejä" jotka siis osaa neuvoa asiassa kuin asiassa. Teen niin että kuuntelen ja olen hiljaa, sitten teen kuitenkin niinkuin haluan. Inhottavaa kyllä tuollainen tyrkyttäminen. Sano sille naiselle, että kiitos, meillä on jo tulossa pinnasänky. En tiedä uskooko se.

Minä haluaisin kanssa uutena monet asiat. Lapsia on tarkoitus tehdä enemmänkin.. Vaunut haluan ehdottomasti uusiana. Vaatteet kanssa haluaisin ostaa itse.. Tietysti joitakin asioita voi ostaa käytettynä, mutta lainaamaan en ala. Pinnasänky on meillä mm. anopin ja tulevan isin vanha, perintösänky. Sitä ollaan nyt entisöity. Vaatekaappi on kanssa mun mummolasta tullut vanha puukaappi. Aika ihana. Muuta ei olla vielä hankittu.

Mulla kuulu sydänäänet rv 9+5 kun olin ekalla lääkärikäynnillä. Ultrassa 8+4 ne jo nähtiin... Ilmeisesti minulla on rakenneultra tai joku muu, sillon rv 14+3. En tiedä miksi se on niin aikasin, mutta mennään sinne nyt ja käydään varmaan vielä 3Dssä myähemmin yksityisellä. Meillä ei tarjota kun tämä yksi ultra. En kehtaa soitella neuvolaan ja kysyä onko ultra varmasti oikeaan aikaan, kun olen sinne joutunut niin paljon muutenkin (oman lääkityksen takia) soittelemaan ja meidän neuvolantäti on vähän tyly ihminen. Ei mikään perinteinen "neuvolantäti".

Mari ja Aurora alkaakin jo lähennellä h-hetkeä! Tulkaa sitten heti tähän ketjuun kertomaan kun jotain alkaa tapahtumaan tai tapahtui!

Toinen työpäivä käynnissä ja hyvin menee. On tainnut tämä työnteko jopa "parantaa" minua, koska illallakaan ei ollut enää läheskään yhtä paljon närästystä kuin aikaisemmin.

Mulla sairaslomalapussa lukee Hyperemesis gravidarum + koodi, joten siitä ei välttämättä voi tietää, mistä on kyse. Mutta tiesin jo aikaisemmin, että esimies on uteliasta väkeä, joten varauduin kertomaan. Tämä esimies on samalla mun väitöskirjan ohjaaja, joten aika tuttuja ollaan. Musta tuntui, että esimies meni vain hämilleen ensin, kun kerroin raskauspahoinvoinnista. Onnitteli sitten ja alkoi kertomaan, että heidän Pirkolla (nimi muutettu ;)) ei ollut ollenkaan huonoa oloa missään raskaudessa (3 lasta) ja miten erilaisia ihmiset ovat. Mulle tuli sellainen olo, että heillä on ollut jotain ongelmia; keskenmeno tms., kun sitä toisteli, että tässä alussahan voi mitä tahansa ikäviä asioita tapahtua. Lupasi tietenkin olla kertomatta asiasta ja sanoi, että eiköhän muut omaa tahtia ala huomaamaan. Kun olin lähdössä pois, niin ehkä jo vähän rentoutui ja onnitteli vielä kovasti. Erittäin hyvä mieli jäi...

Olikos täällä helsinkiläisiä..? Noista äitiysvaateliikkeistä olisi mukava kuulla, varsinkin kun täällä ei näytä paljon niitä olevan tarjolla. Lindexiltä löytyy ja sitten täällä taitaa olla ainakin yksi aivan älyttömän kallis erikoisliike. Ollaan miehen kanssa viikonloppuna menossa shoppailu/rentoutumismatkalle Helsinkiin, joten ehkä sitä jo uskaltaisi käydä esim. HM:n valikoimat tarkistamassa...

Minä en ole vielä päässyt kuulemaan ystävien neuvoja ja ohjeita, koska kukaan ei vielä tiedä (paitsi sisko ja sen miesystävä ja kaksi työkaveria + esimies). En tiedä, missä vaiheessa aletaan kertoa. Mies ainakin haluaa odottaa sinne viikolle 12, minulle ei ole niin tarkkaa. Kerron ihmisille, kun tulee sopiva tilaisuus. Viimeistään viikon päästä, kun on seuraava ultra, niin ainakin tulevat isovanhemmat saa tietää. Jos mies ei halua omille vanhemmilleen ja sisaruksilleen kertoa, niin se on hänen ongelmansa... Mun pikkusisko valmistuu jouluna terveydenhoitajaksi ja on tälläkin hetkellä äitiysneuvolassa harjoittelussa. Hän sanoi, että sen jälkeen, kun elävä sikiö on löytynyt, niin riskit on pienet. Jotenkin olin ajatellut, että keskenmenot on yleisiä, mutta sisko sanoi, että esim. siinä neuvolassa, jossa hän on nyt harjoittelussa, on ollut suurin piirtein yksi keskenmeno vuodessa. Eli tuo tarkoittaa sitä, että yleensä ne tapahtuu aika varhaisessa vaiheessa ennen ensimmäistä neuvolaa. Lohduttavaa kuulla...

Helmiina rv 9+3

Äitiysvaatteista Helsingissä:
Itse olen kaikki äitiysvaatteet tähänasti ostanut H&M:ltä. Ovat edullisia ja ajavat hyvin asiansa. Myös Lindexillä ja Kapp Ahlilla on kivoja mammavaatteita. Sitten tietty Stockmann ja erikoisliikkeet, mutta niistä en ole uskaltanut edes katsoa hintalappuja! Onneksi tällähetkellä ovat muodissa tunika tyyppiset ja leveähelmaiset puserot. Niillä pärjää vielä pitkään!

Hena rv 11+6

31.3.07 Minttu, 21, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)

31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen

päivitin itsellenikin tuon vm:n kun muillakin oli ja mulla oli vaan ikä... taidan siis olla porukan nuorin..

Nostellampas vähän tätä Wabbia.. Jospa saatais pian seuraa tuolta haaveilijoista, on siellä muutamalla aika jännät paikat..

Ihan pikaseen vaan, oon tänään joutunut painamaan hirmusta tahtia töissä. Tavoitteena päästä lähtemään klo 14 ja ottaa suunta maalle päin, eli äidin luokse olen menossa viikonloppua viettämään. Mikä siinä muuten on, että kun yrittää kiireellä tehdä hommia, niin koko ajan joku tuo lisää!!

Tänään on väsyttänyt kamalasti, viime yönä jäi unet vähiin kun kipristeli kohtua. Heräsin pari kertaa semmoiseen vihlaisuun. Nyt on pitkin päivääkin tänään kipristellyt. Kasvukipuja vissiin. Mies naureskeli että siellä se pikkunen venyttelee. Ihan oikeasti kyllä tuntui, että masu on viime yön aikana kasvanut.

Mutta viikonloppuja kaikille!

Hena rv 12+2

Heipparallaa vaan...Nyt on hetki aikaa istua konee ääressä, esikoinen lähti tuttavatädin luokse yökylään, joten rauha on talossa.

Tänään mittariin tuli vasta rv 6, valittelin jo tuolla haaveilijoissakin että kylläpä aika kuluu hitaasti. Eka neuvolakin vasta 7+4, tuntuu että siihen on ikuisuus.
Jotenkin nyt tämän toisen raskauden aikana on semmone olo, että tämä alku (pahoinvointeineen sun muineen!) ei ole yhtään niin jännittävää aikaa ku ekaa odottaessa...Kaikki oli silloin niin uutta ja ihanaa, osasi joka päivä ihmetellä jotain. Nyt vaan odotan että masu alkais kasvaa ja ennenkaikkea tuntisi vauvan liikkeet! Mies on ihan täpinöissään, ja toki itsekin tosi onnellinen, mutta mielessä tällä hetkellä siintää vaan toi 7+4 neuvola ja tieto siitä että masussa on joku ja sillä jollakin kaikki hyvin. Ehkäpä tämä tästä muuttuu "iloisemmaksi"...Älkää nyt siis ymmärtäkö väärin, iloitsen tietenkin raskaudestani, mutta haluan vaan varmistuksen sille ettei sisälläni ole jotain josta ei voi tulla vauvaa :/

Haaveilijoissa jännätään Syysmarjaa ja Pikkutiikeriä, joilla tosi lupaavat oireet...

Huomenta plussaketjuunkin!

Kiitos Minttu onnitteluista. :) Tuntuu ihan hassulta vastaanottaa niitä... Tekisi mieli vastata "minäkö, ihanko tosi??". Haahuilen varmaan tässä kahden ketjun välillä vielä hetkisen, kunnes tutustun teihin plussalaisiin paremmin. ;) Olen siis taustaillut jo useamman kuukauden, mut tonne alkuperäiseen WAB-ketjuun ehdin kirjoitella vasta muutamia viikkoja, Selkeästi jotain taikaa siinä ketjussa on, eikös vaan?

Taustatietoja meistä: minä 25v. mies 24v. Asutaan Varsinais-Suomessa, opiskellaan, kylläkin ihan muissa kaupungeissa kuin kotikaupungissa, joten aika liikkuvaista elämää ollaan vietetty viimeisen vuoden ajan, ja eletään vielä jouluun asti. Sit rauhoitutaan... Ehkä. ;) Yritystä meillä ehti olemaan melkein 9kk, ja aika sairaalaan tarkempiin tutkimuksiin varattuna, kun mulla ongelmana epäsäännölliset kierrot ja miehellä pientä poikkeavuutta spermassa. Mut nyt kävi sit niin onnellisesti, ettei tarvitsekaan (toivottavasti) mennä marraskuussa niihin tutkimuksiin vaan niillä main onkin niskaturvotus-uä. Eilen siis sain haamun mammaksin tikkuun ja tänään vahvan plussan clearbluen testiin. Kyllä elämä on ihmeellistä...

Kuinkas moni teistä on käynyt alkuraskauden ultrassa, siinä viikoilla 7-8? Itse ajattelin mennä, niin hartaasti ja "kauan" (en halua kuitenkaan liioitella) on tätä "salamatkustajaa" toivottu, että haluaisin mahd. pian tietää että kaikki on niin kuin pitääkin. Sen verran pessimistin luonnetta musta löytyy etten halua iloita turhaan jos joku onkin pielessä.

Oireita mulla on aika "mukavan vähäsenlaisesti"; rinnat on hiukan arat ja muutamana päivänä on ollut sellaista heikotusta/nälän aiheuttamaa verensokerin laskua keskellä päivää, ja ihme hikoilu-kohtauksia. Varsinaista pahoinvointia siis odotellessa... Vessassa käynti ei ole tihentynyt, enkä koe erityistä janon tunnetta, niin kuin moni ketoo alkuraskaudessa ilmenevän. Mut eiköhän noita oireita ehdi tulla vaikka millä mitoin... Täytyy varmaan kahlata teidän ketjun viestit läpi ja perehtyä paremmin siihen mitä on tulossa...

Nyt jatkamaan sunnuntai-päivän laiskottelua, naama typerännäköisessä virneessä. =) Palailemisiin!!!

-Pikkutiikeri 4+1 (?)-

26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen

Päivitystä, päivitystä ;)

Moi!

Kiitokset onnitteluista tällekin puolelle, Minttu!

Itse aion olla vielä vähän aikaa tuolla haaveilijoissa, se kesäkuinen km pelottaa edelleen mieltä, mutta silti tänne listaudun =)

26.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen

Hui, kun näyttää jännältä!!!!
Onnea odotuksiinne, kohtapuoliin täällä sitten jo jännätään ekaa WaB vauvaa, jes!

Ai niin, Pikkutiikeri: me ollaan menossa alkuraskauden ultraan, ihan sen km:n takia :( mutta toivottavasti tällä kertaa olisi jotain iloisempaa nähtävää ja kuultavaa masussa kuin silloin :)

Ai niin, Pikkutiikeri: me ollaan menossa alkuraskauden ultraan, ihan sen km:n takia :( mutta toivottavasti tällä kertaa olisi jotain iloisempaa nähtävää ja kuultavaa masussa kuin silloin :)

Super onnittelut syysmarjalle ja pikkutiikerille!!!!!!!! Jännäsin koko viikonlopun että tuleeko plussat, olipas ihana tapa aloittaa maanantai! Nyt molemmille paljon tarrasukkia ja voimia jaksaa alkumatka.
Suosittelen alkuraskauden ultraa, itse kävin siinä vko 8 tienoilla. Saa itselleen mielenrauhan kun näkee, että siellä tosiaan on jotain.
Kivaa kun meidän odottajien lista pitenee!!!
Palaan palstalle vähän myöhemmin, nyt on työkiireitä..

Hena rv 12 +5

22.-26.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen

Muutin tuota listausta, kun sain vähän eri aikoja noiden laskurien mukaan =) Eli sorppa Pikkutiikeri, menin listalla sun edelle.
Todennäköisesti saattaa mennä la jopa kesäkuun puolelle, kun mulla on niin pitkät kierrot.

Huomaatteko, "mä en uskalla siirtyä tänne puolelle vielä, pelottaa" -puheet on unohtuneet, kun vaan tsekkaan netistä kaikkea kivaa :)

Onnitteluja myös tälle puolelle Pikkutiikerille ja Syysmarjalle!! Ja eiköhän Peppikin pikkuhiljaa tänne puolelle uskaltaudu... ;) Mukava saada lisää porukkaa.

Minäkin kävin alkuraskauden ultrassa rv 7+2 ihan vaan oman mielenrauhan takia. Silloin saatiin jo syke näkyviin. Huomenna mulla olisikin sitten jo ainoa kaupungin tarjoama ultra. Musta tuntuu, että enemmän jännitän nyt kuin ensimmäistä ultraa. On jo kuitenkin niin kauan kantanut pientä loista sisällään. Ja aina kuulee niitä kauhutarinoita kohtuun menehtyneestä sikiöstä, vaikka syke onkin jo kertaalleen näkynyt. Rinnat ovat kylläkin arat, väsymys on kauhea ja pientä etomistakin on vielä ilmassa, joten olettaisin kaiken olevan hyvin...

Viikonloppu meni Helsingissä ja uskaltauduin vähän jo äitiysvaatteita ostamaan H&M:ltä ja Bebesilta. Aivan loistava on myös tämä tämän hetken muoti. Pitkiä paitoja löytyy todella hyvin. Olen jo joutunut siirtymään melkein kokonaan niihin, koska turvotus on aivan kaamea. Muutaman viikon päästä uskaltaa sitten varmaan jo mahan päästää "valloilleen". Vielä yritän piilotella jonkin aikaa. Vain sisko, äiti ja pari työkaveria + esimies tietävät. Muut saavat tietää tai huomata pikkuhiljaa...

Kk:lle tsemppiä pahoinvointiin!!

Helmiina rv 10+2

Mahtavaa Syysmarja ja Pikkutiikeri! Varsinkin Syysmarjan plussaus lämmittää mieltä, kun muistan vielä miten ikävästi kävi silloin kesällä. Nyt pidetään sut tällä puolella!

Täällä ryhdytään pakkaamaan, mutta ei sentään sairaalakassia vielä, vaan pahvilaatikoita. Muutto 1½ viikon kuluttua, eikä olla tehty vielä mitään. Onneksi muutetaan vaan pihan poikki, voi kantaa kukatkin vaikka yksitellen jos tuntuu siltä. =) Maha on mahtavan kokoinen ja luultavasti pieniä kipeitä supistuksiakin on välillä - sellaisia pieniä vatsakramppeja, muttei läheskään yhtä voimakkaita kuin edellisessä synnytyksessä.

Lokakuisissa ollaan jo ryhdytty synnyttämään, joten kaipa tässä on itsekin ryhdyttävä tekemään valmisteluita vaikka loppukuun odottajia ollaankin. Eihän sitä koskaan tiedä. Nyt oltaisiin kyllä aika lirissä jos vauva päättäisikin syntyä. Tosin, aika äkkiä sitä ruuvaisi kasaan pinnasängyn (joka purettiin vain muutama vko sitten esikoisen uuden sängyn alta), kaksostenrattaatkin ostettiin vihdoinkin eilen. Kaukalo on vielä lainassa kaverilla, mutta hän lupasi tuoda sen viimeistään laitokselle. =D Sairaalakassia en edes voi pakata ennen lähtöä, eihän sinne tarvitse kuin hammas- ja hiusharjan ja niitä pitäisi kuitenkin käyttää satunnaisin väliajoin ennen synnytystä. ;) Listan voisi sentään laatia jos vaikka mies joutuukin pakkaajaksi.

Laatikoiden kimppuun...

TUHANNESTI ONNEA Kk:lle, Syysmarjalle ja muille plussanneille!!!!

Täällä mennään viikolla 36 ja raskaus on mennyt kuin oppikirjan mukaan ilman mitään vaikeuksia ja huolia. Pidän teille kauheasti peukkuja että teilläkin menee kaikki yhtä mukavasti, ja että näette pian pikku sydämen pamppailevan! Kk menetkö sinäkin alkuraskauden ultraan?

Hei vaan! Minäkin siirryn tänne puolelle nyt, kun plussasin tänä aamuna. Ja lisään itseni listalle:

22.-26.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen

Vähän epätodellinen olo on ja pelottaa, että meneekö kaikki hyvin... Seitsemäs yrityskierto siis (vasta) tuotti tuloksen. Varasin jo heti ajan neuvolaan ja menen sinne siis kolmen viikon päästä. Varmaan tässä siihen asti ollaan hissuksiin ja syödään hyvin ja pidetään muutenkin huolta... Miehelle vakavalla naamalla sanoin, että olisi reilua hänenkin nyt luopua oluesta, kun samassa veneessä tässä ollaan ;) Myönsihän se kyllä että reilua olisi, mutta eipä taida tuo sellaista edes harkita =D

:-)
Ihan tuttua syysmarjaa... Älä liikoja murehdi sitä alkukesäistä! Muista, että stressaaminen ei ole hyväksi. Vaikka kyllä minullakin on tässä ollut huoli mukana, kun on tullut luettua ihan liikaa kaikkia km-juttuja. Tieto lisää tuskaa, niinhän sitä sanotaan..
Pikkutiikeri, tässä ketjussa tosiaan on taikaa! Ja Pepillekin tervetuloa tälle puolelle! Taisitte muuten tehdä uuden plussaus ennätyksen? Yleensähän meidän ketjusta plussataan pareittain, nyt tulitte oikein kolmen voimin!

Itse olen tosiaankin kirjoitellut aktiivisemmin tuolla maalismammoissa, mutta jospa tännä wabbiin saataisiin nyt lisää vipinää. Tosi kivaa saada lisää "vasta-alkajia", en itse ole ainakaan vielä saanut ihasteltua tarpeeksi tätä uutta tilannetta!
Näin lehdessä Lastentarvikkeen mainoksen, heillä tuntuu olevan jonkinlainen alennusmyynti meneillään. Täytyypä katsoa jos jaksaisi töiden jälkeen lähteä käymään heidän myymälässä. Etenkin rattaiden hinnat hirvittää, ja nyt saisi vissiin jo tämän vuoden malleja/värejä edullisemmin. Briot kyllä houkuttaa, täytyisi vaan päästä testaamaan ensin.

Hena

Yhteistyössä